Spring naar bijdragen

Olielek of gaan reviseren


Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Om toch maar even terug te komen op mijn laatste opmerking wat betreft het zoemen....... het kwam nl doodleuk weer terug na een week.

Eerst naar de APK met het beestje en eens zien wat er voor ellende uit zou komen maar dat viel reuze mee, stuk uitlaat vervangen en dat was het eigenlijk (had vorig jaar ook al moeten doen maar GUN GUM deed toen zijn best ;-) ).

De keurmeester wist me precies te vertellen wat er zoemde.......... heel simpel ........ de fan clutch zit moervast dus bij meer rijwind gaat dat tegenwerken, dus maar even zoeken waar een nieuwe op voorraad ligt en monteren. Heb nu een lading WD40 erin/op gespoten en nu draait deze "redelijk" vrij maar is maar een lapmiddeltje totdat hij weer vastslaat.

Gelukkig kunnen we over 3 weken heerlijk op vakantie met de oude vertrouwde Wagoneer richting France, nu nog tijd zien te vinden om het hemeltje op tijd klaar te hebben.

Greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nieuwe fan-clutch gemonteerd en alles is weer als vanouds, gezoem is weg!

Dit weekend op pad geweest naar Flevoland en een paar honderd km gereden en alles is smooth running, de rit naar Fankrijk ga ik vrolijk tegemoet (samen met alle tools).

Morgen nog even onderhoud als motorolie vervangen samen met het filter. Hopelijk krijgen we net als vorig jaar de cruise control weer aan de praat.

Het hemeltje is inmiddels hemels, maar daarover plaats ik de foto's in het hemel topic.

Ciao Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zo heerlijk op vakantie gegaan en gebleven in Frankrijk met de Wago en zo nu en dan wat controle momenten gehad maar het klopte telkens Yeehaa!

Kortom heel ontspannen rijden, en dan kom je na ca 2500KM's thuis en laat je de Wago even staan en ga je 1 weekje op pad met die tiny toyota en daarna deze week weer aan het werk en welgeteld de eerste maandag naar het werk (5km) zag ik een "plas" onder de Wago liggen..........

Dit had ik al heel lang niet meer gezien en baalde al van een keerring lekkage maar oliepeil was goed..... eenmaal thuis (gelukkig weer 5km) weer een plas en dit is dus geen olie maar koelvloeistof........

Na heel lang zoeken en checken blijkt het een lekkage te zijn op de pakking van het distibutiedeskel/waterpomp tegen het blok aan..... tering ! OK niet veel kosten maar alles wat ervoor zit moet dus losgemaakt worden. Meteen maar een nieuwe waterpomp besteld en alle pakkingen inclusief pakking voor de carterpan aangezien die ook even los zal moeten ......

De zonnige zijde is dat het ditmaal in de zomer gebeurd dus lekker sleutelen met goed weer op de oprit en niet maanden wachten zoals in januari.

Greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou er rekening mee dat de kleine kans bestaat dat de onderste bout van de nieuwe waterpomp door een gat gaat die in de aftermarket pompen wel eens breder is ( de buitenmaat ). De vibration damper, dat ronde ding waar je timing mark op staat, kan daar op vast lopen. Enige wat je hoeft te doen is stukje afslijpen van de waterpomp. Overigens roesten deze direkt, die van mij in de lak gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...