Spring naar bijdragen

Olielek of gaan reviseren


Recommended Posts

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Er wordt momenteel gezocht naar een nieuwe oliedruk-meter en dan weten we weer meer :bye1:

De Waggy hebben we weer eens mooi schoongepoetst en alles doetut maar nu nog ff wachten tot we met zekerheid de weg op gaan..... mmmmm

en dan ....

cruisen....................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste lezers,

Het is dan eindelijk zover, nieuwe oliedrukmeter erin en wat blijkt? Oliedruk is exact zoals het hoort :wub:.

Het heeft even geduurd nu nog de carburateur (en beetje ontsteking) beter afstellen en we kunnen weer gaan cruisen:B.

En dan dat oude blok maar eens uit elkaar halen en reviseren.

Groeten Joost / Wagoneer Only

met erg veel dank aan het Fordje Fiesta natuurlijk;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beste lezers en vrienden,

Ik mag me gelukkig :D prijzen dat we dit weekend weer volop gecruised hebben met onze Wagoneer:yes:. De Jeep is goedgekeurd en is lekkage-vrij, alle inspanningen waren inspannend:):yes::P;):D:(:).

Alle tips waren zeer nodig en behulpzaam:yes:, ik en mijn gezin hebben uitgekeken naar gisteren en vandaag, want toeren hebben we flink gedaan:yes:.

Tuurlijk was ikzelf al die tijd volslagen ontspannen :no: en kon ik direct alle emoties loslaten:blush: over oliedruktoestanden en/of oliepeiltjes en/of koelvloeistofleidingen en/of standen en om 100KM/uur te rijden over een afstand van 100 KM :P.

Tsja hij schijnt het echt te doen zoals ik hem gedacht te kunnen krijgen :)

Heb nog wel wat te doen aan bijv cruise control:), de elektronische achterklepbediening:(, misschien de airco eens aanpakken:wacko: laat staan het interieur kwaa hemel en diverse deur panelen.......:D

Ik wil iedereen die dit topic beantwoord en/of gelezen heeft heel hartelijk bedanken:yes:, goed dat JeepForum.nl er is:).

Wij gaan komende zomer naar Zweden met deze bak en mijn vrouw heeft gelukkig haar eigen monteur bij zich...:P

Dank en tot snel........................................ tsja Jeep .......

geetz Joost / Wagoneer Only

PS de bypass Ford Fiesta is inmiddels bijna overleden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Beste Jeepers,

Nieuwe vraag, heb het onderwerp niet aangepast want er is weer een lekkage..... en die begon toen het begon te vriezen en sneeuwen in december 2009...

Maarrr, ondanks de kou toch kunnen zien dat de motor nog altijd lekkage vrij is maar nu moet er blijkbaar een leiding lekken aan de voorzijde want door de fan is eea aan olie rondgeslingerd onder de motorkap en plots is de automaat helemaal leeg qua oliepeil....

Welke olie moet er in de automaat? En wat zou dit kunnen betekenen ? Motor loopt prachtig rustig stationair en koelvloeistof blijft op peil dus dat lijkt stabiel.

Ideen ?

Greetz Joost

PS die Ford Fiesta heb ik ook al opgeknapt en loopt gelukkig ook weer, vrouw en kids zijn er ook (weer) blij mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,

Nieuwe vraag, heb het onderwerp niet aangepast want er is weer een lekkage..... en die begon toen het begon te vriezen en sneeuwen in december 2009...

Maarrr, ondanks de kou toch kunnen zien dat de motor nog altijd lekkage vrij is maar nu moet er blijkbaar een leiding lekken aan de voorzijde want door de fan is eea aan olie rondgeslingerd onder de motorkap en plots is de automaat helemaal leeg qua oliepeil....

Welke olie moet er in de automaat? En wat zou dit kunnen betekenen ? Motor loopt prachtig rustig stationair en koelvloeistof blijft op peil dus dat lijkt stabiel.

Ideen ?

Greetz Joost

PS die Ford Fiesta heb ik ook al opgeknapt en loopt gelukkig ook weer, vrouw en kids zijn er ook (weer) blij mee...

bekijk de 2 leidingen maar eens ,die van de automaat langs het motorblok

naar voren lopen.

zitten met 2 rubber slangen onderaan de koeler gemonteerd.

de aansluitingen van die korte slangen kunnen de boosdoener wel eens zijn.

succes Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zo, eindelijk die vorst weg en het is weer makkelijk om alles schoon te spuiten (zonder vast te vriezen) en te gaan zoeken naar het lek.

Wat blijkt, inderdaad een van de leidingen voor de automaat is gescheurd, weliswaar heel dun en aan de boven kant maar wel 6 cm lang.

Kortom zodra er druk op komt spuit het alle kanten op (vooral naar boven), fan doet dan ook nog leuk mee om alles te verspreiden en je hebt een troep waar je geen wijs uit kan.

3 a 4 liter ! ATF erin gesodemieterd en daarna wordt weer een versnelling gevonden en zelfs goed kunnen rijden.

Nu komt helaas een probleem dat wanneer ik even moet wachten voor een stoplicht dat de automaat uit zichzelf in "neutral" of "park" gaat staan en ik de handmatig moet terugschakelen naar "park" even gas geven en vervolgens weer in "drive" en dan kunnen we weer rijden.

Iemand enig idee? of komt nu de automaat om te reviseren?

Motor loopt nog altijd prima en lekvrij ;-)

Greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Suf hoor van die lekkende leidingen... maar inmiddels alweer ruim 1000 km gereden en alles blijft zoals het moet.

Oliedruk ok, oliepeil ok, oliepeil automaat ok, daardoor gezondheid oke :B.

nu weer relaxed toeren met die prachtbak!:)!

Maar nu is hij helemaal oke, en nu krijgen we ander werk....... hij kan de verkoop in... kortom als iemand een mooie Wago wil..

Greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Mooi verhaal wat ik met plezier heb gelezen. :wub:

Maar..... heb je hem al verkocht dan, zo'n auto waar je zo veel bloed zweet tranen en geld in gestopt hebt, die verkoop je toch niet?:no:

Mwaaa toch nog maar even niet.... hij rijdt nu toch wel erg lekker :wub: en tis heerlijk om weer overal heen te cruisen, maar zodra iemand een echt goed bod doet (5 cijfers minimaal) dan gaan we het eens overpeinzen.

Greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Beste Jeepers,

Sinds ik dit topic gestart ben heb ik een hoop digitale hulp en support gehad van jullie en dat heeft me, samen met mezelf, er doorheen gesleept om zelf de motor en andere zaken te vervangen.

@Pullie, hij is er dus nog steeds :)

Het topic begon mei 2008! Maart 2009 was alles top! En sindsdien rijden met die bak, diverse vakanties gedaan met mijn Wago, nog een winter gehad waarbij een slangetje van de automaat was gespleten maar met het "ruil" blok van EPS (USA Engines) inmiddels zo'n 35.000 km zonder problemen gereden!

Maaaaarrrr ;-( ik begin aan een nieuw "probleem".

Ik weet niet waar het precies zit maar sinds een paar weken rijdt de Jeep goed tot zo'n 50 a 60 km/uur bij een laag toerental, daarna begint de motor te "zoemen" en moet hij blijkbaar veel toeren maken om de overbrenging in orde te krijgen om tot 100 te komen.

Als de motor/automaat koud is dan is er niks aan de hand in 1e 2e en 3e versnelling, zodra er 5 kilometer gereden is (al warm) heeft de bak meer moeite met doorgaan vanaf 50 naar meer. Vanaf zo'n moment merk ik ook dat optrekken vanaf 0 lastiger wordt, ik heb zelf het idee dat het aan de automaat ligt maar daar heb ik (nog) geen verstand van.

Motor draait perfect, nog altijd geen lekages na de switch. Ben nu het filter van de automaat aan het vervangen maar de olie die eruit komt is rood (heel klein beetje troebel na meer dan 20.000km) en ook het filter ziet er eigenlijk goed uit. Ok ik ga een nieuwe plaatsen en alle olie vervangen maar of dit wat helpt..... ?

Het carter van de automaat erafen zie daar een prachtig blinkende inhoud, geen rare resten in het carter.

Heeft iemand hier ervaringen met een Jeep die plots meer vermogen vraagt op hogere snelheden, althans dat is na 60 het geval.

Groeten Joost

inmiddels is de dappere ford fiesta vervangen door een Toyota Yaris (ships rijdt altijd....maar niet de ervaring van een Wago)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joost, op de een of andere manier volgt mijn topic jouw topic. Begon met kapot blok, na vervanging ging direkt ook mijn ATF slang kapot, jawel, identiek t/m dat de ontsnappende ATF precies voor de fan spuit. En nu moet mijn bak er ook uit. Door een fout is de keerring van de koppelomvormer lek. Vier maanden heb ik naar dit ringetje kunnen kijken omdat het blok eruit was, nu het blok erin zit gaat ie lekken. Benieuwt wat er na jou bak probleem komt, kan ik me vast voorbereiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Blijkbaar heb ik mazzel, oliepan goed schoongemaakt (zit heel slim een magneet in om eventueel slijtages bij elkaar te houden) filter vervangen, olie vervangen, nieuwe pakking. Geen lekkages en plots draait de alles behoorlijk soepel en het gezoem is weg.

Kleien aantekening de snaren aan de voorzijde van het blok stonden beetje slap, zeker die naar/van de dynamo. Oook die weer opgespannen en blijkbaar is het weg.

Ik heb gelukkig gezien dat er inmiddels wat topics bijgekomen zijn over het plafond ik ga de mijne ook vervangen. Er zit hardboard in en dat ga ik ook weer gebruiken. Tevens span ik eea af met aluminium strips welke ik precies langs de plafond spijlen kan buigen en monteren.

Greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had plafond ook gedaan. Eerst alles van karton verwijderd, toen opgeschuurd. Aan de dak zijde over hele lengte een soort triplex gelijmd en met kleine bout/moer extra vastgezet. Aan zichtzijde een ong 4 mm dikke schuimplastic laag gelijmd en toen Alcatara. Veel op forums naar goede lijm gezocht. Bison gekocht. Hemel zat er strak in en de Alcantara geeft een mooie vleug.

.......bij de eerste warme dag liet het los.

Uiteindelijk vertelde de sales afdeling dat alleen 3M echte lijm verkoopt voor autohemels. Maar kan alleen door een bedrijf gekocht worden in minimaal 1 doos met meerdere spuitbussen.

Overigens, ineens gaat mijn dynamo loeien, ea door laten meten en mijn diodes zijn kapot. Hij genereert wel stroom maar kan het niet kwijt. Dus ligt nu bij een revisiebedrijf.

En spontaan ratelt de motor. Net 4000 euro in gestoken dus waarom niet eens gewoon goed in 1 keer. Bij een koude start ratelt het, klinkt alsof de lifters ruimte hebben. Na een aantal minuten vermindert het geluid maar verdwijnt niet geheel, nokkenas en lifters zijn nieuw. Rods en tuimelaars zijn gecontroleert en hergebruikt.

Nu eerst de nieuwe HEI ontsteking nastellen, uitlaat natrekken. Ik lees dat zelfs een zo duidelijke tikkend geluid nl ook daardoor kan ontstaan. Dus voordat ik naar revisie bedrijf rij eerst dit elimineren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...