Spring naar bijdragen

waar kan ik de aanpassingen na invoer laten doen?


Recommended Posts

hallo,

Ik ben voornemens om een aantal jeeps ( commander, unlimited, GC) uit de US te halen.

Ik weet dat ik daarvoor bij de het IKS ( RDW) moet zijn voor een type goedkeuring. Ook heb ik vernomen dat de aanpassingen voor deze wagens betreft de achterlichten, iets met mistlampen en de zij knipperlichten.

Gezien de keuring enkel in Lelystad kan, is mijn vraag of iemand mij kan vertellen of er een bedrijf daar in de buurt is die de benodigde aanpassingen VOOR de keuring al wil doen voor me. Anders zou ik later weer terug moeten met de auto's en dan wordt het allemaal weer te kostbaar...

Graag jullie hulp, alle tips zijn welkom!!

gr,

peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft alleen naar Lelystad als voor de voertuigen in Nederland nog geen typegoedkeuring is. Voor de Commander, Wrangler Unlimited en GC zijn deze type goedkeuringen er al in Nederland.

Je kunt dus naar elk willekeurig RDW keuringstation bij je in de buurt voor een invoerkeuring en kenteken.

Zorg wel dat de auto vóór de keuring aan de nederlandse eisen voldoet want de auto dient APK-waardig aangeboden te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Ik heb zojuist een '05 GC gekocht die uit Amerika is geimporteerd. Naast de verlichting zouden er meer zaken moeten worden aangepast, oa een andere brandstoftank. Een sneller en goedkoper alternatief is om de auto's eerst op Duits kenteken te (laten) zetten. Daar zijn de regels minder streng. Vervolgens is importeren in NL opeens geen issue meer, aangezien het opeens een auto met Europese goedkeuring is geworden. Kost wel een paar honderd euro, maar is beduidend goedkoper dan alle verplichte technische aanpassingen uitvoeren.

bewerkt door Bries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De typegoedkeuring op zich is ook niet het probleem, maar het zijn details die verschillen tov de Amerikaanse versie.

Het Duitse RDW keurt de Amerikaanse verlichting, tank en banden wel goed, terwijl de Nederlandse RDW dat niet doet. Wordt een auto in Duitsland echter goedgekeurd en vervolgens in Nederland bij het RDW aangeboden, dan gelden voor de Nederlandse import-keuring minder zware regels en wordt de auto wel goedgekeurd, zonder aanpassingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

hallo,

ik heb een jeep grand cherokee 3.7 v6 van januari 2006 welke nog niet is aangepast qua EU-eisen (mistachterlicht, zijknipperlichten, stadslichten en chassisnummer). nu moet ik deze nog invoeren, maar vraag mij af wat de beste en vooral goedkoopste manier is om dit te doen.

heeft er iemand ervaring mee ? dan hoor ik dat graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat ik zelf de lichten ga aanpassen. (mist achterlicht, zijknipperlichten en stadslichten). heeft iemand al eerder de stadslichten ingebouwd in de bestaande lampen ? ik vraag me namelijk af hoe ik dit het beste kan aansluiten en wat ik precies nodig heb...

als dat gedaan is kan ik denk ik het beste naar het Individueel Keuring Station in lelystad gaan en de jeep voor 1016 euro laten keuren... (ik begrijp niet waarom maar 1 instantie dit in nederland mag doen en dat daarom de prijs zo belachelijk hoog is).

voor het mistachterlicht heb ik een rode LED mistlamp gekocht die ik plaats in de rechterachterlamp op de plaats van de achteruitrijlamp. zo blijft het aanzicht het mooist van de lampen.

Voor de zijknipperlichten haal ik gewoon originele lampjes bij de jeep dealer en sluit deze aan op de bestaande knipperlichten lijkt mij...

ik zit dus alleen nog even met de stadslichten...

sowieso raar dat dit verplicht is aangezien niemand dit ooit gebruikt. echt weer zo'n regeltje dat 30 jaar geleden bedacht is en nooit naar is gekeken of het wel echt nut heeft.

ik neem aan dat er verder geen aanpassingen gedaan hoeven te worden aan de jeep grand cherokee 2006 ? (als iemand hier iets van weet, reageer dan aub) ik lees hierboven iets over een brandstoftank ??

bewerkt door boriznl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat ik zelf de lichten ga aanpassen. (mist achterlicht, zijknipperlichten en stadslichten). heeft iemand al eerder de stadslichten ingebouwd in de bestaande lampen ? ik vraag me namelijk af hoe ik dit het beste kan aansluiten en wat ik precies nodig heb...

als dat gedaan is kan ik denk ik het beste naar het Individueel Keuring Station in lelystad gaan en de jeep voor 1016 euro laten keuren... (ik begrijp niet waarom maar 1 instantie dit in nederland mag doen en dat daarom de prijs zo belachelijk hoog is).

voor het mistachterlicht heb ik een rode LED mistlamp gekocht die ik plaats in de rechterachterlamp op de plaats van de achteruitrijlamp. zo blijft het aanzicht het mooist van de lampen.

Voor de zijknipperlichten haal ik gewoon originele lampjes bij de jeep dealer en sluit deze aan op de bestaande knipperlichten lijkt mij...

ik zit dus alleen nog even met de stadslichten...

sowieso raar dat dit verplicht is aangezien niemand dit ooit gebruikt. echt weer zo'n regeltje dat 30 jaar geleden bedacht is en nooit naar is gekeken of het wel echt nut heeft.

bel me effe op ik ken de juiste man daarvoor in nl

mail me eerst geef ik je mijn telnr

frigoservice@pandora.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit dus alleen nog even met de stadslichten...

sowieso raar dat dit verplicht is aangezien niemand dit ooit gebruikt. echt weer zo'n regeltje dat 30 jaar geleden bedacht is en nooit naar is gekeken of het wel echt nut heeft.

Geen nut gaat wel erg ver, kom van de week 'savonds nog een auto tegen op een B-weggetje de en de linkse koplamp kapot heefd(ook geen stadslicht) en niet erg graag aan de kant ging, nou dan verschiet je behoorlijk als je een motorrijder verwacht:frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als dat gedaan is kan ik denk ik het beste naar het Individueel Keuring Station in lelystad gaan en de jeep voor 1016 euro laten keuren... (ik begrijp niet waarom maar 1 instantie dit in nederland mag doen en dat daarom de prijs zo belachelijk hoog is).

Je hoeft niet naar Lelystad voor de keuring want er is al een typegoedkeuring voor dat type in Nederland. ( dat is de dure keuring)

Gewoon zorgen dat ie APK-klaar is (dus verlichting in orde maken) en dan naar een willekeurig RDW station waar je meteen chassisnummer in kunt laten slaan. Dan nog even langs de douane om wat centjes af te dragen, nummerplaten laten maken en rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben tevens op zoek naar informatie die het importeren van een usa uitvoering met zich meebrengt en wat hier van de kosten globaal kunnen worden. het gaat bij mij ook om een GC uit 2007.

ik stel me voor dat het rwd per auto/type exact kan aangeven wat anders moet worden gemaakt.

heeft iemand hier toevallig lijst van??

soort lampen

knipperl;icht

stadslicht

(tank) ben daar niet zeker van

misschien idee om lijst aan te vullen

toi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kosten invoeren:

- vervoer naar NL (was bij mij 1500 dollar)

- BTW (19% van aankoopbedrag incl. verschepen)

- invoerrechten (10% van aankoopbedrag incl. verschepen)

- BPM

- inslaan chassisnr.

- aanpassen lampen (mistachterlicht, stadslichten en zijknipperlichten)

- auto keuren bij IKS

- kentekenplaten

dit kwam ik tegen qua kosten.

ik heb de lampen nog niet aangepast, dus ook nog niet laten keuren. dit doe ik binnenkort. ik vraag me alleen af of ik de GC06 nou gewoon kan laten keuren bij een willekeurig RDW station of dat de dure keuring in lelystad nodig is voor mijn jeep grand cherokee 3.7 v6 4x4 laredo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik ervan heb begrepen als je alle aanpassingen hebt gedaan je gewoon naar de rdw kunt stappen. lelystad is ook stuk duurder.

ik ga nog eens informeren of er ook in nederland een TUV keuring mogelijk is. de oosterburen zijn met hun TUV makkelijker, minder aanpassingen, bv de koplampen die je kunt stellen heb ik gelezen. hier is echter wel een uitzonderingsregel voor en het blijft toch burgertje pesten.

ik ben bezig met een gc uit ijsland uit 2007. de betalingsprocedure is: als je er bent betalen, overschrijven op je naam als nw eigenaar en de car bij een verscheper neerzetten zodat je zekerheid hebt. binnen 1 week kan hij dan in rotterdam staan. kosten ca. 650,00 eurootjes.

sta nog in dubio of ik grijs ga rijden of niet, zo'n "kist" achterin is ook niet alles maar scheelt best een aardige duit. de bpm is geregeld naar de aanschafprijs dus dat valt dan nog een beetje mee!

tof dat je alles even opschreef;

hier aangevuld

- vervoer naar NL (was bij mij 1500 dollar)

- BTW (19% van aankoopbedrag incl. verschepen EN VERZEKERING !!)

- invoerrechten (10% van aankoopbedrag incl. verschepen)

- BPM

- inslaan chassisnr.

- aanpassen lampen

- mistachterlicht,

- stadslichten en

- zijknipperlichten

- auto keuren bij IKS (WAT BEDOEL JE HIERMEE)

- kentekenplaten

- mogelijk reis heen en/of teug naar verkopende partij (ok = vakantie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even ter aanvulling. de auto moet wel individueel gekeurd worden... zie hieronder.

--------------------------------

Wij danken u voor uw email van 5 april 2009.

Hierop reagerend kunnen wij u meedelen dat er geen CVO bestaat voor uw Jeep Grand Cherokee, daar dit voertuig voor de Amerikaanse markt bestemd is.

Indien u het voertuigen wenst te importeren in Nederland, dient u zelf voor de nodige documenten te zorgen. Uw Jeep zal individueel gekeurd moeten worden bij een keuringsstation van de RDW of een onafhankelijk instituut zoals TüV Nederland (tel 055- 3788 130).

Wij vertrouwen op uw begrip in deze en blijven ter beschikking voor verdere vragen.

Met vriendelijke groet,

Chrysler Nederland B.V.

Afdeling Klantenservice Chrysler, Jeep & Dodge

--------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...