Spring naar bijdragen

Hoofdstroomschakelaar lier


Recommended Posts

imagesashxi329591016e48ql8.jpg

usd 64 bij www.4wd.com origineel van WARN

kan bedient worden dmv schakelaartje op je dash die dan het relais aanstuurt.

Ik heb de schakelaar gebruikt van mistachterlicht. Kan dan zien als het lampje brand dat de lier is ingeschakeld en werkt alleen met contact aan.

Er zijn ook gewone draaischakelaars maar dan moet je onder je motorkap om hem aan te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie wel eens berichten dat er een hoofdstroomschakelaar tussen de lier en de accu wordt geplaatst. Wat voor schakelaar zit hier dan wel niet tussen. Als ik zie dat mijn lier (Warn M8000) bij zware belasting toch zo'n dikke 400 ampere trekt. Ik heb in ieder geval nog geen schakelaar gezien die dit aankan.

Ik heb er een van hella die kan 1000A 12 voor 10 sec. dus voor het max van m'n M8000 van 400 lijkt me dat genoeg (het is zowiso niet goed om zonder pauzes lang te lieren) Die oplossing van dez heb ik gezien en is zeker mooier maar ik had toen die schakelaar al gekocht.

@dez ik ga m'n pas vanavond monteren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die heb ik ook, maar hij gaat er wel weer tussenuit. Als je hem niet regelmatig gebruikt, dan worden de contactvlakken slechter en kan die onvoldoende stroom verwerken. Ik los het nu op door de schakelaar voor gebruik een keer of 10 aan en uit te zetten en er een beetje wd40 in te spuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even geinformeerd bij 4wd.com. Het verzenden is duurder dan de schakelaar (67 usd). Is dit normaal.

imagesashxi329591016e48ql8.jpg

usd 64 bij www.4wd.com origineel van WARN

kan bedient worden dmv schakelaartje op je dash die dan het relais aanstuurt.

Ik heb de schakelaar gebruikt van mistachterlicht. Kan dan zien als het lampje brand dat de lier is ingeschakeld en werkt alleen met contact aan.

Er zijn ook gewone draaischakelaars maar dan moet je onder je motorkap om hem aan te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook die Warn oplossing. Had eerst een gewone hoofdschakelaar onder de motorkap (zo veel stroom wil je niet in je dash hebben zitten lijkt mij....)

De Warns power interrupt zit bij mij ook achter mijn contact. Contact uit, kan niemand aan je lier klooien. Ik schakel de stroom uitsluitend in als ik ook daadwerkelijk ga lieren, daana direct weer uit.

Neem anders contact op met iemand die regelmatig in de US besteld (Dez bijvoorbeeld). Scheelt je in ieder geval aanzienlijk in de verzendkosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even geinformeerd bij 4wd.com. Het verzenden is duurder dan de schakelaar (67 usd). Is dit normaal.

ja logisch en als je er 5 besteld betaal je net zoveel transport als voor 1

moet je combineren met meer spullen of aan iemand vragen hem mee te laten komen met een grote order.

Ik besteld een onderdeeltje van 3 eur bij B&S en moest 40 eur vracht betalen

met rembourse kosten btw en de hele zooi. Paste in een envelope

Ik was goed pissig maar werd afgedaan als dat degene die het verstuurde nieuwe was. Kreeg niks terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wat dichter bij huis, en veel keus.

De zwaarste op die site is maar 250A (zwaarste relais 300A).

Heb ook die Warn oplossing. Had eerst een gewone hoofdschakelaar onder de motorkap (zo veel stroom wil je niet in je dash hebben zitten lijkt mij....)

De Warns power interrupt zit bij mij ook achter mijn contact. Contact uit, kan niemand aan je lier klooien. Ik schakel de stroom uitsluitend in als ik ook daadwerkelijk ga lieren, daana direct weer uit.

Ik heb een zware massaschakelaar onder mijn dashboard zitten (komt bij offroad utrecht vandaan). [Minpool accu] - 50mm² kabel - [schakelaar dashboard] - 50mm² kabel - [motorblok]. Standard Operating Procedure: Contact uit, massaschakelaar uit. Ook wel een veilig idee bij het sleutelen dat er nergens spanning op staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...