Spring naar bijdragen

4 ipv 3versnellingsbak


Recommended Posts

He hallo daar allen,

Er wordt veel over gesproken, veel over geforumed... het benzineverbruik...

Wie doet zijn hersenen geen pijn om uit te vogelen om de Wagoneer ipv 1 op 3, 1 op 5 te laten rijden...

Zo zat ik er met mijn lekenhoofd over na te denken of het misschien een oplossing is om met het toevoegen van een extra versnelling (overdrive) het verbruik naar beneden te krijgen???

De vraag is dus, is het mogelijk om achter een bv AMC 401 een vierversnellingsbak te hangen ipv de Th400 3 versnellingsbak??

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien dat de AW4 zoals die van een XJ komt een mogelijkheid is?? ik weet alleen niet hoe het dan met de electronica moet...

Ik denk als je een wagoneer koopt (of er helemaal gek van bent , zoals ik) , dat het brandstofverbruik niet meer zo belangrijk is.

Ik reed voorheen 35.000 km per jaar met mijn wagoneer.

(en heeft ondertussen heel zijn huis vol staan met kado's van de tankstations)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb conversie gedaan.

Mijn 70 waggy heeft nu een 4L80E GM bak, 4 versnellingen en rij 1700 toeren bij 100 KM, 2200 rpm bij 140

echt helemaal top, mijn verbruik is 1 op 4, maar heb er een stroker383 met 450 pk inliggen, dus vandaar nog steeds slurp slurp.

Als je een dana20 transfer case hebt, hang je hem er zo aan na wat afdraai werk adapter.

ciao

Robbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...