Spring naar bijdragen

Cherokee Overleden


Petrolhead
 Share

Recommended Posts

mad.gif

Vanmiddag om 1501 is mijn pas verworven (27 Aug) Cherokee 4.0 LTD HO

overleden

tijdens een ritje van kantoor naar mn huis reed er iemand met en tulband in een oude mercedes 200 achteloos de voorangsweg op

waar ik aan het cruisen was heb nog geprobeerd evasive actions in te zetten

maar het mocht niet baten

de bumper is tegen de voorband aan

KUTerde kut wat moet ik nauw

kan ik weer op zoek naar een nette cherokee

hmmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mijn jeep was in een heel goede staat van onderhoud alleen denk ik dat als er getrokken moet worden

een nieuwe scherm motorkap

bunper

gril en 2 koplampen die net waren vernieuwd

denk dat ze bij een schade bedrijf zeggen 4000 Euro

wat zal de dagwaarde zijn van een Cherokee van 91 wel in een nette staat

ik weet het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dagwaarde is natuurlijk niet standaard laag. Ik denk dat die bij jouw auto zo tussen de 3000 en 4000 euro zit, afhankelijk van de staat.

Als je een schadebedrijf kunt vinden die eventueel 2e hands onderdelen monteerd, die zijn er steeds meer, dan zou je nog wel eens gewoon in deze auto kunnen blijven rijden!!!

Veel succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga alvast rondkijken welke cherokee ik nu ga nemen

het zou wel super zijn als ik een goede waarde kreeg want ik heb hem nog maar

pas 3 week

was nog van zoveel van plan

had zaterdag een afspraak ommet bokkieandijk er mee bezig te gaan

en de puntjes verder op de ie te zetten

heb er afgelopen weekend net een trekhaak onder gemonteerd

onvoorstelbaar dat dan zoiets gebeurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens de Mercedes ................. hihihi

helemaal niks van over he

ik reed dus op een voorangsweg de mercedes 200 van 85kwam uit een zij weg

en was in een keer vol in mijn vizier

ik heb nog geremd maar klapte vol in zijn zij, waar na de auto voledig weg werdt geslingerd door de JEEP TANK en maakte een zwieper van 180 graden

en kwam plus min 7 meter van de JEEP tot rust

de deur zat halverwege de stoel de achterwielen draaiden niet meer achter velg was gebroken

en de band kapot

ik kon de Jeep nog naar de kant rijden de deur ging nog gewoon open

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk met een nieuwe links voor scherm

koplamp lv

motorkap

gril

frontje

radiateur (die komt uit de US)

bumper

en spuiten

dat moet allemaal gebeuren dat doet ie het weer

verder stuurt en rijdt hij alsof er niks is gebeurt

maar denk dat een schadebedrijf wel minimaal 3500 a 4000 moet hebben voor de reparatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das flik balen man.

Maar kun je hem niet iets minder mooi maken maar wel APK oke om er terrein mee te rijden.

Jeep zijn immers om terrein mee te rijden.

Kijk ook eerst goed rond en vraag meerdere offertes op en misschien zwart dat scheelt een hele boel Euro`s.

Veel succes ermee en wij zien graag de vorderingen op foto

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rot joh dat dit gebeurt is. Geen letsel voor de bestuurder van de Mercedes?

Gelukkig was het niet jouw eigen schuld. Ik hoop dat je er goed uitkomt met de schade-expert. Misschien moet je even denken wie de beste schade claim kan laten uitkeren. De dealer laat hem misschien te snel total-loss verklaren. Dat wordt dan dag waarde en mogelijk dag auto omdat je hem misschien moet overdragen aan de verzekeringsmaatschappij. Kontroleer dat dus goed! Ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar ik hoop dat je een hogere dagwaarde hebt ingevuld als dat je zelf betaald hebt.

Een schadebedrijf taxeert hem misschien te laag, omdat ze dan hopen dat je de auto bij hun laat staan om te repareren.

Wellicht is het beter om je auto thuis te laten staan en dan een print te maken van prijzen van soortgelijke auto's bij dealers en dat dan onder de neus van de schade-expert te duwen. Dat kan de dagwaarde behoorlijk omhoog krijgen, zeker als jouw auto er echt mooi uitziet qua lak e.d. Een goed Jeepverhaal van jou en een bak koffie voor de schade-expert kan ook helpen. Laat zeker niet een rekening van aankoop zien, maar vermeld wel dat je er al een hoop aan verspijkert hebt.

Denk er maar eens over na. ( dit is geschreven met 1.5 liter bier achter de kiezen, dus ik draaf misschien wat door wacko.gif )

Succes in ieder geval!

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Petrolhead,

Je hebt geluk bij een ongeluk gehad man, dus kop op. (het had ook met veel letsel gepaard kunnen gaan)

Rene heeft wel gelijk, ga met de schade expert praten en zeg dat je hem eigenlijk niet total loss verklaard wil hebben, die kan vaak ook de schade expert omlullen.

Succes er verder mee,

Groeten Bas wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das flink balen PetrolHead.

Aan de andere kant, je heb nu een goede reden om en Bananenbumper te laten aanmeten.

Maar ff zonder dollen, als de Jeep verder nog goed rijdt, en zelfs de radiator nog heel is, zal er een hoop optische schade zijn, maar dit moet goed te repareren zijn.

Laat je eigen goed informeren in geval van total loss (wat denk ik wel meevalt), en probeer hem gewoon weer op te lappen met gebruikte materialen (en een BB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep Vrienden bedankt voor de fijne support

Ik hoop zo spoedig mogelijk deze fase af te ronden

heb gisteren met iemand van het schade herstel bedr gesproken

die zei dat hij de reparatie boven de 7000 E inschatte

en dat de dagwaarde dat nietzou verantwoorden de auto op te knappen

ben al begonnen om me heen te kijken

heb nog even de tijd om te kijken

wil wel weer een jeep maar denk wel aan een vanaf bj 95

zal zowiezo proberen zoveel mogelijk eruit te slepen

begreep overigens dat als je een auto nog maar vrij kort hebt je wel de daadwerkelijke kosten vergoed kunt krijgen

kan ook duidelijk aantonen dat ik de auto met liefde heb behandeld en zie wel

hoe het afloopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK... laatste redmiddel:

- Zoek een "bevriende schade hersteller"( bijv. B. de H. wink.gif ), en vraag wat de reparatie bij hem kost.

- Laat, wanneer de auto "totall-loss" wordt veklaard, eens voorrekenen wat je uitgekeerd krijgt "met behoud van wrak".

- Indien dat bedrag genoeg is voor de reparatie bij de "bevriende schade hersteller" , laat het dan uitkeren en laat "B.de H." je Jeep weer herstellen!

Als je geluk hebt, houdt je nog wat euro's over voor een bananenbumper....

Misschien moet je echter wel iets bijleggen, maar je weet nu wat voor auto je hebt. En, vervangen van de auto kost je geheid véél meer!!!

Succes maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee vervelend voor je zeg.

Nu kom ik echter met een hele brutale vraag. Waar heb je die schokbrekers vandaan en zijn ze een beetje hoog of is het de standaard maat om te vervangen ??? Wij zijn namelijk op zoek naar hoge schokbrekers.

Nogmaals wel heel erg vervelend voor je zeg.

Als het mij zou overkomen zou ik aardig in de piepzak zitten.

Groetjes,

Marielle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...