Spring naar bijdragen

Tank problemen


niek
 Share

Recommended Posts

Het voltanken van mijn Wrangler Unlimited 2.8 diesel gaat erg moeizaam. Ik heb al geprobeerd op allerlei manieren het vulpistool in de dop te hangen en maar heel voorzichtig litertje voor litertje erin laten lopen.

Het lijkt mij een ontluchtings probleem. De dealer heeft er al vaker van gehoord maar (natuurlijk) geen oplossing.

Heeft iemand een goed idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Het voltanken van mijn Wrangler Unlimited 2.8 diesel gaat erg moeizaam. Ik heb al geprobeerd op allerlei manieren het vulpistool in de dop te hangen en maar heel voorzichtig litertje voor litertje erin laten lopen.

Het lijkt mij een ontluchtings probleem. De dealer heeft er al vaker van gehoord maar (natuurlijk) geen oplossing.

Heeft iemand een goed idee?

Ik heb met mijn jk Unl. 2.8 diesel precies dezelfde problemen, er is door de dealer al van alles geprobeerd.

Wat mij wel opvalt dat het niet bij alle tankstations problemen geeft. M.i. is de snelheid van de instromende brandstof hierin belangrijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met mijn jk Unl. 2.8 diesel precies dezelfde problemen, er is door de dealer al van alles geprobeerd.

Wat mij wel opvalt dat het niet bij alle tankstations problemen geeft. M.i. is de snelheid van de instromende brandstof hierin belangrijk...

Kan...kan heel goed.

Misschien in combinatie met de te zwakke afzuiging van de dampen tijdens het tanken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met mijn jk Unl. 2.8 diesel precies dezelfde problemen, er is door de dealer al van alles geprobeerd.

Wat mij wel opvalt dat het niet bij alle tankstations problemen geeft. M.i. is de snelheid van de instromende brandstof hierin belangrijk...

Met een JK unlimited geen problemen met de benzine tanken:P

Alleen afrekenen doet zeer;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 7 years later...
Op ‎19‎/‎08‎/‎2008om9:20 PM zei laredo:

ook ik heb er problemen mee met mijn diesel. Het probleem is al bekend en wat mij gezegt is dat ze er mee bezig zijn.. heb een brief gehad waar instond dat ze er mee bezig waren... en hopeliojk snel een oplossing hebben..

tja dus afwachten maar.

snel een oplossing van Jeep.... hahahahahha das een goei.... ik zou al op 2j minimum rekenen.... wij kunnen trouwens redelijk tanken... op volle snelheid lukt het niet overal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
11 minuten geleden zei billy:

Nog steeds geen oplossing voor het probleem? Al m'n diesel jeeps deden dit.......maakt niet uit of je de langere hebt of de korte

Hier ook, ik neem de tijd maar met tanken. Want snel zal het nooit gaan. Half gas gaat het goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hoi. Ik ben pas lid van het Forum en zie dat dit al enige jaren loopt maar er is zeker iets bekend bij Jeep als oplossing.

Heeft idd te maken met de ontluchting van de tank bij vullen. Bij de dealer/mopar is er een complete set voor (slang, filter, terugslagklepje...). Zelf heb ik ook het probleem dat tanken met mijn 2.8 CRD niet lekker vlot gaat. Moet wel zeggen dat ik het niet heel erg storend vind en heb dus (nog) niet de set laten monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft alles te maken dat het een bezine tank is en geen diesel tank.

De vulslang naar de tank is te klein van diameter voor toevoer diesel en ontluchting.

Dit komt omdat eigenlijk de configuratie voor een benzine auto is.

Dus je moet de tijd ervoor nemen met de diesel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...