Spring naar bijdragen

trillingsrubber bij transfercase vernieuwen


Wago-86
 Share

Recommended Posts

hallo forum lezers ik zoek antwoord op de volgende vraag, tijdens de laatste apk keuring kreeg ik van de keurmeester mee dat ik er goed aan zou doen om het rubber wat gemonteerd zit aan de crossmember en aan de autobak/transfercase te vernieuwen .

ik moet toegeven dat de goede man gelijk heeft gehad want toen ik de nieuwe met de oude vergeleek kon je goed zien dat de hoogte van het rubber verschilde , zeker een halve centimeter, nu heb ik dus de nieuwe in huis en wil dan ook deze gaan plaatsen en in de boeken die ik heb staat dat ik de automatenbak of de transfercase voorzichtig moet op krikken en nu mijn vraag waar moet ik de krik plaatsen na lang kijken lukt het niet bij de automaatbak en kan ik de krik plaatsen onder de transfercase deze is volgens mij van aluminium en als er te veel krachten op deze bak worden geplaatst zal ik hem dan beschadigen/breken of is het verstandig om de krik te plaatsen onder de uitgaande aandrijfas van de transfercase .

ik hoop dat een van jullie mij een goede raad kunnen geven betreffende het plaatsen van de krik .

alvast bedankt ,wago86

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Lijkt me dan ook niet de bedoeling om 'm op te krikken maar alleen ondersteunen. (blokje hout/rubber ertussen om draagvlak te vergroten)

't Steunt nu op 't crossmember en als je die ervanonder schroeft moet de krik het ff overnemen. Bij YJ is net voor 't crossmember de handigste plaats idd.

Beschadigen doe je 't niet gauw,zou 'k niet bang voor zijn.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo , gisteren begonnen met het vervangen van het gewraakte rubber,de Jeep vierkant omhoog gezet en de omgeving van het rubber schoongemaakt hierna heb ik een krik gezet onder de kruiskoppeling achter de transfercase en de twee bouten die het rubber op z'n plaats houden los gemaakt (bleken tapeinden te zijn ) na een kort gevecht met de twee bouten die de beugel van het rubber moesten vasthouden de aandrijfas iets omhoog gekrikt en toen maar besloten om dan maar de gehele construktie er onder uit te halen ,bleek achteraf ook de gemakelijkste manier om het rubber te vervangen ik moest alle bouten van de constuktie los maken om bij de laatste bout te kunnen komen van de stalen plaat (houder ) die het rubber opsluit alles in andere volgorde weer in elkaar gezet onder de jeep gedoken en de hele handel af gemonteerd .

Dus bedankt voor de reactie's op mijn vraag .Groet Wago-86:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...