Wago-86 Geplaatst January 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2008 hallo forum lezers ik zoek antwoord op de volgende vraag, tijdens de laatste apk keuring kreeg ik van de keurmeester mee dat ik er goed aan zou doen om het rubber wat gemonteerd zit aan de crossmember en aan de autobak/transfercase te vernieuwen . ik moet toegeven dat de goede man gelijk heeft gehad want toen ik de nieuwe met de oude vergeleek kon je goed zien dat de hoogte van het rubber verschilde , zeker een halve centimeter, nu heb ik dus de nieuwe in huis en wil dan ook deze gaan plaatsen en in de boeken die ik heb staat dat ik de automatenbak of de transfercase voorzichtig moet op krikken en nu mijn vraag waar moet ik de krik plaatsen na lang kijken lukt het niet bij de automaatbak en kan ik de krik plaatsen onder de transfercase deze is volgens mij van aluminium en als er te veel krachten op deze bak worden geplaatst zal ik hem dan beschadigen/breken of is het verstandig om de krik te plaatsen onder de uitgaande aandrijfas van de transfercase . ik hoop dat een van jullie mij een goede raad kunnen geven betreffende het plaatsen van de krik . alvast bedankt ,wago86 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2008 als ik bij mijn wrangler de krik eronder zet heb ik meestal onder de transfercase maar dan niet op het laatste stukje waar de as in en uit schuift maar zoveel mogelijk in het midden (waar je nog bij kan.) ik neem aan dat het bij een Wagoneer zo ook wel kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst January 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2008 't Lijkt me dan ook niet de bedoeling om 'm op te krikken maar alleen ondersteunen. (blokje hout/rubber ertussen om draagvlak te vergroten) 't Steunt nu op 't crossmember en als je die ervanonder schroeft moet de krik het ff overnemen. Bij YJ is net voor 't crossmember de handigste plaats idd. Beschadigen doe je 't niet gauw,zou 'k niet bang voor zijn. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wago-86 Geplaatst January 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2008 hallo , gisteren begonnen met het vervangen van het gewraakte rubber,de Jeep vierkant omhoog gezet en de omgeving van het rubber schoongemaakt hierna heb ik een krik gezet onder de kruiskoppeling achter de transfercase en de twee bouten die het rubber op z'n plaats houden los gemaakt (bleken tapeinden te zijn ) na een kort gevecht met de twee bouten die de beugel van het rubber moesten vasthouden de aandrijfas iets omhoog gekrikt en toen maar besloten om dan maar de gehele construktie er onder uit te halen ,bleek achteraf ook de gemakelijkste manier om het rubber te vervangen ik moest alle bouten van de constuktie los maken om bij de laatste bout te kunnen komen van de stalen plaat (houder ) die het rubber opsluit alles in andere volgorde weer in elkaar gezet onder de jeep gedoken en de hele handel af gemonteerd . Dus bedankt voor de reactie's op mijn vraag .Groet Wago-86:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.