Spring naar bijdragen

Controleren benzine injector


Rick*
 Share

Recommended Posts

Hallo. Ik test mijn injectoren altijd met luisteren, d.m.v. een Stetoscoop bijv. Alle moeten het zelfde ratelende geluid produceren. Klinkt er een anders , dan de electrische aansluiting controleren op corrosie en de weerstand met een ohmmeter vergelijken. Ik hoop,dat je wat hebt aan deze tips.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook de motor stationair laten lopen en een voor een de stekkers loshalen, blijft de motor bij een stekker hetzelfde lopen, dan heb je de dader.

Inderdaad ook een goed en simpel idee. Ik heb nu in the USA een zogenaamd Noid Light besteld. Dat is een led met een passende voet voor de injectorkabel. Zo kan je de hoeveelheid stroom zien en daarmee de ECUwerking controleren.

Dit kan je dus niet doen met een normale lamp! Een normale lamp(12Volt) trekt te veel ampere en je ECU gaat dan kapot. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stetoscoop en Noid light heb ik niet maar de tip van stationair laten lopen en de stekkers los halen lijkt mij eenvoudig te doen.

Overigens welk stekkertje van de injector moet er los worden gemaakt? die bovenop zit of zit er in de injector iets wat ik eruit moet halen.

Dit weekend maar eens proberen. Thanks voor de tips,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stetoscoop en Noid light heb ik niet maar de tip van stationair laten lopen en de stekkers los halen lijkt mij eenvoudig te doen.

Overigens welk stekkertje van de injector moet er los worden gemaakt? die bovenop zit of zit er in de injector iets wat ik eruit moet halen.

Dit weekend maar eens proberen. Thanks voor de tips,

Rick

Rick, als je geen stetoscoop hebt,kan je ook een stukje dunne slang gebruiken of zelfs een dun houtje. Zelfs met een vinger kan je de injectortrillingen voelen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...