Spring naar bijdragen

trekt naar rechts


Recommended Posts

Sinds kort ben ik dus in het bezit van een GC 5.9 uit 98.

Prima auto maar een ding daar erger ik me helemaal suf aan. Hij trekt naar rechts. De ene keer meer dan de andere keer, en soms ook helemaal niet. en soms juist best erg zodatb ik echt tegen moet sturen. Ik naar de banden specialist en er maar meteen nieuwe banden op laten zetten en natuurlijk ook direct laten uitlijnen. Nou dacht ik nu lekker.... cruisen.. Jah not dus hij doet het nog steeds :blink:. Iemand met het zelfde probleem of wellicht tip over wat het zou kunnen zijn?? Thanks, B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort ben ik dus in het bezit van een GC 5.9 uit 98.

Prima auto maar een ding daar erger ik me helemaal suf aan. Hij trekt naar rechts. De ene keer meer dan de andere keer, en soms ook helemaal niet. en soms juist best erg zodatb ik echt tegen moet sturen. Ik naar de banden specialist en er maar meteen nieuwe banden op laten zetten en natuurlijk ook direct laten uitlijnen. Nou dacht ik nu lekker.... cruisen.. Jah not dus hij doet het nog steeds :blink:. Iemand met het zelfde probleem of wellicht tip over wat het zou kunnen zijn?? Thanks, B

Het kan zijn de je rem vast blijft zitten. Ik zou daar als eerste even naar kijken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn ZJ heb ik hetzelfde verschijnsel. Er was trouwens al eerder een topic over. Ik heb laten uitlijnen, de remmen waren net vernieuwd toen ik hem kocht dus die reden is onwaarschijnlijk. Banden voor/achter gewisseld, even geprobeerd met links/rechts wissel, maar niets hielp.

De voornaamste reden is m.i. het feit dat de wegen in NL in het algemeen een beetje bol staan ivm afvoer van regenwater. Niet iedere weg zal dezelfde bolling hebben en dat verklaart denk ik of het verschijnsel wel of niet aanwezig is. Na 20.000 km. heb ik geen afwijkend slijtagepatroon aan de banden gemerkt, dus kennelijk is verder alles wel in orde.

Als ik op vakantie ga naar Engeland trekt de auto juist iets naar links. Kennelijk zijn sommige auto's daar gevoeliger voor dan andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn ZJ heb ik hetzelfde verschijnsel. Er was trouwens al eerder een topic over. Ik heb laten uitlijnen, de remmen waren net vernieuwd toen ik hem kocht dus die reden is onwaarschijnlijk. Banden voor/achter gewisseld, even geprobeerd met links/rechts wissel, maar niets hielp.

De voornaamste reden is m.i. het feit dat de wegen in NL in het algemeen een beetje bol staan ivm afvoer van regenwater. Niet iedere weg zal dezelfde bolling hebben en dat verklaart denk ik of het verschijnsel wel of niet aanwezig is. Na 20.000 km. heb ik geen afwijkend slijtagepatroon aan de banden gemerkt, dus kennelijk is verder alles wel in orde.

Als ik op vakantie ga naar Engeland trekt de auto juist iets naar links. Kennelijk zijn sommige auto's daar gevoeliger voor dan andere.

Bedankt voor jullie recatie. In het geval van de de bolle wegen lijkt het mij dat elke auto of jeep achtige daar last van zou moeten hebben. Ik ga i.i.g. de remmen na laten kijken hij doet het namelijk ook als ik rem dat was ik overigens vergeten te melden. Wel raar i.d.d. omdat toen jij in Engeland was hij dusjuist naar links trok. Hoe dan ook ik wil het w eg hebben word er gek van. Thanks again guys. Groet, B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 years later...

Mijn Grand Cherokee van 2001 trok na uitlijnen nog steeds naar rechts. Heb de bandenspanning van alle 4 banden verhoogd naar 2.5.  (had ik gelezen dat iemand dat deed). Nu is het acceptabel. En hij rijdt door lagere rolweerstand ook zuiniger. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik weet dat dit eenbejaar dtopic is maar toch : ik heb ook last gehad dat de auto naar links trok (is iets veiliger in ZA dan naar rechts....). Nadat alle sway/trac-en overige bars alsmede de bushings, stuurdemper en schokbrekers waren vervangen bleef de trek naar links prominent aanwezig. Tot er op mijn verzoek een excentrische balljoint werd geplaatst (volgens het service bulletin van Chrysler/Jeep) en het was over. Maar dan : na het plaatsen van nieuwe banden was de linkstrekkerij, zij het niet zo ernstig al eerst, er weer. Bleek het linkervoorwiel ongeveer een vinger dik (globaal gemeten met de hand) verder naar achter te staan als het rechter. En de balljoint was reeds op maximum gezet (ben wel de graden-uitvoering vergeten : staat niet op de rekening helaas). De oplossing die mij wrerd aangereikt is naar een 4x4 centrum te gaan en daar kan men excentrische bussen in de voorste draagarmen plaatsen zodat men de wielen weer op gelijke voet kunnen stellen. Zal iets goedkoper zijn dan weer een nieuwe excentrisch balljoint. Is deze oplossing hier ook bekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...