boudewijn Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 Sinds kort ben ik dus in het bezit van een GC 5.9 uit 98. Prima auto maar een ding daar erger ik me helemaal suf aan. Hij trekt naar rechts. De ene keer meer dan de andere keer, en soms ook helemaal niet. en soms juist best erg zodatb ik echt tegen moet sturen. Ik naar de banden specialist en er maar meteen nieuwe banden op laten zetten en natuurlijk ook direct laten uitlijnen. Nou dacht ik nu lekker.... cruisen.. Jah not dus hij doet het nog steeds . Iemand met het zelfde probleem of wellicht tip over wat het zou kunnen zijn?? Thanks, B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 Sinds kort ben ik dus in het bezit van een GC 5.9 uit 98.Prima auto maar een ding daar erger ik me helemaal suf aan. Hij trekt naar rechts. De ene keer meer dan de andere keer, en soms ook helemaal niet. en soms juist best erg zodatb ik echt tegen moet sturen. Ik naar de banden specialist en er maar meteen nieuwe banden op laten zetten en natuurlijk ook direct laten uitlijnen. Nou dacht ik nu lekker.... cruisen.. Jah not dus hij doet het nog steeds . Iemand met het zelfde probleem of wellicht tip over wat het zou kunnen zijn?? Thanks, B Het kan zijn de je rem vast blijft zitten. Ik zou daar als eerste even naar kijken;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 Met mijn ZJ heb ik hetzelfde verschijnsel. Er was trouwens al eerder een topic over. Ik heb laten uitlijnen, de remmen waren net vernieuwd toen ik hem kocht dus die reden is onwaarschijnlijk. Banden voor/achter gewisseld, even geprobeerd met links/rechts wissel, maar niets hielp. De voornaamste reden is m.i. het feit dat de wegen in NL in het algemeen een beetje bol staan ivm afvoer van regenwater. Niet iedere weg zal dezelfde bolling hebben en dat verklaart denk ik of het verschijnsel wel of niet aanwezig is. Na 20.000 km. heb ik geen afwijkend slijtagepatroon aan de banden gemerkt, dus kennelijk is verder alles wel in orde. Als ik op vakantie ga naar Engeland trekt de auto juist iets naar links. Kennelijk zijn sommige auto's daar gevoeliger voor dan andere. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boudewijn Geplaatst January 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 Met mijn ZJ heb ik hetzelfde verschijnsel. Er was trouwens al eerder een topic over. Ik heb laten uitlijnen, de remmen waren net vernieuwd toen ik hem kocht dus die reden is onwaarschijnlijk. Banden voor/achter gewisseld, even geprobeerd met links/rechts wissel, maar niets hielp.De voornaamste reden is m.i. het feit dat de wegen in NL in het algemeen een beetje bol staan ivm afvoer van regenwater. Niet iedere weg zal dezelfde bolling hebben en dat verklaart denk ik of het verschijnsel wel of niet aanwezig is. Na 20.000 km. heb ik geen afwijkend slijtagepatroon aan de banden gemerkt, dus kennelijk is verder alles wel in orde. Als ik op vakantie ga naar Engeland trekt de auto juist iets naar links. Kennelijk zijn sommige auto's daar gevoeliger voor dan andere. Bedankt voor jullie recatie. In het geval van de de bolle wegen lijkt het mij dat elke auto of jeep achtige daar last van zou moeten hebben. Ik ga i.i.g. de remmen na laten kijken hij doet het namelijk ook als ik rem dat was ik overigens vergeten te melden. Wel raar i.d.d. omdat toen jij in Engeland was hij dusjuist naar links trok. Hoe dan ook ik wil het w eg hebben word er gek van. Thanks again guys. Groet, B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 Grappig, want doordat ik regelmatig wat tegenstuur heeft mijne de neiging naar links te trekken met remmen als gevolg daarvan. Het blijft dus wel een beetje opletten ja, maar gek wordt ik er niet van. Dat laatste kan natuurlijk een kwestie van aanleg zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 Alle bushings/draaipunten in de wielophanging/assen/stuurinrichting op spelling gecontroleerd? Bolle weg mag niet zoveel verschil uitmaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ferdi Geplaatst January 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2008 Mijn G.C. trekt ook naar links maar ik was al erg lang gek dusssssss................ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boudewijn Geplaatst January 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2008 Mijn G.C. trekt ook naar links maar ik was al erg lang gek dusssssss................ hahahaha komt goed uit. Nee ik laat er wel even naar kijken. Mocht ik meer weten dan houd ik jullie uiteraard op de hoogte. Groet, B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JacobP Geplaatst May 22, 2019 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2019 Mijn Grand Cherokee van 2001 trok na uitlijnen nog steeds naar rechts. Heb de bandenspanning van alle 4 banden verhoogd naar 2.5. (had ik gelezen dat iemand dat deed). Nu is het acceptabel. En hij rijdt door lagere rolweerstand ook zuiniger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurjen Geplaatst July 18, 2019 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2019 Ik weet dat dit eenbejaar dtopic is maar toch : ik heb ook last gehad dat de auto naar links trok (is iets veiliger in ZA dan naar rechts....). Nadat alle sway/trac-en overige bars alsmede de bushings, stuurdemper en schokbrekers waren vervangen bleef de trek naar links prominent aanwezig. Tot er op mijn verzoek een excentrische balljoint werd geplaatst (volgens het service bulletin van Chrysler/Jeep) en het was over. Maar dan : na het plaatsen van nieuwe banden was de linkstrekkerij, zij het niet zo ernstig al eerst, er weer. Bleek het linkervoorwiel ongeveer een vinger dik (globaal gemeten met de hand) verder naar achter te staan als het rechter. En de balljoint was reeds op maximum gezet (ben wel de graden-uitvoering vergeten : staat niet op de rekening helaas). De oplossing die mij wrerd aangereikt is naar een 4x4 centrum te gaan en daar kan men excentrische bussen in de voorste draagarmen plaatsen zodat men de wielen weer op gelijke voet kunnen stellen. Zal iets goedkoper zijn dan weer een nieuwe excentrisch balljoint. Is deze oplossing hier ook bekend? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurjen Geplaatst August 2, 2019 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2019 Echt helemaal niemand van de 4x4 specialisten in Holland die iets weten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.