Hoi hoi,
Wat laat maar ik lees het nu pas. Op mijn 88 wrangler met de 4.2 zat heel heel veel emisson control (de slagenzooi dus ) want het was een Californische uitvoering welke in 2006 op kenteken is gezet. wat kun je verwijderen achter het dashboardkastje zit een platte computer met een hele dikke kabelboom die waarschijnlijk naar je carburateur gaat. Mooi dat kan allemaal weg. Ook zit er op het schubord een tikkend plat doosje, oplossing...........de kliko in ! De koolstoffilter unit..........compleet verwijderen en alle vacuumslagen van en naar je luchtfilter gewoon weghalen een ook die op die irritante sensoren op je intlaatspruitstuk zitten.
Wat moet blijven, vacuum van je carburateur naar de ontsteking. de voorste slang op het kleppendeksel naar het vacuum aansluiten onder het gashuis van je carburateur, je zuigt nu dus de cartergassen netjes de inlaat voor herverbranding in. Dan de achterste slang op het kleppendeksel, die gaat je luchtfilter in zodat je motor keurig geventileerd is. Als er een brandstof ventilatie leiding aanwezig is dan ook die naar het luchtfilter leiden zodat die gassen worden aangezogen en herverbrandt.
Wat is het resultaat een motor zonder zooi zie de foto van mijn wrangler en het ding is nu niet meer kapot te krijgen. Bij mijn Jeep zit er een Weber 551 38/38 op met handchoke maar als je de originele carter carburateur hebt dan sluit je die slangen gewoon op de poorten onderin aan en de afzuigslagen op het zwarte luchtfilter.
Succes !