Spring naar bijdragen

jeep rebel

Forum member
  • Aantal bijdragen

    5
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over jeep rebel

  • Verjaardag 04/08/1968

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1981

jeep rebel's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ik ben er al achter! vandaag weer even fris aan begonnen en dan gaat het net effe lekkerder. De hoofremcilinder is niet orgineel en daarom passen de leidingen ook niet! en oh ja het is wel een CJ met rembekrachtiging. Ik heb nu de oude nippels van de oude remleidingen gehaald en deze op de nieuwe RVS leidingen gezet en het werkt! Allleen vindt ik de hardheid van het rempedaal wat tegenvallen deze voldoet ondanks dat alles is vernieuwd maar nauwlijks aan de APK eisen van 700Nm. Maar dit is wel vaker het probleem las ik wel op het forum. Maar is het te verhelpen door de plunjer van de hoofdremcilinder wat verder uit te draaien! en is dit de beste en enige oplossing?of zijn er nog betere tips om het rempedaal harder te krijgen?? Er zit geen lucht meer in en het Dot4 remolie gebruikt!
  2. Sorry voor de spelfoutjes en was een lange sleuteldag
  3. Ik zit nm sinds vandaag ook met een rem probleempje van mijn CJ. Het pedaal had een apk afkeur punt omdat het pedsaal tot de bodem wat in te trappen en een remleiding was wat roestig! Dus ik denk dan maar direct goed aanpakken en alles vervangen door RVS. En dat verliep ook helemaal volgens plan tot bij de 2 laatste leidingen, die van het reservoir naar de verdeler. Hier zit een dikke ( op het kleine reservoir) en een dunne( grote reservior) gemonteerd echter bij de RVS leidingen is dit precies omgekeerd en passen daarom ook niet. Kan iemand mij uitleggen welke leiding nu waar op moeten(reservior en verdeler)en welke kant van het reservior nou voor is en welke voo achter.
  4. Hallo, ik heb zelf een cj7 met een 350 v8 erin en hier is nog gewoon de mechanische vin gemonteerd op de originele poelie. De reden om een dubbele vin te monteren is ongetwijfeld de koeling! maar wat is toelaatbaar aan temp. voor zo'n v8? Ik heb trouwens een amerikaanse water temp. meter gemonteerd zitten en heb eigenlijk geen idee wat deze aangeeft! is dat farenheid? Als de temp. geregeld problemen geeft bij een cj7 v8 verander jk het liever nu dan achteraf! met motor schade.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...