Spring naar bijdragen

jeepertje

Forum member
  • Aantal bijdragen

    1,128
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    12

Berichten geplaatst door jeepertje

  1. Omdat het zware terrein rijden voor mij er niet meer bij is, gaat mijn verbouwde TJ in de verkoop...


    1997 Jeep Wrangler TJ
    *5.9 v8 motor
    *Gereviseerde 46RE automaat voorzien van nieuwe lagerbussen, naaldlagers, washers, oliefilter, oliekeerringen, afdichtringen, pakkingen, Governor pressure sensor, overdrive & Lock-up solenoïd, éénrichtingskoppelingen, kevlar versterkt frictiemateriaal en een speciale remband servo kit, en tal van andere Sonnax upgrades, extra oliekoeler, ...
    *Dana 300 tussenbak met achteraan dubbelkruis CV as met lang HD schuifstuk. 
    *Nissan GR assen, achteraan met originele sper, vooraan met ARB en RCV steekassen (garantie tot 40" banden) en SHD AVM vrijloopnaven. 
    *RE long arm liftkit, wielbasis verlengd naar 100". (kan eventueel eenvoudig terug naar origineel aangepast worden)
    *5 beadlock velgen (met vulring tussen knelring) en 35" silverstone banden met binnenbanden. 
    *aluminium radiator met automatische/manueel bedienbare ventilator met 2 snelheden (dubbele motor, dus zonder weerstand en bedrijfszeker, voorzien van nieuwe Koolborstels.)
    *Warm 9500TI winch met koord en binnenbediening. 
    *Halve deurtjes (originele) met nieuwe uppers
    *Xenon fender flares, poison spinder hood louvers, kuipzetels, tripmaster, CB, ... 
    *Belgische papieren 1997 2.5, maar zou in NL kunnen omgezet worden omdat er voor 1997 een typegoedkeuring is voor de v8.

    Sommigen kennen deze TJ nog van voor 2012, en ja, toen ik deze kocht was er hier niet veel goeds aan...
    Ondertussen is alles gewoon vervangen, op het chassis, ophanging, body en interieur na!
    Ik denk wel dat ik ondertussen bewezen heb dat deze Jeep betrouwbaar is en op plaatsen komt waar velen niet komen. Sinds deze Jeep in mijn bezit is, heb ik er geen enkele Jamboree of offroad budel niet mee volledig uitgereden...


    https://youtu.be/bll0YL0q6O8

    https://youtu.be/ZTJt2nooF08

    https://youtu.be/6oVLqRGeVV4

    Heb ook nog verder af te werken externe rolkooi in naadloze buis liggen en verder af te werken benzinetank voor onderaan de Jeep (momenteel de huidige achterin de Jeep)
    Ook nog een compleet LPG systeem uit een 5.9ZJ, met 70liter onderbouw tank (is plaats voor) en extra 4mm dikke skidplate.

     

    Vaste prijs : €17000

    Hardtop op de foto is er niet bij.

    FB_IMG_1568644851010.jpg

    FB_IMG_1568644811763.jpg

    FB_IMG_1568644595889.jpg

    FB_IMG_1568644591062.jpg

    FB_IMG_1568644543816.jpg

    FB_IMG_1568644641188.jpg

    FB_IMG_1568646160376.jpg

    FB_IMG_1568645952638.jpg

    FB_IMG_1568644707838.jpg

    FB_IMG_1568644697078.jpg

    FB_IMG_1568644675139.jpg

    FB_IMG_1568644659884.jpg

  2. Nonja, op je foto's is duidelijk te zien dat de Jeep een liftkit heeft gehad.

    Echter voordat de originele kortere spiraalveren gemonteerd werden, moest men de spacers tussen het chassis en de bumpstops weg gehaald hebben.

    Dit hebben ze niet gedaan, en hierdoor zit je bij de minste oneffenheid op je bumpstops, en dat kan hard aankomen... 

    Spacers dus demonteren zodat je de originele veerweg hebt (in combinatie met de originele lengte schokbrekers (ziet er goed uit) en bandenmaat) 

    Succes, 

    Geert 

  3. Montageframe voor de LPG tank aangepast zodat ik een tank van 100liter kwijt kan met een diameter van 40cm, zonder dat deze boven de rand van de body komt. 

    DSC_0702.thumb.JPG.aa90b2051d32a1ff963f2da499d68670.JPG

    Klaar om de LPG tank te ontvangen 

    DSC_0703.thumb.JPG.7733a5c97adbcfc51451a8b2fb59fdb3.JPG

    Klaar

    DSC_0706.thumb.JPG.df8ba1dfc666663eb94f56a0e40c4e99.JPG

    Gisteren naar de keuring geweest en alles is probleemloos goedgekeurd... 

     

    Iedereen bedankt voor de positieve reacties, ondertussen zit ik bijna aan de tweede oliewissel (500km). Heeft veel energie gekost maar geniet nu dubbel en dik! 

    Laat het maar een lange mooie zomer worden... 

  4. Volledige onderkant in een nieuwe laag verf 

    DSC_0594.thumb.JPG.6139818300d0c1eb6101a7e122f1231d.JPG

    De binnenkant van de holle ruimte is waar de nieuwe stukken in zitten blank metaal. Om roesten te voorkomen heb ik anderhalve spuitbus hammerite leeg gespoten in deze twee kokers. 

    DSC_0615.thumb.JPG.cc361122c3d9f8981a2cc16cc52c1f7b.JPG

    Alles rondom mooi voorzien van een laklaag. Eens deze hammerite volledig is uitgehard spuit ik alle holle ruimten nog in met een wax voor holle ruimten voor extra bescherming 

    DSC_0620.thumb.JPG.4ca24205bfbe997de165f0f5af1e0a5e.JPG

  5. Begonnen aan de bevestigings steunen tussen de body en het chassis. Hier zijn er 4 steunen die aan de buitenkant wat bol staan door de roestvorming. Pas eens de slechte stukken weg zijn geslepen is er te zien hoeveel roest er reeds was... 

    DSC_0573.thumb.JPG.af176ce63b382f99cecb9c554b690316.JPG

    Nieuwe steunen gemaakt uit een U-profiel, waar ik in het midden ruimte maak om een moerplaat in te lassen. 

    DSC_0578.thumb.JPG.786a8af3634fc2f05eeeef9df951a885.JPG

    Moerplaat in gelast en getapt met 1/2" UNC. 

    DSC_0566.thumb.JPG.d008fcffa5e038a9a36602c4951b1a20.JPG

    Onderkant mooi vlak gemaakt 

    DSC_0565.thumb.JPG.ff0d264ce9f8dbccfda7166207310d39.JPG

     

     

  6. Toen ik het chassis binnen deed om te behandelen had ik gevraagd om het chassisnummer en de passing voor de pen van de panhard bar vooraan te behandelen met wabiedur... Rara wat zijn ze vergeten! Dus maar een chonische ruimer aangekocht zodat ik de pen goed kan monteren 

    DSC_0375.thumb.JPG.b74b69e1f417297ccb0c6344d600341c.JPG

    Het opnieuw tappen van de schroefdraad in het chassis met de juiste draad (Metrisch en UNC draad werden hier beiden origineel gebruikt) 

    DSC_0374.thumb.JPG.d98015c65c441e294f4143a363e1a935.JPG

    Het monteren van de assen 

    DSC_0461.thumb.JPG.8c5e8229571eb5b70c349e8c79e918d0.JPG

    Achteraan voorzien van nieuwe draagarmen, remleidingen, bumpstops en schokbrekers.DSC_0458.thumb.JPG.538f1ee22a834649998e1eebb0866709.JPG

    Vooraan eveneens volledig met nieuwe onderdelen gebruikt

    DSC_0460.thumb.JPG.74239b33dac9db6c6a6803f4c9785883.JPG

    Motor in het chassis gemonteerd 

    DSC_0557.thumb.JPG.f1448d5f236c3e51cfda9bc942ef02d6.JPG

    DSC_0558.thumb.JPG.8a73e8e6f124fcd73fafdf7ee7bdce04.JPG

    Extra te monteren kabelboom voor de LPG installatie 

    DSC_0541.thumb.JPG.d7758aa3c87c1c4c44656c0c75a06f85.JPG

    De injectoren voor de LPG installatie gemonteerd en aangesloten 

    DSC_0547.thumb.JPG.8010fd69df7f0c504e9335b9ddbee47e.JPG

  7. Klaar voor het aluminium plenum plate van hughes engines met felpro dichting 

    DSC_0488.thumb.JPG.7b26aeaabc96ab5191aa9ffb669b6898.JPG

    Alles mooi zoals voorzien op het correcte moment aangespannen 

    DSC_0493.thumb.JPG.f57f51d618f2ec47c0ed346ea66583fd.JPG

    Ontluchting automaat aanpassen 

    DSC_0503.thumb.JPG.cb9c4f4807eec761f39af7fa4626c680.JPG

    Hier komt dan een slang aan, samen met die van de tussenbak, hoog en droog 

    DSC_0501.thumb.JPG.a9d9b22ed8ca5f95bb16329723be9134.JPG

    Na wat montage van extra onderdelen begint die meer en meer op een motor te lijken 

    DSC_0509.thumb.JPG.36e3455cd1ea00d2903eb931584d94cf.JPG

    Klaar om in het chassis ingebouwd te worden 

    DSC_0521.thumb.JPG.605ea2b3d5dc135c62ccc27c44ddcfbc.JPG

     

  8. Vandaar dat ik die niet veel zal inkorten. Maar de originele plenum plate  gaat na het montagevlak van de dichting  een 4-tal mm naar beneden, waardoor de Hughes plenum plate (die vlak is) hier dus nadelig zou zijn met 4mm minder ruimte onder de aanzuigopeningen van de runners. 

    De originele inlaat met ruwe giet randen 

    DSC_0464.thumb.JPG.1a2639ad574b00568da0cdc94c977bde.JPG

    8 a 10mm inkorten van de runners 

    DSC_0466.thumb.JPG.ed3dfb4d855b1f1e80bda8405c96eed5.JPG

    Ook de scheiding in het midden weg gedaan (begin '98 werd deze origineel weggelaten) 

    DSC_0467.thumb.JPG.315aa182d0d3ab7683cb094580b239d7.JPG

    De randen wat bol afgeschuind

    DSC_0469.thumb.JPG.ee6c3601b94351f7cd10c6d98b882470.JPG

    Met schuur rolletje mooi glad gemaakt 

    DSC_0472.thumb.JPG.b7acc50b5f4c189ce87c9554adf97693.JPG

    Eindresultaat 

    DSC_0478.thumb.JPG.4de8d60c74570af4dddaa64d0efc9dba.JPG

    En alvast de openingen gemaakt voor de montage van de LPG injectoren (net naast de benzine injectoren) 

    DSC_0473.thumb.JPG.ba2e74a339433383e1398dc02a76ff24.JPG

×
×
  • Nieuwe aanmaken...