jeepertje
-
Aantal bijdragen
1,128 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
-
Days Won
12
Soort bijdrage
Profielen
Forums
Kalender
Store
Fotoalbum
Berichten geplaatst door jeepertje
-
-
Omdat het zware terrein rijden voor mij er niet meer bij is, gaat mijn verbouwde TJ in de verkoop...
1997 Jeep Wrangler TJ
*5.9 v8 motor
*Gereviseerde 46RE automaat voorzien van nieuwe lagerbussen, naaldlagers, washers, oliefilter, oliekeerringen, afdichtringen, pakkingen, Governor pressure sensor, overdrive & Lock-up solenoïd, éénrichtingskoppelingen, kevlar versterkt frictiemateriaal en een speciale remband servo kit, en tal van andere Sonnax upgrades, extra oliekoeler, ...
*Dana 300 tussenbak met achteraan dubbelkruis CV as met lang HD schuifstuk.
*Nissan GR assen, achteraan met originele sper, vooraan met ARB en RCV steekassen (garantie tot 40" banden) en SHD AVM vrijloopnaven.
*RE long arm liftkit, wielbasis verlengd naar 100". (kan eventueel eenvoudig terug naar origineel aangepast worden)
*5 beadlock velgen (met vulring tussen knelring) en 35" silverstone banden met binnenbanden.
*aluminium radiator met automatische/manueel bedienbare ventilator met 2 snelheden (dubbele motor, dus zonder weerstand en bedrijfszeker, voorzien van nieuwe Koolborstels.)
*Warm 9500TI winch met koord en binnenbediening.
*Halve deurtjes (originele) met nieuwe uppers
*Xenon fender flares, poison spinder hood louvers, kuipzetels, tripmaster, CB, ...
*Belgische papieren 1997 2.5, maar zou in NL kunnen omgezet worden omdat er voor 1997 een typegoedkeuring is voor de v8.Sommigen kennen deze TJ nog van voor 2012, en ja, toen ik deze kocht was er hier niet veel goeds aan...
Ondertussen is alles gewoon vervangen, op het chassis, ophanging, body en interieur na!
Ik denk wel dat ik ondertussen bewezen heb dat deze Jeep betrouwbaar is en op plaatsen komt waar velen niet komen. Sinds deze Jeep in mijn bezit is, heb ik er geen enkele Jamboree of offroad budel niet mee volledig uitgereden...Heb ook nog verder af te werken externe rolkooi in naadloze buis liggen en verder af te werken benzinetank voor onderaan de Jeep (momenteel de huidige achterin de Jeep)
Ook nog een compleet LPG systeem uit een 5.9ZJ, met 70liter onderbouw tank (is plaats voor) en extra 4mm dikke skidplate.Vaste prijs : €17000
Hardtop op de foto is er niet bij.
-
Nonja, op je foto's is duidelijk te zien dat de Jeep een liftkit heeft gehad.
Echter voordat de originele kortere spiraalveren gemonteerd werden, moest men de spacers tussen het chassis en de bumpstops weg gehaald hebben.
Dit hebben ze niet gedaan, en hierdoor zit je bij de minste oneffenheid op je bumpstops, en dat kan hard aankomen...
Spacers dus demonteren zodat je de originele veerweg hebt (in combinatie met de originele lengte schokbrekers (ziet er goed uit) en bandenmaat)
Succes,
Geert
-
Van een TJ veronderstel ik?
Waar op te halen?
G
-
Mooi werk allemaal!
Zorg wel dat de hoeken van beide kruisjes gelijk is, anders krijg je trillingen, slijtage, breuk... Deze hoeken vergelijken met alle gewicht op de assen, nu heb je dus een vertekend beeld...
Succes!
-
Als extra motivatie kan ik je melden dat ook ik benieuwd ben naar de vooruitgang 😉
Inderdaad wel kl#te wat je meemaakt met je chassis!
G
-
Mooi werk!
Zelf heb ik afgelopen winter mijn TJ onder handen genomen. Ik heb eerst het laswerk gedaan, vervolgens laten thermisch verzinken en poederlakken...
Veel succes!
Geert
-
Heb er eventueel ook nog meedere liggen....
-
Te leen...
Spatborden zijn voor een TJ btw (ik zie nergens voor welke jeep je die zoekt)
Originele spiralen heb ik ook liggen.
-
Lukt niet.
Ofwel een gewone sye monteren (je hebt de super korte), of een elektrische teller monteren...
- 1
-
In Beernem heb ik die ook liggen 😁
-
-
Montageframe voor de LPG tank aangepast zodat ik een tank van 100liter kwijt kan met een diameter van 40cm, zonder dat deze boven de rand van de body komt.
Klaar om de LPG tank te ontvangen
Klaar
Gisteren naar de keuring geweest en alles is probleemloos goedgekeurd...
Iedereen bedankt voor de positieve reacties, ondertussen zit ik bijna aan de tweede oliewissel (500km). Heeft veel energie gekost maar geniet nu dubbel en dik!
Laat het maar een lange mooie zomer worden...
-
-
-
-
-
-
Volledige onderkant in een nieuwe laag verf
De binnenkant van de holle ruimte is waar de nieuwe stukken in zitten blank metaal. Om roesten te voorkomen heb ik anderhalve spuitbus hammerite leeg gespoten in deze twee kokers.
Alles rondom mooi voorzien van een laklaag. Eens deze hammerite volledig is uitgehard spuit ik alle holle ruimten nog in met een wax voor holle ruimten voor extra bescherming
-
-
Begonnen aan de bevestigings steunen tussen de body en het chassis. Hier zijn er 4 steunen die aan de buitenkant wat bol staan door de roestvorming. Pas eens de slechte stukken weg zijn geslepen is er te zien hoeveel roest er reeds was...
Nieuwe steunen gemaakt uit een U-profiel, waar ik in het midden ruimte maak om een moerplaat in te lassen.
Moerplaat in gelast en getapt met 1/2" UNC.
Onderkant mooi vlak gemaakt
-
Toen ik het chassis binnen deed om te behandelen had ik gevraagd om het chassisnummer en de passing voor de pen van de panhard bar vooraan te behandelen met wabiedur... Rara wat zijn ze vergeten! Dus maar een chonische ruimer aangekocht zodat ik de pen goed kan monteren
Het opnieuw tappen van de schroefdraad in het chassis met de juiste draad (Metrisch en UNC draad werden hier beiden origineel gebruikt)
Het monteren van de assen
Achteraan voorzien van nieuwe draagarmen, remleidingen, bumpstops en schokbrekers.
Vooraan eveneens volledig met nieuwe onderdelen gebruikt
Motor in het chassis gemonteerd
Extra te monteren kabelboom voor de LPG installatie
De injectoren voor de LPG installatie gemonteerd en aangesloten
-
Klaar voor het aluminium plenum plate van hughes engines met felpro dichting
Alles mooi zoals voorzien op het correcte moment aangespannen
Ontluchting automaat aanpassen
Hier komt dan een slang aan, samen met die van de tussenbak, hoog en droog
Na wat montage van extra onderdelen begint die meer en meer op een motor te lijken
Klaar om in het chassis ingebouwd te worden
-
Op 3/4/2018 om 12:02 PM zei wrangler266:
Klopt Geert, maar waarom het verschil in constructie?
Is deze constructie bij de vooras een evolutie of een modernere versie van de constructie van de achteras?
Ik zie het even niet.
math
Geen flauw idee waarom...
(waarom makkelijk maken als het ook moeilijk kan?)
-
Vandaar dat ik die niet veel zal inkorten. Maar de originele plenum plate gaat na het montagevlak van de dichting een 4-tal mm naar beneden, waardoor de Hughes plenum plate (die vlak is) hier dus nadelig zou zijn met 4mm minder ruimte onder de aanzuigopeningen van de runners.
De originele inlaat met ruwe giet randen
8 a 10mm inkorten van de runners
Ook de scheiding in het midden weg gedaan (begin '98 werd deze origineel weggelaten)
De randen wat bol afgeschuind
Met schuur rolletje mooi glad gemaakt
En alvast de openingen gemaakt voor de montage van de LPG injectoren (net naast de benzine injectoren)
1997 TJ 5.9 V8 terreinklaar
in Te koop aangeboden
Geplaatst
Meer info:
geert.vanhoorickx@gmail.com
+32478641221 (tel & WhatsApp)