Spring naar bijdragen

Norman71

Forum member
  • Aantal bijdragen

    5
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1960

Norman71's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo allemaal, ik heb een GC 4.7 V8 uit 2000 met sinds een paar maanden LPG ingebouwd. De auto komt uit onverdachte hoek, een goede vriend die zelf veel hobby't maar dan vooral in mooier maken. Behoudens geregeld onderhoud heeft hij niks met de motor gedaan. Gisteren ontstonden er bonkende geluiden in de motor die gestaag erger werden. Op plaats van bestemming de wegenwacht gebeld, die kwam luisteren en constateerde dat wss een big end lager naar de eeuwige jachtvelden verhuisd was en dat we er niet meer mee konden rijden. Auto gaat vandaag op transport naar een algemene garage in de buurt. Kan iemand me vertellen waar ik de komende tijd rekening mee moet houden, welke opties er voor me open staan en wat globaal de kosten gaan worden? De auto wordt door mijn vriendin gebruikt voor woon-werkverkeer (behoorlijke afstand) en vervoer van kroost. De oliedruk fluctueerde al een paar dagen wat maar wel tussen de in de handleiding aangegeven waarden van 1,4 voor minimum en ongeveer 3,5 bar. Ik kan er helaas niet zelf aan werken omdat de baas mij de komende weken ergens anders gebaseerd heeft, maar kan wel e.e.a. helpen organiseren via internet. Alle tips, ervaringen en hulp is momenteel welkom. MVG, Norman
  2. Ik neem aan dat de installatie eerst normaal gewerkt heeft. Had je toen ook al een indicatie van storing aan de lambdasensor? De lambdasensor geeft voor zover ik weet, feedback mbt de verbrandingsgassen terug aan de boordcomputer die de brandstoftoevoer regelt. Als hij een storing geeft zou dat de oorzaak kunnen zijn van een "gemeten" arm mengsel, waarna een beveiliging inschakelt die de auto weer op benzine zet. Hoe rijdt de wagen op benzine met die storing? Iig zou ik eens naar die sensor (laten) kijken. MVG Norman
  3. Dank je wel, heb net een mail gestuurd voor een prijsopgave. Ben ondertussen bezig de koppakking van mijn Nekaf te vervangen, dus er wordt flink gesleuteld. Heb de GC inmiddels 1 dag thuis staan, wat een beest...wel schrikbarende verbruikscijfers als je enthousiast optrekt, maar wat een mooi geluid en wat een schop onder je achterwerk levert dat op.
  4. Dank je wel voor je reactie. Heb een aantal offertes voor inbouw gekregen, en één daarvan zij dat deze V8 te weinig toeren maakt om een flashlube nodig te hebben. Is dat waar of wishful thinking? Heb eigenlijk geen ervaring met moderne motoren, modernste motor die ik tot nu toe in een auto gehad heb was van 1986..rij al jarenlang klassiekers en aan het boodschappenkoekblik heb ik me nooit wat gelegen laten liggen.
  5. Hallo allemaal, ik ben Norman, heb een Nekaf in de schuur sinds 1993 en heb nu de kans om een Grand Cherokee 4.7 van een goede vriend over te nemen. Nu rijden wij per jaar vrij veel, dus is een LPG installatie een meer dan serieuze overweging. Graag zou ik tips en adviezen krijgen van mensen die weten welk type/merk installatie goed werkt, wat de prijzen ongeveer zijn en met welke inbouwstations er goede ervaringen zijn. Ik zit vrij veel in het buitenland dus heb niet zo heel veel tijd om zelf te sleutelen (het gezin wil ook nog wat), dus zelf inbouwen is pas aantrekkelijk als het echt heel veel geld zou schelen. Vanwege de echte vriendenprijs die de GC me gaat kosten en de bekende technische staat van deze auto is het advies om er eentje te zoeken die al LPG heeft, wss overbodig. Hopende op veel bruikbare reacties, Norman
×
×
  • Nieuwe aanmaken...