Hallo Bas.
over de wagoneer kan ik je nog niet veel nuttigs vertellen , heb zelf pas sinds een paar dagen een cherokee.
Maar met oude amerikanen loop ik al veel langer mee.
LPG in een oude V8 gaat prima, en als je niet echt gaat trappen met zo.n ding hoef je je ook niet druk te maken dat je gelijk geharde klepzetels moet hebben .
Het kan heel erg lang duren voor de gewone zetels zijn ingesleten door lpg gebruik 50000 km+ en dan kan je dat altijd nog doen.
Op een grote V8 kom je meestal een impco LPG set tegen, een OHG set geeft iets meer flow maar het mengstuk is iets storings gevoeliger als Impco.
OMVL word ook gebruikt en is de goedkoopste van de 3.
Vergeet niet ook je ontsteking aan te passen.
Op Lpg kan je iets meer voorontsteking gebruiken en een wat steilere curve op de vervroeger.
LPG doet het beter met een wat dikkere vonk, een high output bobine geeft een merkbaar verschil.
Op mijn chevy C30 met een 454 zat een standaard ontsteking, en dat ding liep als een natte krant op LPG.
Heb daar een MSD 6A opgezet en nu perfect.
Hoop wel dat je niet het idee hebt op lekker goedkoop in een belasting vrije amerikaan rond te gaan rijden.
Want Goedkoop is het niet , als je op lpg 1 op 4 haalt doe je het al erg goed.
onderdelen zijn in de USA bijna gratis, maar hier nogal aan de prijs .
vaak zie je dat je hier 2,5 euro moet betalen voor iedere dollar dat het in de usa kost.
dus daar 10 usd dan hier 25 euro.
hoop dat je wat aan deze info hebt
Groet
Remco