Spring naar bijdragen

berend

Forum member
  • Aantal bijdragen

    30
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over berend

  • Verjaardag 05/09/1952

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

berend's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. als je niet zwaarder hoeft te trekken is er niets aan de hand, ik vond het te link met de paarden succes en kijk eens naar de laatste foto's, prachtig opgelost http://www.offroad-forum.de/viewtopic.php?t=23193&sid=c9142f069018971fade7a9c6be65ce40 berend
  2. doordat ik een paardentrailer moet trekken met 2 van die dames erin van ieder 800 kg heb ik uiteindelijk toch besloten mijn alfistische neigingen om te zetten naar pure trekkracht en heb toen voor een 5.7 gekozen, heerlijke kkeus en niks mis mee. heb dus wel info over de trekhaak uit duitsland gevonden maar verder weet ik daar dus niets van. tuv gekeurd tot 3500 kg , maar ik weet niet wat het rwd hiermee doet:wub:
  3. het voordeel lijkt me duidelijk maar het nadeel is: maximaal 1500 kg Zie kenteken!!!!!!!!!! aanpassing aan de uitlaat niet eenvoudig hem te updaten naar de gewenste 3500 kg in duitsland is bedrijf dat het doet voor 2000 eurootjes is dan tuv gekeurd weet niet of ze dan extra oliekoeler monteren??
  4. is er iemand die hier de vinger op kan/wil leggen?
  5. hmmm doe ik iets niet goed maar ook na registratie op gpsundergr en megaupload blijft hij zeggen dat het er niet is. heb je nog ander idee? CD3: D NL B L CZ SK www.megaupload.com/?d=OM0GMZE6 en CD3: D NL B L CZ SK www.megaupload.com/?d=92M21DYY heb ik geprobeerd. ben geen pc freak maar dacht toch dat ik alles goed heb doorlopen. thanks for reading
  6. Kan het zijn dat deze site niet meer werkt, ben ook op zoek naar de nieuwe versie maar heb deze nog niet kunnen vinden. Wie weet raad voor deze vraag. met veel dank
  7. is absoluut de beste keus maar ik heb iets met benzine en dat is nog niet geheel over. Rijden jullie zoveel internationaal met de paarden? ik rijd niet zoveel km dus blijft de benzine nog steeds de voorkeur en als het lukt de SRT. ik heb laatst een stuk in de commander (diesel) gereden. tja mijn jeep is uit 2001 dus er is zeker heel veel positief verandert.
  8. De remmen zijn bij iedre jeep GC een punt dat wel verbeterd kan worden. op mij GC heb ik zojuist geventileerde laten monteren. heb gekeken hoe ik een foto moet/kan uploaden maar het is nog niet gelukt. gaat goed komen
  9. in de usa is het monteren van een trekhaak niet moeilijk want die halen ze ergens in de supermarkt. hier met de rwd is het lastiger en die gaan af op de waardes die Jeep heeft gegeven dus 1580 kg trek/rem gewicht. ik zal proberen een foto te plaatsen in de volgende reply. de hemi trekhaak zal wellicht passen dus ben nog aan het uitzoeken hoe dit gaat. op kenteken hier kom je niet verder ermee maar als ik weet dat het autotechnisch geen probleem is zit ik daar niet zo mee. Heb dit al een paar keer gezien bij de plaatselijke Jeep dealer. welke dealer is dit Utah??
  10. in de usa is het monteren van een trekhaak niet moeilijk want die halen ze ergens in de supermarkt. hier met de rwd is het lastiger en die gaan af op de waardes die Jeep heeft gegeven dus 1580 kg trek/rem gewicht. ik zal proberen een foto te plaatsen in de volgende reply. de hemi trekhaak zal wellicht passen dus ben nog aan het uitzoeken hoe dit gaat. op kenteken hier kom je niet verder ermee maar als ik weet dat het autotechnisch geen probleem is zit ik daar niet zo mee. Heb dit al een paar keer gezien bij de plaatselijke Jeep dealer. welke dealer is dit Utah??
  11. Ben met een SRT bezig om vanuit duitsland in te voeren, rij nu al 5 jaar met een 4.7 naar alle tevredenheid en aangezien we nogal eens met de 2-paards trailer op pad moeten geen overbodige luxe. de SRT heeft op RDW gegevens een trekvermogen geremd van 1580 kg en dat is althans op papier niet al teveel. weet iemand of de hemi trekhaak hierop kan worden gemonteerd? zit er nog aan te denken om het voor het invoeren te laten doen en dan TUV goedkeuring te laten doen voor een trekhaak die in duitsland wordt aangebracht met een remgewicht van 3500 kg. alleen de uitvoering van de uitlaat vind ik niet fraai heeft iemand hier ervaring mee?
  12. wie heeft er ervaring met de GC SRT. waar zitten de positieve en negatieve punten van deze begeerlijke of verwerpelijke Jeep?
  13. tja de werkelijkheid is altijd met dit in het nadeel maar als ik 100 km op de teller rij dan doe ik net als velen van jullie best wel 1:10. tja als je dan moet versnellen oid dan gaat het weer snel naar 1:7,6 gemiddeld rij ik 1:6,8. Met 2 paarden vandaag in de trailer gaat het naar de 1 : 5,8. even voor XJStudent , heb je al garage gevonden die je opweg kan helpen om je Jeep te repareren? Was vroeger ook bij Maasbach en nu dicvhterbij Utrecht in Schalkwijk en dat bevalt me goed met mijn GC.
  14. wat ik ervan heb begrepen als je alle aanpassingen hebt gedaan je gewoon naar de rdw kunt stappen. lelystad is ook stuk duurder. ik ga nog eens informeren of er ook in nederland een TUV keuring mogelijk is. de oosterburen zijn met hun TUV makkelijker, minder aanpassingen, bv de koplampen die je kunt stellen heb ik gelezen. hier is echter wel een uitzonderingsregel voor en het blijft toch burgertje pesten. ik ben bezig met een gc uit ijsland uit 2007. de betalingsprocedure is: als je er bent betalen, overschrijven op je naam als nw eigenaar en de car bij een verscheper neerzetten zodat je zekerheid hebt. binnen 1 week kan hij dan in rotterdam staan. kosten ca. 650,00 eurootjes. sta nog in dubio of ik grijs ga rijden of niet, zo'n "kist" achterin is ook niet alles maar scheelt best een aardige duit. de bpm is geregeld naar de aanschafprijs dus dat valt dan nog een beetje mee! tof dat je alles even opschreef; hier aangevuld - vervoer naar NL (was bij mij 1500 dollar) - BTW (19% van aankoopbedrag incl. verschepen EN VERZEKERING !!) - invoerrechten (10% van aankoopbedrag incl. verschepen) - BPM - inslaan chassisnr. - aanpassen lampen - mistachterlicht, - stadslichten en - zijknipperlichten - auto keuren bij IKS (WAT BEDOEL JE HIERMEE) - kentekenplaten - mogelijk reis heen en/of teug naar verkopende partij (ok = vakantie)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...