Spring naar bijdragen

CherokeePerformance

Forum member
  • Aantal bijdragen

    146
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

CherokeePerformance last won the day on November 30 2010

CherokeePerformance had the most liked content!

Over CherokeePerformance

  • Verjaardag 31/01/1969

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kolhorn

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2010

Recente profielbezoeken

2,967 profielweergaven

CherokeePerformance's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Heeft iemand misschien de PDF file voor een 2010 WK CRD? Ik heb Section 9 al de de CRD motor behandeld. Alleen in Section 11 staat de turbo en die kan ik nergens vinden.
  2. Hallo Daan, Hier wat meer info: Bekijk alle 2 de Youtube filmpjes voordat he begint want in het eerste filmpje zit een foutje wat in de 2de wordt uitgelegd. https://www.jeepforum.com/forum/f67/service-4wd-system-light-784672/ https://youtu.be/Km9fbYkrpEY https://youtu.be/lKVBOFIVrNA Voor mij was dit de oplossing. Laat maar horen als je verder nog vragen hebt. Dennis
  3. Het vervangen van de seal is een klusje van niks. Die zit in de Elephant hose. Ik doe alles zelf aan de auto maar ga wel af en toe eens bij de dealer langs om recalls en software updates te laten uitvoeren. Met deze (en alle moderne auto's) is dat wel aan te raden en is gewoon gratis. Ja, als hij in noodloop komt dan zou ik zo snel mogelijk codes uitlezen om te ontdekken waardoor dat komt. Want dat is niet fijn. Succes.
  4. Hallo Roel, Allereerst moet ik even melden dat ik het vervangen van de Swirl motor gelukkig (nog) niet heb hoeven doen. Maar als je de verhalen leest dan is het wel een aardig klusje. Als je de swirl flap armpjes afbreekt dan moeten ook de inlaat spruitstukken er af geloof ik. Op Youtube zijn er ook wat filmpjes over. ETC lamp kan veroorzaakt worden door verschillende fouten. Het beste is even de code uit te lezen. Als je zelf geen code lezer hebt dan kan ik je de Bluedriver aanraden. Werkt via een app op je smartphone. Deze leest alle DCT's in onze Jeep. Te koop via Amazon of Ebay. Heb je al gekeken of je een Oranje of Zwarte seal hebt in de "Elephant Hose"? en of hier olie uit lekt? Ik dacht dat de dealer deze oranje seals al lang geleden had vervangen onder garantie. Maar dan moet je auto natuurlijk wel af en toe eens bij de dealer komen. Ik moet ook zeggen dat ik af en toe het gevoel heb alsof er een beetje vermogen mist. Het doet zich vooral voor bij het uitrijden van bijvoorbeeld een rotonde op een 80 km weg. Het lijkt dan net alsof er in de eerste 2 cm van het indrukken van het gaspedaal weinig gebeurt en dan bij dieper indrukken komt er teveel vermogen en schiet je vooruit. Of bij constante snelheid van rond de 70, gebeurt hetzelfde bij accelereren. Ik heb verder geen foutcodes en hier ook nog verder niet mee bezig geweest. Herken jij het gedrag van jou auto hierin?
  5. Haha, ja in 2010 zijn er wel degelijk CRD's gebouwd. Mijn WH is er een van. Het verwarrende is dat er in de USA in 2010 geen CRD's en geen Overland's zijn geleverd. Maar in Europa wel. Daarom kom je ze op de onderdelen sites niet tegen en daarom zoek ik met 2009. Over het verschil in bouwjaar en de datum op keteken heb ik eerder al eens een discussie gestart omdat sommige handelaren daar wel heel erg ruim (in hun voordeel) mee omgaan.
  6. Ik kijk hier naar de OEM parts en dan zie je ook gelijk de Codes en idd de prijs verschillen: https://www.factorychryslerparts.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=577370&ukey_make=1064&ukey_model=15529&modelYear=2009&ukey_category=20317&ukey_driveLine=7550&ukey_trimLevel=18622
  7. Hallo Ab, De Build Sheet is toch hetzelfde als de Equipment Listing? Hier staat dat de auto veren heeft en "Normal Duty Suspension". Maar niets over een Suspension Code dus.
  8. Hallo Jeroen, Ik heb net zelf sinds een paar maanden een WH 3.0 CRD 2010 Overland. Ondertussen al een paar probleempje verholpen maar niets ernstig. Alles valt onder slijtage. (220.000 km). Ik denk dat een van de meest gevreesde kwaal is dat de turbo inlaat slang (met oranje seal op de turbo) olie kan lekken (olie komt van de PCV) en die olie loopt dan in de stekker van de swirl motor. Hierdoor gaat de swirlmotor stuk en kunnen de swirl kleppen vast gaan zitten. Als het goed is zijn nu alle oranje turbo inlaat seals wel vervangen door de zwarte die nagenoeg niet lekt. De andere bekende gevreesde kwaal is dat de seals van de oliekoeler kunnen gaan lekken. De oliekoeler zit in de V tussen de koppen en kost daardoor nogal wat werk om er bij te komen. Ik heb ergens gelezen dat Mercedes vanaf de 2010 motor deze (ook) oranje seals heeft vervangen door paarse die van veel betere kwaliteit zijn en hopelijk langer mee gaan. Ook de solenoid en intern kabeltje van de Electronic Limited Slip differentials gaat vaak stuk. Na de laatste software update van de FDCM (Final Drive Control Module) komt er een melding in het EVIC als hier is mis mee is. Je moet dan zelf uitvogelen of het probleem dan in het voor of achter diff zit of in de tussenbak. Hiervoor is een filmpje op YouTube met goede uitleg. Hetvolgende heb ik ondertussen aan mijn auto vervangen: - Voor diff solenoid en kabel - Intercooler slang Rechts. (was gescheurd) Links is nog lekvrij maar wel erg slap dus moet ook vervangen worden) - Rubbers achterste stabilisator stang - Airco interieur filter geinstalleerd (Is een Mopar optie) - Parkeer sensor voor 2x vervangen - Band druk sensor 1x vervangen - 1x sleutel vervangen en opnieuw inleren bij dealer - Nokkenas sensor vervangen - Alle vloeistoffen, filters etc vervangen. - Olie aftap kraan geïnstalleerd. Maar ik moet zeggen dat het een fantastische auto is en rijdt geweldig. O, je vroeg om de kwaaltjes van de benzine modellen. Nou ja, krijg je de genoemde CRD kwaaltjes cadeau.
  9. Wie kan mij uitleggen waar ik de suspension code van mijn WH kan vinden. Ik heb alle tags bekeken en in het VIN report staat het ook niet. Ik vraag dit omdat mijn WH aan de voorkant 3 cm lager staat als aan de achterkant. Ik heb begrepen dat hij origineel zo goed als recht moet staan. Dus het zou kunnen dat de voor veren wat slap geworden zijn. Maar als ik bij Chrysler / Mopar naar nieuwe veren kijk dan heb ik 13 opties, alle met een andere Suspension Code. Op de veren vond ik nog een labeltje met een part #. Maar, de L en R veer had een ander part # en daarbij hoort een andere Suspension Code. Dat, terwijl de veren L en R hetzelfde zouden moeten zijn. Al een paar dagen zitten googelen maar ik kan nergens vinden 1) Waar ik kan vinden welke Code mijn auto heeft en 2) Wat het verschil tussen de veren met andere code is.
  10. Opgelost bij Karel Oto. De auto doorlock en unlock on exit werken, maar kunnen niet zichtbaar gemaakt worden in het EVIC. Dat is wel jammer maar dit is het max haalbare.
  11. Rob Boerema gebeld maar die heeft geen Starscan apparatuur om in het EVIC te kijken. Dan toch maar weer eens bij de dealer kijken.
  12. Robert, het is er nog niet van gekomen. Hopelijk volgende week, ik zal posten als het is gedaan.
  13. Te koop ATSG Jeep AW-4 Automatic Transmission Manual. Met afstel en revisie gegevens. De AW4 automaat bak wordt gebruikt in de volgende Jeeps: XJ & MJ 1987 - 2001 ZJ 1993 6 cilinder Prijs: E 25,- Eventuele verzend kosten: E 3,90.
  14. Wie weet er een goede Jeep dealer of garage die in staat is om functies aan te zetten en zichtbaar te maken in het EVIC (Electronic Vehicle Information Center) van een 2010 WH? Het gaat om de volgende functies: # Auto Door Locks. # Auto unlock on Exit # ECO (als die er in zit). Ik was hiervoor al bij de plaatselijke dealer geweest maar die had gekeken en vertelde dat het niet mogelijk was en er niet in zat. Vervolgens, toen ik weg reed, gingen mijn deuren wel op slot. "Auto door locks" was dus geactiveerd (Zat er dus wel in) maar was niet zichtbaar in het EVIC. Ondertussen heb ik mijn accu een keer los gehad en nu gaat de deuren weer niet op slot bij het wegrijden. Dus, wie weet iemand met de juiste apparatuur of een goede dealer die dit wel kan?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...