Jump to content

Patz

Forum member
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Goedemiddag! Af en toe heb ik last van een motor die -terwijl ik rij- afslaat. Toch maar even het gasklephuis bekeken en tot mijn schrik -en ook opluchtig, dit zou zomaar de oorzaak kunnen zijn- zit het vol met roet. De Cherokee is wel een LPG, dus tref wel een soort inlaat-ring aan die ik niet ken uit benzine motoren. Is het schoonmaken wel gewoon hetzelfde? Kan ik gewoon het hele ding losmaken en met cleaner eens goed schoonmaken of zijn er andere regels met LPG? Dank vast voor het meedenken! Patz
  2. IK ga ff checken @REAL STRANGLER, ik neem aan DAT hij ergens aan vast moet zitten toch?
  3. Mensen, heb jullie enig idee wat het groen omlijnde onderdeel is? Moet mijn oliepijlstok eronderuit wurmen, onderdeel zal er later zijn opgezet. Ben geen techneut (dat blijkt dus wel nu ;-), ben wel enorm benieuwd wat het voor een ding is... (ik leer als een dolle met die ouwe XJ :-). #dommevragenbestaanniet #toch? Thanks weer!
  4. Ik zit nu te denken; als op een of andere manier een de 'brake pads' (ik weet ff niet de Nederlandse naam) loszit/niet goed vastzit in de klauw, kan deze bij lage snelheid gaan rammelen tegen de rotor/remschijf? Als ik dan rem wordt de brake pad weer vastgedrukt. Maar zou dan de losse brake pad bij hoge snelheid ook niet moeten rammelen?
  5. Hoi Jerrold, thanks voor je reactie. Schijnt dat het geluid echt anders is van een wiellager. Dit is echt ritmisch gebonk. Maar ja, als al het kruisstuk is vervangen blijft er bij het wiel niet zoveel meer over zou je denken... Ik heb steeds het gevoel dat de rem het antwoord is (omdat het geluid verdwijnt als je remt), maar dat schijnt ook niet te kunnen...
  6. Thanks voor het meedenken; was het eerste dat ik gechecked heb. Echt waar. Maar bij Maasbach is het wiel ooker afgeweest, neem aan dat ze die weer goed hebben vastgezet 😉
  7. Hoi Ab, dank voor je reactie. Dat was eigenlijk ook mijn eerste gevoel. De remklauw die tegen de rotor/remschijf rammelt of zo. Maar het wiel is al losgemaakt om bij het kruisstuk te komen, die leek slecht te zijn, kwam vooral naar voren bij warmte? Dus neem ik zomaar aan dat ze ook de remklauw hebben gechecked. Ik heb echt met mijn hoofd uit het raampje gehangen, het lijkt wel echt van links te horen. Ik denk dat ik het echt aan de vloer voel en in de pedalen. Ga nog een keertje er extra op letten. Nog even over het kruisstuk; dat wordt toch niet minder als je remt? Of wordt geluid anders ove
  8. Dank voor je reactie! Ja, daar moest ik ook aan denken. Alleen klinkt het niet als metaal op metaal oid. Kan me voorstellen dat er iets loszit in de remklauw en dat dit aanloopt of zoiets?
  9. Hoi Jerrold, thanks voor je reactie. Schijnt dat het geluid echt anders is van een wiellager. Dit is echt ritmisch gebonk. Maar ja, als al het kruisstuk is vervangen blijft er bij het wiel niet zoveel meer over zou je denken... Ik heb steeds het gevoel dat de rem het antwoord is (omdat het geluid verdwijnt als je remt), maar dat schijnt ook niet te kunnen...
  10. Helemaal vers op het forum (en kersverse Cherokee XJ eigenaar) en gelijk met de 4x4e neus in de boter; al geruime tijd aan het rommelen met gebonk/gerammel bij het linker voorwiel. Komt alleen voor bij lage snelheid (en niet bij 'koude' motor, ik hoor het alleen nadat ik een tijdje gereden heb).Het geluid loopt gelijk aan het draaien van de wiel. Ook vreemd; het stopt als ik het rempedaal indruk, ook als ik het zachtjes indruk... haal ik mijn voet weer van het rempedaal begint het gebonk weer...De mannen van Maasbach zijn er twee keer mee bezig geweest. De diff is al goed bekeken, de assen zij
×
×
  • Create New...