Jump to content

Marc_JK

Forum member
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2017

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Marc_JK's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Het is gelukt! Ik heb vandaag het ge-update kentekenbewijs binnen met 2000kg geremd en 750kg ongeremd binnengekregen. Het hele proces heb ik per e-mail kunnen doen nadat ik telefonisch heb gesproken met een technisch specialist / adviseur bij de RDW via het algemene support nummer. Per e-mail heb ik met de RDW gedeeld: - Build sheet vanuit FCA op VIN https://fcacommunity.force.com/Jeep/s/article/How-do-I-get-a-vehicle-equipment-list, hier staat niet het trekgewicht in aangegeven maar wel welke assen er op de Jeep zitten met welke gear ratio: (Next Gen. Dana 44 HD rear axle met 3.73 rear axle ratio) - copy handleiding waarin aangegeven staat hoeveel trekgewicht de Jeep kan hebben met bovenstaande assen en gear ratio Dit is allemaal amerikaanse data, de handleiding geeft geen onderscheid aan in geremd of ongeremd maar alleen een max. load van 2000kg en max kogeldruk van 100kg. Met deze gegevens heeft de RDW 2000kg geremd en 750 kg ongeremd geregistreerd op het kenteken. Dus missie geslaagd! Iedereen bedankt voor de tips en adviesen en hopelijk helpt het de volgende in een soortgelijk proces!
  2. Hoi Boxman, bedankt, ik heb nog geen reactie van de RDW gekregen maar probeer nu op basis van de opgave in de manual i.c.m. een buildsheet op VIN aan te geven dat er 2000kg geremd en een kogeldruk van 100kg binnen de specificaties valt. Nu maar afwachten wat men er mee doet! Klinkt alsof er bij jou in elk geval al iets van een trekgewicht is overgenomen bij import, bij mij was dat 0kg omdat men geen info in hun systeem heeft van in Nederland geregistreerde modellen vanuit Jeep zelf.
  3. Bedankt Ab! ik zal wat kentekens verzamelen en het zo bij de RDW proberen, bedankt voor de hulp en tip!
  4. Hoi, ik heb mijn 2017 Jeep Wrangler in 2019 naar Nederland geimporteerd maar bij het op kenteken zetten is door de RDW geen trekgewicht data opgenomen op het kentekenbewijs. Waarschijnlijk omdat de uitvoering (JKU 3,6L V6 Sport S) niet bekend is in de RDW database ofwel door Jeep in NL/EU op de markt gebracht en geregistreerd is met deze specificaties. Ik heb hier contact over met de RDW om alsnog vast te stellen en te registreren maar hiervoor is een officieel certificaat op VIN nodig wellicht i.c.m. een test bij de RDW in Lelystad voor +/- 500,- Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht wat tips om de registratie van het trekgewicht zo gemakkelijk mogelijk op het kentekenbewijs te krijgen? Alvast bedankt!
  5. Hoi Siert, Haar heb ik niet, dus grijs worden zal wel mee vallen! : ) Het zou mij gaan om een tijd nog leuk in NL te kunnen rijden met wat ondertussen toch een onderdeel van de familie is geworden voor ons! Maar lange termijn ook voor de doorverkoop en dan is de mogelijke restwaarde in NL belangrijk. Hoi Masis, Dat scheelt een hoop inderdaad en dan moet er wel wat acc vanaf kunnen om hem rijklaar te krijgen. Thanks voor jullie reactie en info!! Gr, Marc
  6. Hoi Allemaal, Wij verhuizen binnenkort terug naar Nederland en ik ben aan het uitzoeken wat het betekent om onze 2017 Wrangler JKU als verhuisgoed mee te nemen. We voldoen aan de eisen om de auto als verhuisgoed mee te nemen maar omdat de Wrangle enigzins modified is verwacht ik nog wel wat kosten om hem door de RDW en op APK te krijgen. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en tips! Vooral m.b.t. waar je tegenaan kan lopen zoals: Maximale toelaatbare Db van de uitlaat Spatborden die wel/niet kunnen zodat de banden niet te ver uitsteken Hoe kijkt de occassion markt (particulier/dealer) naar geimporteerde wranglers? Blijft er nog een leuke restwaarde over? Groeten, Marc
×
×
  • Create New...