Spring naar bijdragen

Arcblizz

Forum member
  • Aantal bijdragen

    61
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Berichten geplaatst door Arcblizz

  1. 15 uur geleden zei bertje:

    Ik heb hier nog een lpg tank liggen van 120liter die ik enkele jaren geleden uit de wranger YJ heb gehaald. Past perfect achter de voorzetels tussen de wielkasten. Ik heb ook de oude verdamper nog liggen met lambda simulator.

    Begint in de weg te liggen, wie het kan gebruiken mag er om komen. Anders gaat hij naar het oud ijzer en dat is ook maar zonde...

    Waar moet de tank vandaan komen?

  2. 2 uur geleden zei Jerrold:

    Ik weet niet of ik de enige ben maar als dit de waardes zijn van een gereviseerde motor dan twijfel ik toch sterk of er wel goed gehoond is of dat de kleppen wel 100% sluiten.

    Tussen de laagst en hoogst gemeten zit er 1.3bar verschil en bij de zuigers tegelijk samen werken al 1bar verschil als grootste afwijking. 

    je weet niet hoe nauwkeurig de apparatuur is, dus zou ik er gewoon een tijdje mee rijden tot alles ingesleten is op elkaar.

  3. 56 minuten geleden zei Arjanw:

    Ik heb geen nieuwe software geïnstalleerd. Ik bedoelde dat het probleem mss veroorzaakt wordt door een probleem buiten de motor. Misschien een sensor, brandstof, injectoren,  o.i.d.

    daar is toch niks aan veranderd na revisie van je blok?

    Ik zou het eerst in de nieuwe onderdelen zoeken zoals cilinderkop, zuigers en misschien wel je nieuwe ontsteking.

    Of bijv. ligt de bovenkant van je zuiger wel gelijk aan of lager dan bovenkant onderblok? zijn de cilindergaten in de koppakking gelijk of kleiner dan de diameter van de cilinders?

    Kan zijn dat de zuiger iets boven het blok uitkomt en tegen de ring in de koppakking aan tikt waardoor de zuigerveer is gaan klemmen.

    Heb je met het plaatsen van de zuigers de cilinders wel ingesmeerd met olie?

  4. is bij een gietijzeren blok ook minder van belang dan bij een aluminium blok.

    En natuurlijk de hoeveelheid er opgeboord wordt en waar het blok voor gebruikt wordt. (Bij racerij kleinere toleranties dan bij straat gebruik)

    Maar dan nog verklaart dat niet de detonatie die je op de zuigers hebt gehad.

     

  5. 1 uur geleden zei Arjanw:

    Huh, wat bedoel je met lijnboring? 

    Het boren en honen is allemaal gedaan door Post en Dros in Dronten. Dit zijn jongens die erg veel ervaring hebben op dit gebied. Maar ook zij zijn mensen dus maken ook fouten.

    Op een ander forum wordt er geopperd dat er 3 mogelijkheden zijn waardoor het mogelijk zou kunnen zijn om alle 6 de zuigers te vervormen / in elkaar te drukken.

    1. Blok teveel afgevlakt.
    2. Verkeerde koppakking. (deze snap ik niet helemaal)
    3. Hydrolock. Water naar binnen gezogen. Maar dit is niet waarschijnlijk want dan was er meer schade geweest. 

    Het blok teveel afgevlakt waardoor je compressie verhouding te hoog is en daardoor voortijdig gaat detoneren (pingelen)

    Kop pakkingen zijn vaak in verschillende diktes te verkrijgen, als je een dunnere pakking hebt gebruikt dan standaard dan gaat je compressieverhouding ook omhoog en als dan ook het blok nog afgevlakt is dan is de verhouding nog hoger.

    Met hydrolock waren er stukjes uit de bovenkant van je zuiger gebroken.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...