Spring naar bijdragen

mba

Forum member
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2001

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

mba's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Onze GC ( 2001) wilde laatst niet starten. Alleen een droge " klik" bij de startmotor... Dit geluid komt mij wel bekend voor maar dan vanwege lege accu, versleten vork in startmotor ( andere merk auto). Bovendien klonk deze " klik" krachtig. Wat bleek: het knopje in de selectorhendel lag er half uit 🙄. Geen idee hoe dat nu kon. Na wat gerommel kon de knop weer terug. En toen starten en aanslaan. Maar sindsdien komt het vaker voor dat starten niet lukt, soms zit het knopje geblokkeerd, soms lukt het wel: even de knop indrukken en selectorhendel heen en weer en starten. Het probleem lijkt dus in de selectorhendel te zitten, maar die heb ik nog nooit uit elkaar gehad. Ik neem aan dat er ergens een schakelaar bediend wordt door dat knopje? Kent iemand dit probleem en weet hoe op te lossen? ps ik wordt er niet nerveus van en kom wel weg, maar aangezien mijn vrouw de meeste ( bijna alle) kilometers met de Jeep maakt en vaak een trailer met levende have er ook nog achter heeft hangen en zij behoorlijk nerveus er van is geworden ( hij doet t niet😫) wil ik het toch wel opgelost krijgen.
  2. Is dit dezelfde stuurbekrachtiginfsolie als voor de WJ/WG?
  3. Zou niet met harde hand of lomp geweld hoeven hoor, dan is er wsch toch iets verbogen. Met weinig druk of kracht moet het kunnen. Probleem is dat het geen centraalsluiting is, maar tweezijdig R en L. Als er maar iets scheef is, ontgrendelt maar één zijde. Heb hier hetzelfde. Ik krijg de klep zonder veel moeite open, de andere gebruikres ( ahum, 3 dames) staan te rukken en te trekken dat de klep niet opengaat ( ja ontgrendelt aan één kant). Ik druk m zacht weer terug in het slot en met beleid.... en dan staan ze verbaasd te kijken.
  4. Thanks, ga ik volgende ronde proberen.
  5. Woon nabij Den Haag, maar rij voor een goede specialist best de kilometers. Die paar liter benzine is t me wel waard.
  6. Tja, you name it. Garage heeft er in ieder geval geen verklaring voor. En wij rijden aktijd heel rustig, zijn geen terreinrijders. En toch gaan ze kort mee. Baal er iig behoorlijk van.
  7. De Jeep is geheel origineel, niet verhoogd, geen andere bandenmaat. in 3 jaar tijd zijn nu 6 kogels vervangen.
  8. Dank voor jullie reactie, maar hij is al bij een Jeepspecialist in onderhoud.... daar hebben we destijds bewust voor gekozen door ervaringen met de andere auto. Ook die is bij een specialist in onderhoud. Een universele garage mag dan misschien een lager uurtarief hebben, de uurtjes kunnen dan aardig oplopen als er naar iets gezocht moet worden en dan is het nog duur met zelfs mogelijk geen oplossing.
  9. Wij hebben sinds enkele jaren een GC uit 2001. We rijden er weinig mee ( plm 4000-6000km/jaar) en vrijwel alleen openbare weg. We zijn geen off-roaders. Fijne auto, voldoende power, lekker cruisen. Zit voor ons 1 nadeel aan: elk(!) jaar zijn er wel weer enkele fuseekogels aan de beurt bij de APK. Die dingen hebben dus een absurd korte levensduur? Hoe lang mag/ kan een fuseekogel meegaan onder normale omstandigheden? Ik weet inmiddels dat er geen originele fuseekogels worden gemonteerd, maar dan nog. Ik zie er ook smeernippels op zitten: wat voor vet moet daar in? Ik kan ze zelf niet vervangen ( heb er ook het gereedschap niet voor, noch de mogelijkheden), maar dit is elk jaar weer schrikken van een hoge garagerekening. Worden we niet " blij" van. Voor de kilometers hebben we ook nog een behoorlijk zware personenauto ( 1600kg), maar daar gaan die dingen velen100.000-en km mee. De garage heeft er geen antwoord op anders dan dat het normaal is dat ze ong 10.000km mee gaan. Gaat er bij mij niet in en bederft t plezier aan de auto, zodanig dat ik me af ga vragen of we m maar zullen verkopen. nb de kilometerstand is nog steeds laag en bij de vorige twee eigenaren heeft ie ook een luizenleven gehad: altijd binnengestald, geen off road.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...