Spring naar bijdragen

mba

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2001
  1. mba

    Vloeistof stuurbekrachtiging

    Is dit dezelfde stuurbekrachtiginfsolie als voor de WJ/WG?
  2. mba

    Achterklep gaat niet open

    Zou niet met harde hand of lomp geweld hoeven hoor, dan is er wsch toch iets verbogen. Met weinig druk of kracht moet het kunnen. Probleem is dat het geen centraalsluiting is, maar tweezijdig R en L. Als er maar iets scheef is, ontgrendelt maar één zijde. Heb hier hetzelfde. Ik krijg de klep zonder veel moeite open, de andere gebruikres ( ahum, 3 dames) staan te rukken en te trekken dat de klep niet opengaat ( ja ontgrendelt aan één kant). Ik druk m zacht weer terug in het slot en met beleid.... en dan staan ze verbaasd te kijken.
  3. Thanks, ga ik volgende ronde proberen.
  4. Woon nabij Den Haag, maar rij voor een goede specialist best de kilometers. Die paar liter benzine is t me wel waard.
  5. Tja, you name it. Garage heeft er in ieder geval geen verklaring voor. En wij rijden aktijd heel rustig, zijn geen terreinrijders. En toch gaan ze kort mee. Baal er iig behoorlijk van.
  6. De Jeep is geheel origineel, niet verhoogd, geen andere bandenmaat. in 3 jaar tijd zijn nu 6 kogels vervangen.
  7. Dank voor jullie reactie, maar hij is al bij een Jeepspecialist in onderhoud.... daar hebben we destijds bewust voor gekozen door ervaringen met de andere auto. Ook die is bij een specialist in onderhoud. Een universele garage mag dan misschien een lager uurtarief hebben, de uurtjes kunnen dan aardig oplopen als er naar iets gezocht moet worden en dan is het nog duur met zelfs mogelijk geen oplossing.
  8. Wij hebben sinds enkele jaren een GC uit 2001. We rijden er weinig mee ( plm 4000-6000km/jaar) en vrijwel alleen openbare weg. We zijn geen off-roaders. Fijne auto, voldoende power, lekker cruisen. Zit voor ons 1 nadeel aan: elk(!) jaar zijn er wel weer enkele fuseekogels aan de beurt bij de APK. Die dingen hebben dus een absurd korte levensduur? Hoe lang mag/ kan een fuseekogel meegaan onder normale omstandigheden? Ik weet inmiddels dat er geen originele fuseekogels worden gemonteerd, maar dan nog. Ik zie er ook smeernippels op zitten: wat voor vet moet daar in? Ik kan ze zelf niet vervangen ( heb er ook het gereedschap niet voor, noch de mogelijkheden), maar dit is elk jaar weer schrikken van een hoge garagerekening. Worden we niet " blij" van. Voor de kilometers hebben we ook nog een behoorlijk zware personenauto ( 1600kg), maar daar gaan die dingen velen100.000-en km mee. De garage heeft er geen antwoord op anders dan dat het normaal is dat ze ong 10.000km mee gaan. Gaat er bij mij niet in en bederft t plezier aan de auto, zodanig dat ik me af ga vragen of we m maar zullen verkopen. nb de kilometerstand is nog steeds laag en bij de vorige twee eigenaren heeft ie ook een luizenleven gehad: altijd binnengestald, geen off road.
×