Spring naar bijdragen

Arjanw

Forum member
  • Aantal bijdragen

    558
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    14

Alles door Arjanw geplaatst

  1. Dankjewel, ik heb geen antidreunplaten aangebracht op het brandscherm. Ik heb al een rondje gereden en het is zo stil binnen! Bodem, deuren, dak en motorkap zijn naar mijn mening voldoende.
  2. Weer een klusje klaar. De hemelbekleding begon wat te hangen en dus heb ik deze vervangen. De spiegels in de zonnekleppen zijn in een bijpassende kleur gespoten. Hierbij wat foto's. Hemel bekleden: Console met binnenverlichting en boordcomputer: Zonnekleppen met spiegels: Daarnaast ook nog wat kabels op maat gemaakt voor de montage van een lier: Is allemaal niet moeilijk alleen een tijdrovende klus.
  3. In het kader van "beter laat dan nooit" heten we je van harte welkom.
  4. Hi Roland, dit is het resultaat. Mocht je tips willen hebben kan je mij beter even bellen. Ik stuur je mijn nummer wel even via een PB.
  5. Even een kleine update want er zijn toch wel weer wat diverse aanpassingen gedaan in, op en rondom de XJ. Dashboard zit weer in elkaar. Kachelradiateur vervangen. Gelijk alle airco componenten vervangen inclusief compressor. Binnenkant volledig bekleed met antidreunplaten. Nu is het lekker stil binnen. Nieuwe stereo installatie. Dubbeldin Kenwood, nieuwe speakers en underseat subwoofer JBL. Achteruitrijcamera geplaatst in nummerbord op dakrek. Gebruik van IP67 connectors maakt het mogelijk om het geheel makkelijk te verwijderen. Bushwacker flat fenderflares gemonteerd. Tijdrelais geplaatst om de motor te kunnen koelen wanneer de motor wordt afgezet. (bij hete zomers) Mocht iemand wat meer uitleg willen over bovenstaande dan zie ik dat wel.
  6. Zeker een mooie klus. Hoop dat je wat aan de How Too op het forum hebt gehad.
  7. Als je een CPS zoekt heb ik er nog wel 1 nieuwe van Mopar liggen.
  8. Ik heb nog een setje liggen om de tussenbak te verlagen
  9. Dat ziet er goed uit! Veel sleutel plezier...
  10. Tja, meest voor de hand liggende reden is slijtage... Wat is de oliedruk bij koud en bij warm? En hoeveel km heeft de motor gelopen?
  11. Nou, het wekt bij mij ook weleens wat destructieve gedachten op, hoor!! 🧨🚒🔥
  12. Uhm, het houd je op straat.😁 Tenzij je in een garage kan werken...
  13. Ik bestel vrij veel bij Rockauto in Amerika. Ondanks invoerrechten en BTW nog altijd goedkoper dan in EU.
  14. Helaas.... dat wordt wederom het dashboard verwijderen en de kachelradiator vervangen. Het lekt nog steeds. Nu zit ik ff met de airco. Kan ik deze ff buiten drukloos maken of moet dit bij de garage gedaan worden? Als ik het ventiel indruk komt er helemaal niet zoveel druk uit. Vind het regelen van een auto met autoambulance best wel overkill..
  15. Dank je, Ab. Ik heb vanavond de leiding opgeschuurd en ontvet daarna Permatex Epoxy erop gedaan. Nu weer dichtmaken en morgen testen. Wordt vervolgd!
  16. Hierbij wat foto's van de schijfremmen achter.
  17. Het plaatsen van de schijfremmen is net klaar. Na maanden van stilstand de Jeep gestart om deze in de garage te zetten. Eerst even een rondje gereden om de remmen te testen. Kom weer thuis en zie dat het koelvloeistof onder de Jeep uit loopt. Motorkap open en zie dat er een klein gaatje zit in de afvoer van de kachelradiateur die door het schutbord heenkomt. In 2018 is deze vervangen en nu al lek... Heb eigenlijk geen zin om weer 14 uur te sleutelen om deze opnieuw te vervangen. Plus het feit dat dan ook de airco weer drukloos gemaakt moet worden. Het is een klein gaatje die wellicht eenvoudig gedicht (Permatex 84109) kan worden of gesoldeerd. Wie weet raad? Filmpje hiervan is te zien op Youtube:
  18. Inderdaad eerst doen wat Ab aangeeft over de massaverbindingen. Er zitten er meerdere in de motorruimte. Allemaal loshalen roestvrij maken, ook het bevestigingspunt goed schoonmaken zodat er blank staal zichtbaar is. Dit is de goedkoopste oplossing voor veel onverklaarbare storingen. Succes!
  19. Ja, klopt. Een 8j velg is 8" breed. Dan begrijp ik het nu goed. Voor mijn XJ met een verhoging van 5" heb ik een velg nodig met een backspace van 4,5" - 3,75". Ik had op de website modderpoel al gelezen dat een 285/75 band op een 8j velg kan. Omgerekend naar US meet deze band 33 x 11 R16. Bedankt voor je hulp!
  20. Oké, als ik het goed begrijp is de backspace bij een 8j velg met een et van 0mm dus 4"?
  21. Bedankt, dat is ook zoiets waar ik niet helemaal uitkom. Hoe bepaal je zoiets?
  22. Nu de bushwacker fenderflares zijn gemonteerd en de trommelremmen achter bijna zijn omgebouwd naar schijfremmen is het tijd om te gaan oriënteren op grotere banden en bredere velgen. Ik heb een 5 tal 16" stalen velgen op het oog die een breedte hebben van 8" (8j) Op de meeste websites geeft men aan dat er dan een band op kan met een maximale breedte van 245mm. Volgens Eric Zappe die het boek "High Performance Jeep Cherokee XJ Builders Guide" heeft geschreven kan je echter een band met een breedte tussen de 10,5 en 12,5" er op leggen. Dit is tussen de 267mm en 317mm. De banden die ik erop wil leggen hebben de maat 285/75 16R. Ja, de banden zullen wat meer "bulgen" maar dit zou volgens Eric Zappe geen probleem moeten zijn. Wat is nu waar en wat mag in NL APK technisch gezien?
  23. Mag slotje op. Het chassis is inmiddels afgevoerd.
  24. Welkom Wim, kan je helaas geen raad geven over de Wrangler's. Ben een XJ-rijder.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...