Jump to content

Frutz

Forum member
  • Content count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Frutz last won the day on August 9 2018

Frutz had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Enable
  1. Beste Michel1972, De eigenaar van deze auto had een bedrag tussen de 8000 en de 10.000 Euro in gedachten. graag hoor ik hier je mening over, ook gezien de staat van deze auto, en wat hier allemaal in is geïnvesteerd .
  2. Zal er in deze toestand, en gezien alles wat ik er aan heb gedaan, animo voor deze auto zijn? Hij is zo goed aangepakt,hier is iets moois mee te doen!
  3. Ja,misschien wel,maar dan is het best nog moeilijk om een goede,en niet te dure spuiter op te zoeken die deze auto,s goed kan klaarmaken. Want spuiten is nogal een beste uitgave....
  4. Beste mede forumleden, Na bijna een jaar aan de Jeep Wrangler TJ van m,n goede kennis te hebben gewerkt, stopt hierbij dit project. Dit ivm emigratieplannen van de eigenaar, ik heb aan dit project met heel veel plezier gewerkt,en er tot zover iets moois van kunnen maken! Ik ga nu dus proberen om deze Jeep voor de eigenaar te verkopen. Ik zal eerst eens vertellen wat ik aan deze Jeep heb gedaan, Ik ben begonnen om de body van het chassis af te halen ,zodat het chassis in zicht kwam,en ik kon zien wat er onder de body aan de hand was, ik zag toen dat de montagepunten van chassis naar body op twee plekken slecht waren, en dat de veerschotels achter zeer slecht waren (ik heb op dit forum een onderwerp gedeeld over het vervangen van de achterste veerschotels) lees dit onderwerp er maar eens op na, en natuurlijk foto,s geplaatst. Ook zag ik dat de tankstraps vergaan waren, en heb hier later nieuwe straps van RVS voor gemaakt. Toen de body van het chassis is gehaald, heb ik alle onderdelen van het chassis gehaald zodat ik een kaal frame had,dit frame is naar een beitserij geweest waar ze eerst de oude coating er af hebben gehaald, en daarna hebben ze er een een anti-roest behandeling op losgelaten, daarna is deze in een verfbad geweest zodat alles weer goed in de coating zit. De assen en vele diverse onderdelen zijn behandeld met een epoxy coating, zodat dit er ook weer goed beschermd is. Ondertussen is de motor naar een revisiebedrijf geweest,en is intern voorzien van diverse nieuwe onderdelen,ook is de motor helemaal nagemeten om de verslijtwaarde van de diverse delen in kaart te brengen,en delen die de juiste maten niet meer halen zijn vervangen. Dat betekend dat deze motor weer in een zeer goede conditie is,en mooi loopt. De body is naar een straalbedrijf geweest, en daar hebben ze de hele onderkant gestraald en behandeld met een epoxy coating. Alle draagarmen zijn opnieuw geschilderd ,zodat dit er ook weer netjes uitziet. Ik zal hieronder een lijstje met onderdelen plaatsen wat ik aan deze auto heb vervangen: * Fusseekogels * Schokbrekers * Wielnaven ( compleet ) * Remschijven voorkant * Remcilinders rondom * Remblokken voorkant * Remleidingen rondom * Stuurdemper * Startmotor * Stuurpomp * Alle leidingclips * Nieuwe RVS veerschotels achter compleet nieuw gemaakt * Eindaanslagen vering rondom * Radiateur * Olieslangen van oliepomp naar stuurpomp * Spruitstuk uitlaat * Bougies * Luchtfilter * Nieuwe spatborden * Binnenkant motorruimte compleet gespoten * Tankstraps nieuw in RVS * ENZ... ENZ... Ik ben vast nog delen vergeten te melden,maar jullie kunnen in dit overzicht wel zien wat er al gebeurd is. Maar dan nu nog de punten wat gedaan moet worden: Body van binnen en buiten spuiten ( TOTAAL GEEN ROEST ) Dan kan deze weer worden opgebouwd. Heb bijna alles van deze auto compleet, alleen er zijn geen stoelen , en er is ook geen hard, of soft top bij Ik heb nieuwe spatbordverbreders aangeschaft, deze zitten nog in het plastic, want het was de bedoeling dat er onder deze auto brede banden en velgen gemonteerd zouden worden. Nu is de vraag, wat zou ik voor een auto in deze staat nog kunnen vragen en zal hier belangstelling voor zijn ? Het gaat dus om een Jeep Wrangler TJ van het bouwjaar 2000 en het is 22n 2,5 liter 4 cilinder van 88 Kw. 118 PK. Graag zie ik jullie reacties tegemoet!!
  5. Nu wil ik nog even laten zien dat de tank is gemonteerd, en wat het eindresultaat van de tankbanden is. Ik ga weer verder met de verdere montage van de Jeep, nieuwe foto,s volgen zodra.
  6. Sorry voor een late bericht,ik weet niet hoe het verfbad heet,maar de auto is compleet in een dompelbad geweest,en komt er in een licht gele kleur uit. Na deze behandeling is deze compleet geschilderd. Ik ben intussen weer goed met de restauratie opgeschoten, en wil graag een paar foto,s delen. Ik heb al weer heel wat in elkaar gezet.... Ik ben nu zover heen dat de Jeep weer op de wielen staat. Ik ben vandaag begonnen om nieuwe tankbanden te maken, de oude banden waren knap verrot.... Daarom maak ik ze compleet van RVS 316, en roest het nooit weer. Zie hieronder het resultaat. Hier zie je dat ik de banden net heb gelast. Hier heb ik ze compleet klaar, dit wil ik ook best voor andere mede Jeepers maken .
  7. Deze Wrangler ligt totaal uit elkaar, en heb het frame in een ontlak bad gehad en toen een ontroestingsbad, en daarna een complete dompel verfbad. De assen en verder alle losse delen zijn gestraald en voorzien van een epoxy coating. Verder blijft deze Wrangler gewoon origineel, hierbij even een foto van het frame. Zal in de komende tijd meer foto's plaatsen Groet, Adri
  8. Hier zie je hoe ik de veerhouder heb gemaakt, in de midden zit een tapgat M10 voor bevestiging van de as aanslag
  9. hierbij nog even een foto van het lassen.
  10. Ab, Bedankt voor je reactie,zou je voor mij de eerste foto ook 90 graden kunnen draaien tegen de klok in. Ik weet niet hoe ik dit moet doen. hoor het graag van je als dit kan
  11. Ik heb de as aanslagen gemaakt van slagvast PP, deze kunnen zeker tegen een stootje.... hierbij even een foto van de productie van de schotels. Ik heb de nieuwe schotels aan het frame gelast met een speciaal overgangsdraad om RVS te lassen aan staal, dit heb ik ook met het TIG proces gedaan. Ik ben van beroep Bankwerker /lasser, en vond dit een mooie uitdaging. Ik denk dat dit voor vele Jeep liefhebbers een mooie uitkomst is, om deze schotels te monteren onder jullie Jeep, Mochten er mede forumleden zijn die dit interessant vinden, laat me het weten, misschien kan ik jullie wel geschikt helpen hiermee. Zie jullie reacties graag tegemoet. Groet, Adri
  12. Ben nog niet zo goed in foto,s plaatsen,maar hoop dat een medeforumlid mij hier mee kan helpen,zou graag meer foto,s plaatsen. Alle hulp is welkom!! Hierbij even een foto van de nieuwe veerschotels.
  13. Beste forumleden, Je kent het wel, ben je met het restaureren van je Jeep aan de gang ,zie je dat de veerschotels achter verrot zijn. Nou, dat overkwam mij dus ook ,en dan ga je zoeken op internet naar vervangbare veerschotels en die vond ik dus niet. Dus heb ik besloten om zelf nieuwen te gaan maken. Heb eerst de oude schotels eens nagemeten, en toen ben ik de onderdelen na gaan tekenen met Autocad op de pc. In de volgende berichten zal ik laten zien hoe ik het heb gemaakt. Ik heb deze nieuwe veerschotels gemaakt van RVS 316, dus deze schotels zullen nooit meer gaan weg rotten. Laat eerst even een foto zien van de oude schotel.....
  14. Beste Ab, Kunt u mij ook vertelen hoe ik foto,s moet en mag plaatsen? Ik heb voor de TJ nieuwe veerschotels gemaakt en wil dit met jullie delen,hoe pak ik dit aan ? Misschien kan ik voor andere mensen ook nieuwe veerschotels maken? Groet, Adri
×