Spring naar bijdragen

Nekaf045

Forum member
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over Nekaf045

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1956
  1. Probleem intussen achterhaald, De spanningsregelaar heb ik vervangen door een andere, toen werkte meteen de ampèremeter in de auto (deze stond voorheen continu op 0). Echter al bij het contact ging de ampèremeter meteen volledig in de discharge (voordat de motor überhaupt startte). Bij een lopende motor bleef de ampèremeter nog steeds volledig in de discharge. Zodra ik toeren maak gaat deze lichtelijk omhoog. Heb het vermoeden dat de dynamo ook aan vervanging toe is. Ben nu de accu's van de Nekaf aan het laden, kijken wat de ampèremeter doet met volle accu's.
  2. Hallo, Sinds dat ik in bezit ben van mijn Nekaf, zijn de accu's al 3 maal helemaal leeggetrokken gedurende het half jaar dat ik de jeep incidenteel gebruikt heb (rij nooit met lampen aan, alleen remlicht en knipperlicht). Ik heb de accu's nagemeten als ik de auto start en laat lopen, er komt echter geen stroom bij. Ik ben naar een revisiebedrijf gegaan met de vraag of zij me konden nameten waar de storing in de auto zat. Daar kreeg ik te horen dat ze alleen bij de accu's konden meten, omdat de dynamo en spanningsregelaar+kabels waterdicht gemaakt zijn en dus niet meetbaar zijn wat ik best raar vind. Mij werd daar geadviseerd om de stroom en spanningsregelaar op te schonen. Ik zie vaak terug komen in de zin van " ik zou met een multiemeter even de verbindingkabel die tussen de dynamo en de spanningsregelaar zit controleren op een breuk want dat is iets wat nog wel eens vergeten word." Hoe meet ik dit na, want het is toch onmogelijk deze kabels op te meten? Aan de hand van de eerdere topic hierover ben ik de stappen gaan volgen: Ik heb de stroom en spanningsregelaar van de auto gedemonteerd en de contactpunten voorzichtig schoongemaakt met schuurpapier ( ik kon zo snel niks zien aan de spanningsregelaar of die kapot was o.i.d.). Eenmaal enthousiast terug in de jeep gemonteerd in de hoop dat het probleem opgelost was start ik de auto... Helaas blijkt ook nu nog steeds dat de accu's geen stroom toegevoerd krijgen. Omdat ik zelf niet technisch ben m.b.t.. elektra maar toch graag niet meer langs de weg wil eindigen met lege accu's wil ik dit probleem graag opsporen en oplossen. Ik denk zelf eigenlijk dat de Dynamo geen stroom meer opwekt, Hoe kan ik dit nu nameten/zeker stellen? Over de Ampèremeter: De vorige eigenaar zei dat deze waarschijnlijk niet werkte, hij wist ook niet waarom. In mijn ogen werkt deze gewoon niet. Normaal gesproken moet de wijzer van de Ampèremeter naar links uitslaan zodra ik de auto start en (als de auto normaal functioneert) naar rechts uitwijken en langzaam terug naar neutraal als de auto loopt? Omdat dit bij mij niet gebeurd ging ik er van uit dat de Ampèremeter niet actief was, totdat ik bij het revisiebedrijf kwam en zij me de vraag stelden of dat echt wel zo was. Toen ik met een lopende motor het licht namelijk aandeed, ging de wijzer van de Ampèremeter een stukje naar links. Zodra ik het licht weer uitdeed ging deze weer in neutrale stand. Dit vind ik best gek, waarom geeft de Ampèremeter bij licht wel reactie maar bij het starten van de motor niet? Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het opsporen van dit elektronica probleem waardoor ik dit kan oplossen.
  3. Hallo, Na een lange tijd te hebben gezocht, ben ik sinds korte tijd trotse eigenaar van een prachtige NEKAF jeep uit 1956 (met LPG). De auto heeft origineel nu 17.100 KM gelopen en rijdt als een zonnetje. Echter is een storend probleem dat de instrumenten op de KM teller en de benzine meter (welke naar mijn mening verkeerd is aangesloten) na werken. Ik heb de auto sinds eind april en rij alleen met zonnig weer. Echter heb ik in korte tijd nu al 2 keer pech gehad, de accu's zijn binnen 2 maanden nu al 2 x helemaal leeggetrokken terwijl de Dynamo gewoon werkt (ik rij alleen overdag en gebruik dus niet de koplampen). Bij de 2e keer opnieuw de accu's terugplaatsen zag ik dat een accupoolklem doorgescheurd was wat volgens het technische boekje de oorzaak kan zijn van het niet opladen van de accu's (zie foto). Deze heb ik nu vervangen door een nieuwe en hopelijk blijft de auto nu starten en rijden. De benzinemeter in het instrumentenpaneel is naar mijn mening verkeerd aangesloten, omdat deze stand steeds verandert terwijl ik geen benzine verbruik. Pas geleden stond deze bijvoorbeeld op half vol en nu geeft deze volledig vol aan. Ikzelf ben van mening dat de kabel van de ampère meter op de benzinemeter aangesloten zit Helaas ben ik niet echt bepaald auto technisch maar wil graag leren naar het onderhouden en begrijpen van een NEKAF. Mijn vraag is dus: Zijn er tips of kan iemand mij helpen (ik ben woonachtig in regio Heerlen) met het bekijken van het instrumentenpaneel zodat dadelijk alle klokjes weer werken? Ik durf er zelf namelijk niks aan te doen omdat ik bang ben dat ik iets sloop o.i.d. Wat ik vooral belangrijk vind is dat de accuspanning werkt zodat ik niet weer met lege accu's langs de weg kom te staan... Alvast Bedankt!
×