Jammer, dat dit je kan overkomen.
Ik haak gelijk in met een vraag van mijzelf - ook over het contactslot. Mogelijk moet ook deze worden vervangen (?) en dan is het dom om 2 discussies te hebben.
Heb een Grand Cherokee 1999 en mijn "contactslot" is eerder een elektronisch bedieningsdeel wat in het stuur zit en dient het niet meer als vroeger, dus ik draai niet met de sleutel de startmotor aan. Dat doe ik via een aparte knop.
Nu wil de motor niet meer af slaan als ik de sleutel terug draai.
Ik heb op de sleutel vrijwel geen "weerstand" meer.
Nu heb ik de voorste grote groene zekering er uit gehaald. (voor = gezien vanaf de radiator)
Teruggeplaatst gaan alle meters in het dasboard weer werken, oliedruk, diesel, etc.
Ik blijf een Check Engine knipperend houden en daaronder in een rondje een sleuteltje. Wat natuurlijk aan dat kontaktslot laat denken.
Ik kan de auto starten zonder sleuten in het contact te steken.
Ik heb de grote groene (Siemens) zekeringen met elkaar uitgewisseld, alles blijft daarbij hetzelfde.
Zal ik hier het hele contactslot moeten vervangen?
Om tot elders te komen kan ik de auto dus wel starten, mijn hamvraag is of deze auto ook een "stuurslot" heeft.
Ik heb mij dat in het jaar dat ik de auto heb namelijk nooit gerealiseerd. Kan mij niet voorstellen dat er een sluurLOCK in zit, want de sleutel kon ik er altijd in alle standen uit halen. Afhankelijk van de sleutelstand kan je dan de Park in Drive zetten e.d.
Ik stel informatie natuurlijk op prijs.