Spring naar bijdragen

Ruud1

Forum member
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Ruud1's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. De motor van mijn 1999 WJ Grand Cherokee slaat niet af. Er is vrijwel geen weerstand te voelen als ik de sleutel heen en terug draai. De sleutel kan ik op elke stand verwijderen. Ik heb een aparte startbutton naast stuurkolom op dashboard. Lampje Check Engine gaat aan, daaronder ook het lampje met sleuteltje er in, dat blijft knipperen. Ik kan de motor starten (via die button) zonder dat de sleutel er in zit. Ik vermoed omdat de ignicion-schakelaar op "aan" is blijven staan? Ik hoop op een bevestiging dat ik de "pin" die tussen sleutelschakelaar en de ignicion moet zitten gebroken kan zijn. Of graag een andere tip als ik er naast zit. Bijkomende vraag: kan het zijn dat deze auto geen stuurlock heeft, dat het stuur niet blokkeert als je de sleutel er uit haalt? Als het gewenst is, dan voeg ik hier natuurlijk nog foto's bij. (Heb deze vraag als meelifter op een bijna gelijkwaardige vraag "hoe cilinder vervangen" gesteld, maar misschien was dat geen goed idee.)
  2. Jammer, dat dit je kan overkomen. Ik haak gelijk in met een vraag van mijzelf - ook over het contactslot. Mogelijk moet ook deze worden vervangen (?) en dan is het dom om 2 discussies te hebben. Heb een Grand Cherokee 1999 en mijn "contactslot" is eerder een elektronisch bedieningsdeel wat in het stuur zit en dient het niet meer als vroeger, dus ik draai niet met de sleutel de startmotor aan. Dat doe ik via een aparte knop. Nu wil de motor niet meer af slaan als ik de sleutel terug draai. Ik heb op de sleutel vrijwel geen "weerstand" meer. Nu heb ik de voorste grote groene zekering er uit gehaald. (voor = gezien vanaf de radiator) Teruggeplaatst gaan alle meters in het dasboard weer werken, oliedruk, diesel, etc. Ik blijf een Check Engine knipperend houden en daaronder in een rondje een sleuteltje. Wat natuurlijk aan dat kontaktslot laat denken. Ik kan de auto starten zonder sleuten in het contact te steken. Ik heb de grote groene (Siemens) zekeringen met elkaar uitgewisseld, alles blijft daarbij hetzelfde. Zal ik hier het hele contactslot moeten vervangen? Om tot elders te komen kan ik de auto dus wel starten, mijn hamvraag is of deze auto ook een "stuurslot" heeft. Ik heb mij dat in het jaar dat ik de auto heb namelijk nooit gerealiseerd. Kan mij niet voorstellen dat er een sluurLOCK in zit, want de sleutel kon ik er altijd in alle standen uit halen. Afhankelijk van de sleutelstand kan je dan de Park in Drive zetten e.d. Ik stel informatie natuurlijk op prijs.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...