Spring naar bijdragen

timcos

Forum member
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over timcos

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998
  1. Ik kan je alleen adviseren over aerodynamische aspect hiervan. Door het frontale oppervlak bijna te halveren kun je zelfs tot 80% minder lucht door de cowling krijgen. Weet niet hoe een auto hierop reageert, maar ik kan me voorstellen dat de temperatuur en het motorvermogen hierdoor beïnvloed wordt. Het lijkt me dus opgelost als je de verstralers weghaalt of verplaatst... grt, Tim
  2. Wel de foutcode gewist met een ODBII meter, maar die kwam daarna weer terug. Of bedoel je dat niet?
  3. Vandaag de keerringen van de tussenbak laten vervangen, deze lekte olie en bij reparatie daarvan heb ik de krukassensor meteen laten vervangen. Nu een stuk minder schokken dan eerst! Op zich goed nieuws natuurlijk, maar ik had verwacht dat het óf helemaal weg zou zijn, óf geen verandering... De nokkenassensor die ik uit Amerika had meegenomen, had de verkeerde connector dus moet ik weer omruilen. Ik ga alsnog deze sensor ook vervangen, maar tot die tijd hoef ik het met 90% minder schokken te doen. Hopelijk blijft het zo!
  4. 5.9 mist een beetje pit

    Doe ik mee! Weliswaar een 5.2 maar toch leuk
  5. Scratch remover

    Oke, maar het resultaat mag er wezen! Welke poetsmachine gebruikt je?
  6. Heb je trouwens de partnummers voor die Mopar sensoren? Heb voor de krukassensor deze gevonden 56027870, maar voor de nokkenassensor vind ik wat verschillende... Dank! groet, Tim
  7. Dank voor je snelle reactie! Ik had juist gedacht omdat de nokkenassensor in de verdeler zit, deze lastiger te bereiken is. Ik heb geen LPG installatie, goed om te weten dat dit nogal een klusje is... Ik ga zeker voor originele onderdelen, kom een paar keer per maand in de VS dus haal daar veel onderdelen. En het doormeten ervan is niet de moeite denk je? gr, Tim
  8. Scratch remover

    Hallo, Mijn 1998 zwarte Grand Cherokee heeft best veel gebruikssporen, zoals lichte krassen en steenslag. Bij de garage waar ik hem kocht hebben ze ongetwijfels een showroomwax gebruikt, want toen ik hem kocht waren er een stuk minder krassen te zien. Wat is jullie ervaring met scratch removers? Ik ben zelf nogal sceptisch omdat mijns inziens je de kras alleen maar verhult en niet polijst. Hebben jullie tips over hoe de lak te 'verjongen' of hoe de krassen er uit te krijgen? Groet, Tim
  9. Hallo, Sinds ik mijn 1998 5.2 V8 Grand Cherokee heb (een maand nu), heb ik op de snelweg bij +/- 1900-2100 RPM (dus 100-120 km/u) af en toe dat de motor schokt/hapert/even inhoudt. Het lijkt erop alsof er een cilinder niet helemaal lekker meedoet. Bij elk ander toerental/snelheid totaal geen probleem. Idle ook prima! Uiteraard de bougie/kabels/bobine nagekeken, maar daar was eigenlijk niets raars aan te zien. Wat oxidatie op de bobine, maar nadat ik die helemaal schoon heb gemaakt was het probleem er nog steeds. Ook is de automaatbakvloeistof helemaal vervangen/gespoeld en het luchtfilter vervangen. Dus ik heb maar eens een OBDII tool gekocht en daar krijg ik een melding P1391: Intermittent Loss of CMP or CKP Loss of the Cam Position Sensor or Crank Position sensor has occurred. Na wat zoekwerk op internet kan het dus de nokkenassensor of de krukassensor zijn. Deze melding zou een logische verklaring kunnen zijn voor het probleem. Echter, wat ik op internet lees is het vervangen van een krukassensor niet zo spannend, maar de nokkenassensor zit op de verdeler in het blok, dus die moet er dan helemaal af. Voordat ik aan de sensoren ga rommelen, wil ik er proberen achter te komen welke van de twee een faulty signal geeft. Is er iemand die hier ervaring mee heeft hoe dit te meten? En wat ik ook geregeld op fora lees, is nadat een van deze sensoren zijn vervangen de motor nog slechter loopt. Is dit zo, of hebben ze dan slechte kwaliteit sensoren gebruikt? Dank voor de info alvast! grt, Tim
  10. Wow!! Dat is heftig zeg... Denk dat ik de auto maar eens WA+ ga verzekeren! Maar wat betreft het vervangen van het slot, ik heb geen transponder. Het was puur een simpele sleutel. Heb nu een tweedehands slot besteld, hoop dat ik hem zonder te veel gedoe kan overzetten.
  11. Versnellingsbak olie

    Thanks! Ik heb even nagezocht, maar voor mijn 5.2 L V8 1998 zou het geen probleem moeten zijn. Kroon Olie raadt ook deze soort aan.
  12. Hallo, afgelopen nacht is geprobeerd mijn 1998 ZJ te starten met een schroevendraaier, hierbij is de cylinder van het contactslot helemaal kapot gedraaid. Heeft iemand ervaring met het vervangen van het contactslot? De Jeep dealer kan voor 400 euro een nieuw slot op locatie komen zetten, maar voor 75 euro kan ik een gebruikt slot via cherokeeparts kopen. Echter, ik vraag me af of het contactslot zomaar vervangen kan worden. Is dit niet elektronisch beveiligd? Ze zijn via de achterklep naar binnen gegaan, waardoor ook nog het slot van de klep vernield is Hoor graag ervaringen. Groet Tim
  13. Versnellingsbak olie

    Hi, Dank voor de reacties, ik heb de garage even gebeld en er in Kroon Olie Dexton IID ingegaan, volgens hen is dit de juiste olie. Als ik dat van jullie hoor, zou dit dus prima zijn? Groet
  14. Hallo, Vraagje over versnellingsbakolie. Vorige week heb bij een gespecialiseerde 4x4 garage de olie laten verversen. Echter zag ik bij thuiskomst op de factuur dat er Dexron II in was gedaan. Volgens de service manual wordt dit niet aangeraden. Wat is jullie advies? Olie er uit laten halen en ATF 3+ olie laten vullen of kan de Dexron blijven zitten. Groet Tim
  15. Lukt me niet om je een PM te sturen, volgens het forum kun je geen berichten ontvangen, maar mijn emailadres is timcos@outlook.com. Je vertelde dat waaschijnlijk de stuur -en fusekogels aan vervanging toe zijn. Heb jij ervaring hiermee en wat de kosten (zouden kunnen) zijn. Alvast bedankt voor de moetie!
×