Spring naar bijdragen

Plant

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1996

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Plant's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. haha veel plezier met de wrangler. maar ik lees dat dat allemaal goed gaat komen. OT: Jeep is verkocht. dus topic mag dicht
  2. oooh haha nice! ik vind de Jeep super fijn rijden en ben er wel een beetje gek op geworden maar op moment heb ik teveel tegelijk (auto's) en gaat de jeep eruit mede door de 95euro per maand belasting. keuzes, keuzes. Ik ben ook op de starters dag geweest van Jeep club NL laatst. Maar offroaden is niet voor mij weggelegd was wel leuk om te doen maar niks voor mij. IK had de jeep vooral vanwege het hoge trek gewicht, en de laad ruimte het is voor mij echt een werk paard. maar laatste tijd niet veel meer nodig. vandaar de verkoop.
  3. jah dat klopt. Ook van de E30 fansite.
  4. Hallo, bij deze bied ik mijn jeep aan. Deze heb ik gebruikt bij de carbagerun winter editie 2016. Daarvoor en daarna als werkpaard. De Jeep mag 3500kg trekken wat altijd heel erg handig is geweest. De APK duurt nog tot december ergens. Dus je kan er lekker mee rijden. De mijlen stand op de teller is 147813 kan beetje meer worden als ik hem zelf nodig heb. Het gaat hier om een 1995 Jeep ZJ welke in 1996 op kenteken is gezet. (volgens chassis nummer in 1995 geproduceerd) De 5.2 v8 is de 2e motor, deze zou volgens de verkoper minder dan 100.000km hebben gelopen en loop ook daadwerkelijk als een zonnetje. Hij heeft bergen aan kracht. Op de foto heeft de Jeep een stalen lierbak. Deze is zelf gemaakt van 6mm dik staal en er heeft een Warrior appache 13000lbs lier in gezeten. Deze bak zit met 16x M18 bouten vast in de kokerbalk en chassis. Nadat ik terug ben gekomen van de carbagerun heeft de Jeep 4 nieuwe schokbrekers gekregen van monroe, een nieuwe MAP sensor, een nieuwe brandstof pomp en 1 nieuwe lamdasonde. Ik heb de achterbank gewoon liggen en deze kan er zo terug in. Het imperiaal blijft zitten maar de lampen zijn eraf. Zowel de hoge als de lage gearing werken goed. Waarom doe ik hem weg. Hij is te duur voor mij om zo te laten staan. En ik heb het geld nodig voor een ander project. Let op, de Jeep heeft een paar minpuntjes: - achteras maakt een beetje geluid maar het sper diff werkt prima - de lak is gerollert maar de auto is zeker niet rot - cv op afstandsbediening werkt niet - cruis control kan uit vallen - airco moet worden gevuld Er is zeker iets moois van de maken of gewoon lekker offroad te rijden bij interesse graag even Een PB dan geef ik mijn telefoon nummer. Vraagprijs is 1250euro. voor foto's zie marktplaats, daar staan alle foto's. Reserve wiel is er ook nog bij.
  5. Heej, dit is gegarandeerd een 5.2 v8 . Dit is overigens de 2e motor welke uit een auto van 1998 komt met nog geen 100dkm op de klok. mocht je bij de jeep starters zijn kan ik het je laten zien. Ik heb een imperiaal met 3 verstralers en "team brulpiep" ( Limburgs ) op het dak van de jeep Wat de binnen verlichting betreft. ik heb er een andere schakelaar in zitten welke ik een tijdje geleden heb gekocht maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. (geen idee overigens of dat deze überhaupt goed is. Kan ik dat doormeten? Iig bedankt voor de suggesties ik ga ermee aan de slag
  6. Hallo allemaal, Het problem is opgelost!! ik had als laatste de lamda sonde vervangen voor de katalisator. (zo'n 4 draads universeel ding) Maar het werkt. Ik heb de voole vermogen terug en de CEL komt niet meer terug. ik verwacht dat het een combinatie was van een slechte MAP en een kapotte lamda.. HEt belangerijkset nu is dat de jeep weer rijdt zoals het hoort!! zit de foto's van de "stationair schroef" bedankt voor al het mee denken allemaal. ik ge weer verder met het trouble shooten naar de volgende problemen die de auto heft nog. dit zijn de binnen verlichting die aan blijft staan en de aanjager die een Eigen leven heft. maar ik ga eerst zelf op onderzoek. moet ik daar nog vragen ove hebben dan maak ik een nieuw topic Ik heb me ook meteen opgegeven voor de jeep starters dag 24 april
  7. wellicht type ik het verkeert. Achter het gasklepmechanisme zit een schroef (welke alleen met een tang te draaien is) deze heb ik een stukje uitmoeten draaien. om te voorkomen dat toen de motor afsloeg bij een afdaling van 2100m hoogte (ivm stuur en rembekrachtiging) Ik heb als het ware de gasklep minimaal open gedraaid. De motor die in mijn jeep ligt is een motor uit een 98er overigens.
  8. Hallo, Tijd weer voor een kleine update.Ik ben er gisteren achter gekomen dat 1 van de lamda's niet goed is. Deze zou tussen de 0.9 en 1V moeten geven maar gaf 2.5V dus deze ga ik ook nog vervangen. (de lamda sonde voor de kat, niet na de kat.) Verder ga ik zoeken naar software om de jeep realtime uit te lezen. Ik heb al een laptop met een seriële OBD ll connector nu de software nog als iemand me en hint zou kunnen geven m.b.t de software dan gaan we die downloaden
  9. Plant

    Plant - Jeep ZJ 5.2

    Ik zou het graag meemaken maar ik zal toch eerst even mijn Jeep moeten fixen voordat ik mee zou kunnen rijden ik mis de helft van het vermogen op moment en de auto zuipt nog meer dan eerst mocht ik de auto voor die tijd af hebben zal ik proberen iig te komen kijken.
  10. Sorry van de wat late reactie maar ik had wat neven projectjes.Maar ik heb de MAP sensor vervangen voor een hagel nieuwe (Crown, gekocht via B&S parts in tiel) Daarna fout geheugen gewist met OBD 2 lezer alle vacuüm leidingen aan gesloten zoals ze zaten. En daar na gestart. Ik kreeg weer meteen het CEL.... fout code wederom p0108. Ik heb even de spanning gemeten op de signaal draad (rood/wit) en deze is bij motor uit auto op contact 4.7 volt. Welke volgens internet te hoog is (nominale waarden zou tussen de 3.8-4.0 volt moeten zijn?) Als ik de auto start zakt voltage naar 1,4-1,7 volt. (Alles gemeten met de multimeter rechtstreeks op de - pool van de accu. Dus de Massa zou overal goed moeten zijn. Ik type even hoe ik de CEL voor het eerst kreeg. Ik heb mee gedaan met de carbagerun met deze auto. Het CEL ging voor het eerst branden nadat we in Frankrijk E85 hadden getankt en op 1800m hoogte reden. Dit was overigens de laatste dag van de run. Daarvoor nooit problemen gehad in de bergen. het volgende is dus gedaan en vervangen: brandstof pomp vervangen door hagel nieuwe MAP sensor vervangen door hagel nieuw onder de motorkap alle vacuüm leidingen aangesloten en de lekken gedicht vacuüm aansluitingen op het blok nagekeken deze trekken naar mijn mening voldoende vacuüm. ik heb de stationair schroef in Andorra een beetje open moeten schroeven om te voorkomen dat de auto afsloeg bergaf (Jeep zonder stuurbekrachtiging is wel goede fitness maar niet voor een paar honderd km ) Ik ben een beetje einde raad. Heeft iemand een idee waar ik nog zou kunnen zoeken? volgens mij is het probleem elektrisch. Want zodra ik de auto op contact zet slaat de aanjager aan terwijl alle knoppen op "off" staan en de binnen verlichting blijft permanent aan als de auto uitstaat en op slot gezet word. Pas bij auto start gaat de binnen verlichting uit. Maar ik zou het raar vinden als dit allemaal met elkaar te maken heeft. Alvast bedankt voor alle info! @Ab Mag ik vragen wat een FSM is? Field Service Manual?
  11. Hoi Dank je wel voor de reactie, Ik heb de spullen telefonisch besteld naar de hand van het chassis nummer. Ik zal deze eerst terug sturen morgen en de goede vragen. Ik laat het weten hoe het af gelopen is
  12. Plant

    Plant - Jeep ZJ 5.2

    ik heb geen idee hoe ik de topics moet editten. want ik wou er nog bij zetten dat ik uit noord-limburg kom. Ik woon in Venray
  13. Hallo, ik heb me zojuist voorgesteld in het voorstel forum . Echter zit ik met een bloed irritant probleem. Mijn ZJ 5.2 heeft he CEL (Check Engine Light) branden. volgens de uitlees computer is de storing P0108 Manihold airpressure high voltage. Ik heb me al een ongeluk gezocht op internet maar ik kom er stom weg niet uit.en ik hoop dat iemand mij hier tips kan geven omtrent dit probleem. het volgende gebeurt. - de motor kan niet meer dan 3000rpm maken en ik mis de helft van het vermogen loopt soms lag stationair (250rpm) of schommelt tussen 250-1000rpm maar sinds vandaag helemaal niet meer stationair het volgende heb ik gedaan: ik heb de brandstof pomp vervangen (dit had er ook meer te maken kunnen hebben) alle vaccuum punten op het blok nageken deze werken prima ik had een nieuwe MAPsensor welke niet paste maar wel heb "test" aangesloten (met een verloop kabeltje. zijn ze niet allemaal hetzelfde?) ik heb de eerst MAPsensor vervangen door 1 die ik nog had liggen en de waardes gemeten bij stationair geeft deze 5v aan en bij meer toeren zakt het voltage echter is het 1V te hoog wat ik nog ga doen: de nieuw MAP terug sturen en de goeie vragen verder ben ik vrij radeloos als de nieuw MAP het niet oplost. ik zou niet weten waar ik dan moet zoeken. De motor geeft genoeg compressive en de PCM kan het niet zijn. ik heb het foutgeheugen al een aantal keren leeg gemaakt. maar het mag allemaal niet baten. Wie zou me in de geode richting kunnen sturen?
  14. Plant

    Plant - Jeep ZJ 5.2

    Hallo Allemaal. Mijn Naam is Clim de Koning. Ik heb me hier aangemeld omdat ik een Jeep 5.2 ZJ bezit ik ben al aan het lezen geweest hier. Ik moet zeggen dat de jeep opzich goed bevalt. op elke "kleine" problemen na maar de 8 cylinder is super gaaf. Ik hoop hier nog genoeg te leren over de jeep. Ik ben nog vrij nieuw in het terrien rijden maar het gaat er zeker een keer van komen. Verder hoop ik hier nog veel te lezen/leren over de verschillende jeeps gr clim
×
×
  • Nieuwe aanmaken...