Coentje
Forum member-
Aantal bijdragen
21 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Profile Information
-
Gender
Not Telling
Jeep Informatie
-
Type Jeep
M-38 MC
-
Bouwjaar
1952
Recente profielbezoeken
1,547 profielweergaven
Coentje's Achievements
Newbie (1/14)
0
Waardering in de gemeenschap
-
Heb een complete Koenig Ironworks hardtop + deuren liggen. Voor cj2/3a/b. En 'n Koenig PTO winch. Zit te denken aan 2000 voor de top en 500 voor de winch.
-
Orginele aluminium top. Incl de deuren en heater. Geluk gehad. Alleen zonder bevestigingsmateriaal....
-
Mannen, Kan iemand me meer details geven (dan 't beknopte in de manual) over orgineel bevestigingsmateriaal en de verstevigingsplaat voor een Arctische top op 'n M38? Fingers crossed, Coen.
-
txs, bestellen aan de overkant dus. Hoopte dat ik er hier nog ergens eentje zou vinden....
-
Kan iemand me aan een Koenig PTO model 51 helpen? En aan de lange voorste as? Of een andere PTO die m'n Koenig winch kan aandrijven. Gegroet, Coen
-
En 't wordt toch de M38 verbouwen. Vind 't gewoon de mooiste Willys.
-
Merci voor de info mannen. Snel en voorzichtig naar de rwd. Heb nu ook orgineel vliegwiel en koppelhuis gevonden. En 'n sm420 bak + lege dana30. Wil 225,sm420, dana30 voor, achter schijfremmen op de dana44 en stuurinrichting aanpassen. En hiermee naar de rdw. Denken jullie dat ik daarmee wegkom? Schat zelf in van wel, omdat rem- en stuurinrichting veiligheid vergroten en dana30 smalspoor maar ietsje breder is. Groet, Coen.
-
Laat me raden; jij hebt gisteren 2500 euro uitgegeven aan een marktplaatsadresje? (complete cj3a met verkeerde motor) Iemand heeft daar in ieder geval een gouden deal gemaakt. Ga slim zijn een de m38 opknappen zoals 't hoort & daarna de odd fire reviseren. Heb ik voorlopig werk genoeg aan & kan ik rustig kijken zoeken naar de rest. Zal tezijnertijd foto's en voortgang posten; bedankt voor 't meedenken!
-
merci voor je aanbod; grote kans dat je me nog gaat horen. Zoals ik zei zal 't eind zomer gaan beginnen. En denk dat ik ga proberen om een incompleet cj2/3a project erbij te kopen als basis. Mits dat voor een klein prijsje voorbij komt. Dan kan ik de M38 orgineel houden (vind het stiekum toch 'n beetje zonde). M'n vrouw gaat weer blij zijn met me :-))
-
En merci Throttle Happy; hoe meer ik lees, hoe meer ik assen wil vervangen. Overbrengen wil ik idd behouden, maar sterkere assen met schijfremmen en sper lijken me meer en meer logisch. En die rolkooi erop idem. Gaat een groter project worden dan ik dacht. Overigens wil ik er einde zomer pas echt aan beginnen. Komende maanden eerst kennis + spullen verzamelen.
-
Da's een goeie, dat wist ik niet. Als motor klopt en alles goed gemonteerd is, waarschijnlijk geen problemen. Zal gegevens motor van tevoren aanbieden ter controle.
-
Merci Ab, Heb al begrepen dat 't wijs is om vooraf contact met rdw op te nemen om latere verassingen te voorkomen. En idd, veiligheid voorop met 't voorkomen van schade door pk's als goede tweede! Ook nieuwe assen zal wel de uitkomst worden... Wil er eigenlijk geen rollcage op, maar schat dat ik daar straks niet omheen kan gezien de veiligheid. Hoe denken jullie daar over?
-
Wil 'm meer pit geven en beter bruikbaar maken voor dagelijks gebruik. Assen en differentielen ben ik aan 't uitzoeken. Ik twijfel om gewoon de orginele erop te laten zitten (buiten tussenas, natuurlijk), maar heb me er nog niet goed in verdiept. Snap de voordelen van sterkere assen en sper. T90 wil ik erop laten zitten. Stuurbekrachtiging, nieuwe remmen en overdrive gaan er zeker op. Twijfel tussen grotere trommel of schijfremmen. En ben aan 't uitzoeken of ik de orginele stuurkolom kan behouden en upgraden met (Saginaw?) bekrachtiging. Wil hem bovenal op de weg houden, dus zal van tevoren erven goed bij RDW moeten checken wat ze accepteren. En wil 'm niet overdreven dik maken. Weet dat ik de historische waarde aantast met deze verbouwing, maar speel niet zo vaak soldaatje. Alle orginele onderdelen die eraf gaan zal ik conserveren en bewaren bij de auto.
-
Ik ben redelijke nieuw hier & me aan 't inlezen en voorbereiden om m'n M38 serieus op te knappen en er een Buick 225 in te lepelen (moet ook 'n beurtje). Iemand tips, trucs of spullen voor me?
-
Istie zoals ie te koop stond; komt deze week eraan.