Spring naar bijdragen

Roy Gorris

Forum member
  • Aantal bijdragen

    144
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2001

Recente profielbezoeken

3,680 profielweergaven

Roy Gorris's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. het was inderdaad de lichtschakelaar, deze was helemaal naar links gedraaid😬 Bedankt voor de tip, zo makkelijk kan het dus zijn😃 Scheelt mij een hoop zoekwerk en heb ik weer wat geleerd😆
  2. De binnen verlichting blijft continu branden, eerst dacht ik dat het aan de verlichting onder de motorkap lag. Dus deze maar losgekoppeld maar helaas, de binnen verlichting blijft dan nog steeds branden. Ik heb de laatste tijd wel een deel van het dashboard los gehad i.v.m. reparatie kachelventilaror, voor zover ik kan zien zit hier ook geen kabel klem o.i.d. Als ik in de zekeringenkast onder de motorkap zekering 16 eruit haal (15A Junction block; TCM; underhood lamp switch) dan gaat de binnen verlichting uit. Komt dit vaker voor of heeft iemand enig idee waar ik nu het beste kan zoeken?
  3. Nu de verbouwing binnen in het huis redelijk klaar is moeten we wachten op beter weer zodat we buiten weer aan de gang kunnen met de tuin. Nu heb ik dus wat tijd over om aan de Jeep te werken😃 Aangezien ik een storing heb gekregen op het ABS systeem wil ik het complete ABS systeem verwijderen, deze kan ik straks toch niet meer gebruiken in combinatie met de Ford 8.8 achteras en Airflow snorkel. Onder de remdrukverdeler zitten twee remleidingen één voor de achteras en één voor de vooras, nu wil ik de remleiding van de achteras vanaf de remdrukverdeler direct doorverbinden naar de achterremmen. De leiding vanaf de remdrukverdeler naar de voorremmen wil ik middels een T-stuk door verbinden (linksvoor en rechtsvoor) Vervolgens wil ik de complete ABS unit verwijderen, op deze plek kont straks de doorlaat van de Airflow snorkel Heeft hier iemand ervaring mee, op diverse (internationale) forums wordt er wel e.e.a. geschreven maar dat varieert van nieuwe hoofdremcilinders, andere remdrukverdelers e.d. Ik ben benieuwd of mijn aanpak een kans van slagen heeft, alle opmerkingen en tips zijn meer dan welkom
  4. Ik heb een storing op het ABS systeem, echter ben ik van plan om in de toekomst het complete ABS systeem te verwijderen. Hierdoor wil ik nu geen geld uitgeven om de storing in het ABS systeem op te lossen maar wil ik direct beginnen om het te verwijderen, ik wil het verwijderen vanwege: 1. De ABS unit zit in de weg bij montage van mijn Airflow snorkel, deze komt daar door het spatbord naar binnen 2. Bij montage van de Ford 8.8 achteras kan ik de ABS toch niet handhaven. Nu heb ik mij georiënteerd op de mogelijkheden en er word van alles over geschreven en gezegd, ik had het volgend in gedachten en ben benieuwd naar jullie mening, gedachten: Vanuit de hoofdremcilinder gaan er twee leidingen naar de remdrukverdeler één voor de voorremmen en één voor de achterremmen . Nu wil ik: - de remleiding voor de achterremmen vanaf de remdrukverdeler direct naar de achteras laten lopen. - de remleiding voor de vooras vanaf de remdrukverdeler splitsen middels een T-stuk naar linksvoor en rechtsvoor Het ABS systeem onder de motorkap wil ik dan geheel demonteren Zie ik hier iets over het hoofd of moet dit kunnen werken?
  5. De oorzaak van het probleem met de regelkleppen van het kachelhuis is gevonden, de vacuümbol en het laatste stuk leiding naar de vacuüm bol toe bleken lek te zijn. Dit heb ik inmiddels vervangen en de regelkleppen werken nu weer naar behoren. Waarschijnlijk is het probleem met de cruise control nu ook verholpen maar dit zal ik op een later tijdstip testen. Bedankt voor alle nuttige tips en informatie👍 Verder wil ik de ABS nog verwijderen, maar om het overzichtelijk te houden maak ik hier een nieuwe vraag voor aan, hopelijk kunnen jullie mij hier net zo goed mee helpen🤔
  6. Tijdens de carnaval heb ik erna gekeken de vacuüm bol en leiding bleken lek te zijn, deze zijn inmiddels vervangen. Ik verwacht dat het probleem daarmee opgelost is, ben nu nog met wat andere klusjes bezig daarna zal ik het eens testen. Dit zal wel nog even moeten wachten, ik heb een chronisch probleem met vrije tijd 🤣
  7. Nee werkplaatshandboek komt goed van pas, maar ik ben gewoon benieuwd hoe bepaalde systemen werken. Dit is de eerste Jeep voor mij en ik moet hier nog veel van leren. Vandaar mijn vragen, stukje bij beetje kom ik er wel uit. Zaterdag of maandag ga ik een andere vacuümbol ophalen, hopelijk heb ik dan een groot gedeelte van mijn problemen opgelost. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden
  8. Vandaag eindelijk eens begonnen met het onderzoek, hierbij heb ik het volgende vast gesteld: 1. Als ik met een handvacuümpomp de vacuüm membranen werken deze allemaal, echter blijft het vacuüm membraan van de "stand"voorruit bekrachtigd. De rest van de membranen vallen allemaal dicht als ik het vacuüm ophef. 2. Er komt geen vacuüm op de dunnen zwarte leiding welke onder het dashboard zit (op de plug met gekleurde vacuüm leidingen), oorzaak is waarschijnlijk de lekkende vacuümbol 3. De vacuüm bol lekt, hier kreeg ik geen vacuüm op getrokken. Daarna heb ik besloten om deze in een bak met water te dompelen en erin te blazen. Er komen luchtbubbels uit de lasnaad en bij de aansluiting van de slang Omdat ik graag wil weten hoe het systeem werkt heb ik nog wat vragen, wellicht kan iemand mij hier antwoord op geven Op het inlaatspruitstuk zitten twee vacuüm leidingen, een dikkere en een dunnere. De dunnere vacuüm zorgt zo te zien voor de cruise controle en de regeling van de standen in het kachelhuis ook zit hier de vacuümbol op. Wat is eigenlijk de functie van de vacuümbol? (is dit een soort van expansievat welke de schommelingen in het vacuüm vast houd?) De dikkere vacuüm leiding loopt naar onderstaand blok (zie rode cirkel) daarna loopt deze onder de auto door naar achteren waar deze ergens in een soort van "ijzeren bak" verdwijnt ter hoogte van de achterbank aan de onderzijde van de auto Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en een en ander uitleggen
  9. Ik zal hier volgende week eens naar kijken, bedankt voor de tip
  10. Ab wat wil je ervoor hebben, de 4 potjes heb ik zelf sowieso nog liggen. Zondag ga ik eerst nog een rit rijden en daarna wil ik eraan beginnen
  11. Wie kan mij helpen, nadat ik een hele tijd geleden het dashboard heb gemonteerd (XJ uit 2001 4.0L) en gemonteerd (ivm lekkende kachelradiator) kan ik de regelkleppen van de kachelradiator niet meer bedienen. Ik kan hem wel nog warm en koud zetten maar ik kan de blaasrichting niet meer veranderen deze staat nu vast op de raam. Ik kan de knop wel gewoon draaien maar aan de stand van de lucht verandert er niets. Zover ik kan zien worden de kleppen d.m.v. vacuüm bediend en zitten er verder geen mechanische componenten (zoals tandwielen oid op). Klopt dit of zie ik iets over het hoofd, kan ik op een of andere manier het vacuüm systeem testen om zo erachter te komen waar het probleem precies zit? Is het mogelijk dat hierdoor mijn cruise controle ook niet werk i.v.m. vacuüm probleem of is dit een ander systeem? Heeft er iemand een werkplaatshandboek (op PDF) ter beschikking of weet iemand waar ik deze kan kopen Het zijn een hoop vragen maar ik verwacht dat ze allemaal aan elkaar gelinkt zijn, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring
  12. Dankjewel voor het antwoord, ik ga hier in de carnavalsvakantie aan werken
  13. De cruise control van mijn XJ (4.0 liter) uit 2001 werkt niet meer, als ik de cruise control aanzet geeft deze op het dashboard wel aan dat deze aan staat (groene text cruise control) maar hij houd de snelheid niet vast als ik hem vast wil zetten. Hopelijk weet iemand waar ik dit het beste kan zoeken. mvg, Roy goriis
  14. Snijbranderset is verkocht, de plaatwals staat nog en mag ook weg t.e.a.b
×
×
  • Nieuwe aanmaken...