Jump to content

Otto C

Forum member
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Wagoneer
  • Bouwjaar
    1999

Recent Profile Visitors

794 profile views

Otto C's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Beste mensen, ik heb een door Autrans volledig gereviseerde 45 RFE versnellingsbak staat, helemaal compleet en met koppelomvormer. Is nog niet gemonteerd geweest. De 45RFE is volgens mij gelijk aan de 545RFE, ik heb mijn gemonteerde 45RFE laten flashen naar de software van een 545RFE, zodoende kreeg ik een extra overdrive schakeling bij 90 km/u naast de overdrive schakeling bij 80 km/u. In 1999 was de software nog niet leverbaar, voor de 2000 modellen was die er wel. Bak heb ik voor mijn WJ 1999 V8 4.7 liter gekocht, ik had koelingsproblemen met 1500 kilo trekgewicht, dat heb ik opgelost door een versnellingsbakoliekoeler met elektrische fan te plaatsen onder de auto welke met een temperatuurschakelaar aangestuurd wordt. De gereviseerde bak had ik dus niet nodig. De versnellingsbak mag voor beste bod boven 1000 euro weg. kijk eens op https://www.autoparts24.nl/jeep-grand/automatische-versnellingsbak/1/ voor de prijzen van de gebruikte 45 rfe bakken die zo van een sloper afgetrokken zijn! op dit moment tot 1439 euro! Otto 0643909690
  2. Beste mensen, ik heb inmiddels (november 2018) de nieuwe tussenbak geplaatst en het is een succes. Het heeft allemaal even geduurd (ruim 2 jaar) maar ik heb u geen overslaande ketting op de tandwielen van de tussenbak meer. Ik heb de oude tussenbak niet open gemaakt, ik geloof het wel, mijn diagnose klopte blijkbaar. Dus: als je bij het optrekken op een losse ondergrond (gras/modder) harde knallen uit je aandrijflijn hoort dan zal het de ketting van je tussenbak zijn die overslaat op de tandwielen..
  3. Hebben jullie ervaring met het merk Japanparts? Een homokineet met hoes kost €32 voor mijn WJ 1999. Hoe kan die prijs zo laag zijn? De hoes alleen kost elders tussen de €25 en €65...De homokineet zonder hoes iets van €176. Ze hebben ook goedkoop fuseelagers en remschijven en remblokken. Het lijkt mij dat je geen homokineet maakt die op voorhand slecht is.......Ik hoor graag van jullie. Groeten Otto Art. Nr.: GI-027 Homokineet reparatie set, aandrijfas
  4. Hallo Ieism, Ik heb inmiddels een 247 tussenbak van een WJ HO afgehaald. Een rotklus maar ja voor €50 een goede(?) tussenbak is niet beroerd. Ik ga die tussenbak open maken en kijken hoe de kettingspanning is en of de lagers goed zijn. Ik heb dat gedaan omdat de WJ, als ik onderdelen moet kopen uit USA , 14 dagen op een brug staat. Ik ga de bak wisselen, ik laat weten hoe dat gegaan is en of het probleem daarmee opgelost is. Groeten Otto.
  5. ik heb inmiddels door (na 1 1/2 jaar) dat het knakkende geluid de ketting uit de 247 tussenbak moet zijn die bij het optrekken op losse ondergrond zijn werk doet. Deze schiet dan over de tandwielen heen, de ketting zal opgerekt zijn. Ik rijd haast nooit in terrein dus knakkende geluid maar een paar keer gehoord. De tussenbak is dus niet gesloopt. Ik wil het wel gewoon goed hebben! Ik zal de ketting moeten gaan vervangen en misschien ook de tandwielen als die slecht zijn. Misschien dan ook de lagers en keerringen maar meteen vernieuwen. In USA koop je alles voor $130, hier lastig te vinden en €350. Dan toch maar eens gaan bestellen in USA. En als alles weer in elkaar zit de juiste olie er in doen Nog suggesties?
  6. kost iets van 300euro, te bestellen amazon.com of ebay (inclusief tax invoerrechten en vervoer
  7. En dit gaat em waarschijnlijk worden: http://derale.com/products/fluid-coolers/transmission/remote-mount2013-10-28-09-53-271226240719/17-row-series-9000-plate-fin-transmission-cooler-kit-detail
  8. Oliefilter is toen ook vervangen, door Jeep dealer A'dam Z-O. Ze vertelden mij dat ze 7 liter hadden vervangen. Is het bekend of er een geschikte extra oliekoeler setje voor een wj 4.7 is?
  9. Beste forum leden, Ik ga voor de eerste keer met een caravan (1600 kg) achter mijn WJ 4.7 (160.000 km) op reis (Scandinavi
  10. Beste Remco, Wellicht een iets oudere bak waar een software update de problemen op zou kunnen lossen? Bovendien nog een extra overdrive met de update erbij! zie link Mocht je een bedrijf vinden dat de update uit kan voeren dan hoor ik dat graag, ik wil die extra overdrve wel.... groeten Otto
  11. Besten, Zojuist voorgesteld op het forum, nu al een vraag. Ik heb sinds kort een GC WJ uit 1999 met V8 4.7l. Ik trok laatste eens op in het gras om te testen hoe dat ging. Ik hoorde een aantal beste wel harde bonken/knallen uit de achterdifferentieel? Ik vermoed dat ik een limited slip differentieel heb en ik las iets over remplaatjes. Ik kan mij voorstellen dat remplaatjes gaan werken bij ongelijke snelheid van de wielen, dat zou echter niet zo abrubt moeten gaan.... Ik denk dat er nooit olie ververst is in het differentieel dus dat moet ik maar eens gaan doen. Kan het zijn dat de LS die geluiden maakt of moet ik het ergens anders gaan zoeken. Ik heb met Erwin Maasbach achter het stuur rondjes gedraaid, toen hoorde ik ook iets bonken maar hij gaf daar geen speciale aandacht aan. Kent iemand de NGK bobine's ? die kosten maar 30 euro op internet. Ik heb al twee gebroken bobine's vervangen, die zaten blijkbaar vastgerot en zijn bij het uithalen gebroken maar weer teruggezet. Je ziet een brandplekje bij de breuk, daar slaat de vonk dus over op de motor ipv naar de bougie. Die dingen zullen naar 15 jaar wel verteerd zijn dus ik ben van plan om ze allemaal te vernieuwen en met wat hittebestendig vet te plaatsen. Ben benieuwd naar de reacties! Groeten Otto
  12. Beste Jeep mannen/vrouwen, Ik heb nog niet zo lang geleden een Grand Cherokee Limited V8 4.7 met 145K uit 1999 gekocht. Drijfveer was de vriendelijke bijtelling fiscaal voor auto's van 15 jaar of ouder. Ja wat is dan verstandig om te kopen? Een Golf met een 1.3 benzinemotor maar ja het is een Jeep geworden. Ik heb in de vakantie ook nog een grote caravan te trekken dus de keuze was snel gemaakt. In de afgelopen vakantie heb ik 8K km gereden met caravan door oost europa met een 407 SW V6, de bodemspaling is minimaal voor de wegen aldaar. Mijn kriksteunen zijn al weggesleten Ik heb mij ingelezen in de Jeep techniek en merk dat er heel wat fout kan gaan maar dat geld voor alle auto's. Ik ben bij Maasbach 4x4 geweest om achterstallig onderhoud te verhelpen, een (groot) deel is nu gedaan. Ik vermoed dat de vorige eigenaar het niet zo serieus nam met onderhoud dus ik moet nog dingen gaan doen die al lang geleden hadden moeten gebeuren. Ik loop tegen een paar dingen aan, ik meld die op het technisch forum. Otto Koppen Amsterdam
×
×
  • Create New...