Jump to content

19mark71

Forum member
  • Content count

    54
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About 19mark71

  • Birthday 04/01/1971

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

Recent Profile Visitors

884 profile views
  1. hoi Kuikie, bij Cherokee4me in Deventer. gr, Mark
  2. Hi Math, Dank voor de complimenten, ik verkoop hem ook uitsluitend aan een liefhebber, en anders rij ik vrolijk door tot 'ie van ellende uit elkaar valt maar dat duurt nog wel een jaar of heleboel :). Tot op heden geniet ik er gelukkig nog steeds zelf van! gr, Mark
  3. Prijs is een vraagprijs ... bieden mag uiteraard maar wel realistisch graag. Auto is in topstaat en gaat dus zeker niet weg voor een bodemprijs maar biedingen zijn welkom.
  4. vergeten e-mail adres te vermelden voor de niet forum leden: cherokeexj4sale@gmail.com gr,
  5. Hi DogJeeper, dank voor je complimenten, en klopt inderdaad :). gr, Mark
  6. Beste Jeepers, Wegens veel meer kilometers moeten gaan rijden voor mijn werk helaas te koop, van een liefhebber voor een liefhebber: Onze mooie en goede Jeep Cherokee 4.0 Aut. “Classic” uit mei 1999. Algemene info: Kilometerstand nu ongeveer 223000. Ik heb de Jeep in januari 2014 gekocht met ongeveer 131000 kilometer op de teller. Auto is 100% origineel, niet versleuteld, verhoogd, verlaagd, veranderd, wat dan ook. Altijd op benzine gereden, gas is immers om op te koken . Facturen van alle onderhoud en reparaties, radio codenummer (ja, ook origineel en prima werkend met cassettespeler!), 2 sleutels uiteraard, en zelfs het ‘buildsheet’ van de fabriek zijn aanwezig. Elke 12000 km onderhoud laten uitvoeren door een specialist in deze auto’s, technisch in topstaat! APK geldig t/m juli 2019, bemerking stuurkogel speling (geen afkeur overigens, alleen bemerking >>> stuurkogel uiteraard direct laten vervangen na de APK dus opgelost). Voorzien van 4 Firestone winterbanden op de originele velgen (ongeveer 6 mm profiel). Origineel bagagerek / hondenrek in de auto, trekhaak af fabriek, oliekoeler op de automaat af fabriek, Chrysler 8.25 achteras (is stil en LS is goed). Naast de normale onderhoudsbeurten met vloeistoffen, filters, bougies, etc., is het volgende gedaan: Uitlaatspruitstuk vervangen door niet scheurend gemodificeerd exemplaar Wiellagers voorzijde vervangen Aircopomp lager vervangen en meteen afgevuld en de aandrijfriem vervangen, airco doet het perfect Demper en eindpijp vanaf de kat naar achteren vervangen Ruitenwissermotor met mechaniek vervangen Telescoopveren achterklep vervangen Electrische antenne (origineel) vervangen Remtrommels, schoenen, remcilinders en remolie vervangen, de remblokken voor moeten over een jaar vervangen gaan worden, schijven zijn uiteraard goed Radiator, alle koelslangen en uiteraard de koelvloeistof vervangen Kachelradiator gespoeld en functioneert uitstekend Alle kruisjes in de aandrijflijn vervangen Thermostaat + pakking vervangen Bladveren links en rechts nieuw Nieuwe koplampen (origineel uiteraard) Rubbers stabilisatorstang voor vervangen Verse accu Stuurkogel, die grote aan het stuurhuis, vervangen Rechtsachter onder het portier een nieuwe dorpel ingelast en gespoten (en meteen achterbumper + bumperhoeken laten spuiten om alles weer strak en krasvrij te hebben) Samenvattend, wat stuk was of dreigde stuk te gaan is altijd direct vervangen of gerepareerd Wat zou er nog moeten gebeuren voor het echt mooie: Portieren voorzijde hebben elk een klein deukje onder de stootstrip, uitdeuken zonder spuiten is mogelijk heb ik me laten vertellen maar is niet storend lelijk. Mistlampen voorzijde aansluiten, schakelaar zit al wel in het dashboard, nooit aan toe gekomen. Voor de detail liefhebbers zou de bestuurders vloermat vervangen moeten worden om het interieur echt helemaal af te hebben. De auto is zo goed als 20 jaar oud natuurlijk maar ziet er echt mooi uit en, misschien nog wel belangrijker, is betrouwbaar en heeft mij nooit laten staan de afgelopen 90000 kilometer. De motor start direct, loopt als een zonnetje en verbruikt geen druppel olie tussen beurten, de auto rijdt, schakelt, remt en stuurt erg goed. Voorlopig geen grote uitgaven te verwachten in elk geval, een liefhebber die er net zo goed voor blijft zorgen kan nog jarenlang heel veel plezier van deze youngtimer hebben! Vraagprijs € 10.000, - Bij serieuze interesse of vragen, stuur me een berichtje! Bandenschoppers, testpiloten, dagdromers of andere moeimakers …, bespaar jezelf en mij de moeite . Groet, Mark
  7. hi Ruud, ik ga even zoeken onder een laagje stof in de schuur maar zou ze beiden nog wel moeten hebben. stuur je vanavond even bericht
  8. Er zat ooit een texalarm in maar die is, na storingen, 'gebypassed' en doet niks meer. De enige startonderbreker die ik nu heb is de sleutel af fabriek, geen storingen oid en ook het gele checklampje van de contactsleutel gaat braaf uit zonder te knipperen ofzo. Ik kan met klep open ook rijden maar dan moet ik starten met de klep dicht, dan als de motor draait openen is er niks aan de hand. Starten terwijl de klep open is zorgt voor het afslaan van de motor. Gr, Mark
  9. 19mark71

    bladveer gebroken

    Heb het laten doen, zit nu een set rugged ridge veren op. Niet verhoogd maar standaard hoogte en is zonder hulpveren (lees: po-go sticks) veel comfortabeler en prettiger rijdend. Wel goede tip: bij apk word dit over het hoofd gezien als de breuk "boven op het rondje bij de ophanging zit" en merk je het pas als het echt stuk gaat aan gebonk bij lastwisselingen of dwars over drempels rijden. Althans dat was bij mij het geval. Gr, Mark
  10. goedemiddag Jeepers, van het weekend weer een leuke, starten van mijn XJ 4.0 aut. uit 1999 en ze slaat af na een paar seconden > de achterklep was open op dat moment omdat mijn passagier bezig was spullen achterin te leggen. klep dicht en dan starten en blijkt hij gewoon te blijven draaien ... ik start normaal nooit de motor als de klep open is dus ik schrok even maar het lijkt op een soort beveiliging o.i.d., ik heb het nu een paar keer geprobeerd en inderdaad is starten met klep open afslaan na een paar tellen, starten met alles dicht gaat goed en motor blijft gewoon draaien (ook als ik met draaiende motor de klep open overigens). herkennen jullie dat of heb ik weer een 'jeep gremlin' door de elektra wandelen? groet, Mark
  11. 19mark71

    bladveer gebroken

    nieuwe veren er op en rijdt (zonder hulpveren) weer als een nieuwe! de nog niet gebroken veer ook meteen vervangen anders staat de auto scheef en over een tijdje hetzelfde gedoe aan de andere kant
  12. beste Jeepers, sinds een week een rare bonk bij optrekken in bocht en net gezien dat de rechter bladveer bij het 'vaste' ophangpunt gebroken is. ongeveer de helft van het ronde deel om het ophangpunt is afgebroken ... zie foto. aan de roest bij de breuk te zien is dit al een hele tijd zo maar dit kan niet veilig zijn lijkt me. zijn er jeepers hier die zoiets kunnen vervangen en waar ik het best een bladveer kan aanschaffen? gr, Mark
  13. 19mark71

    Startonderbreker omzeilen mogelijk?

    hi Maarten, bij mijn onderbreker / alarm (Texalarm) begon het ook met mindere werking handzender (starten wel, vervolgens knipperlichten niet meer aan en uit bij ver- en ontgrendelen, daarna vergrendeling deuren niet meer), en toen dus niet meer starten, erg handig een paar dagen voor de vakantie! de ANWB gebeld en die had een truc om de juiste draden IN het kastje met elkaar te verbinden, voor de ontsteking en ook de brandstoftoevoer (A weet ik wat op B weet ik wat) waarna alles weer prima werkt. ik ben geen elektronica specialist maar als het bij dat kastje van Texalarm kan moet het bij een ander ook kunnen lijkt mij dan?
  14. 19mark71

    sidebars cherokee (xj)

    verkocht, kan slotje op
×