Spring naar bijdragen

Michel van den Munckhof

Forum member
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2004

Michel van den Munckhof's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Dank! Daar laat ik het dan maar bij. De nieuwe accu heeft dit niet meer nodig. Met dank voor het meedenken iedereen! Michel
  2. Het is inderdaad zo dat ik voorheen een "natte" accu erin had liggen, die ik bij moest vullen met gedestilleerd water. Gebeurde na 3 weken hitte in Zuid Frankrijk toen de auto niet meer startte. Nu ligt er een moderne Bosch accu in. Zou het kunnen zijn dat het slangetje daardoor inderdaad geen functie meer heeft?
  3. @Charlie; klopt. Maar zo lang lijkt me dit slangetje niet. Waartoe zou zo'n slangetje dan dienen bij een accu? Hitte afvoer? Zou wel verklaren dat het andere uiteinde gewoon ergens vastzit zonder verdere link naar iets anders.
  4. Dat klinkt wel aannemelijk ja. Alleen zit ik dan toch met minstens 1 uiteinde waarvan ik zou verwachten dat ie ergens op moet aansluiten? En dat is dan het uiteinde wat nu loshangt. Want het andere uiteinde zit waar het moet: keurig geleid naar het midden naast de grill. Dank voor het meedenken!
  5. Jeep liefhebbers, Zojuist merk ik dat er onder mijn WJ Overland h.o 4.7 een doorzichtig slangetje loshangt aan de bijrijderszijde onder bij de stadsverlichting. Het sleept net niet over de grond. Onder de auto gekropen blijkt het een slangetje dat aan de andere zijde/ uiteinde nergens ingaat, maar gewoon vastgeklemd zit aan de carrosserie. Waar de zijde die loshangt in moet/ aan moet is mij niet duidelijk; iets met luchtinlaat vanuit grill? Het heeft geen electriciteitsdoeleinde want andere zijde eindigt dus in het luchtledige. Boordcomputer geeft ook niks aan. Weet iemand waar ik dit losse einde instop?
  6. Jeep- liefhebbers, Ik ben op zoek naar de trekhaakkogel die aan/ in mijn Mopartrekhaak kan worden gemonteerd. Heeft iemand een goede tip voor snelle levering? Even wat feiten op een rij zoals die op het originele Moparplaatje af te lezen zijn; Type 2877 Artikelnummer 82207009 Serienummer 1057699 Coupling class A802X Fabricagedatum (?) 11-001293 Dank voor iedere tip!
  7. Hoe kun je zo'n smeringsprobleem voortijdig opsporen? Alleen op basis van tikkend geluid? Want drijfstangen zitten toch in het blok? Heb overigens de knoop doorgehakt; we gaan vervangen. Keep you posted dus.
  8. Jeep heb ik van een particulier gekocht met 140k op de teller,alle stempeltjes van auto Baas (Jeep dealer Waddinxveen) in het onderhoudsboekje. Lijkt een smeringprobleem in de motor die zwaar oververhit is geraakt daardoor. Vreemd verhaal wel. Maar je begrijpt; van een particulier garantie tot de de deur
  9. De topicstarter rijdt op dit moment incognito in een Renault Scenic uit 2005. Tja, je moet wat met drie kids nog in de kinderstoelenleeftijd. In die zin heb ik ook geen haast. Maar ik mis hem wel. Karel Oto is een sympathieke Chrysler- onderhouder, die met me meedenkt vanaf de eerste minuut. Dank voor ieders inbreng; het wordt tijd om te beslissen. Ik zal het eindresultaat laten weten.
  10. De garage, Karel Oto uit Katwijk. Een Chrysler garage die intensief met me meedenkt. Maasbach kan het ook, maar hebben de motor nu niet.
  11. Dank voor de reacties. Die verschillen kende ik inderdaad van een website, maar zeggen an sich niet veel over de ombouwmogelijkheden. Die knock sensors wel overigens. Met Erwin van Maasbach 4*4 geschakeld en die hebben dit kunstje al vaker geflikt. Zeer informatieve zaak trouwens. Overigens heb ik geen kosten aan de ombouw als het niet werkt plus een half jaar garantie. M.a.w.; risico ligt bij mijn garage. Athans, voor een half jaar. Blok heeft ook pas70k gelopen,wat ik ook wel aantrekkelijk vind. Maar ik zou toch zeggen dat ik in 6 maanden tijd moet uit kunnen vinden of deze ombouw het waard was?
  12. Dank voor de tips. Waar ik mee zit is het feit dat ik met twee linkerhanden dan op eigen risico een motor ga kopen, kwaliteit onbekend, en dan mijn garage vraag hem op te bouwen. Kortom; ik word tussenpersoon en heb geen garanties meer van mijn garage. Wat ik overigens niet meer dan logisch vind. Maar ik zal toch maar (weer) eens het web op gaan.
  13. Ik krijg maar geen reactie van vd Berg. Reageert niet op mail. Iemand wellicht telefoonnummer? Is niet te vinden op de website.
  14. Jeep liefhebbers, Op mijn zoektocht naar een alternatief motorblok voor mijn GC 4.7 overland high output, sta ik nu voor de keuze om het originele motorblok te vervangen door een gewoon 4.7 l. blok. Heeft iemand hier ervaring mee? Inmiddels ken ik de verschillen tussen beide blokken en belangrijkste verschil zit in ontbreken van twee pingelsensoren in gewone blok. Deze worden er dus opgemonteerd. Het verlies aan PK's neem ik voor lief. Alternatief is om te blijven zoeken naar een high output blok, maar dat lijkt in Nederland zoeken naar een speld in een hooiberg. Ben benieuwd naar jullie mening. Michel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...