Spring naar bijdragen

Wago-86

Forum member
  • Aantal bijdragen

    33
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Alles door Wago-86 geplaatst

  1. Wago-86

    woody

    Hallo eerst maar even vermelden dat het vervangen van de "molding's" door houten exemplaren best wel een hele klus is maar wel een uitdaging je moet wel hardhout gebruiken dus geen vuren of grenen in verband met het kromtrekken en hoe had je gedacht de bochten te fabrieken:whistle: maak er een foto sessie van als je het zelf gaat doenen zet ze hier op het forum. Wat de folie aangaat die je hier koopt in de dhz-sjops deze is merkbaar dunner dan die van 3m (op internet bekent als Dinoc-3M woodgrain foli) en is zoals eerder gezegd niet goed bestand tegen zon en kou . Hier een adres voor Woodgrain foli :squeezy.nl zit in enkhuizen en wat verder weg :stripeman.com in USA of jcw.com zoeken onder partno:WD157582T ook in de USA. succes en laat wat horen over je speurtocht:bye1:
  2. Hallo , wij zijn ook via de website terecht gekomen in Brummen , je moet dit bedrijf zien als een soort van "museum" van een auto bedrijf wat regelmatig auto's te koop aan bied (van Austin tot Zastava:rolleyes:) ,om te beginnen neem telefonisch contact met ze op en vraag of ze de betreffende auto NOG in hun bezit hebben en of je op afspraak langs kan komen ,dan tref je ook de persoon die je aan de telefoon gesproken hebt, als je dan in Brummen bent neem dan een setje oude kleren mee of een overall dan kan je teminste ook onder de auto kijken want in elf van de tien keren staat de brug vol of is hij defect . Zoals je merkt zijn wij niet zo blij geweest toen wij bij de gallerij gingen kijken voor een Jeep Grand Wagoneer van 1988 voor 14500,- harde euro's misschien hebben wij last gehad van een moment opname maar onze Jeep komt dus niet uit Brummen. Succes met je zoektocht
  3. hallo , het is een Selec-Trac Model 229 en er moet auto-trans-fluid Dextron 11 IN ,ik ben ook op zoek gegaan naar site's waar maar iets van pakking vervanging op zou kunnen staan heb wel wat gevonden maar nergens een vermelding gevonden over de manier van pakkingen vervangen (zoals ik het zou willen doen door de aandrijf assen los te koppelen en dan de deksels er af te schuiven over de uitgaande assen heen) misschien dat iemand op dit forum al eens deze pakkingen vervangen heeft en zijn kennis met mij en anderen wilt delen. alvast bedankt Wago-86 (Peter)
  4. Ab bedankt,aangezien ik een redelijke sleutelaar ben zou deze klus dus wel zelf te doen zijn alleen ,komt de aap uit de mouw, moet ik dan de gehele transfare case onder de wagen uitnemen of is het ook mogelijk om de aluminium deksel(s) los te maken en opzij te schuiven over de uitgaande as en dan de pakking te vernieuwen? Graag jouw antwoord hierop, groet wago-86
  5. hallo ,ik zit met een vraag en hoop dat een van jullie mij een antwoord kunnen geven het is namelijk zo ,ik ben bezig met het verversen van de transfarecase olie en zag dat er olie druppels zaten op de plaats waar de pakkingen zitten (niet bij de keerringen daar is het droog) na de druppels weggeveegd te hebben kwam na een paar dagen weer een druppel olie in het zicht het is net of de (ronde )pakkingen door zweten. is dit normaal voor een wagoneer van 1986 zoniet hoe kan ik dan het beste dit zweten (laten) verhelpen . toen ik de wagen twee jaar geleden kocht was het olie niveau gelijk met de vulgat opening en nu zat het olie niveau ongeveer 10 mm onder de opening. groet wago86
  6. hallo, er is wel een oplossing namelijk : als je iemand kent die een Cherokee of een Grand Cherokee heeft van eind '80 begin '90 er jaren de maat op nemen van de gordels en dan die vergelijken met de maat uit je eigen ,Grand Wagoneer, voor zover ik weet zijn deze gordels het zelfde wat maatvoering aangaat groet wago86:bye1:
  7. Wago-86

    360 blok gezocht

    Hallo ,wat je ook kan doen is een revisie bedrijf vragen of ze de juiste kleppen en/of klepzittingen in de koppen kunnen zetten als dit het enige euvel is ben je zeker een stuk voordeliger uit als dat je een nieuw/ander blok moet aanschaffen.ik weet wel haast zeker dat de oude zittingen uitgefreesd kunnen worden en nieuwe voor lpg geschikte zittingen er in geperst kunnen worden ,hoop hier te lezen of je het "oude" blok weer aan de praat heb gekregen. succes wago86
  8. hallo , gisteren begonnen met het vervangen van het gewraakte rubber,de Jeep vierkant omhoog gezet en de omgeving van het rubber schoongemaakt hierna heb ik een krik gezet onder de kruiskoppeling achter de transfercase en de twee bouten die het rubber op z'n plaats houden los gemaakt (bleken tapeinden te zijn ) na een kort gevecht met de twee bouten die de beugel van het rubber moesten vasthouden de aandrijfas iets omhoog gekrikt en toen maar besloten om dan maar de gehele construktie er onder uit te halen ,bleek achteraf ook de gemakelijkste manier om het rubber te vervangen ik moest alle bouten van de constuktie los maken om bij de laatste bout te kunnen komen van de stalen plaat (houder ) die het rubber opsluit alles in andere volgorde weer in elkaar gezet onder de jeep gedoken en de hele handel af gemonteerd . Dus bedankt voor de reactie's op mijn vraag .Groet Wago-86:bye1:
  9. hallo forum lezers ik zoek antwoord op de volgende vraag, tijdens de laatste apk keuring kreeg ik van de keurmeester mee dat ik er goed aan zou doen om het rubber wat gemonteerd zit aan de crossmember en aan de autobak/transfercase te vernieuwen . ik moet toegeven dat de goede man gelijk heeft gehad want toen ik de nieuwe met de oude vergeleek kon je goed zien dat de hoogte van het rubber verschilde , zeker een halve centimeter, nu heb ik dus de nieuwe in huis en wil dan ook deze gaan plaatsen en in de boeken die ik heb staat dat ik de automatenbak of de transfercase voorzichtig moet op krikken en nu mijn vraag waar moet ik de krik plaatsen na lang kijken lukt het niet bij de automaatbak en kan ik de krik plaatsen onder de transfercase deze is volgens mij van aluminium en als er te veel krachten op deze bak worden geplaatst zal ik hem dan beschadigen/breken of is het verstandig om de krik te plaatsen onder de uitgaande aandrijfas van de transfercase . ik hoop dat een van jullie mij een goede raad kunnen geven betreffende het plaatsen van de krik . alvast bedankt ,wago86
  10. Wago-86

    Tegeltjes Wijsheid

    ook een hele mooie is : veel beloven en weinig geven , doet een gek in vreugde leven deze spreuk hadden ze moeten ophangen bij de jeep/dodge/chrysler dealer in den bosch:whistle:
  11. hallo deze 'ringen' kan je bestellen bij Catalina in Venray (hebben ook een web-site) worden verkocht per twee stuks. groet Wago86
  12. hallo F.M. na het lezen van je mail hier gelijk onder m'n motorkap gedoken maar ik kan dat klepje niet gevonden krijgen , heb zelf een FSJ van 1986 met een 5.9 l blok dus misschien is het niet op alle inlaat spruit stukken gebouwd,maar als je een foto plaatst is het wellicht wel te vinden alvast bedankt WAGO86
  13. Wago-86

    Hood Ornament Jeep

    IK HEB HIER EEN JEEP MOTORKAP ORNAMENT HELEMAAL COMPLEET LIGGEN GEEN PITJES OF KRASSEN IN HET CHROOM VOOR 50,00 EURO INCLUSIEF VERZEND KOSTEN wAG0-86
  14. Hallo,meestal is het zo dat er in de gordel een schakeling is opgenomen en deze bevind zich in mijn Jeep in het inklik gedeelte van de gordel (het korte gedeelte dus) als je de twee delen van de gordel verbind gaat het waarschuwingslampje dus uit ook het eventuele signaal dus ik denk dat deze schakeling bij jou dus defect is . hier onder staat een korte beschrijving en schema van een waarschuwings systheem. hoop dat je er iets mee kan doen,succes Wago86 Waarschuwingssysteem veiligheidsgordel Huidige auto’s zijn voorzien van een controlelampje veiligheidsgordels. Afhankelijk van de signalen van de gordeldraagherkenning wordt het controlelampje aangestuurd. Dit wordt ondersteund met een akoestisch signaal. Hiermee wordt de bestuurder attent gemaakt dat hij en/of een passagier de gordel niet draagt. Bij de huidige systemen wordt het lampje door het regelapparaat van de airbag aangestuurd.
  15. Hallo , ik heb zelf ondervonden dat een chassienummer zelf inslaan NIET wordt geaccepteerd dit wordt gedaan door een speciaal bevoegde monteur van de rdw en niet met slagcijfers maar met een soort van frees machiene die van te voren wordt geprogrameerd (met het op de door jou aan geleverde chassie nummer wat op de auto-papieren moet staan) en deze rateld dan het nummer in de linker chassie balk , kosten 68 harde euro's succes Wago86
  16. Lpg eisen In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende. Het kan voorkomen dat u alleen een compleet typegoedgekeurde installatie mag inbouwen, dit is echter afhankelijk van bouwjaar en milieucode, omdat u dit niet aangeeft kan ik u geen sluitend antwoord geven. Voor voertuigen (ongeacht de datum eerste toelating) welke na 26 september 2001 worden voorzien van een LPG installatie moeten voldoen aan de nieuwe toelatingseisen voor LPG. Dit houdt in dat: De volgende LPG-onderdelen moeten voldoen aan ECE-Reglement nr. 67 en moeten zijn voorzien van een identificatiemerk (ingebouwd en gekeurd na 26-9-2001 beginnend met 67R-01): a. de LPG-tank;(overleggen tankcertificaat) b. de 80% vulklep voorzien van terugslagklep c. de niveau-indicator; d. de veerveiligheid; e. de automatische afnameklep voorzien van doorstroom-begrenzer; f. de gasdichte kast; g. de verdamper/drukregelaar, al dan niet gecombineerd; h. de automatische afsluitklep; i. de flexibele gasslang die wordt toegepast in een gedeelte waar de druk hoger is dan 0,2 bar; j. de vulaansluiting; k. de terugslagklep; l. de leidingontlastklep. m. de gasregeleenheid; n. het inspuitstuk; o. de LPG-filtereenheid, met uitzondering van de LPG-filtereenheid die in de LPG-tank wordt gemonteerd; p. de druk- of temperatuursensor; q. de LPG-brandstofpomp. r. de elektronische regeleenheid, bij een voertuig, i.g.g. na 1-1-2002; s. de overdrukvoorziening; t. de spanning-doorvoerbus (brandstofpomp); u. de service-aansluiting. Indien de LPG-brandstofpomp in de LPG-tank is aangebracht moet het identificatiemerk van de LPG-brandstofpomp en de aanduiding "PUMP INSIDE' op de identificatieplaat van de LPG-tank zijn ingeslagen. Na 26-9-2001 moeten LPG-onderdelen zijn voorzien van een goedkeurmerk volgens aanpassing 01 van ECE-reglement 67 (E* 67R-01****). Tevens moet bij de LPG-tank altijd een (kopie van een) goedkeuringscertificaat worden overgelegd. Het certificaat moet zijn ondertekend en alle pagina's moeten zijn afgestempeld. Bovenstaande betreft de grootste wijzigingen. Voor een volledig overzicht van alle wijzigingen verwijzen ik u naar een erkend LPG-installatiebedrijf. lpg_regelgeving. De inbouw van een LPG installatie is aan eisen gebonden,deze zijn echter te uitgebreid en te complex om per mail te beantwoorden. Deze eisen zijn verwoord in een LPG boek welke is te bestellen door € 24,95 (FL. 55,00) over te maken op girorekeningnummer 50 75 05 onder vermelding van LPG regelgeving. Na ontvangst van betaling krijgt u het boek thuisgezonden. Ook kunt u bij een erkend LPG inbouwbedrijf informatie verkrijgen. Kosten De kosten van keuring lpg-inbouw van een personen- of bedrijfsauto zijn € 55,00. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice RDW Hallo Glenn, ik hoop dat je met deze gegevens die ik heb gevonden door te zoeken met Google met invoering van 67R-01 in het NEDERLANDS alleen , iets meer kan doen, het klinkt rottig maar een ander kan nu wel z'n voordeel halen uit jouw miskoop en in Son en Breughel zit een bedrijf wat ECHT gespecialiseerd is in gas inbouw . Succes Wago 86
  17. Als ik het goed heb gelezen (vertaald) hebben ze bij www.whitney.com ook voor deze Jeep nieuwe (overzet)dorpels en het lijkt me toch stug dat er hier in NL niemand is die deze dorpels nieuw kan leveren en even terug komen op een ander bericht , een Jeep naar de sloop brengen ? bestaan er wel Jeep sloperijen? Lekker opknappen die jeep en blijven tuffen succes er mee
  18. Wago-86

    ik ben blij omdat....

    omdat ik na lang zoeken in Nederland en daarbuiten niets gevonden kreeg de stap over de natte plas heb gemaakt en een partikulier die z'n FSJ op het Amerikaanse FSJ-Forum in onderdelen aanbood gevraagd of de schakelaar bij zijn sloopwagen goed was en of hij hem wilde opsturen naar Nederland. Gisteren ontvangen en nu gemonteerd en spiegels werken weer electrisch. Daar ben ik happy mee!
  19. Hallo Joost ,je moet maar eens de twee Wagoneers ,een van 80 en een van 89 bekijken op E-bay.de dit zijn leuke jeeps en je ziet dan ook gelijk wat z'n jeep kan opbrengen (lees wat je er voor kwijt bent)als je deze veiling blijft volgen en als je er een over de grens koopt die ouder is als 25 jaar betaal je dus ook GEEN BPM . Succes met je zoektocht ,Wago86
  20. Hallo Glenn, ziet er netjes uit onder de motorkap,heb trouwens een offerte aangevraagd bij een bedrijf in SON/EINDHOVEN en deze kwamen all-in uit op 1400 euro's en dan wel met een IMPCO-direct en eenOMVL-S verdamper en een 8mm afsluiter ,ook het afmelden bij de RDW zit bij de prijs in . Nou ben ik toch benieuwd naar het bedrag wat jouw garage vraagd, groet Wago86
  21. hallo Glenn onder de bedragen die je hebt vermeld is dat voor een nieuwe of gebruikte installatie , ben al een beetje aan het grasduinen geweest maar heb nog niemand kunnen vinden voor dat bedrag. hoor graag wat van je , Wago86
  22. bedankt voor je antwoord , helder en begrijpelijk . zal nu eens gaan uitrekenen hoe lang het duurt om de aanschaf eruit te hebben,Wago86
  23. Hallo Jeepers kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een IMPCO verdamper en een ander merk verdamper dit omdat mij wordt verteld dat je in een Jeep het beste afben met een IMPCO verdamper. alvast bedankt Wago86
  24. Omdat ik aan het vechten ben met de Power Remote Mirror Control ,de schakelaar dus (deze is bij mij defect) weet ik nu bijna blindelings welke draad naar waar moet Je hebt vijf draden in een tulle met de volgende kleuren rood = plus zwart = aarde geel = voor rechterspiegel blauw = voor rechterspiegel wit met zwart= voor rechterspiegel dan drie draden in een andere tulle en die zijn voor de linker spiegel,hiervan zijn de kleuren geel,wit en grijs. al deze draden gaan naar of komen van de schakelaar,hopelijk heb je hier wat aan , groet Wago86
  25. hallo Geert , ik heb hier een manual liggen voor een cherokee maar je kan net als ik ook een goed en gebruikt boek kopen bij www.alibris.com ,ga naar de site en zoek dan naar automanuals-jeep- jeep cherokee, je kan er betalen met pay-pal of een creditcard en de verzend kosten zijn erg laag. mocht het om de een of andere reden niet lukken ik heb hier liggen : Chilton's Jeep Wagoneer/Comanche/Cherokee 1984-1998 repair manual groet Ardin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...