Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 26/06/2021 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Als je sensor stekker eruit trek, geeft hij waarschijnlijk een foutcode. Er zal niet direct iets kapot gaan. De sensor zelf is lastig door te meten, je weet namelijk niet welke waarde hij moet zijn. Je kan m met de nieuwe vergelijken, of wellicht geeft een FSM hier meer info over.
    1 point
  4. Ik heb inmiddels al heel wat klussen aan mijn Jeep gedaan in de afgelopen vijf maanden. De laatste paar grote klussen waren het vervangen van de voorste keerring op de motor. Dan moet de pulley tevens harmonische balancer er ook af. Ook lekte mijn radiator, dus die moest ook worden vervangen. En als je dan toch bezig bent ook maar gelijk de waterpomp vervangen (zaten ook wat verdachte koelmiddel spatten op) en de thermostaat. Eerst de keerring maar. Als je bezig bent met de keerring en de pulley loop je altijd het risico dat je uitschiet met een sleutel oid en de radiator beschadig. De pulley trekker heb ik bij HBM gekocht. Let even op de boutjes voor de pulley en de bout die je nodig hebt om de pulley op de krukas terug te zetten. Dat zijn verschillende draadsoorten. Hier kun je het hele verhaal lezen: https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-62.html#post5345956 Jeroen
    1 point
  5. Wat maakt feestdagen prettig? Mooi 2024 allen. Siert
    1 point
  6. Ook al naar motorsteunen en balancer gekeken? Als de motor wel soepel draait kan het zomaar zijn dat de trilling niet uit de motor komt maar van aanbouwdelen zoals een uitlaat die net niet vrij is opgehangen of een rotte aircopomp.
    1 point
  7. Het smelten van de zekering zelf, de behuizing dus, is vrijwel altijd een indicatie van een te hoge weerstand ergens heel dicht bij de weerstand. Daardoor onstaat er een veel hogere stroom dan bedoeld en die smelt de zekering. Denk aan gecorrodeerde contacten of zoiets. Je moet de oorzaak in de zekeringkast en op de plaats van deze zekering zoeken! Ja en wel even kijken of dat plastic ergens tussen is gelopen. Wel zo handig om de boel schoon te houden en niet op andere plek ook weer te hoge weerstand te veroorzaken
    1 point
  8. Hi allemaal, Ik heb een nieuwe krukas sensor geinstalleerd, problem solved Groetjes!
    1 point
  9. Wat ik gedaan heb bij aanschaf, 2x verversen (Mopar) met een paar duizend kilometer ertussen.... ik heb wel gelijk een transmissiepan met een aftapplug erondergezet bij de 1ste keer verversen... 30000km verder; schakelt nog steeds als nieuw... (wel minder kilometers)
    1 point
  10. Net voor de vakantie nog even de KJ verhoogd.
    1 point
  11. Welkom Boyd, een paar dingen om nog te controleren.... Geen storing codes of check engine lampje dat brandt? Brand hij überhaupt wel als je het contact aanzet? Geeft de MAP en de TPS sensor wel de juiste waardes? Geen vacuüm lek? Massa verbindingen gecontroleerd? Er zijn er nogal een aantal in het motor. Voedingsspanning op de gasklephuis sensoren oke? Geen mechanische oorzaak dat de gasklep niet helemaal sluit? Heb je een OBD scanner? Hiermee kan je vaak ook de waardes van de sensoren bekijken. Overigens zijn Jeep gevoelig voor het gebruik van ander sensors. Mopar sensoren werken het beste.
    1 point
  12. Vredestein Comtrac 2 all seasons. Euromaster had een interessante deal, 4 halen 3 betalen. Gisteren heb ik mijn velgen opgehaald. Gestraald en powder coating. Zien er fantastisch uit!! Morgen worden de nieuwe banden gemonteerd. Ben benieuwd. Moet ook nog wat vastzetten voordat ik ze kan proberen. Ik heb alle vier de fusees voor vervangen, beide U-joints en de voorlagers. Krijg morgen een momentsleutel te leen om de moer (M36) die het lagerhuis opsluit mee vast te zetten op 237 Nm. Dat red ik niet met mijn hobby momentsleutels. Hier kun je het hele verhaal lezen: (wel in het Engels) even voorbij de plaatjes van mijn W123 scrollen en dan begint het. Mooie sleutelklus. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-69.html#post5477274 Jeroen
    1 point
  13. Volgens mij kan de Jscan alles wat met de AEV en de flashcal ook kan, alleen veel eenvoudiger. Bluetooth module is gewoon insteken en verbinding maken met (in mijn geval) Ipad. Iphone kun je ook toevoegen en maakt dan niet uit met welke je werkt. Alles mooi inzichtelijk in menuutjes. Ding gaf meteen al aan dat er wat fout zit met de verwarming (zie bijgaand). Dat kan kloppen want ik hoor wat vreemde geluiden. Zit een nieuwe actuator (blend door) in en die is w.s.s. niet goed geinstaleerd. Uitzoeken als t wat warmer is. Bandenmaat ingesteld, fluitje van een cent. Je kunt werkelijk alles zien. Ik ben dik tevreden voor dat geld. Begrijp wel dat er voor de JL iets xtra's bij moet. Je kunt de demo laden als je wilt. Kun je dan zelf een oordeel vormen.
    1 point
  14. Ik zou de massa draad en de massa punten van body naar motor eens goed nazien. Roost vorming of slechte kabelschoen. Ik heb zo al twee keer mensen geholpen die bij de garage al een vermogen kwijt waren aan vreemde storingen.
    1 point
  15. Mike, http://www.usastuurhuisrevisie.nl/ Succes, Siert.
    1 point
  16. Zeker niet onbelangrijk, "originele" Mopar sensoren erin gezet?
    1 point
  17. https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html Kijk hier even met je VIN, om te zien of er een recall open staat. Import zou niks uit moeten maken, maar kan wel zo zijn dat je daardoor niet bent geïnformeerd door de importeur in NL.
    1 point
  18. Hi @Kapt. Bob. The SYE is because of two things: 1) to get rid of the body shake with the 3 inch lift and 2) to prepare for bigger tires. The re-gearing is also for two reasons: 1) to also prepare for bigger tires and 2) to allow for heavier loads. I drove the XJ to DE, PL, the Baltic states (LT, LV, EST) and on to FIN, SW, and DK last year. I had a rooftop tent and lots of camping gear. It did ok on flat land, but in the mountains not as well. I think if I re-gear to 4.88 (currently have 4.10), the jeep can do better at overland trips and in the mountains. Right now it's ok driving in NL because it's flat here. But now I am carrying more gear when I go on trips. in fact, I'm going ice fishing (hoping the lakes are frozen) in Sweden this christmas holiday so if I use it, it's again carrying more stuff (for the wife and kid 😉 of course). Better with lower gearing for next time, I think. This is all my opinion. Other people will not agree with this, but this is my plan 👍. Do you know someone or a garage that knows how to do re-gearing?
    1 point
  19. Meestal komt dat door een verkeerd model trekhaak. Klaas648321.
    1 point
  20. Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse
    1 point
  21. Kijk eens op ebay-kleinanzeigen.de .....
    1 point
  22. De 2,5 VM heeft een mechanische verstuiver pomp, dus ook een shutdown systeem. Ik zou daar eerst eens gaan zoeken. In de bijlage een stukje over het brandstofsysteem. fuelsystem-jeep-2-5td-motor-vm.pdf
    1 point
  23. Met een rollenvenster zal je touw snel vast zitten en/of overmatig slijten. Meestal kan een rollenvenster eenvoudig vervangen worden door een geleidevenster zonder daarvoor de bumper aan te moeten passen.
    1 point
  24. Aanvraag ingediend in April 2022 en in Mei was het rond. Succes, Siert.
    1 point
  25. Goed nieuws, ook ik had geen trekgewicht op kenteken op een USA import Jeep. De RDW deed mij een voorstel, jullie begrijpen dat ik dat met 2 handen heb aangegrepen! Zie bijlage, soms zit het mee. Siert.
    1 point
  26. Haha! Yes, he's very helpful indeed. I sent Jeepparts a picture of a fuel rail part that I needed and he had the correct part in the mail the following day. Excellent service!
    1 point
  27. Waarom heb je alles zo netjes ingepakt? Ga je het op marktplaats verkopen? Succes, Siert.
    1 point
  28. Gisteren mijn eerste onderdelen opgehaald bij Jeepparts. Zitten op nog geen 10 minuten afstand van mij. Ik ga ook alle vloeistoffen (en filters) vervangen. Dinsdag komen die aan en dan kan ik de komende week gaan sleutelen! Jeroen
    1 point
  29. Ik bestel vrij veel bij Rockauto in Amerika. Ondanks invoerrechten en BTW nog altijd goedkoper dan in EU.
    1 point
  30. Je kan bij die twee prima slagen voor je onderdelen. Verder kan je ook bij 4Offroad, B&S autoparts en 4Low terecht. Welkom!
    1 point
  31. Er wordt niet veel gesleuteld aan Patriots door forumleden zover ik weet. Om je een beetje in de goeie richting te helpen; check deze link. https://www.jeeppatriot.com/threads/5-speed-manual-transaxle-transmission-fluid-change.7492/ Als je meer zelf wil doen, probeer een FSM te vinden voor jou bouwjaar. Of een Haynes of Chilton sleutelboek. Succes en welkom!
    1 point
  32. Ha Michel. dank voor het meedenken. Inderdaad een V8. Een aankoopbewijs zal nog wel lukken maar de rest zal moeilijk worden. Zal ook helemaal niet uit een Jeep zijn dus waarschijnlijk ook niet erg nuttig. Als de RDW me bij de veter pakt en ik dingen moet gaan uitleggen zal het hier en daar best moeilijk worden. Ik kies ervoor het niet extreem te maken, naar eigen inzicht niet asociaal en verder met het risico te leven. Het moet toch een beetje leuk blijven en dit is Nederland hè; als het niet verplicht is, is het verboden. Wie weet wat de toekomst ons brengt. Overigens vind ik voor mezelf een veel nieuwere motor op gebied van groene visie heel verdedigbaar.
    1 point
  33. Is dit niet de ZJ die altijd in Den Haag rond reed met die ladder op het dak, en vaak in het centrum geparkeerd stond? Zonde 😥
    1 point
  34. Even een FSM en een partslist scoren voor de TJ, dan kun je zoeken op onderdeel nummer, werk een stuk makkelijker. Bijvoorbeeld hier.... https://wranglertjforum.com/threads/jeep-wrangler-tj-factory-service-manuals-fsm-technical-documentation.4618/ Het is niet dat de kachel radiator verstopt zit?
    1 point
  35. Dus met warme olie en stationair bijna tot geen oliedruk? Warme olie is dunner, dus minder druk. Als dan ook een beetje slijtage optreed (3 ton) is die druk al snel weg.... Dat is het makkelijke antwoord..... Oliedruk met stationair en warme motor is 10-13 Psi Oude olie geeft eerder lage druk bij warme motor. Dus eerst olie en flilter verversen! Gebruik de juiste soort! Dan kan de sensor of het metertje nog wat afwijken, deze kan je checken door een mechanische oliedrukmeter tijdelijk aan te sluiten. Druk goed, dan sensor vervangen. Kan ook nog de oliepomp te weinig opbrengst geven of de drukregelaar in de pomp vervuild zijn. Of toch zoveel slijtage in de lagers dat de druk snel weg is. Dit kan nog een hele poos onderdrukt worden door een groot volume pomp te monteren. Maar dan zul je misschien over een 50.000km eens aan verse lagerschalen moeten gaan denken....
    1 point
  36. Hallo Rene Dank je voor je bericht en informatie. De clips zien er erg prettig uit en dat is niet enkel door het zonnetje. We gaan deze winter een nog een uitstaande recall laten uitvoeren (airbags) en dan op ondezoek uit waar off road gereden kan/mag worden. Gr. Frank
    1 point
  37. Welkom Frank! Ziet er netjes uit. We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen.
    1 point
  38. Fantastisch, die trekhaken!
    1 point
  39. Is er op dit forum een overzicht van het vacuuumsysteem zodat ik deze na kan lopen?
    1 point
  40. Zo, na de nodige stappen is de nieuwe ruit geplaatst. Op naar de volgende klus.
    1 point
  41. Heb je al geprobeerd in de Neutral te starten in plaats van de P? Succes, Siert.
    1 point
  42. Mooi filmpje! Zelf heb ik alleen maar mijn koplampen op een bijzondere manier gesteld...... Siert.
    1 point
  43. Ik kwam dit tegen op youtube. Ga ik eerst proberen. Wie weet werkt dat ook.
    1 point
  44. Het heeft even geduurd maar sinds gister staat ie weer buiten op tijdelijke gemonteerde assen(D60rc/Ford10.25) http://ogdak.eu/Zjnaar buiten.mp4
    1 point
  45. In de wasstraat was het portierlogo voor de helft weggeborsteld, dus daar moest wat anders voor komen. Tis deze zwarte 3D van Ali geworden. Was eigenlijk voor een Grand, waardoor ze iets korter zijn. Hoogte en lettertype zijn spot on. Als t blijft zitten, ga ik alle andere logo ook vervangen door zwart 3D.
    1 point
  46. Met de verstelbare draag armen kun je het caster afstellen als je last krijgt van een DW
    1 point
  47. Hij doet het weer .....Was gewoon een kwestie van de start en shutdown relais verwisselen:):D Allemaal bedankt voor jullie reacties:bye1:
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...