Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 28/01/2019 in all areas

  1. 1 point
  2. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    1 point
  3. Verkocht, mag slotje op 😊
    1 point
  4. Stoffig hier na een jaar. Afgelopen periode veelal gereden i.p.v. gesleuteld. Na het plaatsten van een HEI ontsteking liep de jeep motorisch veel beter. De bobine van de originele ontsteking was overleden en er was een HEI tweedehands te koop, dus die beslissing was snel gemaakt. Nu de jeep mechanisch goed in elkaar zat een aantal evenementen van de Jeepclub bezocht zoals Heerde, Weeze en Overloon. Verder ook een super weekend gehad tijdens het Drentheweekend. Hier heb ik ongemerkt tijdens de tour het rubber tussen de neus en het chassis verloren. Gezien er een 3 inch bodylift op zit en ik geen zin had om een volledige bodylift aan te schaffen, ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing. Wat blijkt, een rubber opzetstuk voor een vuistje om tegels te leggen is even hoog en breed genoeg om de neus te ondersteunen. Bij het linkerachterwiel zat een flink stuk waar de verf omhoog kwam. Leek mij verstandig om dit weg te werken voordat het erger werd. Nu bleek de roest afkomstig te zijn van een slechte lasnaad die door de vorige eigenaar is gezet. Voor een paar euro een mooie, werkende Warn 8274 kunnen kopen. Weliswaar een 24v maar met een andere motor is dit simpel om te bouwen. Ook het relais moet omgebouwd worden maar die was al niets meer waard dus hiervoor zal een albright in de plaats komen. Natuurlijk moest er een bumper gemaakt worden. Mijn oom is een geweldige lasser/metaalbewerker die houdt van personalisatie. Niemand kan meer ontkennen van wie de bumper is. Lier opgeknapt a.d.h.v. de volgende link, erg handig. https://www.pirate4x4.com/tech/billavista/8274/8274.htm Stevig is een 'understatement'. Bovenop het chassis zijn twee strips van 10mm gelast vervolgens zijn hier m16 gaten in geboord en draad getapt. Verder zag ik op facebook een aantal maanden geleden een opvallende set stoelen voorbij komen. Toen ik goed keek, waren het de originele stoelen uit de eerste rode Dutch Rebel. Deze stoelen heeft mijn vader toen speciaal laten maken door R.S.W. (https://www.rsw.de/) waar ik mij nog kan herinneren als kleine jongen deze stoelen in Duitsland te hebben opgehaald. Voor stoelen van 15/20 jaar oud zagen ze er nog goed uit. Met dank aan Black Bear en 4Offroad dat ik deze stoelen nu in mijn eigen jeepje heb kunnen zetten! Komende plannen: - APK keuring - Benzinevlotter vervangen + fatsoenlijke benzine meter installeren - Lier afmaken + aansluiten - Start maken aan de opbouw van mijn M416 trailer. Cheers.
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...