Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/12/19 in all areas

  1. 2 points
    Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
  2. 2 points
    Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
  3. 2 points
    Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
  4. 1 point
    Kentekenbewijs en aanvullingsbladHeeft u een auto met een kentekenbewijs waarop niet de maximale aanhangwagenmassa's (geremd en ongeremd) staan, dan heeft u voor het trekken van een aanhangwagen zwaarder dan 750 kg een aanvullingsblad nodig. Het aanvullingsblad is een inlegvel dat bij het kentekenbewijs hoort. Het document is het bewijs dat de trekhaak is goedgekeurd en vermeldt wat de auto maximaal aan geremd en ongeremd gewicht mag trekken en welke kogeldruk maximaal is toegestaan. Een eenmaal afgegeven aanvulling blijft geldig, maar wordt niet opnieuw afgegeven. Bij verkoop van de auto moet het document aan de volgende eigenaar worden gegeven. Voor een aanvullingsblad kunt u zich wenden tot de RDW. Deze instantie verstrekt dan een 'aangepast' kentekenbewijs, waarop het trekgewicht staat. De eisen die aan een trekhaak worden gesteld zijn de volgende:de trekhaak moet een typekeuring hebben. Dit staat op het typeplaatje van de trekhaak. Ontbreekt het typeplaatje, dan mag alleen een aanhangwagen worden getrokken die inclusief de lading niet meer weegt dan 750 kg. Bovendien mag de aanhangwagen inclusief lading niet meer wegen dan de trekkende auto op dat moment weegt. Dus een trekhaak met type plaatje monteren en die gegevens zenden naar het RDW. Als u gaat rijden met een aanhangwagen of caravan, is het wettelijk verplicht dat de gewichten geregistreerd staan in het kentekenregister van de RDW. Ziet u dat het trekgewicht in het kentekenregister, op het kentekenbewijs of op het conformiteitsbewijs niet klopt of ontbreekt, neem dan contact op met RDW Klantenservice. U kunt online uw voertuiggegevens bekijken. U vindt de gegevens onder het tabblad technisch > Wettelijke toegestane maximum massa's. Belangrijk Vóór 06-04-1998 werden de gegevens over het trekgewicht nog niet op het kentekenbewijs gezet. Toen werd er een inlegvel bij het kentekenbewijs afgegeven. Dit heet aanvullingsblad. Ik zou proberen gewoon deze eerst aan te vragen.
  5. 1 point
    eerder zout 😉 Maar inderdaad balen voor de eigenaar...………….
  6. 1 point
    https://pd2rkg.com/2019/03/02/jeep-jk-preventief-onderhoud-voor-apk Lekker bezig geweest vandaag, meer info en foto's zie weblink
  7. 1 point
    Dag Kapitein, Het is mij niet gelukt om de originele draden in de auto te gebruiken. Dit werkte niet! Ik heb vanaf de radio nieuwe draden getrokken en zo aangesloten. Dit werkt nu prima.
  8. 1 point
    Geen ervaring mee, maar bij mijn JK is de bijrijder stoel hoger dan aan de bestuurders kant... Heb hem al 8 jaar, viel mij pas vorige maand op toen een andere JK rijder meereed die langer was dan ikzelf. (kwam tegen de rollbar aan ) We hebben beide een Sport cq X versie. Dus zonder hoogte verstelling. Origineel zijn ze van metaal (messing kleurig) en zitten ze tussen de rails en de stoel. (2007) Vermoed dat jouw foto een extra verhoging is tov degene waarmee hij wordt afgeleverd. Wellicht zitten die metalen verhogingen enkel aan de bijrijder stoel er tussen. Voordeel van een set bestellen tov zelf maken is, dat je gelijk de goede bouten erbij hebt. PS de 'oude' bouten in de vloer kunnen ontzetten vast zitten is mijn ervaring. Lijkt wel bevestigd met locktite... Groet Roo 😎
  9. 1 point
    Ga maar voor de nieuwe wijzerplaat, een andere klok werkt niet zo direct. Moet eerst weer ingelezen worden nl. Verbruik uitlezen via OBD lijkt me op je Jeep niet mogelijk, hoogstens een schatting. Succes, siert.
  10. 1 point
    Herkomst van het mysterieuze onderdeel is opgelost, het is een plunjertje uit een PCV klep. Waarschijnlijk ooit in het blok gevallen. Toen ik de CJ kocht, was de PCV leeg van binnen, heb deze vervangen en niet verder gekeken..... Ondertussen verder gegaan met de voorbereidingen voor de motorwissel. Eerst de carburateur aangepakt. Een revisie kit besteld en de Weber op de werkbank. De carburateur was erg vies van buiten, dus deze eerst een dag of twee volledig onder de benzine te weken gezet. Inhoud van de kit met een mooie tekening van de Weber met alle onderdelen. Ook de binnenzijde is aan een schoonmaakbeurt toe. Alles blinkt, vooral de onderzijde. 🙂 Type aanduiding op de montageflens aan de achterzijde. Aan de achterzijde van de carburateur zit de elektrische choke, dat ronde plastic ding. Het vierkante gevalletje rechts is de acceleratie pomp. Het "nieuwe" motorblok is inmiddels ook gearriveerd. Gelijk op de motorsteun gezet en gestript. Met een beetje geluk staat dit weekend het blok in een nieuw kleurtje.
  11. 1 point
  12. 1 point
    Tip, boek je overtocht op tijd, dat scheelt behoorlijk in de kosten. Wij zijn twee jaar geleden naar Noorwegen geweest. Op de heenweg met de snelle boot om 8:30u vanaf Hirthals. Dan ben je tussendemiddag in Noorwegen en kun je nog een stukje rijden naar de eerste overnachting. Terug vanaf Oslo met de nachtboot. Smorgens een ontbijtje aan boord en lekker uitgerust aankomen voor de thuisreis.
  13. 1 point
    Verkocht, mag slotje op 😊
  14. 1 point
    Hi there, even tijd voor een kleine update. Ik ben inmiddels zover dat ik de onderkant gestraald heb en in de zinkprimer heb staan. Ik moet eerlijk zeggen dat het spuitpistool van de Lidl wel z'n ding deed, maar dat het oudere pistool dat ik van een vriend te leen had het toch beter deed. Uiteindelijk heb ik de body met het oude spuitpistool gedaan en kan het Lidl-pistool in de kast.... Het Lidl-pistool. De opvangzak is weinig effectief en zit meer in de weg.... Resultaat van het Lidl-pistool... Het oudere type straalpistool. Deed het echt prima vind ik. Resultaat van het oude straalpistool..... Beide hoeken aan de achterzijde waren al behoorlijk op weg, maar dan wel op de verkeerde weg... Zo zijn één voor één alle roestplekken aan de beurt alvorens met de spuitbus zinkprimer aan de slag te gaan. Hierna moet ik op 3 plekjes plaatwerk reparatie doen, alvorens ik de onderkant in de bodyshutz zet. Iemand een goede tip welke ik hier het beste voor kan gebruiken? Oh ja, en heeft het zin om de naden van de bodem te kitten alvorens er bodyshutz op te zetten? Als iemand mij hier in kan adviseren, graag. Naast het straal- en spuitwerk heb ik ook nog 4 nieuwe montageplaatjes gemaakt met 1/2" - en 7/16" draad, waarmee de body wordt vastgezet aan het chassis. Er zijn 11 bevestigingspunten, 6 met 1/2" draad (groen) en 5 met 7/16" draad (rood). Tot zover deze kleine update. Na de plaatwerk reparatie ben ik weer terug met het vervolg. Keep feeding eachother... Math
  15. 1 point
    Hallo All, Iemand nog TJ stoelen staan die te koop zijn voor een redelijke prijs? Groetjes, Ruud
  16. 1 point
    De BFG Allterrain is inderdaad een fijne band, heb ze hier ook onder de Jeep zitten.
  17. 1 point
    niks met dakdragers en tent te maken, maar meestal hangt deze er achter tijdens onze vakanties 😉
  18. 1 point
    Hoi, Allemaal spannende plannen, ik ben benieuwd naar de ervaringen met de daktent...laat het ons weten 👍 Wij gaan richting Scandinavië met onze Coleman Fleetwood E1, Staat met 15 minuten en is met twintig minuten weer in geklapt,... en super robuust gemaakt voor off-road ritjes 👊😎 Het geeft je nog een bepaalde vrijheid om te gaan en staan waar je wil... je hoeft niet eerst alles af te breken als je ergens heen wil...of ff lekker off road cruisen 🤠 Maar succes met jullie zoektocht en wellicht zien we elkaar in of in de buurt van Scandinavië.
  19. 1 point
    hoi. ik ben zelf wegenwacht, dus ik heb wel wat ervaring. wij komen in principe overal waar die zware bus kan komen (dat valt vies tegen), wel doen we zaken met logicx (bergings bedrijf) die hebben vaak een 4x4 bijv. in regio eindhoven hebben ze een toyota landcruiser takel/lepelauto met een paar all-terains er op, dit gaat al iets beter. laten staan doen we niemand maar het kan enige tijd duren helaas. let wel op in de voorwaarden staat dat als je met een evenement mee doet zoals een tijdrit of een clubdag op afgesloten terrein vervalt de pechhulp, nu is dit slecht te beoordelen door onze alarmcentrale dus meestal word er dan wel een wegenwacht gestuurd. het kan wel zijn dat de wegenwacht ter plekke beslist geen transport of vervangauto in te zetten als het duidenlijk is dat er mee is gedaan aan een evenement. (ligt er ook een beetje aan wat de klacht is). als het ter plekke gerepareerd kan worden definitief of voor nood word dit natuurlijk wel gedaan. ik wil hier niets verkopen of iemand iets aansmeren, even goede vrienden. ik schrijf alleen wat ik weet. gr. john
  20. 1 point
    Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
  21. 1 point
    Haha ik kom uit een voortreffelijk milieu, en mn V8 is schoner dan menig vrachtschip trein of de kustlijn van Terschelling.
  22. 1 point
    Stoffig hier na een jaar. Afgelopen periode veelal gereden i.p.v. gesleuteld. Na het plaatsten van een HEI ontsteking liep de jeep motorisch veel beter. De bobine van de originele ontsteking was overleden en er was een HEI tweedehands te koop, dus die beslissing was snel gemaakt. Nu de jeep mechanisch goed in elkaar zat een aantal evenementen van de Jeepclub bezocht zoals Heerde, Weeze en Overloon. Verder ook een super weekend gehad tijdens het Drentheweekend. Hier heb ik ongemerkt tijdens de tour het rubber tussen de neus en het chassis verloren. Gezien er een 3 inch bodylift op zit en ik geen zin had om een volledige bodylift aan te schaffen, ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing. Wat blijkt, een rubber opzetstuk voor een vuistje om tegels te leggen is even hoog en breed genoeg om de neus te ondersteunen. Bij het linkerachterwiel zat een flink stuk waar de verf omhoog kwam. Leek mij verstandig om dit weg te werken voordat het erger werd. Nu bleek de roest afkomstig te zijn van een slechte lasnaad die door de vorige eigenaar is gezet. Voor een paar euro een mooie, werkende Warn 8274 kunnen kopen. Weliswaar een 24v maar met een andere motor is dit simpel om te bouwen. Ook het relais moet omgebouwd worden maar die was al niets meer waard dus hiervoor zal een albright in de plaats komen. Natuurlijk moest er een bumper gemaakt worden. Mijn oom is een geweldige lasser/metaalbewerker die houdt van personalisatie. Niemand kan meer ontkennen van wie de bumper is. Lier opgeknapt a.d.h.v. de volgende link, erg handig. https://www.pirate4x4.com/tech/billavista/8274/8274.htm Stevig is een 'understatement'. Bovenop het chassis zijn twee strips van 10mm gelast vervolgens zijn hier m16 gaten in geboord en draad getapt. Verder zag ik op facebook een aantal maanden geleden een opvallende set stoelen voorbij komen. Toen ik goed keek, waren het de originele stoelen uit de eerste rode Dutch Rebel. Deze stoelen heeft mijn vader toen speciaal laten maken door R.S.W. (https://www.rsw.de/) waar ik mij nog kan herinneren als kleine jongen deze stoelen in Duitsland te hebben opgehaald. Voor stoelen van 15/20 jaar oud zagen ze er nog goed uit. Met dank aan Black Bear en 4Offroad dat ik deze stoelen nu in mijn eigen jeepje heb kunnen zetten! Komende plannen: - APK keuring - Benzinevlotter vervangen + fatsoenlijke benzine meter installeren - Lier afmaken + aansluiten - Start maken aan de opbouw van mijn M416 trailer. Cheers.
  23. 1 point
    Ik heb hem vanmiddag binnen gehad, heel gebruiks vriendelijk iig. Banden maat aangepast, nu nog ff vergelijken met gps of het een beetje klopt Heb de banden wel opgemeten en niet uitgegaan van het geen de producent opgeeft, dit na aanleiding vaan een tip 😉
  24. 1 point
    Even een kleine update.... Vanmorgen begonnen met het verder demonteren van de stuurkolom. Alvorens de stuurkolom van de stuur-as af te halen heb ik ter hoogte van de kruiskoppeling de zaak gemerkt. Zo weet ik zeker dat de boel tijdens de opbouw hetzelfde wordt teruggeplaatst. Na de stuurkolom ben ik verder gegaan met het demonteren van de side bars en de fenders. Ik blijf dus voorlopig nog in de fase van 'weerbarstige bouten en moeren zitten.... Het vooraf inspuiten met Imal helpt wel voor een deel moet ik zeggen. Voor de rest blijft het toch een zaak van try en error. Ik moet trouwens eerlijk toegeven, dat hoe meer ik onder de Jeep bivakkeer, hoe meer ik er van overtuigd ben dat de keuze voor een 'body off' restauratie de enigste juiste was. Ik zie steeds meer slechte stukken, vooral aan het chassis. Zelfs de stootrubbers welke de vertikale as-uitslag moeten opvangen zijn helemaal weggerot... De achterste fenders zaten vast mbv popnagels welke ik simpelweg heb uitgeboord natuurlijk. De voorste fenders zaten gemonteerd met zelftappers met zeskante kop. Uiteraard waren de schroeven dusdanig vast gedraaid, dat de zeskante kopjes te diep in de kunststof kraag van de fender zaten, waardoor ik er geen sleutel of dop meer op kon krijgen. Waarom nou niet monteren met een onderlegschijfje erachter? Enfin, ik zie het maar als een therapeutisch werkje. Ik weet, er is tot nu toe weinig spannends te vermelden, maar ook deze stappen horen nu eenmaal erbij. Als ik de body rondom helemaal vrij heb, demonteer in de verbindingsbouten en rubbers die de body met het chassis verbinden. Ik hoop dat ik volgende week zover kom. Ik ga in ieder geval alvast een aantal mannetjes regelen om samen de body van het chassis te tillen. Enfin, we gaan het zien. Voor iedereen alvast een goede week toegewenst. Hieronder nog een paar pico's voor de liefhebbers. Volgende keer meer... Ciao! De verbinding tussen de stuurkolom en de stuur-as wordt gemerkt alvorens te demonteren. Op de één of andere manier blijf ik een zenuwachtig trekje overhouden als ik de kabelboom zie. Ondanks dat alle stekkers gelabeld zijn en ik wat positiefoto's heb gemaakt vraag ik me af hoe dit bij de heropbouw goed moet komen.... Hmmm... Zonder side-bars en fenders begint de boel er toch wel magertjes uit te zien moet ik zeggen...
  25. 1 point
    Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....


×