Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/12/19 in all areas

  1. 2 points
    Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
  2. 2 points
    Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
  3. 2 points
    Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
  4. 2 points
    Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
  5. 1 point
    Ook maar even de Homokineet checken.... Succes, siert.
  6. 1 point
    Yes klopt! Ik ben daar regelmatig op de sportschool inderdaad. Ik heb een 3.5" kit van Iron Rock Offroad. Super mooie kleur, ik heb je een PM gestuurd.
  7. 1 point
    Zo te zien heb je daar een prima Jeep aan. Gebruiksklaar voor het terrein. En de prijs is onderhandelbaar. Als je er nog iets af weet te krijgen heb je een prima auto te pakken. Zeker met de halve deurtjes. Deze zijn vrij zeldzaam. Het ia trouwens voor het eerst dat ik iemand hoor die zijn Jeep wil verlagen 😁
  8. 1 point
    Update: N.a.v. jullie opmerkingen over de het wel of niet goed "zetelen" van de kleppen toch nog even getest met wat wasbenzine. En wat blijkt? 9 van de 12 kleppen lekken toch nog héél licht. Nu is dit in mijn beleving een kleine test die niet helemaal te vergelijken is met de werkelijkheid daar de kleppen door de druk, die in de cilinders aanwezig is, beter dichten. Maar goed, toch maar het zeker voor het onzekere genomen en alle kleppen weer gedemonteerd en opnieuw geschuurd met enkel de fijne pasta. Daarna de kleppen onder olie gezet en ruim 24 uur laten staan. Na deze test geen lekkage meer geconstateerd en kan nu met zekerheid zeggen dat het goed zit. Zodra de motor wat km heeft gemaakt sluiten de kleppen 100% af. Hierbij wat foto's: Demonteren van de kleppen. Op onderstaande foto zijn de kleine houdertjes goed te zien. Deze heb ik voorzien van een klein beetje vet om ze "vast" te plakken aan de klepsteel. Zonder dit vet is het bijna niet mogelijk om de houdertjes op hun plek te houden. Nog een foto van het hele gebeuren. Na het opnieuw schuren van de kleppen deze weer gemonteerd en onder de olie gezet. Resultaat was na 24 uur bevredigend. En dan nog even 2 foto's van het blok welke inmiddels is op geboord. Deze verwacht ik toch wel één dezer dagen terug.
  9. 1 point
    eerder zout 😉 Maar inderdaad balen voor de eigenaar...………….
  10. 1 point
    https://pd2rkg.com/2019/03/02/jeep-jk-preventief-onderhoud-voor-apk Lekker bezig geweest vandaag, meer info en foto's zie weblink
  11. 1 point
    Dag Kapitein, Het is mij niet gelukt om de originele draden in de auto te gebruiken. Dit werkte niet! Ik heb vanaf de radio nieuwe draden getrokken en zo aangesloten. Dit werkt nu prima.
  12. 1 point
    Ga maar voor de nieuwe wijzerplaat, een andere klok werkt niet zo direct. Moet eerst weer ingelezen worden nl. Verbruik uitlezen via OBD lijkt me op je Jeep niet mogelijk, hoogstens een schatting. Succes, siert.
  13. 1 point
    Herkomst van het mysterieuze onderdeel is opgelost, het is een plunjertje uit een PCV klep. Waarschijnlijk ooit in het blok gevallen. Toen ik de CJ kocht, was de PCV leeg van binnen, heb deze vervangen en niet verder gekeken..... Ondertussen verder gegaan met de voorbereidingen voor de motorwissel. Eerst de carburateur aangepakt. Een revisie kit besteld en de Weber op de werkbank. De carburateur was erg vies van buiten, dus deze eerst een dag of twee volledig onder de benzine te weken gezet. Inhoud van de kit met een mooie tekening van de Weber met alle onderdelen. Ook de binnenzijde is aan een schoonmaakbeurt toe. Alles blinkt, vooral de onderzijde. 🙂 Type aanduiding op de montageflens aan de achterzijde. Aan de achterzijde van de carburateur zit de elektrische choke, dat ronde plastic ding. Het vierkante gevalletje rechts is de acceleratie pomp. Het "nieuwe" motorblok is inmiddels ook gearriveerd. Gelijk op de motorsteun gezet en gestript. Met een beetje geluk staat dit weekend het blok in een nieuw kleurtje.
  14. 1 point
  15. 1 point
    Tip, boek je overtocht op tijd, dat scheelt behoorlijk in de kosten. Wij zijn twee jaar geleden naar Noorwegen geweest. Op de heenweg met de snelle boot om 8:30u vanaf Hirthals. Dan ben je tussendemiddag in Noorwegen en kun je nog een stukje rijden naar de eerste overnachting. Terug vanaf Oslo met de nachtboot. Smorgens een ontbijtje aan boord en lekker uitgerust aankomen voor de thuisreis.
  16. 1 point
    Hi there, even tijd voor een kleine update. Ik ben inmiddels zover dat ik de onderkant gestraald heb en in de zinkprimer heb staan. Ik moet eerlijk zeggen dat het spuitpistool van de Lidl wel z'n ding deed, maar dat het oudere pistool dat ik van een vriend te leen had het toch beter deed. Uiteindelijk heb ik de body met het oude spuitpistool gedaan en kan het Lidl-pistool in de kast.... Het Lidl-pistool. De opvangzak is weinig effectief en zit meer in de weg.... Resultaat van het Lidl-pistool... Het oudere type straalpistool. Deed het echt prima vind ik. Resultaat van het oude straalpistool..... Beide hoeken aan de achterzijde waren al behoorlijk op weg, maar dan wel op de verkeerde weg... Zo zijn één voor één alle roestplekken aan de beurt alvorens met de spuitbus zinkprimer aan de slag te gaan. Hierna moet ik op 3 plekjes plaatwerk reparatie doen, alvorens ik de onderkant in de bodyshutz zet. Iemand een goede tip welke ik hier het beste voor kan gebruiken? Oh ja, en heeft het zin om de naden van de bodem te kitten alvorens er bodyshutz op te zetten? Als iemand mij hier in kan adviseren, graag. Naast het straal- en spuitwerk heb ik ook nog 4 nieuwe montageplaatjes gemaakt met 1/2" - en 7/16" draad, waarmee de body wordt vastgezet aan het chassis. Er zijn 11 bevestigingspunten, 6 met 1/2" draad (groen) en 5 met 7/16" draad (rood). Tot zover deze kleine update. Na de plaatwerk reparatie ben ik weer terug met het vervolg. Keep feeding eachother... Math
  17. 1 point
    Hallo All, Iemand nog TJ stoelen staan die te koop zijn voor een redelijke prijs? Groetjes, Ruud
  18. 1 point
    De BFG Allterrain is inderdaad een fijne band, heb ze hier ook onder de Jeep zitten.
  19. 1 point
    Hoi, Allemaal spannende plannen, ik ben benieuwd naar de ervaringen met de daktent...laat het ons weten 👍 Wij gaan richting Scandinavië met onze Coleman Fleetwood E1, Staat met 15 minuten en is met twintig minuten weer in geklapt,... en super robuust gemaakt voor off-road ritjes 👊😎 Het geeft je nog een bepaalde vrijheid om te gaan en staan waar je wil... je hoeft niet eerst alles af te breken als je ergens heen wil...of ff lekker off road cruisen 🤠 Maar succes met jullie zoektocht en wellicht zien we elkaar in of in de buurt van Scandinavië.
  20. 1 point
    Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
  21. 1 point
    Haha ik kom uit een voortreffelijk milieu, en mn V8 is schoner dan menig vrachtschip trein of de kustlijn van Terschelling.
  22. 1 point
    Stoffig hier na een jaar. Afgelopen periode veelal gereden i.p.v. gesleuteld. Na het plaatsten van een HEI ontsteking liep de jeep motorisch veel beter. De bobine van de originele ontsteking was overleden en er was een HEI tweedehands te koop, dus die beslissing was snel gemaakt. Nu de jeep mechanisch goed in elkaar zat een aantal evenementen van de Jeepclub bezocht zoals Heerde, Weeze en Overloon. Verder ook een super weekend gehad tijdens het Drentheweekend. Hier heb ik ongemerkt tijdens de tour het rubber tussen de neus en het chassis verloren. Gezien er een 3 inch bodylift op zit en ik geen zin had om een volledige bodylift aan te schaffen, ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing. Wat blijkt, een rubber opzetstuk voor een vuistje om tegels te leggen is even hoog en breed genoeg om de neus te ondersteunen. Bij het linkerachterwiel zat een flink stuk waar de verf omhoog kwam. Leek mij verstandig om dit weg te werken voordat het erger werd. Nu bleek de roest afkomstig te zijn van een slechte lasnaad die door de vorige eigenaar is gezet. Voor een paar euro een mooie, werkende Warn 8274 kunnen kopen. Weliswaar een 24v maar met een andere motor is dit simpel om te bouwen. Ook het relais moet omgebouwd worden maar die was al niets meer waard dus hiervoor zal een albright in de plaats komen. Natuurlijk moest er een bumper gemaakt worden. Mijn oom is een geweldige lasser/metaalbewerker die houdt van personalisatie. Niemand kan meer ontkennen van wie de bumper is. Lier opgeknapt a.d.h.v. de volgende link, erg handig. https://www.pirate4x4.com/tech/billavista/8274/8274.htm Stevig is een 'understatement'. Bovenop het chassis zijn twee strips van 10mm gelast vervolgens zijn hier m16 gaten in geboord en draad getapt. Verder zag ik op facebook een aantal maanden geleden een opvallende set stoelen voorbij komen. Toen ik goed keek, waren het de originele stoelen uit de eerste rode Dutch Rebel. Deze stoelen heeft mijn vader toen speciaal laten maken door R.S.W. (https://www.rsw.de/) waar ik mij nog kan herinneren als kleine jongen deze stoelen in Duitsland te hebben opgehaald. Voor stoelen van 15/20 jaar oud zagen ze er nog goed uit. Met dank aan Black Bear en 4Offroad dat ik deze stoelen nu in mijn eigen jeepje heb kunnen zetten! Komende plannen: - APK keuring - Benzinevlotter vervangen + fatsoenlijke benzine meter installeren - Lier afmaken + aansluiten - Start maken aan de opbouw van mijn M416 trailer. Cheers.
  23. 1 point
    Ik heb hem vanmiddag binnen gehad, heel gebruiks vriendelijk iig. Banden maat aangepast, nu nog ff vergelijken met gps of het een beetje klopt Heb de banden wel opgemeten en niet uitgegaan van het geen de producent opgeeft, dit na aanleiding vaan een tip 😉
  24. 1 point
    Even een kleine update.... Vanmorgen begonnen met het verder demonteren van de stuurkolom. Alvorens de stuurkolom van de stuur-as af te halen heb ik ter hoogte van de kruiskoppeling de zaak gemerkt. Zo weet ik zeker dat de boel tijdens de opbouw hetzelfde wordt teruggeplaatst. Na de stuurkolom ben ik verder gegaan met het demonteren van de side bars en de fenders. Ik blijf dus voorlopig nog in de fase van 'weerbarstige bouten en moeren zitten.... Het vooraf inspuiten met Imal helpt wel voor een deel moet ik zeggen. Voor de rest blijft het toch een zaak van try en error. Ik moet trouwens eerlijk toegeven, dat hoe meer ik onder de Jeep bivakkeer, hoe meer ik er van overtuigd ben dat de keuze voor een 'body off' restauratie de enigste juiste was. Ik zie steeds meer slechte stukken, vooral aan het chassis. Zelfs de stootrubbers welke de vertikale as-uitslag moeten opvangen zijn helemaal weggerot... De achterste fenders zaten vast mbv popnagels welke ik simpelweg heb uitgeboord natuurlijk. De voorste fenders zaten gemonteerd met zelftappers met zeskante kop. Uiteraard waren de schroeven dusdanig vast gedraaid, dat de zeskante kopjes te diep in de kunststof kraag van de fender zaten, waardoor ik er geen sleutel of dop meer op kon krijgen. Waarom nou niet monteren met een onderlegschijfje erachter? Enfin, ik zie het maar als een therapeutisch werkje. Ik weet, er is tot nu toe weinig spannends te vermelden, maar ook deze stappen horen nu eenmaal erbij. Als ik de body rondom helemaal vrij heb, demonteer in de verbindingsbouten en rubbers die de body met het chassis verbinden. Ik hoop dat ik volgende week zover kom. Ik ga in ieder geval alvast een aantal mannetjes regelen om samen de body van het chassis te tillen. Enfin, we gaan het zien. Voor iedereen alvast een goede week toegewenst. Hieronder nog een paar pico's voor de liefhebbers. Volgende keer meer... Ciao! De verbinding tussen de stuurkolom en de stuur-as wordt gemerkt alvorens te demonteren. Op de één of andere manier blijf ik een zenuwachtig trekje overhouden als ik de kabelboom zie. Ondanks dat alle stekkers gelabeld zijn en ik wat positiefoto's heb gemaakt vraag ik me af hoe dit bij de heropbouw goed moet komen.... Hmmm... Zonder side-bars en fenders begint de boel er toch wel magertjes uit te zien moet ik zeggen...
  25. 1 point
    Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....


×