Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/01/2019 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Hi allemaal, Ik heb een nieuwe krukas sensor geinstalleerd, problem solved Groetjes!
    1 point
  16. Vredestein Comtrac 2 all seasons. Euromaster had een interessante deal, 4 halen 3 betalen. Gisteren heb ik mijn velgen opgehaald. Gestraald en powder coating. Zien er fantastisch uit!! Morgen worden de nieuwe banden gemonteerd. Ben benieuwd. Moet ook nog wat vastzetten voordat ik ze kan proberen. Ik heb alle vier de fusees voor vervangen, beide U-joints en de voorlagers. Krijg morgen een momentsleutel te leen om de moer (M36) die het lagerhuis opsluit mee vast te zetten op 237 Nm. Dat red ik niet met mijn hobby momentsleutels. Hier kun je het hele verhaal lezen: (wel in het Engels) even voorbij de plaatjes van mijn W123 scrollen en dan begint het. Mooie sleutelklus. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-69.html#post5477274 Jeroen
    1 point
  17. Mike, http://www.usastuurhuisrevisie.nl/ Succes, Siert.
    1 point
  18. Ik hoop dat het jou lukt. ik heb dit ook eens geprobeert met mijn xj 1996, ik moest een verklaring van de fabrikant hebben volgens de RDW. dit is tegenwoordig fiat maar die wisten niet eens wat een XJ model is😪. zelfs contact gehad met een dealer in USA en deze vond het maar onzin want daar mag elke cherokee gewoon veel trekken. ik heb me erbij neer gelegd, maar als iemand een makkelijke oplossing kan vinden ga ik ook weer proberen. Succes... gr. john
    1 point
  19. Hallo Rene Dank je voor je bericht en informatie. De clips zien er erg prettig uit en dat is niet enkel door het zonnetje. We gaan deze winter een nog een uitstaande recall laten uitvoeren (airbags) en dan op ondezoek uit waar off road gereden kan/mag worden. Gr. Frank
    1 point
  20. Fantastisch, die trekhaken!
    1 point
  21. Als je sleutelen hier ook onder schaart dan hoort deze er ook bij..
    1 point
  22. Als een JKU geharde klepzittingen heeft is dat niet nodig. Dit had ik wel in mijn Daf YA126 maar die heeft dan ook geen geharde klepzittingen, deze zouden anders na verloop van tijd inbranden volgens de gasboer.
    1 point
  23. Met de verstelbare draag armen kun je het caster afstellen als je last krijgt van een DW
    1 point
  24. Vandaag het hemeltje met nieuwe bekleding de XJ ingeschoven, maar met het terugzetten van de dakconsole zag ik dat deze toch ook wel aan t zakken was. Dus ook maar even meepakken. Dat valt dus even vies tegen...... De bende is nu in ieder geval uit elkaar, nu nog stof eraf en er weer op.....
    1 point
  25. Zorg voor een werkend mistachterlicht.
    1 point
  26. Even goed naar de lampunits kijken, deze willen wel eens anders zijn voor de Europeese markt. Zorgen dat het (invoer en eigendoms) papierwerk in orde is, invoer belasting betalen enzovoort. Verder geen bijzonderheden volgensmij.
    1 point
  27. Maar snappen jullie dan niet dat dit een uniek exemplaar is? Rechts gestuurd, Engels kenteken, 4 cilinder enz. Daar hoeft niet veel tekst bij, dat wordt dringen bij de verkoop!
    1 point
  28. ja klopt. Je kan het het ook zien. Mulieriemspanrol bestaat uit twee delen. Als hij kapot is zie je dat hij aan de ene kant (bovenkant) een spleet vertoont tussen die tweee delen. Zal even zoeken of ik daar nog een foto van heb. Geen foto meer van. Zal straks als de vrouw terug is even een foto maken en markeren waar de spleet te zien is.
    1 point
  29. Ik merk niet echt vermogenverschil, maar daar let ik ook niet op en daar hoopte ik ook niet op bij aanschaf. Mijn oude uitlaat was gewoon op en ik wilde iets speciaals voor mijn auto. Ik heb even opgezocht, ik heb €1186 betaald aan Kolak (dus uitlaat compleet + verzendkosten), €188 aan btw en invoerrechten en ik denk €600 aan montage (zaten wel wat andere dingetjes ook bij), maar een eind richting de €2000 ga je sowieso. Als je een 2,5" eindpijp neemt moet je dus ook een 2,5" sierstuk nemen. Die zijn vast wel te vinden, 2,5" is een standaard maat. In principe komt mijn Flowmaster 50 nog beschikbaar, dus als je interesse hebt hoef je alleen een Kolak zonder demper te bestellen.......
    1 point
  30. Kijk eens op crosswolf.nl. Zij houden een database bij van o.a. Nekaf's die nog in Nederland bestaan. Misschien kunnen zij je helpen aan een lijstje met chassisnrs en bijbehorende datum.
    1 point
  31. Wat ik pas jammer vind..... Wegenwachter heeft wel spanning op de afsluiter van de eerste tank, Jeep slaat niet aan dus die tank is vermoedelijk leeg maar wordt wel aangestuurd. Omdat de Jeep niet aanslaat, is er dus een aparte aansturing voor de tweede tank waar kennelijk geen signaal naar toe gaat. Ik verwacht een keuze schakelaar tussen tank 1 en tank 2. Uit het filmpje bleek dat er wel signaal naar de lege tank gaat, waarom zoekt hij de keuze schakelaar niet op? Op het dashboard zie je een tweede schakelaar zitten........ Hij had ook de aansturing van tank 1 even op de afsluiter van tank 2 kunnen doen. Nu maar hopen dat daar wel gas in zit..... Siert.
    1 point
  32. Voordeel van verplicht thuis zitten, dan doe je vrij nutteloze dingen.. De hele dag bezig geweest om "het beest" te polijsten.... k*t klus maar dan heb je ook wat! alsof ie uit de showroom komt.
    1 point
  33. Jawel! We zijn er nog! Maar intussen 6 jaar verder (!). Ondertussen niet stil gezeten, in 2017 langzaam begonnen met opbouwen. Het meeste staat al klaar, te wachten op in- of opbouw. Allereerst het motorblok; we hebben op het oude 4.2 blok een cilinderkop van een 4.0 HO gemonteerd. Inmiddels heeft het frame een verenpakket van Rubicon Express gemonteerd gekregen (4,5 inch lift). Een heavy duty stuurhuisbevestiging. Zijn er schijfremmen op de AMC 20 gemonteerd, one-piece axles etc. etc. zie foto's! Ik probeer de komende maanden de voortgang hier te posten.
    1 point
  34. Heb een hoop bij je gekocht en altijd naar tevredenheid. Topservice!
    1 point
  35. Lpg verdamper. Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. 😄
    1 point
  36. Is het wiellager nog wel goed? Je zegt als je de rem al beetje intrapt is het weg dat kan want dan zou het wiel zegmaar weer recht in lijn lopen en als je hem dan weer loslaat zou hij zo gezegt weer kunnen slingeren. Dit geldt ook bij insturen doordat er dan meer zijwaartse druk op komt te staan.
    1 point
  37. Als het alles vergeven is van de olie dan is het beste even goed schoonmaken alles en dan even een rondje rijden meestal is het dan beter zichtbaar waar het vandaan komt.
    1 point
  38. Feit is dat het officieel niet mag. Dat velen het wel doen en dat handhaving ontbreekt maakt niet dat het opeens wel is toegestaan. Ik weet dat jij zendamateur bent (ikzelf ook). Ik vind alleen dat je het hele verhaal moet vertellen en op basis daarvan kan een ander zelf de risico's afwegen. Vandaar mijn toevoeging.
    1 point
  39. Hardstikke leuk, een Scrambler erbij in Nederland! Maar..... ga alsjeblieft eerst langs een goede dinitrol meneer voordat je een meter van het asphalt af gaat!
    1 point
  40. Nieuwe set deuren voor de JK Core Doors by Bestop Thanks 4offroad Meer foto's volgen als ze in de Jeep zitten.
    1 point
  41. Hardtop nukkig virus kom je nooit meer vanaf. Welkom terug
    1 point
  42. Heb er nog één liggen. Komt van een GC 1997. Ron
    1 point
  43. Ga maar voor de nieuwe wijzerplaat, een andere klok werkt niet zo direct. Moet eerst weer ingelezen worden nl. Verbruik uitlezen via OBD lijkt me op je Jeep niet mogelijk, hoogstens een schatting. Succes, siert.
    1 point
  44. 1 point
  45. Hallo All, Iemand nog TJ stoelen staan die te koop zijn voor een redelijke prijs? Groetjes, Ruud
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...