Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/12/19 in all areas

  1. 2 points
    zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
  2. 2 points
    Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
  3. 1 point
    We zijn bezig de server en het forum te upgraden en dat is elke keer weer een uitdaging. De server is weer helemaal up-to-date maar het forum werkt nog niet echt mee. Als de boel uit de lucht gaat... we zijn ermee bezig. Tip... Als je van plan bent een heel verhaal of verslag te gaan typen, maak even een kopie De kans is groot dat het forum standaard blauw wordt en er iets anders uit gaat zien, er schijnen errors in de lay-out te zitten.
  4. 1 point
    Vast interessant voor sommigen onder ons
  5. 1 point
    https://www.google.com/search?q=194+light+bulb
  6. 1 point
    Zoho, ruig hoor! 😂
  7. 1 point
    En nog eentje..... Jeep cherokee 4.0i motor en automaatbak € 600,00 http://link.marktplaats.nl/m1449382223
  8. 1 point
    Mijn 'probleem' was anders; ik had nauwelijks olie in mijn filter toen ik olie wisselde. Laatst, toen ik de headers aan het monteren was, is het filter er weer af geweest en toen zat het wel vol met olie, dus ik weet niet wat er daarvoor mis was (en mijn oliedruk staat nooit onder de 2,5 bar).
  9. 1 point
    Waarschijnlijk hoor je het verschuiven van de remblokken in de remklauw. Meestal veroorzaakt door inslijten van de gelijder.
  10. 1 point
    Denk dat Fol niet zal reageren. Hij heeft dit forum sinds 1 augustus 2012 niet meer bezocht. Misschien heeft iemand anders een idee?
  11. 1 point
    Na 1,5 jaar is het dan eindelijk zo ver. De huidige uitlaat is op en de nieuwe 3" Kolak uitlaat gaat eindelijk gemonteerd worden. De set bestaat uit de volgende onderdelen: Doug Thorley headers, p/n THY-630Y-C Kolak 3" mandrel bent ZJ pipe Magnaflow cat, p/n 94039 Flowmaster Super 50 series demper, p/n 53057 Magnaflow 3" sierstuk, p/n 35113 Foto's van na de installatie volgen volgende week.
  12. 1 point
  13. 1 point
    Hardtop nukkig virus kom je nooit meer vanaf. Welkom terug
  14. 1 point
  15. 1 point
    Mooi man! Veel plezier met je Jeep! Math
  16. 1 point
    lichtbeeld is ok. nog steeds APK goedkeur. zoals het hoort dus in normale koplampen.
  17. 1 point
    Eenmaal gebeten door het Jeepvirus kom je er maar moeilijk vanaf. Welkom!
  18. 1 point
    Ja, dat heb ik ook. Maar toch haal ik veel in Nederland. Heeft meer met voorraad, levertijden, service en ruime openingstijden te maken. Zulke dingen kosten nu eenmaal ook wat......
  19. 1 point
    2,5 á 3 bar is wel wat laag maar geheel normaal bij een blok met wat km op de teller. En volgens de beschrijving in de post van Kapt. Bob valt dit nog steeds binnen de norm. In mijn beleving hoef je dus geen zorgen te maken.
  20. 1 point
    De slijtage van de motor(krkslgrs) heeft ook invloed op de oliedruk.
  21. 1 point
    De oliedruk die je noemt zijn denk ik in BAR? 😳 (1 BAR = 14,5 PSi). Voor een 4.0 L6 blok staat er dit in het boekje:
  22. 1 point
    Even een update: Vandaag een dagje vrij genomen om samen met de garage aan de Jeep te werken. De oude uitlaat was er eigenlijk zo onderuit. Van de 6 bouten waarmee elk uitlaatspruitstuk vast zat braken aan beide kanten de 2 middelste af, maar met een handig tooltje van de garage en een beetje speciale kruipolie waren de achtergebleven tapeinden zo weg. Het monteren van de headers bleek achteraf minder moeilijk dan we dachten. Het leek alsof de boel niet paste. Pas nadat we al plannen hadden gemaakt hoe de linker header te verbouwen bleek dat er niets aan de hand was en dat we de boel gewoon moesten vastzetten. Gelijk ook het hitteschildje weer netjes vast gezet. Dit is waar we geeindigd zijn. Maandag wordt de rest op z'n plaats gehangen en vastgelast. Daar zijn ook nog wel een paar uitdagingen omdat de uitgang van de header lager zit dan de dwarsbalk die de versnellingsbak op z'n plaats houdt, maar daar zoeken ze wel een oplossing voor. Nu alvast een paar foto's van vandaag:
  23. 1 point
    Voor die prijs 18000,00 euro krijg je de Jeep erbij dan .
  24. 1 point
    Koperen vriespluggen ipv de ijzeren variant, goede keus!
  25. 1 point
    Van de hangmat achterin weer een strakke soundbar gemaakt!
  26. 1 point
    De motor zit er ondertussen in, alles werkt naar behoren en er staan al weer aardig wat kilometers op de teller. Nog even een paar fototjes..... De nieuwe bevestiging voor de grille. De oude bleek verrot.... Bijna klaar! Radiator bleek te slecht om er weer terug in te zetten, deze gelijk vervangen. De koplamp ligt er nog uit, door het lampgat heen kan je precies de slangen van de oliekoeler monteren. Nog een plaatje uit een andere hoek. Toen kwam het moment dat er gestart kon worden.... Eerst de accu opgeladen, maar bij het omdraaien van de sleutel kwam het niet verder als een armzalige klik. De startmotor was ook aan zijn einde gekomen. De volgende dag een nieuwe erin en starten maar.... Natuurlijk moest ik de ontsteking en de carburateur en de carburateur opnieuw afstellen, maar daarna liep hij keurig netjes. Na een halfuurtje lopen weer afgezet en gecontroleerd op lekkages hier en daar nog een slangenklem aangedraaid Bij de proefrit liep de temperatuur bij stilstand te hoog op, de visco van de koelfan bleek ook overleden. Hiermee kwam ook de slechte werking van de radiator dop aan het licht, deze gelijk vervangen. De eerste 500 kilometer rustig ingereden, meest snelweg, daarna een olie en filterwissel. Nu ik dit schrijf zijn we alweer 8000 kilometer verder sinds de motorwissel. De eerste vakantie en JeepClub evenementen zitten er al weer op.... Hieronder nog een fototje van de vakantie in Slowakije.
  27. 1 point
    Gevonden: https://en.m.wikibooks.org/wiki/Jeep_Liberty/Tires_%26_Rims En 255/75/r17 komt volgens mij overeen met 32inch banden, volgens bovenstaande link gaat dat em niet worden
  28. 1 point
    Nou Nou thanks voor je Tip 350 usd heeft het me gekost ben er echt blij mee ziet er mooi uit.
  29. 1 point
    Hi Jeepers, Zoals beloofd 'Ter leering ende vermaeck' nog wat foto's van het eindresultaat.... Het ga jullie goed, Math
  30. 1 point
    Sja..... als je je niet voorstelt, weten we dat niet.....
  31. 1 point
    Even in het kort mensen, De Jeep heeft weer APK, dus sinds afgelopen dinsdag rij ik er weer mee op de weg. Man, man, man, wat een voldaan gevoel geeft dat toch. En hij loopt echt mooi, zo heeft ie nog nooit gelopen. Enfin, dat wilde ik even met jullie delen. T'is niet het einde van dit topic, want er komen nog wat kleine karweitjes achteraan. Nu eerst even vakantie, kilometers maken. Hell yeah! Alle goeds voor jullie, math
  32. 1 point
    Je moet zelf even prijsvergelijken maar als ik het snel zie iets van 350 usd met verzending via eBay + misschien nog import kosten.
  33. 1 point
    Je kan hem ook via eBay bestellen zag ik https://www.ebay.com/itm/Black-Mild-Steel-Grille-Brush-Headlight-Guard-for-93-98-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ/233208113632
  34. 1 point
    Ja in een jeep rijden kost nu eenmaal geld😎
  35. 1 point
    Heb er nog één liggen. Komt van een GC 1997. Ron
  36. 1 point
    Ik heb t met t handje gedaan nadat t reservoir helemaal leeg was. Niet direct volle bak pompen met t pedaal en meerdere malen het rondje maken van de langste leiding naar de kortste leiding met ontluchten en toen was t weer ok
  37. 1 point
    Ik blijf het jammer vinden dat mensen gelijk bij hun eerste post iets te koop kunnen zetten hier op het jeepforum zonder zich eerst elders voor te stellen en dan wordt het ook nog te koop gezet voor 700 euro meer dan ze elders vragen 😎😂
  38. 1 point
    normaal gesproken kun je gewoon ontluchten, en ontlucht jouw ABS gewoon met de rest mee. het is misschien wel verstandig om met een vacuum ontluchter te ontluchten, want als de hoofdremcilinder leeg is en je gaat pompen heb je kans dat deze stuk gaat.
  39. 1 point
    De geheugengrootte van de usb stick kan ook een probleem zijn bij de wat oudere apparaten. Vaak staat in de handleiding van de radio een maximaal aantal mb’s aangegeven.
  40. 1 point
    Wat ook wil helpen is om de stick niet via een PC/Laptop te formatteren, maar via de radio. Als de radio deze optie ten.onste heeft.
  41. 1 point
    Voor dat bedrag laat ik elke Jeep staan
  42. 1 point
    Coolant level sensor foutmelding in de computer? Dat ligt 9 van de 10 keer niet aan de coolant sensor maar aan de computer zelf, even de soldeerpunten opnieuw solderen. De coolant level sensor zit trouwens in de tank, niet achter de thermostaathuis.
  43. 1 point
    Google eens wat op clockspring.... als het geluid daar vandaan komt. Succes, siert.
  44. 1 point
    Huy ARS, Bedankt man, maar als je het niet erg vindt ben ik het niet helemaal met je eens....
  45. 1 point
    Met pijn in mijn hart verkoop mijn zeer goed onderhouden Jeep Grand Cherokee 5.9 ZJ Limtied LX. De auto is ook geschikt om zakelijk als Youngtimer te rijden (35% bijtelling over reële waarde). Kleur: Platinum Metallic. De prijs is € 7950,-- De auto heeft al het onderhoud gehad en heeft niet alleen alle opties maar ook een hele reeks aan reserve onderdelen. De 5.9l V8 klinkt van zichzelf al geweldig maar door een speciale uitlaat en luchtinlaatsysteem nog donkerder en mooier. De auto is nooit off road gebruikt of is 'verprust' met LPG! Geen roest, onderkant als nieuw en nog vele jaren plezier! Trekhaak voor trekken van 3500 kg (op kenteken). Zeer net interieur met originele matten, kalfslederenbekleding, sunroof enz. Alle onderhoudsbeurten gehad (deels in eigen onderhoud). altijd de originele olie gebruikt voor assen en bakken. Bonnetjes aanwezig. - Nieuwe remschijven, remblokken en remklauwen (gereviseerd) - Nieuwe rembekrachtiger - Nieuwe koelradiator - Nieuwe Spanrollen - Full Bore 3" Uitlaat - AEM luchtinlaat met speciaal open luchtfilter en waterbestendige filterhoes. Origineel filter is aanwezig - Nieuwe koplampen en achterlichten (clear-red) met LED knipperlichten (heel subtiel), originele achterlichten aanwezig. - Nieuwe stuurpomp - Nieuwe stabilisatorstangen en -rubbers voor en achter - Mooie winterwielenset (Jeep Y-Spoke velgen) met nieuwe Nokian WR-SUV3 banden maat 235-70-r16h - Mooie zomerbanden set (originele 5-spaaks velgen van de 5.9 LX) met nieuwe Nokian Line Suv 235-70-r16h banden. - Volwaardig reservewiel (5 spaaks originele alu-velg) met ongebruikte band. Zeer veel onderdelen aanwezig, waaronder: - Volledige dakraam (de huidige klemt soms) - Attenne, Rubbers, Remklauwrevisieset - Haynes repair Manual - Startmotor, Stuurpomp, rechter buitenspiegel - Diverse slangen - Originele olie van Mopar enz. Opties o.a.: - Elektrische stoelen met geheugen (2 standen) - Twee sets sleutels met afstandbediening aanwezig - Startblokkering - Getint glas - Open dak (schuif/kantel) - Verwamde en elektrisch bedienbare buitenspiegels - Zwarte verlours hemelbekleding - Centrale portiervergendeling met afstandsbediening - Elektrische ramen voor en achter met kinderslot - Trekhaak (3500kg op kenteken) - Stuurbekrachtiging - (Kalfs)lederen bekleding met voor- en achter middenarmsteunen. - Orginele Infinity Gold stereo met cassetterecorder met aansluiting voor MP3, Iphone (via headphone jack)., Klinkt geweldig. Een auto voor de liefhebber en ik hoop ook dat die daar heen gaat. Auto is geschorst maar op eigen terrein wel proef te rijden. Meer info en foto's beschikbaar op aanvraag.
  46. 1 point
    Hier wel, bij de Jeepclub vast ook. 😉 Inschrijven doe je hier: http://www.jeepclub.nl/Inschrijfformulieren/2019/Startersdag-2019/startersdag-2019.html
  47. 1 point
    Een beetje late reactie maar ik dacht nog geen honderd euro
  48. 1 point
    eerst de voorpoten erin en dan bij de achterkant optillen en naar binnen.
  49. 1 point
    Nooit een loop plank geprobeerd?
  50. 1 point
    Ook maar even de Homokineet checken.... Succes, siert.


×
×
  • Create New...