Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 22/09/2018 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt 🙂
    2 points
  17. Hoi iedereen, Ik ben Marcel en heb sinds zaterdag een Jeep Cherokee. Ik hoop via deze weg het een en ander te leren over deze auto.
    1 point
  18. Ik heb hem bekeken. Maar er mankeerde wel heel veel aan. Voorste aandrijfas zat er niet onder. Diif vooras kon je met de hand draaien en dat klonk niet best. krukaskeerring lekte veel olie lekkage remvloeistof linksachter 2 wielen liepen warm en waren moeilijk te draaien veel vocht binnen in de auto zodat er zelfs schimmelplekken op de hemel en bekleding zat. arirco pomp werkt niet. centralevergrendeling had geen afstandbed. contactslot had andere sleutel. noodstop ging zo traag dat de abs niet eens werkte. Onderkant alles behoorlijk roestig. koelwater was roestig. versnellingsbak olie was bruin. Voor mijn gevoel was er de laatste jaren weinig aan gedaan. Wat was er wel goed? Hij liep motorisch en qua versnelling goed. Wegliging was ook goed. En zag er aan de buitenkant redelijk goed uit. Hij zakte uiteindelijk wel naar 4000 euro , maar in mijn ogen nog teveel. Conclusie: rustig wachten tot er weer 1 te koop komt ,dit is nl de enigste in nederland die te koop staat.
    1 point
  19. Overgangsweerstand op de contacten van de zekeringen geeft wel hitte ontwikkeling, maar dan zou er ook in de zekering houder zelf, iets van smelten gaan plaatsvinden. Hoe ziet die eruit? Het zou ook kunnen dat de stroom door de zekering lange tijd in de buurt van de waarde van de zekeringen is. Waardoor hij erg heet wordt. Je ventilator werk nog wel op alle standen? De kachel weerstand die de standen regelt, gaat nog wel eens kapot bij de XJs. Met grote stroomsterktes tot gevolg.
    1 point
  20. Crossbars gemaakt van aluminium koker en RVS beugel. Klein stukje epdm tegen beschadigingen en schuiven. Vrijdag de daktent ophalen😀
    1 point
  21. Netjes hoor, zo heb je weer genoeg grip om die stoep te nemen met een beetje sneeuw.
    1 point
  22. Mike, http://www.usastuurhuisrevisie.nl/ Succes, Siert.
    1 point
  23. Hi @Kapt. Bob. The SYE is because of two things: 1) to get rid of the body shake with the 3 inch lift and 2) to prepare for bigger tires. The re-gearing is also for two reasons: 1) to also prepare for bigger tires and 2) to allow for heavier loads. I drove the XJ to DE, PL, the Baltic states (LT, LV, EST) and on to FIN, SW, and DK last year. I had a rooftop tent and lots of camping gear. It did ok on flat land, but in the mountains not as well. I think if I re-gear to 4.88 (currently have 4.10), the jeep can do better at overland trips and in the mountains. Right now it's ok driving in NL because it's flat here. But now I am carrying more gear when I go on trips. in fact, I'm going ice fishing (hoping the lakes are frozen) in Sweden this christmas holiday so if I use it, it's again carrying more stuff (for the wife and kid 😉 of course). Better with lower gearing for next time, I think. This is all my opinion. Other people will not agree with this, but this is my plan 👍. Do you know someone or a garage that knows how to do re-gearing?
    1 point
  24. Met een rollenvenster zal je touw snel vast zitten en/of overmatig slijten. Meestal kan een rollenvenster eenvoudig vervangen worden door een geleidevenster zonder daarvoor de bumper aan te moeten passen.
    1 point
  25. Goed nieuws, ook ik had geen trekgewicht op kenteken op een USA import Jeep. De RDW deed mij een voorstel, jullie begrijpen dat ik dat met 2 handen heb aangegrepen! Zie bijlage, soms zit het mee. Siert.
    1 point
  26. ik bestel onderdelen bij Cherokeeparts en Jeepparts Ook via Ebay is veel te vinden, kijk maar op Quadratec , Teamcherokee.com en Morris 4x4 center....onderdelen en accessoires. mijn snorkel komt uit Polen, slechts 89 euro....met importkosten... Vergeet niet dat je soms import moet betalen,...sommige dingen zijn dan echt niet goedkoper of zijn zelfs duurder..( inklaringskosten / Douane kosten). Accessoires koop ik o.a uit Duitsland, Engeland en China, een LED bar bijna 800 euro in Nederland, deze kost bij Alie 98 euro. Hij geeft een berg licht, en de kwaliteit is prima, verlicht de hele straat! hij zit nu 2 jaar op de wagen en is nog als nieuw. Ik heb trouwens een XJ 2.5I 4x4 uit 1993, Jamboree uitvoering....De hood-scoop heb ik recent uit China....was eigenlijk voor een Jeep Wrangler...maar met een beetje aanpassen...
    1 point
  27. Hallo Rene Dank je voor je bericht en informatie. De clips zien er erg prettig uit en dat is niet enkel door het zonnetje. We gaan deze winter een nog een uitstaande recall laten uitvoeren (airbags) en dan op ondezoek uit waar off road gereden kan/mag worden. Gr. Frank
    1 point
  28. Dank voor je reactie. Ik heb het inmiddels gevonden en het is voor elkaar!
    1 point
  29. Verkocht, mag een slotje op!
    1 point
  30. Noord Limburg, 4Low, Budel Zuid Limburg, garage van Bree, Brunssum
    1 point
  31. Voor velen lijkt de VS het land van de onbegrensde mogelijkheden. Ben ergens wel benieuwd waarom jullie naar ons koude kikkerlandje willen verhuizen.
    1 point
  32. Zorg voor een werkend mistachterlicht.
    1 point
  33. Even goed naar de lampunits kijken, deze willen wel eens anders zijn voor de Europeese markt. Zorgen dat het (invoer en eigendoms) papierwerk in orde is, invoer belasting betalen enzovoort. Verder geen bijzonderheden volgensmij.
    1 point
  34. ja klopt. Je kan het het ook zien. Mulieriemspanrol bestaat uit twee delen. Als hij kapot is zie je dat hij aan de ene kant (bovenkant) een spleet vertoont tussen die tweee delen. Zal even zoeken of ik daar nog een foto van heb. Geen foto meer van. Zal straks als de vrouw terug is even een foto maken en markeren waar de spleet te zien is.
    1 point
  35. iemand (moet ik even opzoeken) op dit forum had v Kolak de hele set afgenomen, inclusief een sierstuk. er bestaat dus een sierstuk dat er op past. Masis en een paar anderen hebben hele uitlaatsysteem aangepast en dat was duidelijk merkbaar in vermogen begreep ik.
    1 point
  36. Voordeel van verplicht thuis zitten, dan doe je vrij nutteloze dingen.. De hele dag bezig geweest om "het beest" te polijsten.... k*t klus maar dan heb je ook wat! alsof ie uit de showroom komt.
    1 point
  37. Netjes. 👍. Handig dat de haak ook nog een standje hoger kan worden vastgezet. Bob
    1 point
  38. @Jazzy je kan gewoon naar Heerde komen, geen probleem. Bij de inschrijftafel kun je gewoon alsnog inschrijven voor het event. Het sluiten van de inschrijvingen is puur omdat wij de aantallen door moeten geven. Veel plezier aanstaande zaterdag.
    1 point
  39. https://www.google.com/search?q=194+light+bulb
    1 point
  40. Na 1,5 jaar is het dan eindelijk zo ver. De huidige uitlaat is op en de nieuwe 3" Kolak uitlaat gaat eindelijk gemonteerd worden. De set bestaat uit de volgende onderdelen: Doug Thorley headers, p/n THY-630Y-C Kolak 3" mandrel bent ZJ pipe Magnaflow cat, p/n 94039 Flowmaster Super 50 series demper, p/n 53057 Magnaflow 3" sierstuk, p/n 35113 Foto's van na de installatie volgen volgende week.
    1 point
  41. Hey die oranje Jeep heb ik een paar weken geleden zien rijden in Den Haag! Super mooie kleur, heb je misschien meer foto's? Wat betreft het gebonk, lastig te zeggen, kan van alles zijn. Kruisje, kogeltje, draagarmrubber.... Wat betreft het verhogen, hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Het goedkoopst is om hem met pucks te verhogen, dan ben je met rond de €150,- klaar maar zit je op ongeveer 2,5". Je kunt ook een complete kit nemen, met veren, draagarmen, trackbars, schokbrekers, sja dan zit je al gauw op €2000,-....
    1 point
  42. Hi there, even tijd voor een kleine update. Ik ben inmiddels zover dat ik de onderkant gestraald heb en in de zinkprimer heb staan. Ik moet eerlijk zeggen dat het spuitpistool van de Lidl wel z'n ding deed, maar dat het oudere pistool dat ik van een vriend te leen had het toch beter deed. Uiteindelijk heb ik de body met het oude spuitpistool gedaan en kan het Lidl-pistool in de kast.... Het Lidl-pistool. De opvangzak is weinig effectief en zit meer in de weg.... Resultaat van het Lidl-pistool... Het oudere type straalpistool. Deed het echt prima vind ik. Resultaat van het oude straalpistool..... Beide hoeken aan de achterzijde waren al behoorlijk op weg, maar dan wel op de verkeerde weg... Zo zijn één voor één alle roestplekken aan de beurt alvorens met de spuitbus zinkprimer aan de slag te gaan. Hierna moet ik op 3 plekjes plaatwerk reparatie doen, alvorens ik de onderkant in de bodyshutz zet. Iemand een goede tip welke ik hier het beste voor kan gebruiken? Oh ja, en heeft het zin om de naden van de bodem te kitten alvorens er bodyshutz op te zetten? Als iemand mij hier in kan adviseren, graag. Naast het straal- en spuitwerk heb ik ook nog 4 nieuwe montageplaatjes gemaakt met 1/2" - en 7/16" draad, waarmee de body wordt vastgezet aan het chassis. Er zijn 11 bevestigingspunten, 6 met 1/2" draad (groen) en 5 met 7/16" draad (rood). Tot zover deze kleine update. Na de plaatwerk reparatie ben ik weer terug met het vervolg. Keep feeding eachother... Math
    1 point
  43. De BFG Allterrain is inderdaad een fijne band, heb ze hier ook onder de Jeep zitten.
    1 point
  44. Hier is mijn prachtige Grand. De dealer heeft de lelijke velgen er afgehaald en mijn wagen voorzien van originele velgen die hij een tintje donker heeft laten poedercoaten. Ik vind ze prima zo.
    1 point
  45. Even een kleine update.... Vanmorgen begonnen met het verder demonteren van de stuurkolom. Alvorens de stuurkolom van de stuur-as af te halen heb ik ter hoogte van de kruiskoppeling de zaak gemerkt. Zo weet ik zeker dat de boel tijdens de opbouw hetzelfde wordt teruggeplaatst. Na de stuurkolom ben ik verder gegaan met het demonteren van de side bars en de fenders. Ik blijf dus voorlopig nog in de fase van 'weerbarstige bouten en moeren zitten.... Het vooraf inspuiten met Imal helpt wel voor een deel moet ik zeggen. Voor de rest blijft het toch een zaak van try en error. Ik moet trouwens eerlijk toegeven, dat hoe meer ik onder de Jeep bivakkeer, hoe meer ik er van overtuigd ben dat de keuze voor een 'body off' restauratie de enigste juiste was. Ik zie steeds meer slechte stukken, vooral aan het chassis. Zelfs de stootrubbers welke de vertikale as-uitslag moeten opvangen zijn helemaal weggerot... De achterste fenders zaten vast mbv popnagels welke ik simpelweg heb uitgeboord natuurlijk. De voorste fenders zaten gemonteerd met zelftappers met zeskante kop. Uiteraard waren de schroeven dusdanig vast gedraaid, dat de zeskante kopjes te diep in de kunststof kraag van de fender zaten, waardoor ik er geen sleutel of dop meer op kon krijgen. Waarom nou niet monteren met een onderlegschijfje erachter? Enfin, ik zie het maar als een therapeutisch werkje. Ik weet, er is tot nu toe weinig spannends te vermelden, maar ook deze stappen horen nu eenmaal erbij. Als ik de body rondom helemaal vrij heb, demonteer in de verbindingsbouten en rubbers die de body met het chassis verbinden. Ik hoop dat ik volgende week zover kom. Ik ga in ieder geval alvast een aantal mannetjes regelen om samen de body van het chassis te tillen. Enfin, we gaan het zien. Voor iedereen alvast een goede week toegewenst. Hieronder nog een paar pico's voor de liefhebbers. Volgende keer meer... Ciao! De verbinding tussen de stuurkolom en de stuur-as wordt gemerkt alvorens te demonteren. Op de één of andere manier blijf ik een zenuwachtig trekje overhouden als ik de kabelboom zie. Ondanks dat alle stekkers gelabeld zijn en ik wat positiefoto's heb gemaakt vraag ik me af hoe dit bij de heropbouw goed moet komen.... Hmmm... Zonder side-bars en fenders begint de boel er toch wel magertjes uit te zien moet ik zeggen...
    1 point
  46. Algemeen: Foutcodes Quadraaa 4WD.com Fortec (duits) Jeeptech XJ enthousiastelingen... Jeep cherokee parts NL cherokee parts NL http://www.rup-parts.com/ http://www.brabant4x4.nl/ Bodyparts: Bodygards express (niet zeker of ze leveren in Europa) Jeepsareus Tuning, accessoires (&bling): Delta 4x4. Duits, veel accessoires Bullpower tuning (nederlands)
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...