Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 22/05/2018 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt 🙂
    2 points
  17. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor😃
    2 points
  18. Ik heb inmiddels mijn 1998 Jeep Cherokee XJ ongeveer een jaar. Tijdens het afgelopen jaar heb ik een hele reeks grote en kleine klussen aan mijn Jeep gedaan. Wij hebben jaren in het buitenland gewoond, onder andere ruim vier jaar in Delhi, India. Daar ben ik lid geworden van een groot Indiaas autoforum, TeamBHP. Indiers sleutelen nauwelijks zelf aan hun auto’s, maar zijn wel erg geïnteresseerd in dit soort klussen. Dus ben ik toen we weer terugkwamen in Nederland in 2017 al mijn sleutel- en aanverwante klussen op dit forum gezet. Ik heb zojuist een soort van samenvatting gemaakt met wat foto’s maar ook links naar de meer gedetailleerde beschrijvingen en foto’s. Helaas, alleen in het Engels. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-72.html#post5524809
    1 point
  19. Connector van de TPS en IAC goed controleren. En sensoren, zeker de IAC, altijd origineel halen. Crown, Aliexpress etc is allemaal rommel en gegarandeerd dat je binnenkort zo niet direct alsnog een originele kunt gaan halen.
    1 point
  20. Kenwood touchscreen 🙂 En met de mirror app clone je de Android telefoon
    1 point
  21. Gisteren mijn eerste onderdelen opgehaald bij Jeepparts. Zitten op nog geen 10 minuten afstand van mij. Ik ga ook alle vloeistoffen (en filters) vervangen. Dinsdag komen die aan en dan kan ik de komende week gaan sleutelen! Jeroen
    1 point
  22. Welkom! Mooie Chief, zo zie je er niet veel.
    1 point
  23. Ik kwam dit tegen op youtube. Ga ik eerst proberen. Wie weet werkt dat ook.
    1 point
  24. Er zijn 4 plaatsen waar ik in het verleden lekken ben tegen gekomen, 1 natuurlijk inderdaad voorruit, 2 antenne doorvoer naar binnen, 3 Aansluiting fan op schutbord in motorruimte 4 deurrubber ter hoogte van dashboard. Wat ik hier doe, is een droge krant in de voetruimte en dan maar spelen met de tuinslang, Succes, Siert.
    1 point
  25. Heb net de 249-242 wissel gedaan. eerst alle lagers en seals vd 242 vervangen. alles ging gesmeerd en alles werkt. Althans alles behalve 2 kleine tegenvallers. de slip yoke van de achteras was zon 2 cm te lang. Klein stukje afgezaagd. Verder is de travel van de schakelpook net niet genoeg om alle standen te pakken. Dus het is of geen 4 low of geen 2wd. En de lange stang vd 249 past al helemaal niet. vandaag een heel stuk gereden. Ook op de snelweg. Helemaal top, geen trillingen. In 4 all time geen significant hoger verbruik dan bij de 249. kortom mooie klus. Aanrader! O ja een goede borgring tang is wel aanrader
    1 point
  26. Zo! Die Handle bar zit dr op! Heul tevreden mee en ziet er best goed uit vind ik
    1 point
  27. Dat heb je echt mooi gedaan zeg, complimenten! Hij zit er erg netjes op en ook een mooie foto reportage ervan trouwens! Ik denk dat ik hem ga bestellen bij Vector; wacht nog even af op een mooie black friday deal..
    1 point
  28. En mocht je wel ABS hebben, dan kun je gewoon een standaard relais kopen. Een speciaal ABS relais voor een XJ is er nl. niet.
    1 point
  29. Hi Mjay, dat is nogal een verschil: alleen een demper of in plaats daarvan een geheel uitlaatsysteem incl headers. ik heb zelf een Flowmaster 44 op de 5.9, verder geen aanpassingen aan uitlaatsysteem. de Flowmaster 44 demper is wel duidelijk aanwezig. Voor het hele Kolak systeem ben je al gauw 1000 eur meer kwijt (import tax etc) en dan is dat nog zonder installatie. Wel beschik je dan over meer vermogen. Elders op dit forum zitten een paar niners met Kolak ervaring. mvg Sidney
    1 point
  30. In het kader `wat heb je vandaag gedaan` 🙂
    1 point
  31. Niet de bedoeling om je boos te maken, maar volgens mij ontbreekt er een 0 bij de aangegeven km stand.
    1 point
  32. Hoi Ed, Op zolder ligt hier een setje schermverbreders wat ik gemaakt heb voor een klant van mij. Die rijdt met een Gen Right kit die inderdaad taps toe loopt. De dekking is midden boven het wiel volgens de 30mm norm, maar de afscherming van het wiel is mede door de smalle voorbumper onvoldoende volgens de steekproef controleur. Zoals gebruikelijk komen ze dan weer met het oude vrouwtje...... Als de bumper breder was geweest, was het geen punt geweest. Dus jouw keuze..... Voor de klant heb ik een beugel gemaakt die de bumper verbreed en dan naar het scherm loopt, midden boven het wiel. Iedereen blij. Succes, Siert.
    1 point
  33. thnx! ondertussen ook deze gevonden: 1998 FSM mentions the following alternators:* 4.0 117 amps (56005685)* 4.0 136 amps (56005686)* 5.2 117 amps (56027912)* 5.2 136 amps (56027913)* 5.9 150 amps (56041394AA)
    1 point
  34. Een simpel maar een voldoenend klusje, vandaag een nieuwe trekhaak geïnstalleerd. Voor wie geïnteresseerd is in de trekhaak; het is een GDW en deze paste verder goed. De kwaliteit was ook prima, alles recht en met goede bouten. De poedercoat had wel wat krassen van het transport en heb hem daarom eerst in de hammarlack gezet.
    1 point
  35. Probeer Boris eens. Www.cherokeeparts.nl Heeft ook Grand onderdelen.
    1 point
  36. Er is best wel wat te doen..... In Duitsland Abentuer & Allrad Net over de grens in Kalkar is er een beurs Dima in Lommel, België 4x4 vakantiebeurs bij Blauwe Meer (LRCH) 4WD festival in Oss Voor juiste data enz. even googelen.
    1 point
  37. Geen rollbar is niet zo'n issue, geen gordels is wel een dingetje....
    1 point
  38. Even in het kort mensen, De Jeep heeft weer APK, dus sinds afgelopen dinsdag rij ik er weer mee op de weg. Man, man, man, wat een voldaan gevoel geeft dat toch. En hij loopt echt mooi, zo heeft ie nog nooit gelopen. Enfin, dat wilde ik even met jullie delen. T'is niet het einde van dit topic, want er komen nog wat kleine karweitjes achteraan. Nu eerst even vakantie, kilometers maken. Hell yeah! Alle goeds voor jullie, math
    1 point
  39. Coolant level sensor foutmelding in de computer? Dat ligt 9 van de 10 keer niet aan de coolant sensor maar aan de computer zelf, even de soldeerpunten opnieuw solderen. De coolant level sensor zit trouwens in de tank, niet achter de thermostaathuis.
    1 point
  40. Het zijn wel gave dingen hoor. Onze eerste jeep was ook een compass Daarna volgde al snel een renegade, een TJ en sinds kort een JK. Pas maar op dus, het jeepvirus kan nogal snel om zich heen grijpen
    1 point
  41. Na een zeer drukke periode is de wrangler eindelijk klaar. Vandaag mogen testen in Heerde bij wintertreffen. Na nog wat probelemen met de benzine en onsteking is voor de rest alles in orde. Aankomende week nog even sleutelen en dan het volgende weekend weer terug naar Heerde om nogmaals te testen. Voor nu nog even een foto van het eindresultaat.
    1 point
  42. Te koop Achterbumper voor een TJ van Bestop vraagprijs 250 euro
    1 point
  43. Het virus blijkt dus flink hardnekkig te zijn 🤣 Welkom en gaaf hoor. Veel plezier en veilige kilometers gewenst
    1 point
  44. goedemiddag Jeepers, Ik ben al een tijdje in het bezit van een TJ ben er zeer blij mee heb m erg mooi opgeknapt en is echt een eye catcher. voor het comfort wil ik er nu een JK unlimited bij kopen om wat meer kilometers mee te rijden. Ik heb al wat door het forum zitten spitten en heb van alles gelezen. Ben van plan een JK vanaf 2012 te kopen omdat ik het interieur een stuk mooier vind. Wil gaan voor een 2.8 CRD (liefst automaat maar geen must). Kunnen jullie mij helpen waar ik technisch op moet letten bij het kopen van een 2ehandsje ? ik las al fusekogels, aandrijflijn, remleidingen. ben van plan wel een originele te kopen en hem zelf te verhogen etc omdat ik dan weet dat er hoogstwaarschijnlijk niet terrein mee gereden is (doe ik er liever zelf mee). Ook wil ik er graag flinke wielen onder het zal een 35'' wiel worden, Ik lees verschillende dingen op internet sommige passen niets aan sommige laten van alles veranderen voor het rijden met grotere wielen. kunnen jullie me helpen hiermee ?
    1 point
  45. GC is inmiddels geleverd !! Al zeg ik zelf er zijn lelijkere opritten 😀
    1 point
  46. Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...