Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 24/01/2018 in all areas
-
3 points
-
2 points
-
Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.2 points
-
Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.2 points
-
Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..2 points
-
Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.2 points
-
2 points
-
Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂2 points
-
Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel2 points
-
zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.2 points
-
Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots2 points
-
Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉2 points
-
Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉2 points
-
2 points
-
Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php2 points
-
2 points
-
2 points
-
Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt 🙂2 points
-
Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor😃2 points
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
😃 Ik geef altijd aan dat het sleutelen puur op ‘therapeutische basis’ is. Dit levert altijd wel een glimlach op! 😸1 point
-
Er wordt niet veel gesleuteld aan Patriots door forumleden zover ik weet. Om je een beetje in de goeie richting te helpen; check deze link. https://www.jeeppatriot.com/threads/5-speed-manual-transaxle-transmission-fluid-change.7492/ Als je meer zelf wil doen, probeer een FSM te vinden voor jou bouwjaar. Of een Haynes of Chilton sleutelboek. Succes en welkom!1 point
-
Neem aan dat het cilinderaantal onveranderd blijft en je dus ook niet naar de RDW hoeft te gaan maar als je de kans hebt probeer een motorblok te pakken te krijgen waarvan herkomst aanwezig is middels aankoopbewijs, chassisnummer en kenteken waar het blok uit vandaan komt. In Nederland weet je nooit wat er in de nabije toekomst gaat veranderen dus dek je in mocht je ineens wel bij de RDW moeten verschijnen met je Chief vanwege onze toekomstige groene visie.1 point
-
Is dit niet de ZJ die altijd in Den Haag rond reed met die ladder op het dak, en vaak in het centrum geparkeerd stond? Zonde 😥1 point
-
De RDW heeft hier een hele pagina over: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/invoeren/verhuizen-naar-nederland-en-uw-voertuig-meenemen Zelf had ik het idee -maar dat geldt misschien alleen bij het importeren van auto's van een bepaalde leeftijd- dat de koplampen niet meer gekeurd worden op aanwezigheid van E-keurmerkjes, maar alleen op correct lichtbeeld. (ik heb namelijk een paar maanden geleden een 42 jaar oude Cadillac op kenteken gezet en die heeft gewoon de orighginele sealed beams).1 point
-
1 point
-
RVS uitlaat laten maken bij de overbuurman; NM Parts. Blij mee. Zoals gevraagd geen herrie en geen chromen uitlaatstukkies, maar lekker stealth.1 point
-
1 point
-
I tried to save money and just welded a piece of 2.25 inch exhaust pipe to the original tailpipe, which was still in good condition, when I replaced my uitlaat last week. I noticed however that the original tailpipe was not exactly round so I had to be creative in my welds; I c ut bend notches and bent the pipe to fit. I replaced my old uitlaat with a Flowmaster which was shorter than the factory muffler (therefore the short extension to the tailpipe). It doesn't solve the rusty pipe issue with the rest of the system, however. A complete replacement with RVS pipes would be best. What I did is only good if you want to save money.1 point
-
Nu ook alle crown en omix ada jeep cataloge parts in de website. We zitten nu op 21000 parts. www.4offroad.nl www.warn.shop www.jeepparts.shop www.oristruts.nl ( binnenkort)1 point
-
Goed schoon poetsen, stukje rijden en dan weer kijken of je het oliespoor terug kan volgen. Waarschijnlijk wat Jerrold al zei, de achterzijde van het kleppendeksel. Of bij het intake manifold en plenum gasket.1 point
-
1 point
-
De XJ staat nu in Emmeloord om de LPG installatie te verbeteren en af te stellen. Vorige week nog even nieuwe kabels gemaakt voor de stroomvoorziening. Hier het boodschappenlijstje: Ik heb 35mm² kabel gebruikt omdat ik in de toekomst nog wat extra dingen wil plaatsen. (lier, verlichting, koelkast) Natuurlijk moet je nog wel wat krimpkous kopen om het helemaal af te maken. Bij Nr 7 moet 1 oog uitgeboord worden naar 12mm. Deze past nl. net niet over de kopbout. Het resultaat: Dit was echt wel een leuk klusje om te doen. Het hebben van het juiste gereedschap is wel een voorwaarde. Mocht iemand dit ook willen stuur mij dan maar een PB.1 point
-
Hi Jeepie, post is van een klein jaar geleden. 🤣 Ik heb idd nieuwe lagerschalen gebruikt voor de bestaande krukas. Maar wel nadat deze volledig is gemeten en gepolijst door een revisiebedrijf en is goedgekeurd voor gebruik!1 point
-
Voor degene die denken dat ik ze verkeerd om gemonteerd heb, dat is niet zo.. Ik heb per ongeluk OEM nummer 5303 0497 besteld ipv 5303 0495. De eerste is voor 4.0 L t/m 1996 en de tweede voor een 4.0 L vanaf 1997. Het facelift model. Wijze les die we hier uit kunnen leren is: CHECK, CHECK, DUBBELCHECK je werk altijd. Oh ja, niet dat het heel veel toevoegt maar ik ben ongeveer 2,5 á 3L olie kwijt...1 point
-
1 point
-
Gevonden: https://en.m.wikibooks.org/wiki/Jeep_Liberty/Tires_%26_Rims En 255/75/r17 komt volgens mij overeen met 32inch banden, volgens bovenstaande link gaat dat em niet worden1 point
-
1 point
-
1 point
-
hoi. ik ben zelf wegenwacht, dus ik heb wel wat ervaring. wij komen in principe overal waar die zware bus kan komen (dat valt vies tegen), wel doen we zaken met logicx (bergings bedrijf) die hebben vaak een 4x4 bijv. in regio eindhoven hebben ze een toyota landcruiser takel/lepelauto met een paar all-terains er op, dit gaat al iets beter. laten staan doen we niemand maar het kan enige tijd duren helaas. let wel op in de voorwaarden staat dat als je met een evenement mee doet zoals een tijdrit of een clubdag op afgesloten terrein vervalt de pechhulp, nu is dit slecht te beoordelen door onze alarmcentrale dus meestal word er dan wel een wegenwacht gestuurd. het kan wel zijn dat de wegenwacht ter plekke beslist geen transport of vervangauto in te zetten als het duidenlijk is dat er mee is gedaan aan een evenement. (ligt er ook een beetje aan wat de klacht is). als het ter plekke gerepareerd kan worden definitief of voor nood word dit natuurlijk wel gedaan. ik wil hier niets verkopen of iemand iets aansmeren, even goede vrienden. ik schrijf alleen wat ik weet. gr. john1 point
-
Zijn verkocht. Dus mag een slotje op. Het is mijn ding niet omdat het een noodoplossing is vindt ik. Dus ik heb velgen met een andere offset genomen. Verder is het rijgedrag vindt ik niet prettig met spacers. (lagers en kogels worden ook anders belast) Mijn inziens zijn het dus echt noodoplossingen die je ook met andere velgen kan oplossen. SLOTJE zijn verkocht1 point
-
Beste forumleden, Je kent het wel, ben je met het restaureren van je Jeep aan de gang ,zie je dat de veerschotels achter verrot zijn. Nou, dat overkwam mij dus ook ,en dan ga je zoeken op internet naar vervangbare veerschotels en die vond ik dus niet. Dus heb ik besloten om zelf nieuwen te gaan maken. Heb eerst de oude schotels eens nagemeten, en toen ben ik de onderdelen na gaan tekenen met Autocad op de pc. In de volgende berichten zal ik laten zien hoe ik het heb gemaakt. Ik heb deze nieuwe veerschotels gemaakt van RVS 316, dus deze schotels zullen nooit meer gaan weg rotten. Laat eerst even een foto zien van de oude schotel.....1 point
-
1 point
-
Deurpaneel ligt er zo af, dan een beetje de folie los maken. Eventueel folie met tape weer repareren voor je het paneel terug zet.1 point
-
1 point
-
Per vergissing op het jk platform geplaatst... heb een tj 4.0 waarvan toerenteller en de andere meters in het dashboard niets doen. Auto heeft lang stil gestaan en is met een kapotte accu gejumpstart.....nieuwe accu geplaatst; motor start en dashboard geeft alleen wat controlelampjes weer.... zekeringen gecheckt.....waar nog verder te zoekem? Gr Eric1 point
-
Bedankt voor het meedenken heren. Leveranciers in Europa kunnen helaas niet tippen aan het aanbod in de US, zowel qua aanbod/kwaliteit maar al helemaal niet qua prijs. Nu mijn huidige schokdempers echt aan vervanging toe zijn (Rancho's, pas 3/4 jaar oud maar niet geschikt voor een lift, denk daarom eerder versleten), en de veren met de dag inzakken gisteren maar een liftkit besteld in de US! 3,5" Premium lift kit van IRO, short arms, met 4 adjustable arms en Bilstein schokdempers. Stuurdempertje ook besteld en 4 spring isolaters van Mopar zelf. Misschien doe ik er nog zo'n 3/4" spacer bovenop, is toch weer zo'n 2 cm. Kan niet wachten tot ik alles binnen heb, duurt helaas nog wel wat weken1 point
-
Heb laatst bij toeval deze pagina gelezen: Jeep XJ Cherokee Headliner Upholstery Fabric Replacement op 4x4Xplor.com. Dat is volgens mij wat CHÉ ROCKY beschrijft, met plaatjes enzo.1 point