Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 18/11/2017 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt 🙂
    2 points
  17. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor😃
    2 points
  18. Wat maakt feestdagen prettig? Mooi 2024 allen. Siert
    1 point
  19. Overgangsweerstand op de contacten van de zekeringen geeft wel hitte ontwikkeling, maar dan zou er ook in de zekering houder zelf, iets van smelten gaan plaatsvinden. Hoe ziet die eruit? Het zou ook kunnen dat de stroom door de zekering lange tijd in de buurt van de waarde van de zekeringen is. Waardoor hij erg heet wordt. Je ventilator werk nog wel op alle standen? De kachel weerstand die de standen regelt, gaat nog wel eens kapot bij de XJs. Met grote stroomsterktes tot gevolg.
    1 point
  20. Net voor de vakantie nog even de KJ verhoogd.
    1 point
  21. Volgens mij kan de Jscan alles wat met de AEV en de flashcal ook kan, alleen veel eenvoudiger. Bluetooth module is gewoon insteken en verbinding maken met (in mijn geval) Ipad. Iphone kun je ook toevoegen en maakt dan niet uit met welke je werkt. Alles mooi inzichtelijk in menuutjes. Ding gaf meteen al aan dat er wat fout zit met de verwarming (zie bijgaand). Dat kan kloppen want ik hoor wat vreemde geluiden. Zit een nieuwe actuator (blend door) in en die is w.s.s. niet goed geinstaleerd. Uitzoeken als t wat warmer is. Bandenmaat ingesteld, fluitje van een cent. Je kunt werkelijk alles zien. Ik ben dik tevreden voor dat geld. Begrijp wel dat er voor de JL iets xtra's bij moet. Je kunt de demo laden als je wilt. Kun je dan zelf een oordeel vormen.
    1 point
  22. Kijk wel even of het de goeie is kwa maat maar ze hebben meerdere soorten.
    1 point
  23. 😃 Ik geef altijd aan dat het sleutelen puur op ‘therapeutische basis’ is. Dit levert altijd wel een glimlach op! 😸
    1 point
  24. Er wordt niet veel gesleuteld aan Patriots door forumleden zover ik weet. Om je een beetje in de goeie richting te helpen; check deze link. https://www.jeeppatriot.com/threads/5-speed-manual-transaxle-transmission-fluid-change.7492/ Als je meer zelf wil doen, probeer een FSM te vinden voor jou bouwjaar. Of een Haynes of Chilton sleutelboek. Succes en welkom!
    1 point
  25. Nee, je krijgt de versie die bij jou VIN hoort, tenzij dat daar b.v. via een recall een nieuwere versie van is.
    1 point
  26. RVS uitlaat laten maken bij de overbuurman; NM Parts. Blij mee. Zoals gevraagd geen herrie en geen chromen uitlaatstukkies, maar lekker stealth.
    1 point
  27. iemand (moet ik even opzoeken) op dit forum had v Kolak de hele set afgenomen, inclusief een sierstuk. er bestaat dus een sierstuk dat er op past. Masis en een paar anderen hebben hele uitlaatsysteem aangepast en dat was duidelijk merkbaar in vermogen begreep ik.
    1 point
  28. Nu ook alle crown en omix ada jeep cataloge parts in de website. We zitten nu op 21000 parts. www.4offroad.nl www.warn.shop www.jeepparts.shop www.oristruts.nl ( binnenkort)
    1 point
  29. Goed schoon poetsen, stukje rijden en dan weer kijken of je het oliespoor terug kan volgen. Waarschijnlijk wat Jerrold al zei, de achterzijde van het kleppendeksel. Of bij het intake manifold en plenum gasket.
    1 point
  30. @Jazzy je kan gewoon naar Heerde komen, geen probleem. Bij de inschrijftafel kun je gewoon alsnog inschrijven voor het event. Het sluiten van de inschrijvingen is puur omdat wij de aantallen door moeten geven. Veel plezier aanstaande zaterdag.
    1 point
  31. Nieuwe set deuren voor de JK Core Doors by Bestop Thanks 4offroad Meer foto's volgen als ze in de Jeep zitten.
    1 point
  32. En nog eentje..... Jeep cherokee 4.0i motor en automaatbak € 600,00 http://link.marktplaats.nl/m1449382223
    1 point
  33. De slijtage van de motor(krkslgrs) heeft ook invloed op de oliedruk.
    1 point
  34. Even een update: Vandaag een dagje vrij genomen om samen met de garage aan de Jeep te werken. De oude uitlaat was er eigenlijk zo onderuit. Van de 6 bouten waarmee elk uitlaatspruitstuk vast zat braken aan beide kanten de 2 middelste af, maar met een handig tooltje van de garage en een beetje speciale kruipolie waren de achtergebleven tapeinden zo weg. Het monteren van de headers bleek achteraf minder moeilijk dan we dachten. Het leek alsof de boel niet paste. Pas nadat we al plannen hadden gemaakt hoe de linker header te verbouwen bleek dat er niets aan de hand was en dat we de boel gewoon moesten vastzetten. Gelijk ook het hitteschildje weer netjes vast gezet. Dit is waar we geeindigd zijn. Maandag wordt de rest op z'n plaats gehangen en vastgelast. Daar zijn ook nog wel een paar uitdagingen omdat de uitgang van de header lager zit dan de dwarsbalk die de versnellingsbak op z'n plaats houdt, maar daar zoeken ze wel een oplossing voor. Nu alvast een paar foto's van vandaag:
    1 point
  35. Hier wel, bij de Jeepclub vast ook. 😉 Inschrijven doe je hier: http://www.jeepclub.nl/Inschrijfformulieren/2019/Startersdag-2019/startersdag-2019.html
    1 point
  36. Een beetje late reactie maar ik dacht nog geen honderd euro
    1 point
  37. eerst de voorpoten erin en dan bij de achterkant optillen en naar binnen.
    1 point
  38. Ook maar even de Homokineet checken.... Succes, siert.
    1 point
  39. https://pd2rkg.com/2019/03/02/jeep-jk-preventief-onderhoud-voor-apk Lekker bezig geweest vandaag, meer info en foto's zie weblink
    1 point
  40. Zijn verkocht. Dus mag een slotje op. Het is mijn ding niet omdat het een noodoplossing is vindt ik. Dus ik heb velgen met een andere offset genomen. Verder is het rijgedrag vindt ik niet prettig met spacers. (lagers en kogels worden ook anders belast) Mijn inziens zijn het dus echt noodoplossingen die je ook met andere velgen kan oplossen. SLOTJE zijn verkocht
    1 point
  41. leuk hoor al die vakantie foto's, krijg er al weer zin in om op pad te gaan. Heb al een sleurhut, dat is al voldoende voor achter de auto, niet nog meer spullen...... 😉 Daktent word zoiezo huren, wil weer eens wat anders en naar Scandinavië lijkt mij fijner zonder de caravan. Qua ruimte wel wat gewend, vakanties op de motor, en in een oudere 911. Tentje met beperkte spullen en een beetje improviseren. En als je bij de 2 deurs de achterbank thuis laat kan je best wat kwijt binnen kort eens bij een verhuur bedrijf langs wat de mogelijk heden zijn, en wat de eisen zijn aan een dak draag systeem
    1 point
  42. Zitten voor en nadelen aan dakdrager met daarop een daktent. Zeker in combinatie met een 2 deurs is bijv. je opbergruimte redelijk beperkt. Ikzelf ben voor een offroad tenttrailer gegaan en dit bevalt prima. Natuurlijk zijn de kosten v/d veerboot en de aanhanger aanzienlijk hoger.... Maar zou dit toch ook in overweging nemen. (Foto's zijn van op weg naar en op Corsica afgelopen zomer)
    1 point
  43. goedemiddag Jeepers, Ik ben al een tijdje in het bezit van een TJ ben er zeer blij mee heb m erg mooi opgeknapt en is echt een eye catcher. voor het comfort wil ik er nu een JK unlimited bij kopen om wat meer kilometers mee te rijden. Ik heb al wat door het forum zitten spitten en heb van alles gelezen. Ben van plan een JK vanaf 2012 te kopen omdat ik het interieur een stuk mooier vind. Wil gaan voor een 2.8 CRD (liefst automaat maar geen must). Kunnen jullie mij helpen waar ik technisch op moet letten bij het kopen van een 2ehandsje ? ik las al fusekogels, aandrijflijn, remleidingen. ben van plan wel een originele te kopen en hem zelf te verhogen etc omdat ik dan weet dat er hoogstwaarschijnlijk niet terrein mee gereden is (doe ik er liever zelf mee). Ook wil ik er graag flinke wielen onder het zal een 35'' wiel worden, Ik lees verschillende dingen op internet sommige passen niets aan sommige laten van alles veranderen voor het rijden met grotere wielen. kunnen jullie me helpen hiermee ?
    1 point
  44. hierbij nog even een foto van het lassen.
    1 point
  45. Update lier er op lichten led en 2 cm blokjes en een poison spider met 37 banden nu eens longarms en voor de assen ga ik evt voor millitaire assen
    1 point
  46. Ingeschreven, dus wij zijn er voor eerst bij. Tot zondag.
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...