Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 24/11/2016 in all areas
-
3 points
-
3 points
-
2 points
-
Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.2 points
-
Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.2 points
-
Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..2 points
-
Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.2 points
-
2 points
-
Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid ๐2 points
-
Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel2 points
-
zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.2 points
-
Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots2 points
-
Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat ๐2 points
-
Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen ๐ Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff ๐2 points
-
2 points
-
Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze โstraatโ Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php2 points
-
2 points
-
2 points
-
Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt ๐2 points
-
Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor๐2 points
-
afgelopen vakantie in de Spaanse pyreneeen, dacht dat er vast wel iemand is die dit leuk vindt2 points
-
Nog meer voor de liefhebber, Ikea heeft een prachtig geรฏnspireerd XJ bed2 points
-
Was veel te laat thuis van werk helaas. 3 van de 4 wielen geinstalleerd. Morgen even de remmen doen en een stukje rijden. Leuk om te horen van de buurman dat de Jeep er goed uit ziet!2 points
-
Ik zie t allemaal wel gebeuren en ik ga er niet vanuit dat t goedkoper gaat worden met 5000 km per Jeep per jaar. Dan kan t niet tegenvallen En ik geniet voorlopig nog van m'n V8, tot de laatste pomp sluit in NL2 points
-
Ik hoor het al. Er moet een tweede Jeep voor jou bijkomen ๐2 points
-
Had a blast last week ranging off road at rilland (the netherlands) with my friends Wrangler Rubicon and Defender 90 Made a short clip about the day2 points
-
Dat is nog eens een nuttige reactie Als je alle d's en t's in de topics wil controleren hoef je je in 2017 in ieder geval niet te vervelen.....2 points
-
2 points
-
2 points
-
Zeker niet onbelangrijk, "originele" Mopar sensoren erin gezet?1 point
-
Goed nieuws, ook ik had geen trekgewicht op kenteken op een USA import Jeep. De RDW deed mij een voorstel, jullie begrijpen dat ik dat met 2 handen heb aangegrepen! Zie bijlage, soms zit het mee. Siert.1 point
-
Ik hoop dat het jou lukt. ik heb dit ook eens geprobeert met mijn xj 1996, ik moest een verklaring van de fabrikant hebben volgens de RDW. dit is tegenwoordig fiat maar die wisten niet eens wat een XJ model is๐ช. zelfs contact gehad met een dealer in USA en deze vond het maar onzin want daar mag elke cherokee gewoon veel trekken. ik heb me erbij neer gelegd, maar als iemand een makkelijke oplossing kan vinden ga ik ook weer proberen. Succes... gr. john1 point
-
Je kan bij die twee prima slagen voor je onderdelen. Verder kan je ook bij 4Offroad, B&S autoparts en 4Low terecht. Welkom!1 point
-
Ziet er goed uit! Vergeet niet na de eerste keer stevig gebruiken de bouten nog even op koppel te zetten.... het wil wel eens wat bewegen. Succes, Siert.1 point
-
Netjes. ๐. Handig dat de haak ook nog een standje hoger kan worden vastgezet. Bob1 point
-
1 point
-
Als het alles vergeven is van de olie dan is het beste even goed schoonmaken alles en dan even een rondje rijden meestal is het dan beter zichtbaar waar het vandaan komt.1 point
-
1 point
-
Ben geen voorstander van het gebruik van eenvoudige hoofdstroomschakelaars of massa schakelaars! Als zo een schakelaar niet stof en waterdicht is, is een zandkorrel al voldoende om een storing te veroorzaken. Goede lieren hebben geseald relais waardoor er geen spanning op de lier staat als hij niet gebruikt wordt. Normaal gesproken loopt er ook altijd een dikke stroomdraad naar het relais van je startmotor en een naar je dynamo. Als je je accu snel en echt veilig wilt loskoppelen bij een storing, dan is een speciale accu snelklem de enige goedkope echt zekere oplossing. Mocht je toch een massaklem willen gebruiken, plaats hem dan op een schone en droge plek in het interieur en koop een goede bij oom Hella en niet een bij tante Ali. Succes, Siert.1 point
-
Na 1,5 jaar is het dan eindelijk zo ver. De huidige uitlaat is op en de nieuwe 3" Kolak uitlaat gaat eindelijk gemonteerd worden. De set bestaat uit de volgende onderdelen: Doug Thorley headers, p/n THY-630Y-C Kolak 3" mandrel bent ZJ pipe Magnaflow cat, p/n 94039 Flowmaster Super 50 series demper, p/n 53057 Magnaflow 3" sierstuk, p/n 35113 Foto's van na de installatie volgen volgende week.1 point
-
normaal gesproken kun je gewoon ontluchten, en ontlucht jouw ABS gewoon met de rest mee. het is misschien wel verstandig om met een vacuum ontluchter te ontluchten, want als de hoofdremcilinder leeg is en je gaat pompen heb je kans dat deze stuk gaat.1 point
-
Google eens wat op clockspring.... als het geluid daar vandaan komt. Succes, siert.1 point
-
Huy ARS, Bedankt man, maar als je het niet erg vindt ben ik het niet helemaal met je eens....1 point
-
1 point
-
Nog even wat plaatjes.... Waar het gedonder mee begon, de No Bus melding. De oude en "nieuwe" PCM naast elkaar op de werkbank. De oude en kapotte PCM maar even open geschroefd.... Schade aan de processor, basten in het huis en twee pootjes verbrand. De vastgelopen camshaft-positionsensor drive assembly op de werkbank Tanden afgebroken....1 point
-
1 point
-
Een halve kruiwagen vol Duitse bagger verwijderd van mn KJ vandaag.1 point
-
1 point
-
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen en ook naar je ervaring straks. Mijn banden kunnen nog een jaartje mee en dan krijg ik eenzelfde zoektocht naar goed rubber. De glimmende kant moet wel boven blijven.1 point
-
vandaag auto van mijn vrouwtje gedaan en ja hoor abs lampje uit super is echt een fluitje van een cent de lijmlaten drogen duurt het langst 20 min 2comp lijm super zoon how to bedankt1 point