Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 19/05/2015 in all areas

  1. Geen mega verbouwing maar misschien toch leuk om te vermelden: Ik heb in mijn CJ7 dashboard een klokje zitten maar dat heeft nooit getikt, heb het er al een keer uitgehaald en gepoogd het werkend te krijgen maar dat mocht niet baten. Het gat wat achter was gebleven werd ik ook niet blij van dus toch maar weer eens het klokje te hand genomen. Tijdens een 'rondje' op de autosloop zag ik een analoog klokje tussen een set van 3 meters in een Alfa 156 welke mij lekker compact leek, dus de klokunit open gesloopt en daar zat een lief klein quarts uurwerk binnen in wat er uit zag als bruikbaar, dus dit meganiekje gekocht voor 2,50. Thuis gekomen het hele uurwerk van de oude klok gesloopt, alleen het plaatje waar de wijzerplaat in de behuizing op rust heb ik overgehouden. Daarna ook de onnodige plasic van het nieuwe uurwerk afgeschroefd en twee gaatjes geboord om het uurwerk op de voetplaat te schroeven. Zo komt het uurwerk te zitten in de behuizing Ik wilde de originele doorvoer gebruiken om het uurwerk in te stellen dus moest de stelknop iets naar buiten verleggen, daarvoor heb ik ik wat plastic van het omhulsel van het uurwerk uitgesneden en op de plek geplakt. Toen de bedrading gesoldeerd aan de orginele stekker zodat de klok straks weer origineel lijkt Toen de wijzertjes van de originele klok er nog opgeknutseld, want die Alfa wijzers vond ik niet mooi en er klein. Nog een nieuw glasje gezaagd want het orginele glaasje was wel erg vergaan na meer dan 30 jaren Alles in elkaar geknutseld en ingebouwd in de CJ, (dat was het meeste werk, die stomme moertjes achterop weer op te krijgen tussen al de bedrading en de stuurkolom door) Hij lijkt net echt, en alleen een kenner ziet dat er nu geen seconde wijzer meer op zit.
    1 point
  2. Heturl van het plaatje van het stabilisator torretje lijkt stuk maar hij staat er nog steeds dus nog maar even aanvullen:
    1 point
  3. Na 3 jaar is de cj5 verkocht, de meters deden het nog steeds
    1 point
  4. Als je net zo eigenwijs bent als ik en je wil je AMC 258ci (4.2) zo goed mogelijk laten draaien op een stock carburateur. De: Carter BBD 2bbl. Zonder gelijk een Weber te plaatsen, kijk dan is op deze sites: http://www1.autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/22/16/b0/0900823d802216b0/repairInfoPages.htm http://www.4x4wire.com/jeep/tech/electrical/jn-ignition99/ Effe naar beneden scrollen... http://www.imperialclub.com/Repair/Lit/Master/261/index.htm http://www.jeeptech.com/engine/carter.html http://home.sprynet.com/~dale02/list.htm En meer behalve de Carb. (Carter BBD 2bbl) En als je het voor elkaar krijgt...Tja..Ik rijdt nog steeds een Carter BBD. Als ik over ga dan mischien maar een Holley met offenhauser inlaat... Altijd eigenwijs:yes:
    1 point
  5. Heb nog wat gevonden... Even vd late model BBD PDF'je binnenhalen. http://carbkitsource.com/tech/Carter/index.html
    1 point
  6. Er zijn wat problemen met het functioneren geconstateerd bij deze meters in mijn CJ, alsmede in die van een collega forummer !! De meters hebben geen spanningsstabilisatie waardoor de meters bij een (te) hoge boordspanning veel te veel aangeven. Mijn temp meter staat op de H van 'HOT' terwijl de temperatuuropnemer een weerstand van 23Ohm heeft als de motor een poosje draait, wat gelijk staat met een normale bedrijfstemperatuur volgens diverse sites met calibratie gegevens. Ik heb van me electronica boer het hele verhaal uitgelegt en toen van hem een spanningstabilisator 'torretje' LM2940CT-12 meegekregen. Het spanningstabilisator torretje is als volgt aangesloten en doet wat het moet doen, niet meer dan 12volt doorgeven aan de meterset. Het gaatje van het torretje staat gelijk aan het '-' pootje, dus als je het torretje aan de behuizing van de klok vast schroeft dan hoef je geen massa aansluiting te maken. Nou ga ik vele jaren genieten van deze meters (teminste dat hoop ik)
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...