Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/12/2013 in all areas

  1. Kan me toch niet voorstellen dat de 1e kamer accoord gaat met het belasting plan en de gegevens waarop het gebasseerd is. Mocht dat wel zo zijn, dan heb ik begrepen dat er een bodem procedure tegen de staat wordt gestart. Dat kan wel een paar jaar duren en ik geloof dat er dan zolang niks aan de bestaande regeling mag veranderen.
    1 point
  2. Wat ik via de mail riep. Het is niet eenvoudig. Ik ben geen purist. Had ik destijds grip gehad ( dmv eigen garage en bv las apparatuur voor de afbouw ) dan had ik voor Chevy gekozen. Sterker nog, ik had mijn besluit al genomen maar Advanced Adapters reageerde niet op de vraag of ik hun adapter op een V8 kon plaatsen ( de handleiding repte nl over een AMC 6 cilinder ). Gebeld en gemaild, ze wisten het eerst niet aan de telefoon en op mail reageerden ze niet. Referenties stuurden me naar het inmiddels bekende revisie bedrijf, resultaat bekend. Een ander goed bedrijf, Post en Dros her-reviseerden uiteindelijk correct. Zou ik een gebruikt blok kopen dan wil ik exact alle spelingen na laten meten en daar ook met mijn neus boven op staan. Dan dat blok voorzien van nieuwe pakket lagers en zuigerveren, keerringen en alle pakkingen. 600 usd in de VS aan materialen, dus voor 600 euro hier. Met de kennis nu zou ik naar bepaalde zaken heel kritisch kijken, denk aan nameten huidige oliepomp ipv vervangen. Kijken naar de fijnafstelling van de stoterstangen en al die kleine zaken die een hobbyist niet kan maar waarvan ik me afvraag ( retorisch als het maar kan zijn op een sarcastische manier ) of de "experts" het uberhaupt wel zijn buiten de vermelding op de factuur. Kortom, goed gebruikt blok wat draaiend te beoordelen is. Max 750 euro voor geven. 600 usd / euro revisie kit uit de VS. Blok laten reiningen ( denk aan de gallery plugs ), checken op scheuren. Koppen afpersen. En dan alles nameten. Honen, zuigerveren erin en goede OEM sensors erin en inrijden. Ik was uiteindelijk een dikke 5000 kwijt, maar hij pruttelt nu als een zonnetje. Helaas was hij voor de revisie exact hetzelfde. Ik was dus klaar geweest met een simpele vervanging van de krukas. Met bovenstaand plan zou je echter ook langzaam omhoog kruipen naar de 2500 als je wat kennis ed in moet huren, dan nog wat onverwacht zaken en je komt dicht bij een Promar blok. Maar dan zit je weer met garantie indien er iets is. En zo kwam ik weer bij een revisie in Nederland terecht, met wat upgrades hobbelde ik zo naar de 4200 aan uitbesteed werk, dan oliepomp en bling bling en dan tik je tegen de 5000 aan. Vraag je me nu om 5000 neer te leggen dan tik ik hard tegen mijn voorhoofd en schaf mezelf een Suzuki Jimny aan, maar op een gegeven moment zit je op een punt of no return. Maar ach, als ik weer rijd met mijn achterraam een stukje open om de V8 te beluisteren dan is 5000 eigenlijk ook maar niets anders dan 2500 biertjes. Beide geven hoofdpijn.
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...