Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 29/05/2013 in all areas

  1. gevraagd jeep cj / wrangler / cherokee. liefst opknapper . voor de zoon die wil ook gaan jeepen!!!!!
    1 point
  2. ik lees deze topic net helemaal door. Sorry maar omdat dit een forum is waar iedereen een mening mag posten (daar is een forum voor he) doe ik dat ook. Als ik jou was zou ik deze auto zo snel mogelijk weg doen. Het is evident dat deze 5.9 door mishandeling en gebrek aan onderhoud gewoon overleden is. Je krijgt hem waarschijnlijk nooit meer helemaal goed maar wat erger is is dat je voordat het zover is, financieel HELEMAAL bent leeggelopen op reparaties, onderdelen, stress en tijd die je erin hebt gestoken. Garagisten die eraan kunnen sleutelen zijn er zat, maar onthou : zij verdienen in een moeilijke economische tijd aan jouw opdrachten dus zij zijn nooit helemaal objectief. Misschien heb je goedkoop een 5.9 op de kop kunnen tikken maar het gaat je vervolgens op den duur wel 10k kosten om deze weer echt goed te krijgen. Als ik jou was zou ik hem morgen ochtend naar de sloop rijden, het verlies nemen, flink wat wijzer er van geworden zijn en opnieuw eentje zoeken met 1 a 2 eerdere eigenaren, niet te veel kilometers op de teller en aantoonbaar goed onderhoud bij een vakgarage. Vraag eens anders bij die jongens in tilburg of bij maasbach om voor je uit te kijken naar een mooi modelletje...want dit,mijn vriend, gaat helemaal nergens heen alleen als je er middenin zit en verblind bent door die auto kun je het niet meer objectief beoordelen. ik check nu toevallig en zie op mplaats eentje staan die ik iig wel interessant zou vinden, ik ken de eigenaar verder niet dus ik weet niet of het wat is... : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m680932382-jeep-grand-cherokee-5-9-i-v8-limited-aut-1998-grijs.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr ...En als je 4 a 5k te veel vindt om uit te geven aan een 5,9 is een 5,9 gewoon financieel out of your league en moet je helemaal zsm van je huidige kapotte af want dat gaat nog veel meer in de knaken lopen kan ik je verzekeren. wat hierboven allemaal staat : lees het nog een x door... neem het mee of leg het naast je neer, maar ik bedoel het goed. Het geld groeit jou vast ook niet op je rug of wel ?
    1 point
  3. chroom molydeen is in principe het best bestand tegen hoge temperatuur en afkoeling maar moeilijk te lassen en het moet uitgegloeid worden. alle rvs soorten zullen coroderen (lees blauw uitslaan) en op den duur door corosie gaan lekken. groet mike
    1 point
  4. Zit op een zeer makkelijke plaatsachter op het gasklephuis. Dat is het aluminium blok waar de luchtslang op zit en waar je gaskabel heenloopt. Haal de slang even los; je ziet dan aan achterzijde 2 snoertjes met stekkers naar het gasklephuis lopen. De IAC of stappenmotor zit het dichtst bij de motor in een aluminium huisje wat aan zijkant van het gasklephuis gebout zit. Haal de stekker los, met tox 30 kan je de 2 boutjes losdraaien en de motor voorzichtig eruit halen. De motor en het IAC huiste (aluminium huisje aan zijkant van het gasklephuis) goed maar voorzichtig reinigen en terugplaatsen. Remmenreiniger werkt prima. Mocht alles erg vuil zijn, dan kan je misschien beter even het hele gasklephuis van de intake manifold halen. Dit door de 4 torx boutjes los te draaien. Let op: je moet dan misschien ook een nieuwe TB-pakking plaatsen als alles weer schoon is. Kijk uit dat je TPS (de sensor die aan de gasklap zit en waar dat andere snoertje met stekker heen gaat) niet vol met remmenreiniger spuit.
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...