Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/19/19 in all areas

  1. 2 points
    Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
  2. 2 points
    zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
  3. 2 points
    Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
  4. 2 points
    Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
  5. 1 point
    Ik heb nu een HEI (GM model) erin zitten. Een jaar of wat geleden bij 4WD gekocht, maar Jeepparts heeft m ook. https://www.jeepparts.nl/winkel/product/hei-l6-4-2l/ Vergeleken met de oude bobine / verdeler setup geeft deze een behoorlijk krachtiger vonk, loopt mooier / regelmatiger stationair en pakt sneller op bij gas geven. De (inwendige) bobine heb ik vervangen door eentje van MSD, de mijne was ook kapot gegaan door te lang (1/2 dag) het contact aan te laten staan. Tip, zet het tandwieltje van je originele verdeler over op de HEI, dan blijft het slijtage patroon hetzelfde.
  6. 1 point
    Mies, door het aan laten staan van het contact, (terwijl de punten net gesloten waren) is de zaak vermoedelijk te heet geworden. Dus, nieuwe punten en vooral condensator , bobine heb je al. Als je een voorschakel weerstand gebruikt, moet je ook een daarvoor geschikte bobine gebruiken. De bedoeling is dat deze bobine volle 12 volt krijgt bij het starten, vanaf het startsalaris, en dat hij na de start dus de voorschakel draad gebruikt. Ik kan mij niet herinneren dat jij een voorschakelweerstand had op de CJ. Succes, Siert. PS, als het contact van een auto met contactpunten langer aan moet staan, altijd even de plus van de bobine trekken.
  7. 1 point
  8. 1 point
  9. 1 point
    Hahahaha, so recognizable...
  10. 1 point
    Uitnodiging De JeepClub Nederland Achterhoek Tour Zondag 19 januari is het weer zover Jeep Club Nederland luid het nieuwe jaar 2020 meteen in met een nieuwe schitterende Jeeptour in de Achterhoek. We gaan op bezoek bij de Twentenaren ofwel de “de Tukkers”. Het zal een mooie enerverende dag worden vol ontspanning mooie afwisselende landschappen en vergezichten. We starten s’morgens traditiegetrouw met een kopje koffie of thee met een versnapering. Twente (Nedersaksisch: Tweante, Twente) is een landstreek in het oosten van Nederland, die het oostelijke deel van de provincie Overijssel omvat. In het westen en noorden grenst het aan de eveneens Overijsselse streek Salland welke ons nog in ons geheugen staat als onze in voorgaande jaren verreden Sallandorute waarbij wij ook de Regge bij Nijverdal en de Dinkel hebben gekruist. Twente is buiten de grote steden een streek met grote landschappelijke kwaliteiten met natuurgebieden (zoals het Lutterzand aan de meanderende Dinkel en de heide op de Friezenberg bij Markelo), groene landgoederen (Singraven, Weldam, Twickel). Wij willen hier tijdens onze tour ook respectvol mee om gaan. We rijden alleen op de openbare wegen en geven medegebruikers van deze wegen alle ruimte en tijd om elkaar te kunnen passeren. Bij Rijssen biedt de rivier de Regge mooie natuurgezichten. Het gebied wordt van noord naar zuid door een heuvelrug doorsneden, waarvan de Tankenberg bij Oldenzaal het hoogste punt is. Rond Ootmarsum, Denekamp, Nijverdal en Markelo liggen heuvelachtige landschappen met bossen. Twente is zoals wij ook gaan beleven een van de interessantste gebieden van Nederland. Er komen aardlagen uit verschillende perioden op een vrij klein gebied aan de oppervlakte. Bij Losser bevindt zich een open steengroeve. Hengelo en Boekelo hebben zoutwinning. Buiten deze bezienswaardigheden is in Twente natuurlijk veel meer te zien en te genieten dan alleen onze Jeep tour. Hiervoor raden wij iedereen aan om een evenement van ons meer te ondernemen dan alleen het evenement zelf. Maak er bijvoorbeeld, samen of met mede Jeepers, een heel weekend vertier van en ga de dag voorafgaand en/of aansluitend aan het evenement lekker de streek in en geniet van, in dit geval, alle aspecten van Twente. Het Stamppotten buffet bestaat uit: Boerenkool Hutspot Rookworst, Speklappen, Spekjes, Hachee en daarbij natuurlijk Amsterdamse uitjes, augurken, azijn, jus, mosterd. Het programma zondag 19 januari: Aanmelding: ·Tussen 09.30 uur en 10.30 uur op de startlocatie; Briefing: Om 10.00 uur en 11.00 uur; Start: Rond 10.00 uur tot 11.30 uur; Lunch Op eigen gelegenheid; Finish: De route wordt om 16.30 uur gesloten; Buffet: Vanaf 16.00 uur. Kostenopgave Jeep tour: Inschrijfgeld per jeep € 25,- per jeep inclusief koffie of thee en achterhoekse krentenwegge (voor 2 personen); Niet leden een toeslag van € 25,-; Borg voor het roadbook bedraagt € 20.- (1 per roadbook). Kostenopgave Stamppot buffet: Per persoon € 16,-; Voor kinderen (-12) € 9,-. Met eventuele allergieën wordt natuurlijk rekening gehouden mits kenbaar gemaakt bij aanmelding. Op dit evenement is geen evenementen vergunning aangevraagd. Start- en eindlocatie: We starten en eindigen in het restaurant “De Radstake” Twente-Route 8, 7055 BE Heelweg +31 315 241 258 Inschrijving: Middels dit inschrijfformulier Met vriendelijke groet, Frank Eijk Namens het bestuur van JeepClub Nederland
  11. 1 point
    Hoi, Heeft iemand toevalig een tussenbak np242?? Wel een goed werkende tussenbak?? Of waar ik het eventueel van kopen.
  12. 1 point
    Probeer Boris eens. Www.cherokeeparts.nl Heeft ook Grand onderdelen.
  13. 1 point
    Onder de Cj5 zit een 2,5 inch lift van Rubicon Express, en de shocks zijn Rancho RS 9000XL RS 999126 COMPRESSED LENGTH EXTENDED LENGTH TRAVEL LENGTH LOWER MOUNTING CODE UPPER MOUNTING CODE PARTS PACK 16.375 26.063 9.688 Ik heb de ophang van het Frame veranderd naar de steek van de maatvoering van de YJ bladen en het veerpakket van de achteras 40mm naar achter geplaatst zodat de 35inch banden beter in de kuip vallen, de vooras 30mm naar voren gezet. Nieuwen ophangpunten gemaakt en het frame gedubbeld met U profielen ter versteviging boven de ophanging, Alle ophanging gemaakt voor 2,5 inch breed en de buizen opmaat gemaakt zodat de rubbers van de veerbladen ook passen in de ophanging, hierdoor heb ik maar 1 soort rubber bushing voor het hele geheel. Ik moet nog een aanpassing doen aan de Shock mounts voor en achter, even kijken of ik die ook zelf ga maken of dat ik Shock towers van een Ford F250 pickup ga gebruiken.
  14. 1 point
    In praktijk zal dit tegen vallen, het wegdraaien van de shackles en de toenemende belasting van het veerblad zullen je een ander beeld geven.
  15. 1 point
    De shackles voor zie ik geen probleem maar achter zou verbeterd kunnen worden, zet de ophanging minimaal onder een hoek van 20 graden ( dit gezien uit het oogpunt van hart shackle mount tot hart bushing van het veerblad) dit verbeterd de reactie tussen het veerblad en de shackle bij het inveren op de weg en offroad. Als ik naar de foto kijk van de ophanging achter denk ik dat deze onder een hoek van +- 12 graden staat. Verder zoals Siert en Ab zeggen; pak 1 punt bij het wiel en flex omhoog doe dit voor en achter, haal hier de waarden uit voor de shocks en ophanging. Ik heb mijn studie al gehad met mijn CJ5, ik heb de ophanging en aanpassingen met het veerpakket van de Yj al gehad. Helaas kan ik deze niet met je delen aangezien onze wielbasis niet het zelfde zijn. Suc6
  16. 1 point
    Hi Jeepie, post is van een klein jaar geleden. 🤣 Ik heb idd nieuwe lagerschalen gebruikt voor de bestaande krukas. Maar wel nadat deze volledig is gemeten en gepolijst door een revisiebedrijf en is goedgekeurd voor gebruik!
  17. 1 point
    Heb zelf ook 35'ers met een ARB locker in de vooras (dana30). Tot nog toe geen problemen mee gehad. Succes!
  18. 1 point
  19. 1 point
    Leuk jullie ook een fijne kerstdagen.
  20. 1 point
    Er is best wel wat te doen..... In Duitsland Abentuer & Allrad Net over de grens in Kalkar is er een beurs Dima in Lommel, België 4x4 vakantiebeurs bij Blauwe Meer (LRCH) 4WD festival in Oss Voor juiste data enz. even googelen.
  21. 1 point
  22. 1 point
    Hardstikke leuk, een Scrambler erbij in Nederland! Maar..... ga alsjeblieft eerst langs een goede dinitrol meneer voordat je een meter van het asphalt af gaat!
  23. 1 point
    Dan sluit ik vast in de rij aan om de scrambler te gaan bewonderen😍
  24. 1 point
  25. 1 point
  26. 1 point
    We zijn bezig de server en het forum te upgraden en dat is elke keer weer een uitdaging. De server is weer helemaal up-to-date maar het forum werkt nog niet echt mee. Als de boel uit de lucht gaat... we zijn ermee bezig. Tip... Als je van plan bent een heel verhaal of verslag te gaan typen, maak even een kopie De kans is groot dat het forum standaard blauw wordt en er iets anders uit gaat zien, er schijnen errors in de lay-out te zitten.
  27. 1 point
    Vast interessant voor sommigen onder ons
  28. 1 point
    En nog eentje..... Jeep cherokee 4.0i motor en automaatbak € 600,00 http://link.marktplaats.nl/m1449382223
  29. 1 point
    Denk dat Fol niet zal reageren. Hij heeft dit forum sinds 1 augustus 2012 niet meer bezocht. Misschien heeft iemand anders een idee?
  30. 1 point
    Eenmaal gebeten door het Jeepvirus kom je er maar moeilijk vanaf. Welkom!
  31. 1 point
    Ja, dat heb ik ook. Maar toch haal ik veel in Nederland. Heeft meer met voorraad, levertijden, service en ruime openingstijden te maken. Zulke dingen kosten nu eenmaal ook wat......
  32. 1 point
    2,5 á 3 bar is wel wat laag maar geheel normaal bij een blok met wat km op de teller. En volgens de beschrijving in de post van Kapt. Bob valt dit nog steeds binnen de norm. In mijn beleving hoef je dus geen zorgen te maken.
  33. 1 point
    Even een update: Vandaag een dagje vrij genomen om samen met de garage aan de Jeep te werken. De oude uitlaat was er eigenlijk zo onderuit. Van de 6 bouten waarmee elk uitlaatspruitstuk vast zat braken aan beide kanten de 2 middelste af, maar met een handig tooltje van de garage en een beetje speciale kruipolie waren de achtergebleven tapeinden zo weg. Het monteren van de headers bleek achteraf minder moeilijk dan we dachten. Het leek alsof de boel niet paste. Pas nadat we al plannen hadden gemaakt hoe de linker header te verbouwen bleek dat er niets aan de hand was en dat we de boel gewoon moesten vastzetten. Gelijk ook het hitteschildje weer netjes vast gezet. Dit is waar we geeindigd zijn. Maandag wordt de rest op z'n plaats gehangen en vastgelast. Daar zijn ook nog wel een paar uitdagingen omdat de uitgang van de header lager zit dan de dwarsbalk die de versnellingsbak op z'n plaats houdt, maar daar zoeken ze wel een oplossing voor. Nu alvast een paar foto's van vandaag:
  34. 1 point
    Koperen vriespluggen ipv de ijzeren variant, goede keus!
  35. 1 point
    Gevonden: https://en.m.wikibooks.org/wiki/Jeep_Liberty/Tires_%26_Rims En 255/75/r17 komt volgens mij overeen met 32inch banden, volgens bovenstaande link gaat dat em niet worden
  36. 1 point
    Je kan hem ook via eBay bestellen zag ik https://www.ebay.com/itm/Black-Mild-Steel-Grille-Brush-Headlight-Guard-for-93-98-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ/233208113632
  37. 1 point
    Ja in een jeep rijden kost nu eenmaal geld😎
  38. 1 point
    normaal gesproken kun je gewoon ontluchten, en ontlucht jouw ABS gewoon met de rest mee. het is misschien wel verstandig om met een vacuum ontluchter te ontluchten, want als de hoofdremcilinder leeg is en je gaat pompen heb je kans dat deze stuk gaat.
  39. 1 point
    De geheugengrootte van de usb stick kan ook een probleem zijn bij de wat oudere apparaten. Vaak staat in de handleiding van de radio een maximaal aantal mb’s aangegeven.
  40. 1 point
    Wat ook wil helpen is om de stick niet via een PC/Laptop te formatteren, maar via de radio. Als de radio deze optie ten.onste heeft.
  41. 1 point
    Coolant level sensor foutmelding in de computer? Dat ligt 9 van de 10 keer niet aan de coolant sensor maar aan de computer zelf, even de soldeerpunten opnieuw solderen. De coolant level sensor zit trouwens in de tank, niet achter de thermostaathuis.
  42. 1 point
    Met pijn in mijn hart verkoop mijn zeer goed onderhouden Jeep Grand Cherokee 5.9 ZJ Limtied LX. De auto is ook geschikt om zakelijk als Youngtimer te rijden (35% bijtelling over reële waarde). Kleur: Platinum Metallic. De prijs is € 7950,-- De auto heeft al het onderhoud gehad en heeft niet alleen alle opties maar ook een hele reeks aan reserve onderdelen. De 5.9l V8 klinkt van zichzelf al geweldig maar door een speciale uitlaat en luchtinlaatsysteem nog donkerder en mooier. De auto is nooit off road gebruikt of is 'verprust' met LPG! Geen roest, onderkant als nieuw en nog vele jaren plezier! Trekhaak voor trekken van 3500 kg (op kenteken). Zeer net interieur met originele matten, kalfslederenbekleding, sunroof enz. Alle onderhoudsbeurten gehad (deels in eigen onderhoud). altijd de originele olie gebruikt voor assen en bakken. Bonnetjes aanwezig. - Nieuwe remschijven, remblokken en remklauwen (gereviseerd) - Nieuwe rembekrachtiger - Nieuwe koelradiator - Nieuwe Spanrollen - Full Bore 3" Uitlaat - AEM luchtinlaat met speciaal open luchtfilter en waterbestendige filterhoes. Origineel filter is aanwezig - Nieuwe koplampen en achterlichten (clear-red) met LED knipperlichten (heel subtiel), originele achterlichten aanwezig. - Nieuwe stuurpomp - Nieuwe stabilisatorstangen en -rubbers voor en achter - Mooie winterwielenset (Jeep Y-Spoke velgen) met nieuwe Nokian WR-SUV3 banden maat 235-70-r16h - Mooie zomerbanden set (originele 5-spaaks velgen van de 5.9 LX) met nieuwe Nokian Line Suv 235-70-r16h banden. - Volwaardig reservewiel (5 spaaks originele alu-velg) met ongebruikte band. Zeer veel onderdelen aanwezig, waaronder: - Volledige dakraam (de huidige klemt soms) - Attenne, Rubbers, Remklauwrevisieset - Haynes repair Manual - Startmotor, Stuurpomp, rechter buitenspiegel - Diverse slangen - Originele olie van Mopar enz. Opties o.a.: - Elektrische stoelen met geheugen (2 standen) - Twee sets sleutels met afstandbediening aanwezig - Startblokkering - Getint glas - Open dak (schuif/kantel) - Verwamde en elektrisch bedienbare buitenspiegels - Zwarte verlours hemelbekleding - Centrale portiervergendeling met afstandsbediening - Elektrische ramen voor en achter met kinderslot - Trekhaak (3500kg op kenteken) - Stuurbekrachtiging - (Kalfs)lederen bekleding met voor- en achter middenarmsteunen. - Orginele Infinity Gold stereo met cassetterecorder met aansluiting voor MP3, Iphone (via headphone jack)., Klinkt geweldig. Een auto voor de liefhebber en ik hoop ook dat die daar heen gaat. Auto is geschorst maar op eigen terrein wel proef te rijden. Meer info en foto's beschikbaar op aanvraag.
  43. 1 point
    Hier wel, bij de Jeepclub vast ook. 😉 Inschrijven doe je hier: http://www.jeepclub.nl/Inschrijfformulieren/2019/Startersdag-2019/startersdag-2019.html
  44. 1 point
    Ook maar even de Homokineet checken.... Succes, siert.
  45. 1 point
    Yes klopt! Ik ben daar regelmatig op de sportschool inderdaad. Ik heb een 3.5" kit van Iron Rock Offroad. Super mooie kleur, ik heb je een PM gestuurd.
  46. 1 point
    Zo te zien heb je daar een prima Jeep aan. Gebruiksklaar voor het terrein. En de prijs is onderhandelbaar. Als je er nog iets af weet te krijgen heb je een prima auto te pakken. Zeker met de halve deurtjes. Deze zijn vrij zeldzaam. Het ia trouwens voor het eerst dat ik iemand hoor die zijn Jeep wil verlagen 😁
  47. 1 point
    Kentekenbewijs en aanvullingsbladHeeft u een auto met een kentekenbewijs waarop niet de maximale aanhangwagenmassa's (geremd en ongeremd) staan, dan heeft u voor het trekken van een aanhangwagen zwaarder dan 750 kg een aanvullingsblad nodig. Het aanvullingsblad is een inlegvel dat bij het kentekenbewijs hoort. Het document is het bewijs dat de trekhaak is goedgekeurd en vermeldt wat de auto maximaal aan geremd en ongeremd gewicht mag trekken en welke kogeldruk maximaal is toegestaan. Een eenmaal afgegeven aanvulling blijft geldig, maar wordt niet opnieuw afgegeven. Bij verkoop van de auto moet het document aan de volgende eigenaar worden gegeven. Voor een aanvullingsblad kunt u zich wenden tot de RDW. Deze instantie verstrekt dan een 'aangepast' kentekenbewijs, waarop het trekgewicht staat. De eisen die aan een trekhaak worden gesteld zijn de volgende:de trekhaak moet een typekeuring hebben. Dit staat op het typeplaatje van de trekhaak. Ontbreekt het typeplaatje, dan mag alleen een aanhangwagen worden getrokken die inclusief de lading niet meer weegt dan 750 kg. Bovendien mag de aanhangwagen inclusief lading niet meer wegen dan de trekkende auto op dat moment weegt. Dus een trekhaak met type plaatje monteren en die gegevens zenden naar het RDW. Als u gaat rijden met een aanhangwagen of caravan, is het wettelijk verplicht dat de gewichten geregistreerd staan in het kentekenregister van de RDW. Ziet u dat het trekgewicht in het kentekenregister, op het kentekenbewijs of op het conformiteitsbewijs niet klopt of ontbreekt, neem dan contact op met RDW Klantenservice. U kunt online uw voertuiggegevens bekijken. U vindt de gegevens onder het tabblad technisch > Wettelijke toegestane maximum massa's. Belangrijk Vóór 06-04-1998 werden de gegevens over het trekgewicht nog niet op het kentekenbewijs gezet. Toen werd er een inlegvel bij het kentekenbewijs afgegeven. Dit heet aanvullingsblad. Ik zou proberen gewoon deze eerst aan te vragen.
  48. 1 point
    eerder zout 😉 Maar inderdaad balen voor de eigenaar...………….
  49. 1 point
    Even een kleine update.... Vanmorgen begonnen met het verder demonteren van de stuurkolom. Alvorens de stuurkolom van de stuur-as af te halen heb ik ter hoogte van de kruiskoppeling de zaak gemerkt. Zo weet ik zeker dat de boel tijdens de opbouw hetzelfde wordt teruggeplaatst. Na de stuurkolom ben ik verder gegaan met het demonteren van de side bars en de fenders. Ik blijf dus voorlopig nog in de fase van 'weerbarstige bouten en moeren zitten.... Het vooraf inspuiten met Imal helpt wel voor een deel moet ik zeggen. Voor de rest blijft het toch een zaak van try en error. Ik moet trouwens eerlijk toegeven, dat hoe meer ik onder de Jeep bivakkeer, hoe meer ik er van overtuigd ben dat de keuze voor een 'body off' restauratie de enigste juiste was. Ik zie steeds meer slechte stukken, vooral aan het chassis. Zelfs de stootrubbers welke de vertikale as-uitslag moeten opvangen zijn helemaal weggerot... De achterste fenders zaten vast mbv popnagels welke ik simpelweg heb uitgeboord natuurlijk. De voorste fenders zaten gemonteerd met zelftappers met zeskante kop. Uiteraard waren de schroeven dusdanig vast gedraaid, dat de zeskante kopjes te diep in de kunststof kraag van de fender zaten, waardoor ik er geen sleutel of dop meer op kon krijgen. Waarom nou niet monteren met een onderlegschijfje erachter? Enfin, ik zie het maar als een therapeutisch werkje. Ik weet, er is tot nu toe weinig spannends te vermelden, maar ook deze stappen horen nu eenmaal erbij. Als ik de body rondom helemaal vrij heb, demonteer in de verbindingsbouten en rubbers die de body met het chassis verbinden. Ik hoop dat ik volgende week zover kom. Ik ga in ieder geval alvast een aantal mannetjes regelen om samen de body van het chassis te tillen. Enfin, we gaan het zien. Voor iedereen alvast een goede week toegewenst. Hieronder nog een paar pico's voor de liefhebbers. Volgende keer meer... Ciao! De verbinding tussen de stuurkolom en de stuur-as wordt gemerkt alvorens te demonteren. Op de één of andere manier blijf ik een zenuwachtig trekje overhouden als ik de kabelboom zie. Ondanks dat alle stekkers gelabeld zijn en ik wat positiefoto's heb gemaakt vraag ik me af hoe dit bij de heropbouw goed moet komen.... Hmmm... Zonder side-bars en fenders begint de boel er toch wel magertjes uit te zien moet ik zeggen...
  50. 1 point
    Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....


×
×
  • Create New...