Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/02/19 in all areas

  1. 2 points
    Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
  2. 2 points
    zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
  3. 2 points
    Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
  4. 1 point
    Hier op kenteken van een JKU Geremd 3500 kg ongeremd 450 kg 😲 max massa samenstel 5950 kg
  5. 1 point
    Hoi Ed, Op zolder ligt hier een setje schermverbreders wat ik gemaakt heb voor een klant van mij. Die rijdt met een Gen Right kit die inderdaad taps toe loopt. De dekking is midden boven het wiel volgens de 30mm norm, maar de afscherming van het wiel is mede door de smalle voorbumper onvoldoende volgens de steekproef controleur. Zoals gebruikelijk komen ze dan weer met het oude vrouwtje...... Als de bumper breder was geweest, was het geen punt geweest. Dus jouw keuze..... Voor de klant heb ik een beugel gemaakt die de bumper verbreed en dan naar het scherm loopt, midden boven het wiel. Iedereen blij. Succes, Siert.
  6. 1 point
    Oliedruk probleem opgelost. Sinds 2 weken een "check gauges" melding en een hele lage oliedruk op de meter. Balen......maar opgelost. Stekker van de zender, contactspray en opgelost. Soms is het leven simpel.
  7. 1 point
    Netjes. 👍. Handig dat de haak ook nog een standje hoger kan worden vastgezet. Bob
  8. 1 point
    Bij deze..... Wel jammer als je koppelingshuis er zo uitziet. Vast de garantie net voorbij. 😵
  9. 1 point
    Ab, Wordt HEI ontsteking van 4WD ook op de motor specificaties afgesteld door de fabrikant, ik heb nu 2x een DUI ( Davis Unified Ignition ) gekocht 1x voor een Ford V8 en heb er nu 1 liggen voor mn 304 AMC beide keren heb ik een vragen lijst ingevuld. Davis Unified Ignition, wou de gegevens van de motor en Carb Cfm + max RPM, hiermee stelden zij de ontstekingsunit af voor de motor. Mies als je overstapt naar een HEI ontsteking zorg er dan ook voor dat je goede bougie kabels 8.5 mm2 en bougies neemt. Met een goede ontsteking setup en een goede afstelling kan het een wereld van verschil zijn hoe je motor loopt en reageert.
  10. 1 point
    Lpg verdamper. Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. 😄
  11. 1 point
  12. 1 point
    Mooie CJ Barry, Welkom hier .
  13. 1 point
  14. 1 point
    Als het alles vergeven is van de olie dan is het beste even goed schoonmaken alles en dan even een rondje rijden meestal is het dan beter zichtbaar waar het vandaan komt.
  15. 1 point
    Errata - 1) I had cylinder #1 at TDC on the exhaust stroke. I reset to TDC on the combustion stroke to make the correction. 2) I positioned the rotor with the brass end pointing towards the #1 spark plug wire terminal, and disregarded the drawings on the FSM to point the rotor towards 6 o'clock. This seems to work for me. Changed oil and oil filter. Engine idles quietly at about 900 rpm. No noisy lifters. See you guys on the next project!
  16. 1 point
    Hahahaha, so recognizable...
  17. 1 point
    origineel lopen er 2 slangen van de tank naar de liquid check valve, (deze zit achter in het binnen scherm) vandaar gaat er 1 slang naar de canister ( deze zit bij de motor aan de bestuurders kant ) de canister is een grote ronde pot mat boven 4 aansluitingen. De benzine dampen lopen via liquid check valve naar de canister deze verzamelt de dampen en worden afgevoerd via de vacuüm poort van de carb of intake en tot ontbranding gebracht in de motor.
  18. 1 point
    Sensor unit heeft 2 aansluitingen de grote in voor de aanzuig en de kleine is voor de retour. Aan de linker bovenzijde van de tank zouden 2 aansluitingen moeten zitten voor de ontluchting, deze gaan naar een liquid check valve.
  19. 1 point
    Probeer Boris eens. Www.cherokeeparts.nl Heeft ook Grand onderdelen.
  20. 1 point
    Mies, Het is heel simpel; meten is weten Wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken, we hebben een ander veersysteem en een ander chassis lengte. Door testen weet je meer, wij geven je een richtlijn en je zal zelf moeten uitdokteren wat voor jou werkt. De afstand bij mij is in rust 500 mm en ik ga de bovenste ophanging verlengen met 50mm aangezien ik niet uit kom bij het in veren met de shocks. De boomerang shackles hart op hart zijn bij mij 12,5mm,
  21. 1 point
    Doe je goed . Dat is een mooie B & B .
  22. 1 point
    Onder de Cj5 zit een 2,5 inch lift van Rubicon Express, en de shocks zijn Rancho RS 9000XL RS 999126 COMPRESSED LENGTH EXTENDED LENGTH TRAVEL LENGTH LOWER MOUNTING CODE UPPER MOUNTING CODE PARTS PACK 16.375 26.063 9.688 Ik heb de ophang van het Frame veranderd naar de steek van de maatvoering van de YJ bladen en het veerpakket van de achteras 40mm naar achter geplaatst zodat de 35inch banden beter in de kuip vallen, de vooras 30mm naar voren gezet. Nieuwen ophangpunten gemaakt en het frame gedubbeld met U profielen ter versteviging boven de ophanging, Alle ophanging gemaakt voor 2,5 inch breed en de buizen opmaat gemaakt zodat de rubbers van de veerbladen ook passen in de ophanging, hierdoor heb ik maar 1 soort rubber bushing voor het hele geheel. Ik moet nog een aanpassing doen aan de Shock mounts voor en achter, even kijken of ik die ook zelf ga maken of dat ik Shock towers van een Ford F250 pickup ga gebruiken.
  23. 1 point
    Met het verhogen van onze. CJ liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Na flexen de slag t..o.v. het chassis bepaald en een nieuwe schokdempersteun gemaakt. Deze met bouten aan het chassis bevestigd. Wat betreft de stand van de veerschommels, dat is een goeie om met flexen te controleren, je wilt niet dat deze de verkeerde kant op gaat.....
  24. 1 point
    Vervangen van de waterpomp bij een KJ met 3,7 liter 6 cilinder motor. Allereerst begin je met het aftappen van de koelvloeistof. Het aftapkraantje bevindt zich onder de radiator aan de linkerkant. Plaats een opvangbak onder het kraantje die groot genoeg is, er komt een liter of 5 koelvloeistof uit. Open de vuldop op het koelvloeistof reservoir, en draai de aftapkraan open. Daarna ben ik begonnen met het fabriceren van een speciaal gereedschapje om de waterpomp poulie te blokkeren. De visco zit zo dicht op de poulie van de waterpomp dat er bijzonder weinig ruimte is om deze te demonteren. In de poulie zitten vier gaatjes die je kan gebruiken om de poulie te blokkeren. Jeep heeft hiervoor een special tooltje, een beetje handige sleutelaar maakt 'm zelf.... In een stukje strip heb ik twee gaatjes geboord met dezelfde steek als de gaten in de poulie. Hierin twee korte boutjes (M8x16) gestoken en een ander stripje eraan gelast als handvat. Eerst de zelfgemaakte sleutel in de gaatjes van de poulie gezet en de sleutel klem gezet tegen de body om de handen vrij te hebben. Met een grote baco op de moer draait de koelvin nu makkelijk los. De koelvin met visco kan nu tegelijk met de tunnel uit de motorruimte getild worden. Om dit te doen moet er wel het een en ander los gemaakt worden. De stalen verbindingsstrip die van koplamp naar koplamp loopt moet los. Niet eruit, alleen los geeft genoeg ruimte. Ook de luchtinlaat van het luchtfilterhuis en de vuldop van de ruitensproeier heb ik los gemaakt. De tunnel zit met een boutje links en rechts vast en verder geklemd. Stekker rechts losnemen voor de elektrische fan en dan kan het het spul er in één keer uit. Met de koelvinnen eruit is er ruimte genoeg om de pomp er gemakkelijk uit te halen. Voorzichtig de spanning van de multisnaar af gehaald met een sleutel op het spanwiel, de snaar eraf gepakt en het spanwiel met beleid ontspannen. Pas op, deze niet terug laten schieten! Dan kan de spanner in z'n n geheel gedemonteerd worden door het losdraaien van de bout (nummer 2) De spanner moet eraf omdat achter het spanwiel een bout van de waterpomp zit die er anders niet uit kan. (nummer1) Voor de foto heb ik het spanwiel ook even gedemonteerd. Alle bouten van de waterpomp zijn nu vrij en kunnen losgedraaid worden. Let even op welke bout waar vandaan komt, ze hebben verschillende lengtes. Bij het losnemen van de waterpomp komt er nog een golf koelvloeistof uit het blok. Gelukkig stond de opvangbak nog onder de wagen….Nadat de waterpomp gedemonteerd is komt het slakkenhuis vrij. De contactvlakken even schoon maken en dan kan de nieuwe pomp gemonteerd worden. Spanner weer terug gemonteerd. De multisnaar even gecontroleerd, deze was in goed conditie en kon zo terug geplaatst. De routing van de multisnaar staat op een sticker links van het motorkapslot. Het is wat gepruds om de tunnel en de visco vin samen terug te plaatsen. Vervolgens de tunnel vastzetten en de visco fan terug op de waterpomp schroeven. Bij het vullen van het koelsysteem ging er maar heel weinig koelvloeistof terug in. De lucht in het blok kwam er maar moeizaam uit. Met het losdraaien van de ontluchtingsplug (nummer 3) in de uitstroom naar de radiator ging dit een stuk makkelijker. Gevuld tot er koelvloeistof uit de ontluchting kwam, daarna het reservoir tot de streep vol gegooid en de dop erop gedraaid. Hierna de motor gestart en rustig op temperatuur laten komen. De eventuele luchtbellen komen er nu uit. Houdt hierbij wel het koelvloeistof niveau in de gaten. Na afkoelen het niveau nogmaals gecontroleerd en bijgevuld. Let op, koelvloeistof dop nooit open draaien bij warme motor! Gebruikte materialen: Waterpomp Jeep 3,7/4,7L 53020873AC 17104.19 Multisnaar 53013905AA Gates 6PK2203 7 liter koelvloeistof Kroon SP12 Tijdsduur: 3,5 uur
  25. 1 point
    Leuk jullie ook een fijne kerstdagen.
  26. 1 point
    Voor degene die denken dat ik ze verkeerd om gemonteerd heb, dat is niet zo.. Ik heb per ongeluk OEM nummer 5303 0497 besteld ipv 5303 0495. De eerste is voor 4.0 L t/m 1996 en de tweede voor een 4.0 L vanaf 1997. Het facelift model. Wijze les die we hier uit kunnen leren is: CHECK, CHECK, DUBBELCHECK je werk altijd. Oh ja, niet dat het heel veel toevoegt maar ik ben ongeveer 2,5 á 3L olie kwijt...
  27. 1 point
    Precies!! Adebisi is de winnaar!! 🏆 En zo ben ik dan waarschijnlijk 2,5L olie kwijtgeraakt!
  28. 1 point
    @Jazzy je kan gewoon naar Heerde komen, geen probleem. Bij de inschrijftafel kun je gewoon alsnog inschrijven voor het event. Het sluiten van de inschrijvingen is puur omdat wij de aantallen door moeten geven. Veel plezier aanstaande zaterdag.
  29. 1 point
    Geen rollbar is niet zo'n issue, geen gordels is wel een dingetje....
  30. 1 point
    Nieuwe set deuren voor de JK Core Doors by Bestop Thanks 4offroad Meer foto's volgen als ze in de Jeep zitten.
  31. 1 point
  32. 1 point
    We zijn bezig de server en het forum te upgraden en dat is elke keer weer een uitdaging. De server is weer helemaal up-to-date maar het forum werkt nog niet echt mee. Als de boel uit de lucht gaat... we zijn ermee bezig. Tip... Als je van plan bent een heel verhaal of verslag te gaan typen, maak even een kopie De kans is groot dat het forum standaard blauw wordt en er iets anders uit gaat zien, er schijnen errors in de lay-out te zitten.
  33. 1 point
    Mijn 'probleem' was anders; ik had nauwelijks olie in mijn filter toen ik olie wisselde. Laatst, toen ik de headers aan het monteren was, is het filter er weer af geweest en toen zat het wel vol met olie, dus ik weet niet wat er daarvoor mis was (en mijn oliedruk staat nooit onder de 2,5 bar).
  34. 1 point
    Hardtop nukkig virus kom je nooit meer vanaf. Welkom terug
  35. 1 point
    Mooi man! Veel plezier met je Jeep! Math
  36. 1 point
    2,5 á 3 bar is wel wat laag maar geheel normaal bij een blok met wat km op de teller. En volgens de beschrijving in de post van Kapt. Bob valt dit nog steeds binnen de norm. In mijn beleving hoef je dus geen zorgen te maken.
  37. 1 point
    De oliedruk die je noemt zijn denk ik in BAR? 😳 (1 BAR = 14,5 PSi). Voor een 4.0 L6 blok staat er dit in het boekje:
  38. 1 point
    Even een update: Vandaag een dagje vrij genomen om samen met de garage aan de Jeep te werken. De oude uitlaat was er eigenlijk zo onderuit. Van de 6 bouten waarmee elk uitlaatspruitstuk vast zat braken aan beide kanten de 2 middelste af, maar met een handig tooltje van de garage en een beetje speciale kruipolie waren de achtergebleven tapeinden zo weg. Het monteren van de headers bleek achteraf minder moeilijk dan we dachten. Het leek alsof de boel niet paste. Pas nadat we al plannen hadden gemaakt hoe de linker header te verbouwen bleek dat er niets aan de hand was en dat we de boel gewoon moesten vastzetten. Gelijk ook het hitteschildje weer netjes vast gezet. Dit is waar we geeindigd zijn. Maandag wordt de rest op z'n plaats gehangen en vastgelast. Daar zijn ook nog wel een paar uitdagingen omdat de uitgang van de header lager zit dan de dwarsbalk die de versnellingsbak op z'n plaats houdt, maar daar zoeken ze wel een oplossing voor. Nu alvast een paar foto's van vandaag:
  39. 1 point
    Nou Nou thanks voor je Tip 350 usd heeft het me gekost ben er echt blij mee ziet er mooi uit.
  40. 1 point
    Even in het kort mensen, De Jeep heeft weer APK, dus sinds afgelopen dinsdag rij ik er weer mee op de weg. Man, man, man, wat een voldaan gevoel geeft dat toch. En hij loopt echt mooi, zo heeft ie nog nooit gelopen. Enfin, dat wilde ik even met jullie delen. T'is niet het einde van dit topic, want er komen nog wat kleine karweitjes achteraan. Nu eerst even vakantie, kilometers maken. Hell yeah! Alle goeds voor jullie, math
  41. 1 point
    Je moet zelf even prijsvergelijken maar als ik het snel zie iets van 350 usd met verzending via eBay + misschien nog import kosten.
  42. 1 point
    Je kan hem ook via eBay bestellen zag ik https://www.ebay.com/itm/Black-Mild-Steel-Grille-Brush-Headlight-Guard-for-93-98-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ/233208113632
  43. 1 point
    Ik heb t met t handje gedaan nadat t reservoir helemaal leeg was. Niet direct volle bak pompen met t pedaal en meerdere malen het rondje maken van de langste leiding naar de kortste leiding met ontluchten en toen was t weer ok
  44. 1 point
    De geheugengrootte van de usb stick kan ook een probleem zijn bij de wat oudere apparaten. Vaak staat in de handleiding van de radio een maximaal aantal mb’s aangegeven.
  45. 1 point
    Coolant level sensor foutmelding in de computer? Dat ligt 9 van de 10 keer niet aan de coolant sensor maar aan de computer zelf, even de soldeerpunten opnieuw solderen. De coolant level sensor zit trouwens in de tank, niet achter de thermostaathuis.
  46. 1 point
    Huy ARS, Bedankt man, maar als je het niet erg vindt ben ik het niet helemaal met je eens....
  47. 1 point
    Hier wel, bij de Jeepclub vast ook. 😉 Inschrijven doe je hier: http://www.jeepclub.nl/Inschrijfformulieren/2019/Startersdag-2019/startersdag-2019.html
  48. 1 point
    Ook maar even de Homokineet checken.... Succes, siert.
  49. 1 point
    Hey die oranje Jeep heb ik een paar weken geleden zien rijden in Den Haag! Super mooie kleur, heb je misschien meer foto's? Wat betreft het gebonk, lastig te zeggen, kan van alles zijn. Kruisje, kogeltje, draagarmrubber.... Wat betreft het verhogen, hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Het goedkoopst is om hem met pucks te verhogen, dan ben je met rond de €150,- klaar maar zit je op ongeveer 2,5". Je kunt ook een complete kit nemen, met veren, draagarmen, trackbars, schokbrekers, sja dan zit je al gauw op €2000,-....
  50. 1 point
    Een kale 4.0 motor van een Yj 1993 te koop met 125K op de teller. Lekte geen olie! Komt uit een sloper. De motor draaide, starte vlot, maar heeft een lage oliedruk bij warme motor. Prijs 195 Euro.


×
×
  • Create New...