Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/22/18 in all areas

  1. 2 points
    Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
  2. 2 points
    Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
  3. 2 points
    Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
  4. 2 points
    Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
  5. 2 points
  6. 2 points
    Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt 🙂
  7. 1 point
    eerder zout 😉 Maar inderdaad balen voor de eigenaar...………….
  8. 1 point
    Dag Kapitein, Het is mij niet gelukt om de originele draden in de auto te gebruiken. Dit werkte niet! Ik heb vanaf de radio nieuwe draden getrokken en zo aangesloten. Dit werkt nu prima.
  9. 1 point
    Herkomst van het mysterieuze onderdeel is opgelost, het is een plunjertje uit een PCV klep. Waarschijnlijk ooit in het blok gevallen. Toen ik de CJ kocht, was de PCV leeg van binnen, heb deze vervangen en niet verder gekeken..... Ondertussen verder gegaan met de voorbereidingen voor de motorwissel. Eerst de carburateur aangepakt. Een revisie kit besteld en de Weber op de werkbank. De carburateur was erg vies van buiten, dus deze eerst een dag of twee volledig onder de benzine te weken gezet. Inhoud van de kit met een mooie tekening van de Weber met alle onderdelen. Ook de binnenzijde is aan een schoonmaakbeurt toe. Alles blinkt, vooral de onderzijde. 🙂 Type aanduiding op de montageflens aan de achterzijde. Aan de achterzijde van de carburateur zit de elektrische choke, dat ronde plastic ding. Het vierkante gevalletje rechts is de acceleratie pomp. Het "nieuwe" motorblok is inmiddels ook gearriveerd. Gelijk op de motorsteun gezet en gestript. Met een beetje geluk staat dit weekend het blok in een nieuw kleurtje.
  10. 1 point
  11. 1 point
    Tip, boek je overtocht op tijd, dat scheelt behoorlijk in de kosten. Wij zijn twee jaar geleden naar Noorwegen geweest. Op de heenweg met de snelle boot om 8:30u vanaf Hirthals. Dan ben je tussendemiddag in Noorwegen en kun je nog een stukje rijden naar de eerste overnachting. Terug vanaf Oslo met de nachtboot. Smorgens een ontbijtje aan boord en lekker uitgerust aankomen voor de thuisreis.
  12. 1 point
    Hi there, even tijd voor een kleine update. Ik ben inmiddels zover dat ik de onderkant gestraald heb en in de zinkprimer heb staan. Ik moet eerlijk zeggen dat het spuitpistool van de Lidl wel z'n ding deed, maar dat het oudere pistool dat ik van een vriend te leen had het toch beter deed. Uiteindelijk heb ik de body met het oude spuitpistool gedaan en kan het Lidl-pistool in de kast.... Het Lidl-pistool. De opvangzak is weinig effectief en zit meer in de weg.... Resultaat van het Lidl-pistool... Het oudere type straalpistool. Deed het echt prima vind ik. Resultaat van het oude straalpistool..... Beide hoeken aan de achterzijde waren al behoorlijk op weg, maar dan wel op de verkeerde weg... Zo zijn één voor één alle roestplekken aan de beurt alvorens met de spuitbus zinkprimer aan de slag te gaan. Hierna moet ik op 3 plekjes plaatwerk reparatie doen, alvorens ik de onderkant in de bodyshutz zet. Iemand een goede tip welke ik hier het beste voor kan gebruiken? Oh ja, en heeft het zin om de naden van de bodem te kitten alvorens er bodyshutz op te zetten? Als iemand mij hier in kan adviseren, graag. Naast het straal- en spuitwerk heb ik ook nog 4 nieuwe montageplaatjes gemaakt met 1/2" - en 7/16" draad, waarmee de body wordt vastgezet aan het chassis. Er zijn 11 bevestigingspunten, 6 met 1/2" draad (groen) en 5 met 7/16" draad (rood). Tot zover deze kleine update. Na de plaatwerk reparatie ben ik weer terug met het vervolg. Keep feeding eachother... Math
  13. 1 point
    Hallo All, Iemand nog TJ stoelen staan die te koop zijn voor een redelijke prijs? Groetjes, Ruud
  14. 1 point
    Uitnodiging Heerde "Remember The Rebel" Op zaterdag 15 december a.s. zullen wij al weer voor de 16de maal de Jeep Academy worden georganiseerd op het motorcrossterrein van de “MSV NOV” in Heerde (zie routebeschrijving) op de Veluwe. JeepAcademy: Deze JeepAcademy bestaat uit ongeveer 20 proeven en zal bijna geheel worden verreden op een zanderige ondergrond, een technisch terrein ingericht met uitdagende proeven voor zowel de standaard uitgeruste Jeep als voor de liefhebbers van extreme uitdagingen. Extra aandacht zal worden besteed aan de "blauwe" proeven en de bereikbaarheid van deze proeven in het terrein, zodat ook de Jeep(st)er met een standaard voertuig zich de hele dag kostelijk kan vermaken. Voor zwaardere proeven wordt er uiteraard ook gezorgd. Met het uitzetten van de proeven wordt er volop gebruik gemaakt van de mogelijkheden die dit terrein te bieden heeft en meer. Niet alleen op de crossbaan zelf maar zeker ook tussen deze baan, waar normaal het publiek veilig kan lopen tijdens een motorcrossevenement, rijden nu veilig de Jeeps in het rond. De deelnemers welke de groene, blauwe en rode proeven willen volgen, zullen in teams van 5 tot 7 Jeeps worden samengevoegd en vervolgens onder begeleiding van een Marshal het parcours afleggen en gezamenlijk de trials trotseren. Het terrein kan door de weersomstandigheden als zeer zwaar ervaren worden voor de groene en blauwe gradatie. Bij slecht weer is het goed mogelijk dat de standaard baan op het terrein al een uitdaging zal vormen voor de rode en voor de zwart geprepareerde Jeeps. Deze Academy is voor de Jeep Club de klassieke afsluiting van het jaar die voorgaande edities steeds werd gekenmerkt door de kerstsfeer en de "specials" die jarenlang door Ruud, onze oud voorzitter, werden verzorgd. Dit is dan ook de reden dat wij hier ook de inwendige mens proberen te verwennen in de lekker verwarmde kantine. Dit evenement wordt gehouden onder het motto: "Remember The Rebel" Ter ere van onze oud voorzitter en mede oprichter van de club zullen wij ook een toast uitbrengen. Kerstsfeer: Zoals elk jaar zullen we ook dit jaar weer hoogstwaarschijnlijk leuke en karakteristieke outfits en Jeep versieringen zien met het motto “Kerstmis”. Kom dus vooral weer uitgedost in het kerst thema naar het event. Jeep assist: Wij zijn altijd opzoek naar ondersteuning van onze activiteiten door onze leden. Voorafgaand aan dit evenement zoeken wij naar ondersteuning voor de vrijdag van 9-16 uur en/of zaterdag ochtend vanaf 8:30 uur. Indien je hiervoor open staat dan bent je van harte welkom. Meld je hiervoor eenvoudig aan door op het inschrijfformulier JA te zeggen tegen Jeepassist. Wij nemen dan contact met je op om het een en ander nader af te stemmen. Lunch: Als jullie na de oliebollen ook nog trek hebben in een lunch rond het middaguur dan kan je je aanmelden voor de lunch. Voor deze winterse lunch hebben we een lekkere Hachee van rundvlees met aardappel puree en appelmoes, gebakken aardappelen, ijsbergsla, boontjes, peertjes, tomaten en sauzen opgesteld. Natuurlijk zijn er ook spekjes voor de liefhebbers, deze worden los geserveerd, bij de hachee zullen mini schnitzels geserveerd worden. Tot slot als toetje is er weer de heerlijke fruit bowl. Garage sale: Staat jouw garage ook vol met Jeep onderdelen die je niet meer gebruikt, of heb je nog onderdelen nodig voor het afronden van je project? Ruim nu alles op wat je niet meer nodig hebt, of vind dat ene “hard-to-find” onderdeel. Vul je kofferbak met onderdelen en neem deze mee naar de JeepClub Garage Sale! Wat mag er verkocht worden; gebruikte en nieuwe onderdelen voor alle Jeep modellen. Banden, lieren, steekassen, bumpers, plaatwerk, verhogingsets, accessoires, stoelen, lampen, aandrijfassen, velgen, schokdempers, carburateurs, snorkels, radiateurs, skidplates, enzovoort… De Jeepclub zorgt voor enkele tafels waarop jullie de onderdelen kunnen uitstallen. Een eigen tafel of kleed mag natuurlijk ook. Op het buitenterrein is een gezellig kampvuurtje en in de kantine van de MS NOV kan iets warms gegeten en gedronken worden. De verkoop start om 11.00 uur en zal eindigen om ca. 14:00 uur. Let op!!, er zijn een beperkt aantal tafels beschikbaar. Bij slecht weer, graag zelf een partytent of parasol meenemen! *Alleen JeepClubleden kunnen deelnemen als verkoper, aanmelden via het inschrijfformulier. *Alleen Jeep of Jeep gerelateerde delen. *Verkoop zonder commercieel oogmerk. *Achterlaten van onderdelen is niet toegestaan. Programma: 09.30 uur start inschrijving; 10.00 uur briefing; 10.05/12.30 uur: trial/academy; 11.00 garage sale; 12.30/13.30 uur: lunch; 13.30/15.00 uur: trial/academy; 14.00 einde garagesale; 15.30 sluiting off-road terrein. Opgave deelname: Inschrijven kan middels het Inschrijfformulier.(VOLGT) Inschrijven is mogelijk tot uiterlijk 13 december, echter wil je ook mee eten zorg dan dat je inschrijving uiterlijk de 10e bij ons binnen is, dan moet het aantal deelnemers voor het buffet bekend zijn. Kostenopgave: Inschrijfgeld per jeep bedraagt € 25,00 (toeslag niet-leden € 25,00), en omvat naast deelname aan het programma: ontvangst met gratis koffie, thee e.d. voor twee volwassenen en frisdrank voor de kinderen; oliebollen uit het vuistje; Voor de lunch bedragen de kosten € 12,50 per volwassene en € 7,50 voor de kinderen t/m 12 jaar. De kosten dienen contant te worden voldaan bij inschrijving in de kantine. Beschrijving van de route: Het motorcrossterrein Heerde is gelegen aan de A50 tussen Zwolle en Apeldoorn, afslag Heerde nr.29. Aan het eind van de afrit volg de “Jeep Club” borden op de Kamperweg. Klik hier voor een routebeschrijving en de precieze locatie. De VoorPret op het JeepForum
  15. 1 point
    Hey Ab, Leuk om weer van je te horen. Ja, dat electrolitisch ontroesten werkt prima, maar er mag geen verf, olie of andere troep op het onderdeel zitten. Het moet 'schoon' geroest metaal zijn, anders werkt het niet. Je hebt alleen een 12V acculader nodig, een bak met water, gewone huishoud soda, een houten lat om het werkstuk aan te hangen en een anode. Hier gebruik ik gewoon een stalen pijpje voor. De anode sluit je aan op de + van de acculader, het werkstuk of onderdeel koppel je altijd aan de min. Zorg dat werkstuk en anode altijd van elkaar geisoleerd zijn. Soda in het water zorgt voor een betere geleiding van het water. Als je de acculader nu aan zet zal de stroom via het water van - naar + gaan, waarbij luchtbelletjes zichtbaar worden in het water. Als je een paar uurtjes later ziet wat er voor een bruine drab bovenop het water drijft weet je niet wat je ziet. IK laat het proces altijd 24 uur lopen. Daarna stroom eraf, werkstuk of onderdeel eruit en afspoelen onder de kraan. Daarna met (roterende) staalborstel 'oppoetsen' en je onderdeel is als nieuw. Enfin, ik maak er in ieder geval best veel gebruik van. Hier nog wat foto's zoals eerder beloofd.... Duidelijk zicht van het draagbeeld. Het raakvlak ligt te veel aan de binnenkant en moet meer naar het midden. De shims In- en uit elkaar tot het draagbeeld en tandspeling goed is... Draagvlak ligt nu meer in het midden, tandspeling is ook goed, dus afblijven verder. Meten van de tandspeling... Nou, dit hoofdstuk is voorbij. De revisie was echt wel nodig en ik ben er best tevreden over. Blij dat ik het gedaan heb. Veel geleerd weer. Ja, ziet er goed uit (vind ik...) Next job, het chassis: Optappen draadgaten; verwijderen oneffenheden; ontzouten van het chassis; daarna primeren en met 2 lagen 2k industrielak conserveren...
  16. 1 point
    Er mag een slotje op, blikkie is verkocht en opgehaald
  17. 1 point
    leuk hoor al die vakantie foto's, krijg er al weer zin in om op pad te gaan. Heb al een sleurhut, dat is al voldoende voor achter de auto, niet nog meer spullen...... 😉 Daktent word zoiezo huren, wil weer eens wat anders en naar Scandinavië lijkt mij fijner zonder de caravan. Qua ruimte wel wat gewend, vakanties op de motor, en in een oudere 911. Tentje met beperkte spullen en een beetje improviseren. En als je bij de 2 deurs de achterbank thuis laat kan je best wat kwijt binnen kort eens bij een verhuur bedrijf langs wat de mogelijk heden zijn, en wat de eisen zijn aan een dak draag systeem
  18. 1 point
  19. 1 point
    Te koop Achterbumper voor een TJ van Bestop vraagprijs 250 euro
  20. 1 point
    Het virus blijkt dus flink hardnekkig te zijn 🤣 Welkom en gaaf hoor. Veel plezier en veilige kilometers gewenst
  21. 1 point
  22. 1 point
    Toch weer dat Jeepvirus . Welkom op het Forum
  23. 1 point
    Dat knipperen van de koplampen na uitvallen is wel erg vreemd..... Is het knipperpatroon telkens hetzelfde? Er zit niet ergens nog een oud alarmsysteem verstopt? Bijvoorbeeld onder het kniepaneel, onder je stuur. Lijkt mij toch op een electra storing ergens, of een slechte accu. Massa verbindingen al gecontroleerd?
  24. 1 point
    welkom terug. een jeep virus raak je niet zomaar kwijt
  25. 1 point
    Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....


×