Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/19/20 in all areas

  1. 1 point
    Ab, Wordt HEI ontsteking van 4WD ook op de motor specificaties afgesteld door de fabrikant, ik heb nu 2x een DUI ( Davis Unified Ignition ) gekocht 1x voor een Ford V8 en heb er nu 1 liggen voor mn 304 AMC beide keren heb ik een vragen lijst ingevuld. Davis Unified Ignition, wou de gegevens van de motor en Carb Cfm + max RPM, hiermee stelden zij de ontstekingsunit af voor de motor. Mies als je overstapt naar een HEI ontsteking zorg er dan ook voor dat je goede bougie kabels 8.5 mm2 en bougies neemt. Met een goede ontsteking setup en een goede afstelling kan het een wereld van verschil zijn hoe je motor loopt en reageert.
  2. 1 point
    Ik heb nu een HEI (GM model) erin zitten. Een jaar of wat geleden bij 4WD gekocht, maar Jeepparts heeft m ook. https://www.jeepparts.nl/winkel/product/hei-l6-4-2l/ Vergeleken met de oude bobine / verdeler setup geeft deze een behoorlijk krachtiger vonk, loopt mooier / regelmatiger stationair en pakt sneller op bij gas geven. De (inwendige) bobine heb ik vervangen door eentje van MSD, de mijne was ook kapot gegaan door te lang (1/2 dag) het contact aan te laten staan. Tip, zet het tandwieltje van je originele verdeler over op de HEI, dan blijft het slijtage patroon hetzelfde.
  3. 1 point
  4. 1 point
    de condensator een belangrijke rol. Zijn taak is drieledig. deze neemt de inductiestroomstoot op zodat er geen vonk ontstaat tussen de contactpunten van de onderbreker. Zonder condensator zouden de contactpunten heel snel inbranden. de condensator zorgt samen met de zelfinductie van de bobine (ze vormen een zogenaamde LC-kring) voor een wisselstroom in de bobine die daardoor als transformator kan werken: een gelijkstroom kan niet worden getransformeerd. de condensator zorgt voor een zo hoog mogelijke inductiespanning. Het opladen van de condensator op het moment waarop de contactpunten worden geopend, gebeurt zo snel (de stijging is zo steil) dat het magnetisch veld van de bobine veel sneller instort (plm. twintig maal sneller) dan zonder condensator het geval zou zijn. In eenvoudige voorstelling: het in de bobine opgeslagen vermogen vloeit niet simpelweg naar de massa af, maar de bobine wordt door de condensator als het ware leeggezogen. Daardoor ontstaat aan de secundaire kant van de bobine een veel hogere spanningspiek en die zorgt ervoor dat tussen de elektroden van de bougie een heel felle vonk ontstaat.
  5. 1 point
    Lpg verdamper. Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. πŸ˜„
  6. 1 point
    Mies, door het aan laten staan van het contact, (terwijl de punten net gesloten waren) is de zaak vermoedelijk te heet geworden. Dus, nieuwe punten en vooral condensator , bobine heb je al. Als je een voorschakel weerstand gebruikt, moet je ook een daarvoor geschikte bobine gebruiken. De bedoeling is dat deze bobine volle 12 volt krijgt bij het starten, vanaf het startsalaris, en dat hij na de start dus de voorschakel draad gebruikt. Ik kan mij niet herinneren dat jij een voorschakelweerstand had op de CJ. Succes, Siert. PS, als het contact van een auto met contactpunten langer aan moet staan, altijd even de plus van de bobine trekken.
  7. 1 point
    Is het wiellager nog wel goed? Je zegt als je de rem al beetje intrapt is het weg dat kan want dan zou het wiel zegmaar weer recht in lijn lopen en als je hem dan weer loslaat zou hij zo gezegt weer kunnen slingeren. Dit geldt ook bij insturen doordat er dan meer zijwaartse druk op komt te staan.
  8. 1 point
  9. 1 point
    Goed schoon poetsen, stukje rijden en dan weer kijken of je het oliespoor terug kan volgen. Waarschijnlijk wat Jerrold al zei, de achterzijde van het kleppendeksel. Of bij het intake manifold en plenum gasket.
  10. 1 point
    Mooie CJ Barry, Welkom hier .
  11. 1 point
    Van een foto is lastig te zien het lijkt van hoger te komen dan de carterpan. Je zou even rond het kleppendeksel kunnen kijken of aan die hele kant van boven naar beneden. Ik weet niet of er nog leidingen lopen aan die kant.
  12. 1 point
  13. 1 point
    Als het alles vergeven is van de olie dan is het beste even goed schoonmaken alles en dan even een rondje rijden meestal is het dan beter zichtbaar waar het vandaan komt.
  14. 1 point
    Errata - 1) I had cylinder #1 at TDC on the exhaust stroke. I reset to TDC on the combustion stroke to make the correction. 2) I positioned the rotor with the brass end pointing towards the #1 spark plug wire terminal, and disregarded the drawings on the FSM to point the rotor towards 6 o'clock. This seems to work for me. Changed oil and oil filter. Engine idles quietly at about 900 rpm. No noisy lifters. See you guys on the next project!
  15. 1 point
    Hahahaha, so recognizable...
  16. 1 point
    Op de vlotter unit zit normaal gesproken de zuigleiding naar de brandstofpomp en de retour leiding vanaf de carburateur. De beluchting gaat vanaf een separate aansluiting op de tank -via de rollover check valve- naar de charcoal cannister. De check valve sluit af, mocht de wagen op z'n kant gaan. Een veiligheids dingetje dus. De cannister is een emissie ding, er komen zo geen brandstof dampen in de buitenlucht. De koolstof in de cannister absorbeert de dampen, en staat deze later weer af aan de verbrandingslucht. Bij m'n 80er zat het er op, maar niet meer werkend, dus verwijderd. Bij de 86er idem..... De 80er had een stalen tank en de 86er heeft een kunstof tank, systeem was bij beide gelijk. De twee aansluiting heb ik met een kort slangetje doorgelust. Wel gezorgd voor een tankdop met beluchting.
  17. 1 point
    origineel lopen er 2 slangen van de tank naar de liquid check valve, (deze zit achter in het binnen scherm) vandaar gaat er 1 slang naar de canister ( deze zit bij de motor aan de bestuurders kant ) de canister is een grote ronde pot mat boven 4 aansluitingen. De benzine dampen lopen via liquid check valve naar de canister deze verzamelt de dampen en worden afgevoerd via de vacuΓΌm poort van de carb of intake en tot ontbranding gebracht in de motor.
  18. 1 point
    Sensor unit heeft 2 aansluitingen de grote in voor de aanzuig en de kleine is voor de retour. Aan de linker bovenzijde van de tank zouden 2 aansluitingen moeten zitten voor de ontluchting, deze gaan naar een liquid check valve.
  19. 1 point
    Probeer Boris eens. Www.cherokeeparts.nl Heeft ook Grand onderdelen.
  20. 1 point


Γ—
Γ—
  • Create New...