Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Today
  2. Mijn eerste jeep (D35c) is van 3.07 naar 4.56 gegaan MET een nieuwe / andere maat Carrier. Groeten, Ruud Ps. zeer wijze woorden van Real Strangler
  3. Yesterday
  4. Ach, op 1 been kun je niet (hard) lopen zeg ik dan maar...........😁
  5. Daar heb ik ooit ook een vraag over gesteld: dat het stationaire toerental meer richting de 1200 dan de juiste 800 gaat. Warm en koud. Ik heb de stappenmotor destijds al vervangen, de gas- en kickdown kabel gesteld maar helaas pindakaas....staat nog steeds strak op (bijna) 1200 rpm.....Betreft een 4.0l. Werkplaats daar heeft het ook niet verholpen. De lambda sonde zou misschien kunnen, is ook 24 jaar jong, maar hoe groot is die van invloed daarop? Of preventief toch maar vervangen? Auto heeft nog maar 250k gelo....gereden😇
  6. Lezers dezes weten wellicht dat onze GC WJ nuet voor de deur staat maar in een garage in Zuid Afrika dus ik kan niet even 'snel kijken' maar ik ga toch deze, in sommige ogen, domme vraag stellen: ik dacht dat de koplampen (XS9004 en 9005) een haakse aansluiting hebben. Maar ik wil graag betere verlichting en heb sus bv. led lampen gevonden maar die hebben een rechte aansluiting. Kan dat 1-op-1 worden gewisseld of is die haakse aansluiting criciaal? Daarnaast zoek ik led units voor de kentekenplaatverlichting maar de enige die ik kan vinden hier in NL is bestemd voor andere types. Iemand ervaring mee? Met led units dan.
  7. Hallo, ja ik heb zeker weten 3.07, ik heb de nodige ervaring met differentieels, alleen bij mercedes g klasses. Al stuk of 10 assen diffs afgesteld. Niet zo heel spannend. Bij jeepparts beweren ze dat alle gegevens op internet niet kloppen en dat een 3.55 up carrier een hogere deck height heeft dan 1.637 inch ( 41.48mm) dat lijkt mij sterk.
  8. Bram, weet je zeker dat je nu 3.07 hebt? Ik denk het nl niet. Even tanden tellen voor de zekerheid.... Verder, heb je de nodige ervaring en gereedschappen om zelf te re-gearen? Onderschat het niet, als je alleen maar speelt met de Jeep is het misschien niet zo kritisch en kun je een eind komen met een vloeitje, een sigaar en veel Bavaria, maar als je duizenden kilometers wilt rijden met een stille en betrouwbare Jeep moet het wel zorgvuldig gebeuren. Succes, Siert.
  9. Afgelopen week
  10. Beste forumleden. Mijn naam is Bram en ik ben een yj volledig aan het restaureren, momenteel ben ik bezig met de assen, en deze wil ik " regearen", er moet een 4.88 ring en pinion in komen. Momenteel heb ik een 3.07 diff, overal wordt gezegd dat je bij een dana 35 vanaf 3.55 en hoger een andere carrier nodig hebt ivm de " deck height" ( de afstand tussen zijkant carrier en de plaat waar t kroonwiel op komt) het vreemde is nu dat mijn 3.07 carrier van de achteras al de juiste deck height heeft namelijk 1.637 inch en ik dus in theorie geen nieuwe carrier nodig heb. Ik snap er geen zak van want ik vind hier nergens wat over terug. Wie kan me helpen voordat ik onnodig een carrier bestel. In het plaatje staat duidelijk wat ik bedoel. Mvg Bram
  11. EJG

    Jeep bureau

    haha klopt Blijkbaar vergeten voor 400 mag die weg
  12. michel1972

    Jeep bureau

    Is deze tekst nog actueel 😉🙃 Bij de aangeboden artikelen moet een vraagprijs staan, we zijn geen veilingsite.
  13. Eerder
  14. Morgen een nieuwe kans We gaan naar deze kijken. https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/jeep-grand-cherokee-limited-lx-5-9-v8-automatik-tuev/2710571796-216-797
  15. Deurstijl bestuurdersdeur, witte stikker met streepjescode. Staat gewicht per as en totaal op, evenals bandenmaat VIN en nog wat andere zaken.
  16. Weet iemand waar ik het identificatieplaatje van de jeep kan vinden - dus niet enkel het chassisnummer (dat weet ik te vinden), maar het plaatje waar ook het gewicht e.d. opstaat. Dat is nodig voor invoer in België.
  17. Wegens overcompleet te koop aangeboden. Crabtreetools leafspring hanger conversion set cnc drilled billet steel, niet meer verkrijgbaar. Met deze set kun je op je CJ de bredere en langere bladveren van een YJ zetten. $ 160,- excl. Invoerrechten, btw en transport. € 125,-
  18. Nieuwe LoMax ombouwset voor Dana 300 wegens overcompleet aangeboden. Tandwielen set $ 845,- ( 2307 ) 32 spline Rear output shaft upgrade met 1350 yoke $ 550,- ( 2308 ) 32 spline Front output shaft met 1310 yoke. $ 349,- ( 15-1103 ) Meer info op de website van JB conversions.com € 1250,-
  19. EJG

    Jeep bureau

    Leuk bureautje voor bv op een kinderkamer. De koplampen kunnen aan met schakelaar. Ben je een “ wie is de mol” dan, dan is dit helemaal iets voor jou. Dit is gebruikt als decor in mollenstreken.
  20. Goedemorgen, We hebben een electrisch naar binnen schuivend en binnen afwaterend dakraam in de Jeep. Rond het dakraam zit rondom een open kier van ongeveer een centimeter waardoor er wel heel veel water naar binnen komt. Mijn vraag is of dit van origine altijd al zo geweest is of er vroeger nog iets van een rubber tussen zat? Ik kan nu nog even geen fotos toevoegen, de auto staat nog in de winter stalling, maar ga hem vrijdag halen dus dan kan ik foto toevoegen. Maar ik dacht ik stel de vraag alvast🙃
  21. Nee deze zijn zelf ontworpen. als voorbeeld is de striping van een pioneer genomen je had de hockey stick ook andersom. google maar op jeep comanche decals deze zijn nog te koop.
  22. De lak is slecht en weet niet of deze origineel is, ik denk ook dat de stickers achteraf zijn aangebracht maar dan wel mooi gemaakt want de maatvoering klopt allemaal wel.
  23. Striping lijkt op die van de Pioneer, maar die is eigenlijk altijd in twee kleuren. Bij de Pioneer staan de letters ook in dezelfde hoek als de neergaande lijn van de striping. Is dit bij jou ook zo? En het lettertype in dezelfde style als de Pioneer en de Sport struck? Het kan natuurlijk ook dat iemand dit later heeft aangebracht. Is de lak nog wel de originele lak?
  24. Dank voor de reactie, maar dit had ik ook al gevonden. Het gaat mij eigenlijk om de stickers op de zijkant.
  25. Trim levels MJ- Comanche 1986 - Custom - The most basic Comanche trim that could be ordered. 1986 - X - One of the more "basic" trims of the Comanche. 1986 - XLS - A "step-up" version of the more "basic" Comanche trims. 1987-1992 - Base (SporTruck) - Became the most basic trim of the Comanche after 1986. 1988- Olympic Edition - Based on the Pioneer trim to commemorate the 1988 Summer Olympics and Team U.S.A. 1987-1988 - Chief - Added more standard equipment to the base-level Comanche trims. 1987-1990 - Laredo - The top-of-the-line and most "up-level" trim on the Comanche. 1987-1992 - Pioneer - A "step-up" version of the base Comanche trim. 1988-1992 - Eliminator - The "sporty" Comanche trim.
  26. Hallo allemaal, Ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een 1987 Jeep Comanche, het is geen schoonheid maar dat komt door de jaren nog wel. Ik heb alleen 1 vraag waar ik zelf niet helemaal uit kom en dat is de stickers die er op de zijkant zitten. het lijkt striping van een pioneer te zijn maar er staat laredo op, volgens chassis nr. is het ook echt een laredo. ik kan op het internet nergens een Laredo vinden met deze striping er op. heeft iemand hier meer info over? misschien was het in 1987 wel bij de dealer iets om als optie aan te vinken, geen idee.🤷‍♂️ p.s. als iemand nog onderdelen heeft zoals bijv. een achterklep, bankje, schuifraam e.d. houd ik me aanbevolen.
  27. 99GCWJ4.7

    Kleurcode lak

    Hoi Kapt. Bob, Hartstikke bedankt. Hier heb ik wat aan. Via jouw volledige link kom je gelijk op de juiste pagina zonder in te hoeven loggen. (waarschijnlijk is het dus alleen voor dealers bedoeld) Vreemd dat de dealer hier niets van wist. (mijn VIN werd niet eens herkend in zijn systeem) Met de kleurnaam heb ik nu een bevestiging van wat ik al dacht. Kleurnaam is "Silverstone Pearl" en daar hoort de code PSH (XSH) bij. Deze kleur is dus geen USA kleur. Ook zag ik nu dat mijn auto modeljaar 2000 is, terwijl hij in november 1999 op kenteken is gekomen. Ik wist niet eens dat je zo'n build-sheet kon downloaden. Staan best wel leuke weetjes in. In ieder geval dank!
  1. Meer activiteit laden


×
×
  • Nieuwe aanmaken...