Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. oké, bedankt voor de informatie....😀
  3. Yesterday
  4. de jeeper

    Vermogens verlies motor

    Hoi ab de lambasonde is vervangen. Ik denk zelf dat de cat pot dicht zit door dat hij maar korte stukken tijd Max 14-jn kijk heen en terug van zijn werk heb hem het advies gegeven de dat er tussen uit te halen en kijke wat er dan gebeurt en dat gaat hij morgen doen envdat ik al eens een topic had geplaats dat was me ontgaan.sorrie daar voor.
  5. Ab

    Vermogens verlies motor

    De vorige keer was het ook een zoekplaatje..... Lambdasonde misschien weer kapot?
  6. de jeeper

    Vermogens verlies motor

    Heb net de jeep eigenaar gesproken en die zegt dat er de laatste jaren niks is verandert alleen wat korte ritjes
  7. EJG

    BF Good MUD

    verkocht
  8. de jeeper

    Vermogens verlies motor

    Ab er liggen al jaren 32ers er onder. Michel1972. Er liggen orginele assen er onder en verder is er niks aan gepast de laaste jaren m. Maar de jeep heeft niet meer als vijf duizend kmrs gereden de afgelopen jaren misschien kunnen julliecerviets mee. Alvast bedankt mvrgrt per
  9. wrangler266

    Resurrection of the Mohawk...

    Zijn we weer (na wat vallen en weer opstaan...) Afgelopen dagen flink in de weer geweest met de kabelbomen. Alle overbodige knutsels verwijdert en klemverbindinkjes en kroonsteentjes vervangen door degelijk soldeerwerk. Tevens de nieuwe speakerkabels meegevoerd in de bestaande kabelboom. Op enig moment had ik het dashboard zover dat het weer compleet ingebouwd was. Met een voldaan gevoel ben ik van daaruit toen verder gegaan met het leggen van de achterste kabelboom. Daar zit ook het rubber slangetje van de achterruitenwisser bij. Toe ik die dus door het brandschot had gevoerd en me bedacht dat er ook nog zoiets voor de voorruit moest komen ging ik op zoek naar de 2 sproeiertjes en bijbehorende slangetjes. Toen ik deze gevonden had en wilde monteren kwam ik tot mijn grote verbazing erachter dat ik deze niet meer kon monteren zonder het gehele dashboard weer te 'slopen'... Ai... Deze had ik niet zien aankomen. Maar goed, het is me eerder al verspeld door een forumlid alhier, restaureren is een verhaal van vallen en opstaan. Gewoon accepteren dat dit kan gebeuren, niet lullen maar poetsen en dus heb ik het zorgvuldig gemonteerde dashboard weer uit elkaar gehaald en naar voren gehaald, zodanig dat ik de verwarmingsunit naar voren kon halen en de sproeiers met de slangen kon monteren. Daarna de hele zwik van het dashboard weer terug gemonteerd, wat overigens wat sneller ging dan voorheen, maar dat is logisch zei ene Cruyff J. ooit..... Dus voor diegene die ooit van plan is om zijn (of haar) YJ te restaureren: schrijf je ergens achterop een bierviltje dat je bij het assembleren van je dashboard eerst de sproeiers en slangetjes van je voorruitruitensproeier moet monteren. Achteraf kom je daar dus niet meer aan zonder het gehele dashboard weer te demonteren. Aldus geschiedde bij mij.... Daar wil ik ook nog even bij vermelden dat het ook belangrijk is dat je de achterste kabelboom al tegen de achterste koker van je body moet monteren alvorens de body op het chassis te plaatsen. Daar kom je namelijk in een later stadium ook niet meer aan. Hoe ik dat weet?..... Enfin, tot zover weer. Ik weet het is weinig spannend allemaal, maar dit werk vraagt nu eenmaal wat meer tijd en ik wil m'n 'malheurs' toch met jullie delen zodat er van geleerd kan worden. Ik ben nu doende met de achterlichten, mistlamp en nummerplaatverlichting aan te sluiten, waarna ik naar de voorkant ga om alle knipperlichten, koplampen en verstralers aan te sluiten. Ik heb overigens ook de binnenbekleding teruggekregen van het diep reinigen. Die zien er echt weer uit als nieuw, dat had ik nooit verwacht gezien de staat waarin de bekleding was toe ik 'm daar binnen bracht. Oh ja, en vrouwlief heb ik ook aan het werk gezet. Zij doet de 5 banden opwaarderen met uv-beschermende banden zwart en behandeld de letters met 2 lagen wit mbv een 'edding-pen'. Enfin, tot de volgende keer en 'keep feeding eachother...' math Zo zag het dashboard eruit voordat ik ontdekte dat de hele zwik weer uit elkaar moest.... De radio ziet er best wel puik uit vind ik. Ik heb inmiddels een zogenaamde 'ION Cassette adapter Bluetooth' besteld, tegelijk met een houder incl. lader voor mijn iPod, zodat ik straks draadloos de muziek vanaf mijn iPod kan afspelen via de 'vintage' radio. Om deze sproeiertjes en slangetjes alsnog op z'n plek te krijgen... Moest het dashboard weer uit elkaar. Terug bij af..... Ut vrouwke ook aan het werk gezet.... Ciao amigo's....
  10. Er staat niet echt een naam bij, maar dit is de link: https://sellfy.com/p/zruQ/ Ik wil hem gerust met je delen als je wil 🙂 Oké, back on -topic. Blijkbaar is het vinden van de MAP sensor de heilige graal 🙂 Ik ben zojuist lekker bezig geweest om mijn beide koplampen te vervangen (wat ook niet eenvoudig was, maar eens je het weet val het wel mee). Dus heb ook nog eens gezocht naar de MAP sensor (zie foto). De handleiding zegt dat de MAP sensor op het einde van de lcuhtinvoer zit. Dit is de enige sensor die ik kan vinden, maar is volgens mij niet de MAP sensor.
  11. michel1972

    Auto importeren uit USA

    Om een auto te importeren heb je minimaal de volgende autopapieren nodig Fahrzeugschein (teil 1) Fahrzeugbrief (teil 2) Verder is het handig om documenten als een koopovereenkomst, het CVO (geboortecertifitaat) en de Duitse keuringspapieren bij de auto te hebben Factuur of koopovereenkomst HU/AU keuringsrapport (Niet verplicht, dit is de Duitse APK, de RDW neemt deze over indien je het origineel bij de auto hebt) CVO, Certificaat van Overeenstemming (Het bewijs van typegoedkeuring. In Duitsland bekend als Certificate of Conformity (COC), of EWG übereinstimmingsbescheinigung) De duitse eigenaar gaat de auto schorsen / afmelden.
  12. Rcroy

    Auto importeren uit USA

    Bedankt voor de reactie. Punt 5 is geen probleem inderdaad, maar wist graag zeker hoe het zit. Kan ik dan gewoon naar rdw gaan terwijl ie nog op naam van Duitse persoon staat? Stel anders wel een “koopcontract” op met de Duitse persoon om aan te tonen dat de auto van mij is. Reden voor de Duitsland route is inderdaad ontbreken van Europese goedkeuring en lange wachttijden bij rdw Lelystad (en gehoord dat ze daar nog al eens moeilijk doen).
  13. michel1972

    Vermogens verlies motor

    Of zijn ooit de assen vervangen door andere assen en is hij van de standaard 4.10 R&P naar 3 nog wat gegaan.
  14. michel1972

    Diff vervangen

    Eerst openmaken en bekijken wat er loos is. En als je alles vervangt en gaat afstellen heb je wel de juiste apparatuur nodig. Alles eruit halen en vervangen en plaatsen zonder de juiste afstelling en apparatuur kan ertoe lijden dat je na alles vervangen te hebben binnen een korte tijd weer alles moet vervangen omdat het niet goed afgesteld was.
  15. michel1972

    Auto importeren uit USA

    Punt 5 is van toepassing en de auto moet op iemands naam staan die woonachtig is in Duitsland. Dat moet toch geen problemen geven. Er is vast wel een bedrijf of persoon te vinden die dat kan regelen zonder al teveel problemen.
  16. michel1972

    Auto importeren uit USA

    Wat is de reden vd route USA - Duitsland - NL? Heeft de auto geen Europese goedkeuring dat je eerst naar Duitsland gaat of is de auto nog redelijk nieuw dat je eerst Duitsland aandoet vanwege een andere CO meting dan hier in Nederland? Om een voorbeeld te geven dat hier ook veel mogelijk is. De onderstaande CJ8 was in Duitsland niet zomaar goedgekeurd in zijn huidige staat maar kwam hier in Nederland gewoon door de RDW keuring heen en komt uit de USA. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m1396500893-jeep-cj8-scrambler-1984-4-bak-4x4.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
  17. JeePee

    Diff vervangen

    Is dit dezelfde as als je in februari zou openmaken om e.e.a. te checken of gaat dit om de vooras?
  18. Rcroy

    Auto importeren uit USA

    Plan is om een auto uit de USA te importeren via Duitsland. Nu weet ik dat de RDW iets strenger is geworden mbt de Duitsland route voor de EU typegoedkeuring, heeft hier iemand recente ervaring? Volgende is het plan: 1. Auto zal via Rotterdam het land inkomen en bij mij thuis worden afgeleverd. 2. Ik zal zelf de benodigde ombouw, zoals mistlamp ed uitvoeren 3. Een Datenblatt aanvragen met uitzondering voor koplampen ed. 4. Naar de TÜV in Duitsland (woon vlak bij grens) voor Duitse Zulassung 5. Nu heb ik gehoord dat de auto een nacht op Duits kenteken moet staan, maar weet dit niet zeker..... 6. Met eendagskenteken naar RDW en NL kenteken aanvragen Hoor graag jullie ervaringen/tips vooral rond punt 5 😥. Bedankt.
  19. en dit is voorzijde differentieel lijkt mij dan Dana 30. graag hoor ik jullie reactie
  20. dit is differentieel achterzijde, lijkt mij dan Dana 35
  21. Last week
  22. Ab

    Vermogens verlies motor

    Grotere banden gemonteerd?
  23. de jeeper

    Vermogens verlies motor

    Hallo beste mede jeepers. Voor een mede jeeper hier uit de buurt wil een vraag stellen/kwestie/probleem. Hij wil met zijn yj 2,5-ltr gaan rijden tot de derde v-gaat alles goed daarna valt het vermogen helemáál weg bij het op schakelen naar de vierde en vijde v-snelling en is déze niet meer vooruit te branden wie weet wat de oorzaak is ik moet er zelf wel bij zeggen de jeep staat meer stil dan dat deze rijdt wie heeft raad Alvast bedankt mvrgrt per en een prettig weekend
  24. Willembrand en Jeepie hadden daar ooit een mooi topic over, helaas zijn de foto’s niet meer online. Misschien heeft René deze nog? @www.jeepie.nl
  25. wat betreft de draagarmen, ik weet niet hoe duur die compleet zijn? Want de standaard draagarmen hebben een U-profiel en das best lastig om de oude rubbers eruit en de nieuwe erin te persen. Tenzij je daar de spullen voor hebt, dan is het wel wat makkelijker.
  26. Deadeye

    Opkrikken Jeep ZJ

    Achter onder de diff is makkelijk, die zit mooi in t midden. Vooras ene kant diff, andere kant asbuis. Wel met een rubberen dop op de schotel van mn krik
  1. Load more activity


×